search
menu

روستا و آبشار زیارت گرگان

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از روستا و آبشار زیارت گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری روستا و آبشار زیارت گرگان
چگونه به روستا و آبشار زیارت گرگان برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به روستا و آبشار زیارت گرگان
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستا و آبشار زیارت گرگان
یکی از جاذبه‌های گردشگری ایران روستاهای آن است. در هر جغرافیایی از ایران روستاهای بی‌شماری با طبیعتی زیبا و خاص منطقه وجود دارند که قطب گردشگری آن خطه به حساب می آیند و سالانه مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشانند. یکی از این روستاهای توریستی که در شمال شرق کشورمان و در استان گلستان قرار دارد، روستای زیارت است که جزو جاهای گردشگری گرگان به حساب می‌آید. روستای زیارت هم محل ییلاق و تفرجگاه اهالی استان گلستان و ساکنان گرگان است و هم قطب گردشگری این استان. روستای زیارت که در دامنه شمالی رشته کوه‌های البرز و در درون دره‌ای در مجاورت خاصه رود قرار گرفته به دلیل اقیلم خاص خود در اغلب ایام سال دارای آب و هوایی معتدل است و همین موضوع آن را به مکانی برای ییلاق تبدیل کرده است.

چرا بازدید از روستا و آبشار زیارت گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟


روستای زیارت روستایی تاریخی است که قدمت آن طبق اسناد موجود در وقف‌نامه‌ها به ۹۸۹ هجری قمری می‌رسد. از جمله آثار تاریخی باقی مانده در روستا بنای امامزاده عبدالله است که مکانی مذهبی تاریخی به حساب می‌آید. علاوه بر این، رودخانه خاصه رود، آبشار دو قلوی انزوان (زیارت)، جول دره یا آبشار خلی دره، چشمه آبگرم، پارک جنگلی ناهارخوران، آرامگاه باباقنبر، فرصت خرید محصولات غذایی و لبنی زیارت، فرصت چادر زدن در دل طبیعت و .... از دیگر جاذبه‌های گردشگری هستند که می‌توانند فرصتی عالی برای یک تفریح کوتاه مدت را برای شما فراهم کنند.
روستا و آبشار زیارت گرگان

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری روستا و آبشار زیارت گرگان


یکی از جاذبه‌های زیبای شهر گرگان پارک ناهارخوران است. اگر به این شهر و به پارک ناهارخوران رفتید بعد از پیاده روی در این پارک چنگلی زیبا می‌توانید جاده پارک را با ماشین ادامه دهید تا در انتهای جاده و به روستای زیبای زیارت برسید. روستای زیارت از یک طرف به جنگل‌های ناهارخوران و ارتفاعات بندسر در شمال می‌رسد و از طرف دیگر یعنی از جنوب به کوهستان جنگلی زیارت و آبشار آن منتهی می‌شود. این روستا همچنین از طرف غرب به منطقه کوهستانی ادیم، مازوکش و کمر سر و از سمت شرق به ارتفاعات خال دره می‌رسد. در روستای زیارت باغداری و دامداری و کشاورزی پابه‌پای هم رونق دارند و باعث درآمدزایی مردم روستا می‌شوند. لبنیات این روستا به دلیل وجود دامداری غنی زبانزد و معروف است. احتمالاً نام پنیر زیارت به گوشتان خورده، این پنیر که حالا نام آن تبدیل به برند یک نوع پنیر شده به این روستا تعلق دارد.
همچنین، جنگل‌های این منطقه از گونه‌های مختلف گیاهی مانند ممرز، راش، افرا، توسکا، ملچ و بلوط، درخت‌های سوزنی برگ و... انباشته شده و سرسبزی بی‌نظیری به مناظر اطراف روستا داده است. یکی از زیباترین جاذبه‌های روستای زیارت آبشار زیارت است. این آبشار در پنج کیلومتری جنوب روستا و در مسیر یکی از شاخه‌های فرعی خاصه رود، در ارتفاعی در حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا قرار گرفته و ارتفاع آن به ۱۶ متر می‌رسد. ارتفاع آبشار باعث شده که در حین ریزش آب قطرات آن در هوا پخش شده و موجب طراوت و خنکی هوای اطراف آبشار شود. این آبشار دوقلو ست و در كنار آبشار اصلي يك آبشار كوچك نیز وجود دارد.

