search
menu

آبشار چال مگس شمیران

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار چال مگس شمیران را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به آبشار چال مگس شمیران برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار چال مگس شمیران
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار چال مگس شمیران
آبشار چال مگس شمیران یکی از جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی تهران است که به واسطه نزدیک بودن آن به شهر تهران، روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها مأوای افراد زیادی است. پناه بردن به طبیعت زیبا و پر انرژی، از کارهایی است که نیاز است تا هر کسی برای بهبود وضعیت روحی خود انجام دهد. این روزها که اکثر افراد برای دیدن طبیعت دنبال یک مکان خوبی هستند تا خستگی خود را تخلیه کنند، شناخت مکان‌های زیبا و چشم نواز خالی از لطف نیست. این آبشار زیبا و جذاب هم می‌تواند برایتان ارمغانی از طبیعت باشد. کوهستان‌ها منشأ شروع حرکت آب هستند. آب‌هایی که در اثر بارش در دل کوه‌ها جمع می‌شود، راهی می‌یابد و از آن خارج می‌شود. هنگامی که این آب‌های روان به صخره‌های بزرگ می‌رسند، خود را از بالای آن پرتاب کرده و آبشارهای زیبایی را رقم می‌زنند.
آبشار چال مگس شمیران از رشته کوه توچال به پایین می‌ریزد و زیبایی خارق‌العاده‌ای را به گردشگران عطا می‌کند. در این منطقه خوش آب و هوا مسیری زیبا را طی می‌کنید تا به این آبشار برسید. هر چند حدود ۵ کیلومتر را باید برای رسیدن به این آبشار پیاده‌روی کنید؛ اما زیبایی‌های طبیعت و مسیر خاص آن باعث می‌شود تا نگرانی از بابت خستگی در مسیر نداشته باشید. برنامه‌ریزی برای دیدن این آبشار و حتی اقامت در نزدیکی آن همگی یک روز عالی را برایتان رقم می‌زنند. جایی که طبیعت زیبا دست و دل بازی می‌کند و شما را به یک گردشگری بی نظیر دعوت می‌کند. آب و هوای منطقه هم چیزی از اکسیژن خالص کم ندارد. به همین علت است که پس از گشتن در این طبیعت زیبا، حسابی سرحال و پر انرژی می‌شوید.
آبشار چال مگس شمیران

چرا بازدید از آبشار چال مگس شمیران را پیشنهاد می‌کنیم؟


آبشارهای زیادی هستند که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. همچنین روستاهای اطراف تهران، کم نیستند. اما برای گردشگران هر جایی خصوصیات ویژه‌ای دارد که باعث می‌شود تا آن را به‌عنوان یک منطقه خاطره‌انگیز بشناسند. خصوصیاتی که آبشار چال مگس شمیران را دیدنی و پرطرفدار کرده است، موارد زیر هستند:
• دیدن زیبایی‌های طبیعت اطراف آبشار
• کوه‌های پر از گیاهان دارویی و گل و بوته
• زیبایی آبشار و صخره‌های پر از خزه اطراف آن
• مسیر چشم نواز و بی نظیر تا رسیدن به آبشار
• دسترسی راحت به آبشار چال مگس
• دیدن چشمه‌های متعدد در مسیر
• گردش در دره دارآباد

