search
menu

جنگل توسکستان گرگان

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از جنگل توسکستان گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به جنگل توسکستان گرگان برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به جنگل توسکستان گرگان
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به جنگل توسکستان گرگان
جنگل توسکستان گرگان از همان جاهایی است که حسابی شما را سرحال می‌آورد؛ جنگلی پر از درخت‌های توسک با رؤیایی‌ترین جاده جنگلی ایران که رانندگی در آن شما را سر ذوق می‌آورد. کمتر کسی است که گردش در طبیعت را دوست نداشته باشد؛ اما برخی از مناظر طبیعی آن‌قدر جذاب هستند که هر کسی را برای دیدن خود مشتاق کرده و سرگرم خود می کند. جنگل توسکستان با جاده رویایی و زیبایی که دارد در کشور شناخته شده است. درختان بلوط و توسک با قدمت بالا و عمری طولانی در این جنگل قد کشیده‌اند. جنگل توسکستان بخشی از پارک بزرگ هیرکانی است که این پارک به تازگی به عنوان پارک ملی ثبت شده است. جنگل‌های جهان‌نما نیز در همسایگی جنگل توسکستان قرار دارند و یکی از مکان‌های زیبایی است که می‌توانید از آن هم دیدن کنید.
امکان اقامت در روستاهایی مانند شاه کوه پایین نیز وجود دارد. در جنگل‌ها، سایه درختان و زمین‌های چمن زیادی در تابستان دیده می‌شود که می‌توانید برای کمپ زدن از آن محیط زیبا استفاده کنید. البته باید به یاد داشته باشید که به دلیل وجود درختان خشک و خاشاک باید سعی کنید که از غذاهای آماده استفاده کنید و از روشن کردن آتش خودداری کنید تا به طبیعت زیبای این منطقه آسیبی وارد نکنید.
بهترین فصلی که می‌توانید از جنگل توسکستان گرگان دیدن کنید همان فصل تابستان و بهار است. البته در فصل‌های دیگر امکان دیدن این مناطق وجود دارد؛ اما به دلیل هوای سرد ممکن است چندان برایتان جذاب نباشد. به‌جز کسانی که عاشق برف بازی و گردش‌های زمستانه هستند.
دشت زیبای سرعلی آباد در قسمت جنوبی توسکستان و در ارتفاعات قرار گرفته است که به دلیل پوشش استپی منطقه و درختان اورس که در آن قرار دارند جلوه بسیار زیبا و هیجان‌انگیز را به منطقه می‌دهد. در غرب آن منطقه جنگل جهان‌نما و در شرق کوه‌های چالچالیان و پیگرد کوه قرار گرفته است. در بخش‌های اطراف هم در کنار این زیبایی طبیعت، باز هم جلوه‌های دیگری از نعمت‌های خداوند را هم می‌توان دید که نشان از قدرت لایزال اوست.
جنگل توسکستان گرگان

چرا بازدید از جنگل توسکستان گرگان را پیشنهاد می‌کنیم؟


چرا این همه گردشگری در جنگل توسکستان گرگان پیشنهاد می‌شود؟ و افراد که عاشق گردشگری هستند آن را به عنوان یک بخش بی نظیر می‌پسندند؟ این سؤال ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد. جالب است بدانید افرادی که از جنگل توسکستان دیدن می‌کنند بارها و بارها آن را در برنامه گردشگری خود جای می‌دهند. به همین علت است که همیشه در فصل تابستان منطقه شلوغ و پر بازدید است. دلایلی که گردشگران را علاقه‌مند به این طبیعت می‌کند شامل موارد زیر هستند:
• جنگل‌های سرسبز و سربه فلک کشیده
• توپوگرافی خاص و جالب منطقه
• ایجاد مه و ابر نزدیک زمین در برخی روزها
• جاده زیبا و رویایی منطقه
• داشتن دشت‌های متعدد برای کمپ زدن و استراحت چند ساعته
• آب و هوای دلپذیر و عالی برای فصل تابستان
• جلوه زیبا و همه رنگ منطقه در فصل پاییز
• امکان برف بازی و ورزش‌های زمستانه در فصل زمستان

