search
menu

ییلاق جهان نمای کردکوی

[ پنهان کردن ]
ییلاق جهان نمای کردکوی
چرا بازدید از ییلاق جهان نمای کردکوی را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری ییلاق جهان نمای کردکوی
چگونه به ییلاق جهان نمای کردکوی برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق جهان نمای کردکوی
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق جهان نمای کردکوی

ییلاق جهان نمای کردکوی


دهکده‌های ییلاقی یکی از محبوب‌ترین اماکن گردشی برای شهرنشینان هستند. برای کسی که در دل شهر با شلوغی‌ها، ترافیک‌ها و مشغله‌های فراوان زندگی می‌کند، هیچ لذتی بالاتر از یک استراحت چند روزه در طبیعت بکر و پر از آرامش دهکده‌های ییلاقی نیست. تنها یک شب خوابیدن در دل آرامش و سکوت طبیعت برای در کردن خستگی ماه‌ها کار و تلاش روزانه می‌تواند کافی باشد. یکی از این دهکده‌های زیبای ییلاقی که چنین لذتی را به شما می‌دهد، ییلاق جهان‌نمای کردکوی در استان گلستان است. برای سفری ارزان به استان گلستان می‌توانید از پرواز چارتر استفاده کنید و این مطلب را با ما دنبال کنید تا با ییلاق جهان‌نمای کردکوی آشنا شوید.
ییلاق جهان نمای کردکوی

چرا بازدید از ییلاق جهان نمای کردکوی را پیشنهاد می‌کنیم؟


برای لذت بردن از طبیعت به چه چیزی به جز چشمه و رودخانه و آبشار و کوه و جنگل و طبیعتی زیبا و آب و هوایی معتدل با خانه‌های ییلاقی رنگارنگ نیاز دارید؟ ییلاق جهان‌‌نمای کردکوی تمام این زیبایی‌ها را یکجا در دل خود دارد. تنها یک شب ماندن در خانه‌های ییلاقی خوش‌منظره با سقف‌های رنگی و محیطی بکر، خاطره‌ای فراموش‌نشدنی از این دهکده برایتان به جا خواهد گذاشت. در بیشتر فصول سال دهکده در هاله‌ی مه‌ زیبا و جذابی پوشیده می‌شود که فضایی سحرانگیز به آن می‌بخشد و قطرات رطوبت باران در هوا لطافت آن را دو چندان می‌کند. در شمال شرقی ییلاق نیز آبشار زیارت قرار دارد که یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه به حساب می‌آید و بازدید از آن را به شما پیشنهاد کنیم. از دیگر ویژگی‌های این منطقه ییلاقی جنگل‌نوردی و کوه‌نوردی در آن است که طبیعت‌دوستان و رزشکاران زیادی را به این منطقه می‌کشاند.

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری ییلاق جهان نمای کردکوی


ییلاق جهان‌نمای کردکوی دهکده‌ای است که در میان جنگل‌های سرسبز و باشکوه استان گلستان که در شرقی‌ترین قسمت رشته‌ کوه‌های البرز قرار گرفته است. این دهکده زیبا بام گلستان نیز خوانده می‌شود، چرا که در ارتفاع بالایی قرار گرفته و از آن‌جا می‌توانید ساعت‌ها به مشاهده‌ی مناظر زیبای زیرپای خود بشینید. این خطه از جنگل‌های گلستان دارای تنوع زیادی از لحاظ پوشش گیاهی است، به طوری که می‌توانید انواع سرو، راش و درختچه‌های زرشک و آلوچه را در مسیر خود مشاهده کنید. همچنین انواع گیاهان دارویی از جمله گل‌گاوزبان، مریم گلی و پونه جنگی در این منطقه به وفور یافت می‌شوند. یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفر به ییلاق جهان‌نما گوش سپردن به آواز پرندگان بیشمار منطقه است. اگر شب را در خانه‌های ییلاقی منطقه بخوابید به احتمال زیاد صبح با صدای زیبای پرندگان از خواب بیدار خواهید شد. علاوه بر این، ییلاق جهان‌نما محل زندگی جانوران دیگری از جمله روباه و گرگ و گربه جنگلی و خرس قهوه‌ای نیز می‌باشد. این روستای ییلاقی مانند دیگر روستاهای ییلاقی کشورمان محلی برای ییلاق تابستانی اهالی بوده تا در فصل گرما و خشکی دام‌‌های خود را برای چرا به این منطقه آورده و کندوهای عسل را برای تغذیه زنبورها کوچ دهند و بعد از پایان فصل گرما و با شروع سرمای سخت به ارتفاعات پائین‌تر برگردند.

