search
menu

آبشار لوه گالیکش

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار لوه گالیکش را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری آبشار لوه گالیکش
چگونه به آبشار لوه گالیکش برویم؟
بهترین فصل سفر به آبشار لوه گالیکش
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار لوه گالیکش
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار لوه گالیکش
استان گلستان یکی از زیباترین استان‌های شمالی کشورمان است که هرچند کمتر از استان گیلان و مازندران به عنوان مقصد گردشگری ساکنان پایتخت انتخاب می‌شود اما جاذبه‌های دیدنی آن به هیچ وجه کمتر از دیگر استان‌های شمالی نیست. یکی از دلایل محبوبیت استان مازندران در نزد ساکنان پایتخت نزدیکی آن به تهران است، با اینحال توصیه ما به شما این است که اگر تاکنون برای سفر خود به شمال استان گلستان را انتخاب نکرده‌اید یکبار این کار را انجام دهید تا از این به بعد یکی از مشتریان دائمی سفرهای فصلی به این استان زیبا شوید. در این مطلب قصد داریم تنها یکی از هزاران جاذبه گلستان را که آبشار لوه گالیکش نام دارد به شما معرفی کنیم.

چرا بازدید از آبشار لوه گالیکش را پیشنهاد می‌کنیم؟


اگر تجربه بازدید از آبشار را داشته باشید می‌دانید که بیشتر آبشارها در دل مناطق جنگلی کوهستانی و در ارتفاعات قرار دارند و برای رسیدن به آن‌ها باید مسیری را در دل کوه و جنگل پیاده‌روی کنید، اما یکی از ویژگی‌های آبشار لوه دسترس‌پذیر بودن آن است. این آبشار که در نزدیکی روستایی به نام لوه و در مسیر بین گرگان- مشهد قرار دارد یکی از زیباترین و باشکوه‌ترین آبشارهای کشورمان است که به دلیل شکل مطبق آن زیبایی دو چندانی دارد. بازدید از آبشار لوه می‌تواند همراه با جنگل‌نوردی و پیاده‌روی باشد و یا با ماشین تا نزدیکی آن بروید و بعد از یک پیک نیک چند ساعته مسیر خود را به سمت استان گلستان یا خراسان ادامه دهید. ویژگی دیگر این آبشار نزدیکی آن به شهر گنبد کاووس است که اغلب مسافران آبشار را به سمت خود می‌کشاند.
آبشار لوه گالیکش

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری آبشار لوه گالیکش


آبشار لوه مجموعه‌ای از چند آبشار است که در شمال جنگل هیرکانی به صورت طبقه طبقه از ارتفاعی بالا از روی صخره‌های پله‌ای شکل پائین می‌ریزد و همین شکل پله‌ای صخره‌های آبریز آن باعث شده که نسبت به دیگر آبشارها زیبایی و جلوه‌ای دو چندان داشته باشد. ارتفاع بلندترین آبشار لوه ۱۵ متر است که در پائین آن حوضچه‌ای زیبا و پرآب درست شده است. جنگل هیرکانی که آبشار لوه در آن قرار گرفته پوشیده از انواع درختان ممرز و افرا و توسکاست و یکی از زیباترین جنگل‌های ایران به حساب می‌آید. جنگل هیرکانی از جنوب به سمنان و نزدیکی شاهرود می‌رسد و بسیاری از تورهای گردشگری برای گشت و گذارد و پیاده‌روی در جنگل‌های هیرکانی آبشار لوه را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. این گروه‌ها اغلب جنگل‌نوردی خود را از نزدیکی شاهرود آغاز کرده و در کنار آبشار مسیر خود را خاتمه می‌دهند. جنگل‌نوردی در این مسیر کمی طولانی و دارای شیب نسبتاً زیادی ست و اگر قصد انجام آن را دارید نیاز به استقامت بدنی دارید. فاصله آبشار تا جاده گرگان- مشهد نیز تنها ۵ کیلومتر است و همین موضوع باعث شده که بسیاری از زائران مشهد قبل یا بعد از سفر خود به مشهد بازدید از این آبشار را نیز در برنامه سفرشان قرار دهند.