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


آبشار چال مگس شمیران یکی از آبشارهای جذابی است که دیدن آن خالی از لطف نیست. اگر در یک روز تعطیل احساس خستگی کردید، می‌توانید دیدن آن را در برنامه خود بگنجانید. آبشار چال مگس در اصل به معنی لانه زنبور عسل است. در زبان محلی این منطقه مگس معنای زنبور عسل دهد. در گردشگری شمیرانات دیدن این جاذبه طبیعی و دوست داشتنی مزید بر علت شده است تا افراد زیادی به این منطقه سفر کنند.
البته قرار نیست حتماً در تهران ساکن باشید تا این جاذبه زیبا و طبیعی را ببینید. می‌توانید با خرید آنلاین بلیط هواپیما در چند روز تعطیل خودتان را به تهران برسانید و برای دیدن این جاذبه‌ها برنامه‌ریزی کنید. سعی کنید حتماً دیدن آبشار چال مگس شمیران را هم در برنامه خود جای دهید. زیرا این آبشار با زیبایی‌ها و جاذبه‌های متنوعی که دارد یکی از جذاب‌ترین برنامه‌های است که می‌توانید از آن بهره ببرید و حسابی حال خودتان را تغییر دهید.
این روزها دیدن جاذبه‌های طبیعی برای همه ما مورد نیاز است. البته باید بدانید که آبشار چال مگس از آبشارهای فصلی محسوب می‌شود و زمانی که در اواخر تابستان هستید ممکن است که آب آن قطع شود. پس در فصل بهار برنامه‌ریزی کنید و خودتان را برای دیدن این آبشار جذاب آماده کنید.
پس از دیدن آبشار می‌توانید در کوه‌های اطراف بگردید و در کوهستان‌های پر از گل و گیاه که حتی گیاهان دارویی خوش عطر و بویی را که پرخاصیت هم هستند در آنها می‌توانید برداشت کنید. برای رسیدن به این آبشار از زیر درختان بید بلند و سر به فلک کشیده و سایه‌های در هم تنیده آنها می‌گذارید. این مسیر ۵ کیلومتری را با شادابی و نشاط پشت سر می‌گذارید و احساس نمی‌کنید که زمان چگونه می‌گذرد. دل را به زیبایی‌های مسیر بسپارید و راهی یکی از جذاب‌ترین آبشارهای اطراف تهران شوید.

چگونه به آبشار چال مگس شمیران برویم؟


ممکن است از خودتان بپرسید مسیر رسیدن به آبشار چال مگس شمیران کجاست؟ بهتر است قبل از سفر مسیر را به خوبی بشناسید. مسیر عمومی کوهنوردی که به سمت دارآباد است یک راهنمای خوب برایتان است. از تهران به سمت دارآباد حرکت کنید در قسمتی از مسیر پارکینگ خودرو است که باید خودروی‌تان را در آنجا پارک کنید و مسافت حدود ۵ کیلومتر را در یک مسیر پیاده‌روی کوهستانی طی کنید تا به این آبشار زیبا برسید.
آبشار چال مگس شمیران

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار چال مگس شمیران


حال که تصمیم گرفتید یک گردش چند روزه را در تهران داشته باشید و با رزرو تور داخلی یا به صورت فردی سفر خود را شروع کرده‌اید، بهتر است نهایت استفاده را از تعطیلات خود ببرید. در هر منطقه‌ای که می‌روید مناطق گردشگری اطراف آن را هم ببینید و از جاذبه‌های دیگری هم استفاده کنید. اگر اهل کوهنوردی و صخره‌نوردی هستید می‌توانید در اطراف آبشار چال مگس شمیران به این ورزش هیجان‌انگیز بپردازید. مسیر حرکت به سمت آبشار نیز پر از زیبایی‌هایی است که چشمانتان را خیره می‌کند. درختان بید بزرگ می‌توانید در زیر آن کمپ بزنید و حتی شب را نیز در این طبیعت جذاب به صبح برسانید.
گشت زدن در کوه توچال از جاذبه‌هایی است که شما را سر ذوق می‌آورد. البته در صورتی که دوست دارید می‌توانید بازدید از دره دارآباد را هم در برنامه خود بگنجانید. بدین صورت روزی پر از هیجان خواهید داشت و از مسیر کوهنوردی و چشمه‌های متعدد این مسیر هم دیدن می‌کنید. چشمه‌هایی پر آب که در هر فصلی از سال مکانی عالی برای کمپ زدن هستند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار چال مگس شمیران


اگر گردشگری خود را به پایان برده‌اید نوبت اقامت است که بهتر است فکری برای آن کنید. آبشار چال مگس شمیرانات در نزدیکی تهران واقع شده است و تا چالوس فقط ۸ کیلومتر راه دارید. اگر ساکن دیگر شهرها هستید می‌توانید از هتل‌های متعددی که در شهر تهران واقع هستند برای اقامت شبانه خود استفاده کنید. البته امکان کمپ زدن هم در نزدیکی آبشار وجود دارد. اگر تعدادتان زیاد است این امکان برایتان فراهم شده است تا شب خود را در طبیعت زیبای شمیران بگذرانید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است