چگونه به ییلاق جهان نمای کردکوی برویم؟


دهکده جهان‌نما در ۶۰ کیلومتری شهرستان کردکوی قرار دارد. برای رسیدن به آن ابتدا باید عازم استان گلستان شوید. اگر از تهران به سمت استان گلستان راهی می‌شوید، می‌توانید برای تهیه بلیط ارزان هواپیما به سفرمارکت سری بزنید و بلیط تهران گرگان را با نرخی مناسب تهیه کنید. اما اگر قصد حرکت با ماشین شخصی خود را دارید برای سفر از تهران به سمت کردکوی می‌توانید از جاده هزار یا فیروزکوه استفاده کنید. راحت‌ترین راه این است که از جاده هراز به بهشهر بروید و از آنجا به سمت کردکوی راهی شوید. از کردکوی مسیر خود را به سمت روستای درازنو ادامه دهید و رادکان و حاجی آباد را هم پشت سر بگذارید تا به کردکوی برسید. این مسیر در حدود ۷۰ کیلومتر است و تمام طول آن به جز ۳۰ کیلومتر آخر مسیر آسفالت است.

جاهای دیدنی نزدیک به ییلاق جهان نمای کردکوی


در نزدیکی ییلاق جهان نما جاذبه‌های گردشگری و تاریخی زیادی وجود دارد، از جمله شهر باستانی تمیشه، ابراهیم و چهار کوه، گورستان قدیمی کمرسرک، امامزاده روشن‌ آباد و.... همچنین این منطقه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و وجود منابع آب بیشمار دارای چشمه‌های زیادی مانند نخود چشمه، شربت، سوته و... است. آبشار زیارت نیز که یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری استان گلستان است در شمال شرقی این منطقه و در روستای زیارت قرار دارد که با صرف کمی وقت می‌توانید بازدید از این آبشار زیبا و روستای زیارت را در برنامه سفر خود قرار دهید. روستای زیارت علاوه بر زیبایی‌اش، به خاطر محصولات لبنی و نان‌های محلی‌اش نیز در میان مردم محبوبیت دارد و پیشنهاد می‌کنیم اگر به این روستا سری زدید حتماً سراغ لبنیات‌فروشی‌های نیز بروید.
اگر اهل کوهنوردی و پیاده‌روی‌های مفصل جنگلی هستید، ییلاق جهان‌نما با کوه‌های زیبایی مانند کوه دوکالی، لنده کوه و تلمبار مقصد بسیار خوبی برای سفر ورزشی- تفریحی شما می‌تواند باشد.
ییلاق جهان نمای کردکوی

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به ییلاق جهان نمای کردکوی


یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر به ییلاق جهان‌نمای کردکوی اقامت شبانه در ییلاق است. اگر تا به حال تجربه ماندن در دهکده‌ای ییلاقی را ندارید پیشنهاد ما به شما این است که این تجربه منحصر به فرد را یکبار هم که شده امتحان کنید. کلبه‌های چوبی ییلاقی به دلیل قرار گرفتن در ارتفاع و در میان جنگل و کوه فاصله زیادی با هرگونه سروصدای شهری دارند و همین موضوع باعث شده که آرامش و سکوتی را در این مناطق و بالاخص در شب‌های آن تجربه کنید که تا به حال در هیچ جای دیگری تجربه نکرده‌اید. کلبه‌های چوبی ییلاق جهان‌نما تجهیزات و امکانات زیادی نداند و در اغلب آن‌ها تنها یک بخاری هیزمی به عنوان امکانات گرمایشی دیده می‌شود، اما اگر یک شب در این کلبه‌ها بخوابید فردا صبح خواهید دید که خستگی یک ‌سال را از تن به در کرده‌اید. اگر اهل کمپ زدن هستید می‌توانید به جای ماندن در کلبه‌ها خودتان در منطقه کمپ بزنید. یادتان باشد از صبحانه‌های محلی روستائیان که نان تازه پخته‌شده و سرشیر و پنیر و تخم‌مرغ محلی ست حتماً استفاده کنید.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است