چگونه به آبشار لوه گالیکش برویم؟


آبشار لوه در گلستان در نزدیکی شهر گالیکش قرار دارد. برای رسیدن به این آبشار می‌توانید مسیر خود را هم از گرگان و هم از شاهرود آغاز کنید. این آبشار در مسیر استان گلستان- خراسان قرار دارد و بسیاری از مسافران در مسیر سفر خود به سمت مشهد در میانه راه خود به سراغ آن می‌روند. می‌توانید برای خرید اینترنتی بلیط هواپیما سفرمارکت را انتخاب کنید. اگر از گرگان به سمت گالیکش بروید در حدود ۱۰۸ کیلومتر راه در پیش دارید که طبیعت و هوای آن نسبتاً معتدل و کمتر خشک و بیابانی ست، اما اگر مسیر شاهرود گالیکش را انتخاب کنید مسیر بیابانی و خشک‌تری را پیش رو خواهید داشت. فاصله گالیکش تا آبشار نیز در حدود ۲۰ کیلومتر است. برای سفر از گرگان به سمت گالیکش باید در مسیر گرگان مشهد به سمت مینودشت حرکت کنید و بعد از عبور از مینودشت به سمت گالیکش رفته و با طی کردن ۲۰ کیلومتر به آبشار برسید.

بهترین فصل سفر به آبشار لوه گالیکش


زیباترین و بهترین فصل برای سفر به آبشار لوه گالیش فصل بهار است. در بهار آبشار پرآب‌ترین فصل خود را دارد و طبیعت جنگلی اطراف آن نیز در سبزترین و پرطراوت‌ترین حالت خود است. اگر سفر در فصل بهار این آبشار را از دست دادید سفر در تابستان و پائیز نیز می‌تواند فرصت خوبی برایتان باشد. بالاخص در فصل تابستان لطافت هوای اطراف آبشار بسیار به جانتان خواهد چسبید. همچنین در فصل تابستان می‌توانید با همراه داشتن لباس اضافه در حوضچه آبشار تنی به آب بزنید و لذت ببرید.
آبشار لوه گالیکش

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار لوه گالیکش


در نزدیکی گالیکش جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید برای دیدن آن‌ها نیز برنامه‌ریزی کنید، از جمله:
• آبشار کوه سنگی: آبشار کوه سنگی نیز در نزدیکی آبشار لوه قرار دارد و با طی کردن مسافت کمی در دل جنگل می‌توانید به آن برسید.
• شهر گنبد کاووس: اگر در زمانبندی سفرتان دستتان باز است، حتماً بازدید از شهر گنبد کاووس را نیز در برنامه سفر خود قرار دهید. دلیل نام‌گذاری این شهر به گنبد کاووس، وجود گنبدی آجری در آن است که در قرن چهارم هجری قمری ساخته شده و با ارتفاع ۱۸ متر بلندترین برج آجری جهان به حساب می‌آید. خاک آجرهای این گنبد از دامنه‌های کوه‌های مینودشت برداشته شده است و همین موضوع نشان می‌دهد که ساخت آن در آن زمان چه کار دشوار و زمانبری بوده است. توصیه می‌کنیم حتماً از آن بازدید کنید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار لوه گالیکش


منطقه آبشار لوه گالیکش هیچ امکانات رفاهی اقامتی در نزدیکی خود ندارد. به همین دلیل اگر قصد اقامت طولانی مدت در نزدیکی آن را دارید حتماً تجهیزات کافی همراه داشته باشید. اگر اهل کمپ زدن باشید می‌توانید در نزدیک آبشار و در دل جنگل چادر بزنید، اما اگر به دنبال اقامتگاه می‌گردید لازم است که به سمت مینو‌دشت بروید و یا با توجه به مقصد بعدی سفرتان در گرگان یا علی ‌آباد کتول یا کردکوی اقامت کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است