search
menu

روستای آهار شمیرانات؛ گشتی در کوچه‌های سرسبز

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات
روستای آهار شمیرانات که به نام به شکرآب هم شناخته می‌شود یکی از زیباترین روستاهایی است که در اطراف تهران واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی نزدیک تهران محسوب می‌شود. این روستا سرسبز با آب و هوای مطبوعی که دارد، حس و حالی بی‌نظیر به شما می‌دهد. امروزه سخت‌ترین روزها را در میان کارهای شلوغ و بی امان داریم. گاهی خستگی واقعاً به جسم و روحمان فشار وارد می‌کند؛ اما همیشه راهی برای تخلیه این خستگی‌ها و انرژی‌های منفی وجود دارد. راهی مؤثر و کارا، دور شدن از آلودگی‌های صنعتی و پناه بردن به دل طبیعت است. روستای به شکرآب شمیرانات پر از انرژی مثبت است تا حالتان را خوب کند. با انرژی بالایی که از گردشگری در این طبیعت بی‌نظیر دریافت می‌کند، برای مدت‌ها شارژ می‌شوید.
روستای آهار شمیرانات با داشتن کوچه پس کوچه‌های قدیمی و خاطره‌انگیز، رودخانه‌های آرامش‌بخش، طبیعت سرسبز و آب و هوایی خوش شما را به یک گردشگری دلپذیر دعوت می‌کند.
دیدن این روستا را می‌توانید با کوهنوردی در قله‌های زیبای اطراف آن، دوچرخه‌سواری تا روستای شکرآب و زیارت امامزاده طاهر و زاهد همراه کنید. در اطراف روستای آهار شمیرانات جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیری وجود دارد که می‌تواند روزها شما را سرگرم خود کند. دیدن آبشار شکرآب و آبشار فصلی چهل پله را هم از دست ندهید. می‌بینید که گردشگری در طبیعت زیبای روستای آهار و مناطق اطراف آن حسابی می‌تواند برایتان پرخاطره شود. حتی در صورتی که بخواهید از جاذبه‌های گردشگری این روستا برای چند روز دیدن کنید، می‌توانید شب خود را با اجاره خانه‌های این روستا، به شبی دلنشین و پرخاطره تبدیل کنید. گذراندن شب در کنار مردمان این روستای زیبا همیشه در ذهنتان خواهد ماند. دسترسی راحت به این روستا و نزدیکی آن به تهران، مزید بر علت شده است که گردشگران زیادی در فصل‌های مختلف به گردشگری در این روستای زیبا بپردازند.
روستای آهار شمیرانات؛ گشتی در کوچه‌های سرسبز

چرا بازدید از روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات را پیشنهاد می‌کنیم؟


یکی از جذاب‌ترین روستاهای اطراف تهران که می‌تواند روزتان را به روزی خاطره‌انگیز تبدیل کند، روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات است. اما ممکن است از خودتان بپرسید چه دلیلی وجود دارد که افراد زیادی طرفدار دیدن این منطقه زیبا هستند؟ دلایل خاص بودن گردشگری در روستای به شکرآب شمیرانات شامل موارد زیر هستند:
• دسترسی راحت به روستا
• دیدن آبشارهای مختلف
• امکان پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری بین دو روستای زیبا
• امکان کوهنوردی و رسیدن به قله‌های زیبای منطقه
• گشت و گذار در کوچه‌های قدیمی و خاطره‌انگیز روستا
• دیدن باغات و مراتع سرسبز
• کمپ زدن کنار رودخانه‌های خوش صدا
• آب و هوای دلپذیر منطقه

