search
menu

پارک ژوراسیک تهران | سفر به دنیای ماقبل تاریخ

[ پنهان کردن ]
چرا باید از پارک ژوراسیک تهران بازدید کنیم؟
معرفی پارک ژوراسیک تهران
تاریخچه پارک ژوراسیک تهران
علت نام گذاری پارک ژوراسیک تهران
امکانات پارک ژوراسیک تهران
اسپایدر پارک
نحوه دسترسی به پارک ژوراسیک تهران
ساعت و هزینه بازدید از پارک ژوراسیک تهران
جاذبه‌های دیدنی نزدیک به پارک ژوراسیک تهران
رستوران‌های نزدیک به پارک ژوراسیک تهران
هتل‌های نزدیک به پارک ژوراسیک تهران
پارک ژوراسیک در تهران قرار دارد و این پارک برای آشنایی با دنیای دایناسورها ساخته شده است. در واقع اینجا اولین پارک موضوعی در مورد دایناسورها در خاورمیانه است و اینکه عنوان محلی برای تماشای دایناسورهای متحرک شناخته شده است. تاکنون در مورد دایناسورها در کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شنیده‌ایم، اما با افتتاح این پارک بی نظیر فضای آموزشی، گردشگری و تفریحی را یکجا ایجاد کرده اند. در پارک ژوراسیک مجموعه ای از ۲۸ مجسمه‌ متحرک وجود دارند که در واقع گونه‌‌های متفاوتی از دایناسورها در ابعاد واقعی ساخته شده اند، انواع دایناسور که صدا و جلوه‌های ویژه ای نیز پخش می‌کنند، شاید ممکن است لحظه ای تصور کنید که این‌ها اصلا مجسمه نیستند، زیرا به صورت خیلی واقعی قادر به پلک می‌زنند و دست و پایشان را تکان می‌دهند.
شاید وقتی نام پارک را می‌شنوید در ابتدا تصوری از آرامش و قدم زدن به ذهنتان خطور کند، اما پارک ژوراسیک برخلاف دیگر پارک‌ های تهران نمی‌توانید با آرامش قدم زده و به اطرافتان نگاه کنید، بلکه با دیدن دایناسورهای غول پیکر هیجان را از نزدیک لمس خواهید کرد، اما با همه اینها از نزدیک شدن به این موجودات نترسید، زیرا بالاخره همگی می‌دانیم که ساخت دست بشر هستند، مخصوصا به کودکان خود آرامش بدهید و در آن جو سرگرم کنید. البته ممکن است خیلی از بزرگترها بیشتر از کودکان به این پارک علاقمند شوند. بازدید از این پارک به کودکان زیر ۳ سال پیشنهاد نمی‌شود و لازم به ذکر است که Tehran Jurassic Park به قدری زیبا طراحی شده که برای هر نوع سلیقه ای مناسب است.
پارک ژوراسیک تهران | سفر به دنیای ماقبل تاریخ

چرا باید از پارک ژوراسیک تهران بازدید کنیم؟


• یکی از جاهای دیدنی تهران است که مجمو‌عه‌ای تفریحی، توریستی و آموزشی به شمار می‌رود.
• این پارک به قدری طبیعی ساخته شده که حرکات موجودات به وضوح دیده می‌شود.
• بازدید از این پارک برابر با سفر به دنیای ماقبل تاریخ است.
• اولین پارک موضوعی موجودات خیالی در خاورمیانه است.

معرفی پارک ژوراسیک تهران


پارک تفریحی ژوراسیک در ضلع شمالی فاز دوم بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی احداث شده است، ساخت چنین پارکی در ایران برای اولین بار اتفاق افتاده و محیطی هیجان انگیز و زیبا برای خانواده‌ها مخصوصا کودکان و نوجوانان فراهم کرده اند. گشت و گذار در این پارک برایتان جالب خواهد بود، زیرا از نزدیک با روش زندگی و خورد و خوراک دایناسورها آشنا خواهید شد، همچنین ابعاد دایناسورها به قدری واقعی و طبیعی طراحی شده اند که تماشایشان بسیار هیجان انگیز خواهد بود. به عنوان مثال می‌توانید تخم دایناسور را تماشا کنید که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و مجددا به داخل می‌رود.

تاریخچه پارک ژوراسیک تهران


ساخت این پارک هیجان انگیز در ۱۳۹۲ آغاز گردید و بعد از یکسال در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. مساحت این پارک حدودا ۳۰ هزار متر مربع است که در غرب تهران افتتاح شده و ۲۸ عدد مجسمه متحرک از دایناسورها در این پارک قرار داده شده است. دایناسورهایی که در ابعاد واقعی و متحرک همراه با نور و صدا ساخته شده اند. پیشنهاد ما اینست وقتی با خرید بلیط هواپیما ارزان عازم پایتخت می‌شوید، حتما از پارک دایناسورها و حیوانات متحرک بازدید کنید و بی شک ساعتی سرشار از شادی در اوقات فراغتتان را تجربه خواهید کرد.
پارک ژوراسیک تهران | سفر به دنیای ماقبل تاریخ

علت نام گذاری پارک ژوراسیک تهران


شاید نام این پارک برایتان عجیب به نظر برسد اما بهتر است بدانید اصطلاح پارک ژوراسیک نخستین بار توسط مایکل کرایکتون پزشک و نویسنده‌ آمریکایی در سال ۱۹۹۰ استفاده گردید و سپس در سال ۱۹۹۳ فیلمی‌بر اساس همین کتاب ساخته شد، پس از آن فیلم، در هر جایی از جهان پارکی با مضمون دایناسورها ساخته شده نام ژوراسیک را برای آن محل انتخاب نموده اند که ایران نیز در این مورد مستثنا نیست. بازدید از چنین پارکی شما را به دوران موجودات قدیمی‌خواهد برد که زمانی در این کره زمین زندگی می‌کردند و مطمئنا تجربه‌ ای بی نظیر همانند دنیای واقعی از موجودات ۶۵ میلیون سال پیش را کسب خواهید کرد.