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


برای رسیدن به جنگل توسکستان یک جاده پر شیب و جذاب را باید پشت سر بگذارید. اگر راننده حرفه‌ای نیستید یا ماشین شما قدرت بالا برای عبور از جاده‌های پر پیج و خم و شیب‌دار را ندارد باید در سفر خود تجدید نظر کنید؛ زیرا ممکن است به‌راحتی می‌توانید از این جنگل دیدن کنید. البته باید بدانید که جاده زیبای توسکستان گرگان یکی از جذاب‌ترین جاده‌های جنگلی کشور است که در روزهای ابری آن‌قدر آن را مه و ابر می‌پوشاند که حال و هوای خیال‌انگیز را به شما می‌دهد. حتی در قسمت انتهای جاده آن‌قدر شیب زیاد می‌شود که احساس می‌کنید از ابرها هم بالاتر رفته‌اید.
جنگلی پر از درختان بلوط و اورس را پیش رویتان در فصل پاییز می‌بیند که این درختان ماوایی برای خوراک دام‌های دامداران منطقه هستند و از بلوط‌های آن‌ها برای زمستان استفاده می‌کنند.
جنگل‌های انبوه که چمنی مخملین در زیر آنها گسترده شده است و در فصل تابستان می‌تواند خاطره‌ای بی نظیر برایتان بسازد. البته در نزدیکی این جنگل مکانی هم برای اقامت نیز در نظر گرفته شده است. کاروانسرای قرلق در دل جنگل قرار گرفته است و جزو آثار ملی ثبت شده مربوط به دوران اسلامی است. البته بازسازی آن به زیبایی صورت‌گرفته است و می‌توانید یک شب رویایی را در آن سر کنید. هرچه از زیبایی این جنگل بگوییم کم است. می‌توانید در دل جنگل قدم بزنید، دوچرخه‌سواری کنید و از جاده‌های زیبای آن لذت ببرید.
در فصل پاییز که برگ‌های درختان به زیر آنها می‌ریزند، دنیایی از رنگ را در جاده و حتی در اطراف و روی درختان می‌بینید. این تصاویر از طبیعت آن‌قدر زیباست که پیشنهاد می‌کنیم یک روز لباس گرم بپوشید و برای دیدن این زیبایی بی نظیر قدم در این جاده زیبا بگذارید و تا می‌توانید عکس بگیرید.
هرچند هوای منطقه سرد است اما در شهرهایی که در اطراف که در این منطقه واقع شده‌اند در زمستان برای برف بازی به این منطقه می‌روند. اگر عاشق گردشگری در طبیعت هستید، می‌توانید یکی از بهترین و زیباترین جنگل‌ها را ببینید و در یک تعطیلات دو سه روزه، مهمان این زیبایی طبیعت شوید. البته اگر در شهرهای دیگری که از گرگان دور است ساکن هستید، می‌توانید به راحتی بلیط چارتر هواپیما بگیرید و خودتان را به گرگان برسانید.
جنگل توسکستان گرگان

چگونه به جنگل توسکستان گرگان برویم؟


جنگل توسکستان گرگان در ۱۳ کیلومتری گرگان واقع شده است و یکی از جاهای دیدنی گرگان است که سالانه افراد زیادی به آن سفر می‌کنند. اگر از تهران قصد سفر به توسکستان را دارید، می‌توانید وارد جاده هراز شوید و پس از این که از شهرهای ساری، بهشهر به گرگان برسید. از جاده‌ای که به سمت مشهد می‌رود استفاده می‌کنید و حدود چند کیلومتر بعدتر، وارد جاده فرعی این جنگل می‌شوید.

جاهای دیدنی نزدیک به جنگل توسکستان گرگان


همان‌طور که گفته شد، مناطق گردشگری زیادی در اطراف این جنگل وجود دارند. دیدن روستای شاهکوه پایین، آبشار توسکستان، دشت گرمابدشت، روستای چارباغ، جنگل جهان‌نما و ... همگی در اطراف این منطقه واقع شده‌اند و می‌توانید چند روزی را به گردش در جنگل توسکستان گرگان و این نواحی بپردازید.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به جنگل توسکستان گرگان


برای یک گردشگری چند روزه، نیاز دارید تا در این منطقه اتراق کنید. امکان کمپ زدن در جنگل توسکستان گرگان به صورت دسته جمعی وجود دارد؛ البته می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی، کاروانسرای قزلق هم می‌توانید استفاده کنید. اگر دوست دارید از اقامت راحت‌تری استفاده کنید، اقامت در هتل‌های گرگان هم به شما پیشنهاد می‌شود.
• فاصله تا کاروانسرای قزلق ۳ کیلومتر
• فاصله تا هتل ناهارخوران ۱۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است