search
menu

آبشار باران کوه گرگان

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از آبشار باران کوه گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به آبشار باران کوه گرگان برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به آبشار باران کوه گرگان
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار باران کوه گرگان
آبشار باران کوه گرگان از جاذبه‌های گردشگری گرگان است که با دیدن آن شگفت‌زده می‌شوید. آبشاری که از جوشش چشمه‌های متعدد در بالای کوه ایجاد شده است و با پرتاب آب از بالای کوه به پایین، ریز باران‌هایی را شکل می‌دهد که هوای منطقه را خاص و دلپذیر کرده است. در اطراف آبشار، از کوه سرد و سنگی خبری نیست و صخره‌ها پر از خزه هستند و انگار کوهی سبز پیش رویتان قرار گرفته است. این تلألؤ زیبایی آب و صخره شما را حیرت‌زده می‌کند. آبشار باران کوه نام خود را از همین باران و ریزش قطرات گرفته است. این آبشار که در ۱۸ کیلومتری گرگان قرار گرفته است، در یک پارک جنگلی واقع شده است که می‌تواند یک روز تعطیل شما را به خود سرگرم کند.
زیبایی‌های اطراف آبشار و آب و هوای خنک آن در فصل تابستان باعث شده تا افراد زیادی از سراسر کشور برای تماشای باران کوه به گرگان سفر کنند. البته در فصل زمستان هم ریزش قطرات که به علت سردی هوا یخ می‌زنند، جلوه‌ای روایی به آبشار می‌دهد. پس همان‌طور که می‌بینید این آبشار برای یک فصل نیست و برخی افراد در زمستان لباس گرم می‌پوشند و راهی پارک جنگلی که آبشار خزه‌ای در آن واقع شده است، می‌شوند تا جلوه دیگری از طبیعت را به تماشا بنشینند. مسیر دسترسی به این آبشار و پیاده‌روی دو ساعته در دل طبیعت باعث شده است تا این منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند.
آبشار باران کوه گرگان

چرا بازدید از آبشار باران کوه گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟


دیدن آبشار همیشه برای بشر جالب توجه بوده است. امروزه که فشار زندگی شهری بر دوش هر کسی سنگینی می‌کند، گشت و گذار در طبیعت یک نیاز ضروری است. با این حال برخی از جاذبه‌ها به علت داشتن موقعیت و شرایط خاص بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند. آبشار باران کوه گرگان یکی از این جاذبه‌هاست که به دلایل متعدد زیر به شما توصیه می‌کنیم حتی یک بار هم که شده آن را ببینید:
• زیبایی بی‌نظیر آبشار و ارتفاع زیاد آن
• تماشای صخره‌های پر از خزه و زیبا
• دیدن قطره‌های بارانی و نشاط برانگیز
• هوای مطبوع و محیط بکر منطقه
• امکان پیاده‌روی در دل پارک جنگلی
• تماشای آبشار یخ‌زده در فصل زمستان

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


باران کوه در دل ارتفاعاتی قرار دارد که در بالای جنگل شصت کلاً واقع شده‌اند. مقداری از مسیر را با ماشین می‌روید و حدود دو ساعت باید در دل یک جنگل بکر با درختانی سر به فلک کشیده پیاده‌روی کنید تا به آبشار باران کوه گرگان برسید. هر چند مسیر نسبتاً طولانی برای پیاده‌روی دارید؛ اما زیبایی‌های مسیر آن‌قدر شما را سرگرم می‌کند که اصلاً حس نمی‌کنید خسته شده‌اید. این آبشار با جلوه‌های منحصر به فردی که دارد یکی از زیباترین آبشارهای کشور است.
به علت توپوگرافی خاصی که این ناحیه دارد، مقدار زیادی از آب جاری شده از دل کوه به صورت قطره‌های باران و جدا از هم به پایین جوشش می‌کند. این حالت سبب می‌شود که احساس کنید در زیر باران ایستاده‌اید و قطره‌های باران بر روی صورتتان می‌ریزد. به واسطه همین قطرات باران، خزه‌های متراکم بر جای جای صخره‌های اطراف روییده‌اند و کوهستان را همانند پارچه‌ای مخملین و سبز زیبا کرده‌اند.
نام چگل آتشین را به علت ارتفاع آبشار، رنگ زیبای خورشید در زمان غروب آفتاب و جوشش ابرها به این منطقه داده‌اند. البته دیدن آبشار در زمستان حال و هوای دیگری دارد. به علت هوای سرد منطقه، آب یخ‌زده آبشار همانند دامن عروس بر دامان طبیعت کشیده شده است. قندیل‌های یخ مانند الماسی هستند که درخشش نور آفتاب در آن‌ها جلوه‌گر نعمت‌های بی‌نظیر طبیعت به بشر است.
اگر قصد دیدن آبشار را دارید باید صبح زود عزم سفر را ببندید. می‌توانید بلیط تهران گرگان بگیرید و خود را به این شهر برسانید. سپس در یک روز صبح عازم آبشار باران کوه گرگان شوید تا از دیدن زیبایی‌های بی‌نظیر آن لذت ببرید. آبشار در مسیر رودخانه خروشان شصت کلاً قرار دارد و پارک جنگلی باران کوه را باید طی کنید تا به این آبشار خزه‌ای برسید.