امکانات پارک ژوراسیک تهران


در این پارک زیبا علاوه بر مجسمه‌های غول پیکر می‌توانید به سینما ۴ بعدی ژوراسیک نیز دسترسی داشته باشید و با هیجان بیشتر فیلم تماشا کنید، همچنین در قسمت آتلیه عکس‌های یادگاری با دایناسورها بگیرید. مغازه ای نیز برای خرید اسباب بازی و یادگاری در این مجموعه وجود دارد. در ادامه می‌توانید به رستوران یا بوفه بروید و برای چند دقیقه هم که شده به دور از هیجان غذایی نوش جان کنید.
امکانات دیگری مثل پارکینگ، بوفه و سرویس بهداشتی همچنین فضای مناسب برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان برای آشنایی با دنیای حیوانات ماقبل تاریخ است. مورد قابل توجه درباره دایناسورهای این مجموعه اینست که هر کدام از مجسمه‌‌ها صدای مخصوص به خود را تولید می‌کنند و همین امر سبب می‌شود تا بسیار شبیه به واقعیت باشند. در کنار مجسمه‌ها توضیحاتی نوشته شده است که می‌توانید در حین بازدید آن نوشته‌ها را نیز مطالعه کنید. یکی از تفاوت‌های اساسی این پارک با پارک‌هایی در همین مضمون در جاهای مختلف دنیا اینست که در پارک ژوراسیک تهران کودکان می‌توانند به دایناسورها دست بزنند و اینکه در کنار آنها ایستاده و عکس بگیرند. همچنین در فروشگاه‌های داخل مجموعه می‌توانید اسباب بازی دایناسور را بخرند، مورد جالب توجه فروش تخم دایناسور است که وقتی داخل آب قرار بدهید بزرگتر شده و تبدیل به دایناسور می‌شود.

اسپایدر پارک


در کنار پارک ژوراسیک به مجموعه اسپایدر پارک نیز دسترسی خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای بازدید از این دو مجموعه به یک بلیط ورودی نیاز دارید. این مجموعه نیز شامل ماکت‌های غول پیکر و متحرکی از ۲۰ حشره مانند زنبور، پروانه، مانتیس، کفشدوزک، حلزون و ... و مجموعه‌ای از خزندگان غول پیکر مانند مار پیتون، تمساح، لاک پشت و ایگوآنا هستند. حشرات و خزندگان غول پیکر با تم‌های زیبا و مرتبط با هر یک از آیتم‌ها همه اطلاعات علمی‌مربوط به حشرات توسط دکتر علیرضا زمانی تهیه شده و در اختیارتان قرار داده می‌شود. در مورد سایر امکانات اسپایدر پارک می‌توان به غرفه خرید عسل، آتلیه عکاسی، کافی شاپ، مغازه سوغاتی فروشی و کارگاه سفال اشاره کرد.

نحوه دسترسی به پارک ژوراسیک تهران


این پارک در سعادت آباد تهران واقع شده است. پس از رزرو اقامتگاه در تهران،‌ برای دسترسی به این منطقه می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید که در هر منطقه از شهر باید سوار اتوبوس‌هایی شوید که از میدان صنعت می‌گذرند. تاکسی‌های خطی نیز در سراسر شهر به مقصد سعادت آباد فعالیت دارند. برای استفاده از مترو نیز باید سوار خط ۷ شوید و به میدان صنعت برسید.
پارک ژوراسیک تهران | سفر به دنیای ماقبل تاریخ

ساعت و هزینه بازدید از پارک ژوراسیک تهران


ساعت بازدید از این مجموعه در طی هفته متفاوت است، به طوری که اکثر روزهای هفته از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز بوده ولی در روز پنجشنبه از ۹:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ و روزهای جمعه نیز از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب دایر است. برای ورود به این مجموعه باید بلیط ورودی تهیه نمایید.

جاذبه‌های دیدنی نزدیک به پارک ژوراسیک تهران


برج میلاد: ۹ کیلومتر
بام تهران: ۱۱.۷ کیلومتر
پل طبیعت: ۱۲.۵ کیلومتر
میدان آزادی: ۱۳.۴ کیلومتر
پارک جنگلی کوهسر: ۱۳.۸ کیلومتر
کاخ نیاوران: ۱۶.۷ کیلومتر

رستوران‌های نزدیک به پارک ژوراسیک تهران


رستوران انزو: ۲.۱ کیلومتر
رستوران نارنجستان: ۲.۷ کیلومتر
رستوران ویتاندی: ۳.۷ کیلومتر
باغ رستوران مهر و ماه: ۴.۲ کیلومتر
رستوران باکس کلاسیک: ۴.۶ کیلومتر
رستوران کنزو: ۵.۷ کیلومتر

هتل‌های نزدیک به پارک ژوراسیک تهران


هتل قصر اسپیناس: ۹۵۰ متر
هتل پارسیان آزادی: ۵.۷ کیلومتر
هتل رویا: ۸.۳ کیلومتر
هتل پارسیان استقلال: ۸.۷ کیلومتر
هتل تاج محل: ۱۱.۵ کیلومتر
هتل لاله: ۱۳.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است