search
menu
گرگان keyboard_arrow_down close

گرگان

hotel
هتل های گرگان ۲۰

درباره گرگان

گرگان مرکز استان گلستان و از شهرهای کلیدی ایران در باریکه شمالی کشور و در کنار دریای مازندران یا خزر است. گرگان و استان گلستان از شمالی ترین بخش های ایران به شمار می‌روند. گرگان به واسطه تاریخ کهنش شهری است که از یک سو پیشینه‌ای طولانی دارد و از سوی دیگر شهری امروزی به شمار می‌رود که هم با دریای خزر همسایه است و هم دارای مرز مشترک با کشور ترکمنستان است. این موقعیت جغرافیایی موجب شده شهر گلستان، دارای جایگاهی ویژه در نیمه شمالی کشور باشد.
گرگان
گرگان و استان گلستان از جمله مناطقی است که در اثر تخریب جنگل‌ها و تبدیل جنگل به زمین‌های کشاورزی، آسیب‌های زیادی از سیل دیده است. با این وجود هنوز گرگان زیبایی‌های محیطی و شهری فراوانی دارد.

آب و هوای گرگان


از دید آب و هوایی هم گرگان شهری است که در کنار دریای خزر قرار گرفته و هم از همسایگی کوه‌های البرز بهره می‌برد. به همین سبب آب و هوای گرگان، بسیار شبیه شهرهای استان‌های گیلان و مازندران است. هر چند میزان بارندگی گرگان کمی کمتر از میانگین بارش در مازندران و رشت است.

جاهای دیدنی گرگان


جاهای دیدنی گرگان را هم می‌توان در بخش‌ها و ساختمان های تاریخی و کهن آن جستجو کرد و هم در زیبایی های طبیعی و محیطی آن. دیوار تاریخی گرگان، تپه نرگس گرگان، کاخ موزه گرگان، مدرسه عمادیه گرگان و موزه باستان شناسی گرگان از جمله مکان های تاریخی گرگان هستند. همچنین گرگان رود، سد نومل، پارک جنگلی قرق، کوه تاور نراب و دریاچه توشن از جمله مکان های طبیعی و گردشگرپذیر گرگان هستند.
گرگان

فرودگاه گرگان


مهمترین فرودگاه گرگان، فرودگاه بین المللی گرگان نام دارد که از فرودگاه های باسابقه کشور است و پیشینه آن به دوران پهلوی بازمی‌گردد.


دیدنی های گرگان