چگونه به آبشار باران کوه گرگان برویم؟


اگر در گرگان سکونت دارید، برای این که به آبشار باران کوه برسید، بهتر است یک روز صبح زود عازم این محل شوید. در صورتی که در شهرهای دیگر هستید یک تعطیلات دو یا سه روزه می‌تواند فرصت خوبی باشد تا از گرگان و زیبایی‌های آن دیدن کنید. می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را بگیرید و به گرگان بروید. در یک روز صبح از گرگان به سمت پارک جنگلی باران کوه حرکت کنید. حدود ۱۵ کیلومتر به سمت جنوب مسیر دارید تا به ابتدای این پارک زیبا و بکر برسید. از این جا به بعد باید خودرویتان را پارک کنید و حدود دو کیلومتر پیاده‌روی دارید تا به آبشار باران کوه گرگان برسید.

جاهای دیدنی نزدیک به آبشار باران کوه گرگان


اما فقط خودتان را سرگرم دیدن این آبشار نکنید. مکان‌های دیگری هم هستند که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. به عنوان مثال دیدن پارک جنگلی باران کوه خود یک جاذبه بی‌نظیر است که می‌توانید در این جنگل قدم بزنید و زیر سایه درختان بلند و تنومند آن به آواز پرندگان گوش بسپارید. در کوه‌های اطراف هم برای کوه‌نوردی فرصت خوبی دارید. غارهای باریک و درازی که در تن این کوهستان دیده می‌شوند، امکان غارنوردی را برایتان فراهم کرده‌اند.
پارک جنگلی ناهارخوران هم در نزدیکی و حدود ۲۰ کیلومتری شماست که می‌توانید از آن دیدن کنید. این پارک در نزدیکی روستای زیارت واقع شده است. این روستا هم با طبیعت بکر و زیبای خود یک مکان عالی برای گردشگری یک روزه است تا در طبیعت پاک و هوای بی‌نظیر آن وقتتان را بگذرانید. پارک آبشار مصنوعی در روستای مجن هم پذیرای یک استراحت کوتاه برایتان است.
آبشار باران کوه گرگان

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به آبشار باران کوه گرگان


حال که خستگی راه را به جان خریدید و عازم این سفر شدید، باید تمام امکانات مورد نیازتان را از قبل آماده کنید. پس بهتر است فکری هم به حال استراحت شبانه خود داشته باشید و یک اقامتگاه یا هتل را برای این منظور در نظر بگیرید. در صورتی که تعدادتان زیاد است و امکان کمپ زدن دارید، می‌توانید کمپ بزنید و استراحت کنید. استفاده از هتل‌های گرگان اقامتگاه‌های بوم‌گردی هم پس از دیدن آبشار باران کوه گرگان گزینه خوبی هستند.
• فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی مخله بالا: ۵ کیلومتر
• فاصله تا هتل جهانگردی ناهارخوران؛ ۱۵ کیلومتر
• فاصله تا مجتمع اقامتی پذیرایی افرا: ۱۰ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است