چگونه به روستا و آبشار زیارت گرگان برویم؟


روستای زیارت، از توابع شهرستان گرگان در استان گلستان و در انتهای جاده ناهارخوران قرار دارد. این روستا تنها ۱۲ کیلومتر از انتهای جنوبی پارک ناهارخوران فاصله دارد و نزدیکی آن به گرگان باعث شده که یکی از محبوب‌ترین ییلاق‌های اهالی گرگان و مسافران آن باشد. اگر از تهران راهی این منطقه می‌شوید، بلیط هواپیما گرگان را می‌توانید از سفرمارکت تهیه کنید. فاصله روستای زیارت تا گرگان در حدود ۱۸ کیلومتر است. برای رسیدن به روستای زیارت کافی ست در گرگان به سراغ بلوار ناهارخوران بروید و در انتهای بلوار به پارک ناهارخوران برسید. جاده پر پیچ و خم و زیبای کوهستانی-جنگلی پارک را که تا انتها ادامه دهید به روستای زیارت می‌رسید. آبشار زیارت به فاصله ۵ کیلومتری جنوب روستا و در فاصله ۱۱ کیلومتری جنوب ناهار خوران قرار دارد. برای رسیدن به آبشار زیارت کافی ست در روستای زیارت به سمت امامزاده عبدالله بروید و بعد از امامزاده در حدود پنج کیلومتر مسیر خاکی پیش رو را با ماشین طی کنید. این مسیر یکی از زیباترین چشم‌اندازهای کوهستانی را پیش چشم شما خواهد آورد. از دیدن مناظر لذت ببرید تا به محل پارک خوردوها در انتهای جاده برسید. پس ۲۰۰ متر پیاده روی به دره‌ای زیبا می‌رسید که در انتهای آن آبشار دو قلوی زیارت قرار دارد.
روستا و آبشار زیارت گرگان

جاهای دیدنی نزدیک به روستا و آبشار زیارت گرگان


• پارک ناهارخوران: اگر به روستای زیارت و گرگان سفر کردید به هیچ عنوان پیاده‌روی در پارک جنگلی ناهارخوران را که یکی از زیباترین پارک‌های جنگلی کشورمان است، از دست ندهید.
• امام‌زاده عبدالله: بقعه امامزاده عبدالله که یکی از قدیمی‌ترین بناهای این روستاست هم محلی ست برای زیارت و هم محلی دیدنی با چشم‌اندازی زیبا و فرح‌بخش. بسیاری معتقدند نام این روستا از همین بقعه گرفته شده و به عنوان محلی برای زیارت شناخته می‌شده است.
• چشمه آب گرم: در نزدیکی امامزاده عبدالله چشمه‌ آبگرمی قرار دارد که در قدیم گرماندو خوانده می‌شد. در این چشمه آبگم امکان استحمام و استفاده از خواص معدنی آب گرم برای مسافران فراهم شده و می‌توانید بخشی از برنامه سفر خود را به بازدید از امامزاده عبدالله و آب‌درمانی بپردازید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستا و آبشار زیارت گرگان


برای ماندن در روستای زیارت تنها کاری که لازم است انجام دهید تصمیم‌گیری برای اقامت ست. چرا که در این روستا تمام انواع مکان‌های اقامت از خانه‌های قدیمی محلی تا ویلاهای لوکس موجود است و برای اجاره مکان اقامت هیچ مشکلی نخواهید داشت. اگر قصد بازدید یک روزه از روستا و آبشار زیارت را دارید می‌توانید در هتل‌ها یا اقامتگاه‌های موجود در گرگان بمانید اما پیشنهاد ما به شما این است که تجربه خوابیدن در طبیعت و هوای بی‌نظیر این روستای کوهستانی را از دست ندهید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است