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


گشت و گذار در روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات از خاطراتی است که هیچ‌گاه آن را فراموش نمی‌کنید. پای در مسیر این روستا که می‌نهید، حتی مسیر هم پر از زیبایی است. ورودی روستا و جای جای آن پر از باغ‌های گیلاس، زردآلو، آلبالو و ... است. قطعاً از دیدن این مناظر سیر نمی‌شوید. با این حال می‌توانید در کوچه پس کوچه‌های این روستا قدم بزنید و راهی خاطرات کودکی خود شوید. به‌خصوص اگر کودکی خود را در کوچه‌های قدیمی گذرانده‌اید. طبیعت آن‌قدر در این منطقه دست و دلبازی کرده است که هر چه بخواهید فراهم است. می‌توانید سرسبزی و طراوت منطقه را ببینید، از کوه بالا بروید، باغ‌ها را تماشا کنید، هوای پر از اکسیژن و تمیز را نفس بکشید ... پس یک گردش همه‌جانبه منتظر شماست. می‌ارزد که حتی اگر در شهرهای دیگر هستید، در اولین اوقات فراغتی که دارید، بلیط هواپیما لحظه آخری برای تهران بگیرید و عازم این روستا شوید.
رودخانه‌هایی که در نزدیکی روستا جریان دارند، مکانی عالی برای یک طبیعت‌گردی و کمپ زدن هستند. می‌توانید کنار آن‌ها بساط گشت و گذارتان را پهن کنید و آرامش را مهمان روح و روان خود کنید. پس از طبیعت‌گردی، در یک تپه نوردی می‌توانید به زیارتگاهی پر از حس و حال معنویت بروید. امامزاده طاهر و زاهد که قدمت بنای آن به دوره قاجار برمی‌گردد و یک مکان تاریخی هم محسوب می‌شود. در دامنه کوه قلعه دختر هم می‌توانید به دیدن آبشار فصلی چهل پله بروید. البته دیدن روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات نه فقط در فصل تابستان، بلکه در فصل‌های دیگر هم لطف خاص خود را دارد. در بهار همه جا پر شده از زیبایی‌های بهار و شکوفه‌های درختان. پاییز هم روستا پر از هزاران رنگ می‌شود.

چگونه به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات برویم؟


برای رسیدن به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات، باید از چه مسیری عبور کنید؟ اگر اهل تهران هستید، مسیرتان سر راست و راحت است. از بزرگراه شهید بابایی در شمال شرق تهران به سمت جاده لشگرک بروید. سپس از روستای اوشان می‌گذرید. قبل از رسیدن به فشم، مسیر خروجی روستای به شکرآب شمیرانات در سمت چپ جاده مشخص است. اگر که در شهرهای دیگر ساکن هستید و می‌خواهید برای دیدن این روستای زیبا برنامه‌ریزی کنید، می‌توانید در یک تعطیلات چند روزه، بلیط قطار بگیرید و خودتان را به تهران برسانید. سپس عازم روستای آهار شوید.
روستای آهار شمیرانات؛ گشتی در کوچه‌های سرسبز

جاهای دیدنی نزدیک به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات


جاذبه‌های گردشگری متنوعی در اطراف روستای آهار وجود دارد که هر کدام خود یک جاذبه ارزشمند محسوب می‌شود. در اطراف این روستا کوه‌ها و تپه‌هایی وجود دارد که پر از گیاهان دارویی و گیاهان معطر است. بین روستای آهار تا روستای شکرآب یک جاده ییلاقی و زیباست که برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی عالی است. رودخانه‌ای که در مسیر است شما را به این روستا هدایت می‌کند. آبشاری کوچک و چندین چشمه هم در مسیرتان قرار دارند که همگی زیباترین جلوه‌های طبیعت هستند.
دیدن قله توچال، آبشار شکرآب و چهل چشمه هم از دیگر بخش‌هایی است که می‌توانید آن را ببینید. البته زیارت کردن در امامزاده طاهر و زاهد هم خالی از لطف نیست تا حال روحی خود را جلا دهید و انرژی بیشتری از گردش خود بگیرید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستای آهار (به شکرآب) شمیرانات


اگر این منطقه را برای گردشگری یک روزه در برنامه خود گنجانده‌اید، می‌توانید شب به تهران برگردید. در صورتی که می‌خواهید چند روز در این طبیعت حسابی گردش کنید، امکان کمپ زدن در این منطقه وجود دارد. همچنین اقامتگاه‌های بوم‌گردی و خانه‌هایی که برای اجاره وجود دارد هم گزینه‌ای عالی برای اقامت شبانه است.
• فاصله تا خانه‌های اقامتی منطقه: ۱ کیلومتر
• فاصله تا هتل‌های تهران: ۶۰ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است