search
menu

پارک جنگلی النگدره

[ پنهان کردن ]
درباره پارک النگدره گرگان
چرا از پارک النگدره گرگان بازدید کنیم؟
تفریحات و دیدنی های پارک النگدره گرگان
چگونه به پارک النگدره گرگان برویم؟
در نزدیکی پارک النگدره گرگان از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟
در نزدیکی پارک النگدره گرگان چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟
در نزدیکی پارک النگدره گرگان چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟

درباره پارک النگدره گرگان


گرگان، در هر فصلی از سال به خصوص بهار و تابستان جزو محبوب ترین مقاصد گردشگران ایرانی است. آب و هوای پاکیزه، طبیعیت سرسبز و دریای زیبای گرگان دل هر مسافری را می برد. یکی از جذاب ترین مکان های گرگان که در هر فصلی از سال رنگ و بوی منحصر به فرد دارد و تحت هیچ شرایطی ذره از زیبایی اش کاسته نمی شود، پارک النگدره گرگان (Alangdareh Park) است. پارک النگدره از جمله جاذبه هایی است که گردشگران زیادی هرساله از آن بازدید کرده و با خاطرات خوش و احساس خوب آن را ترک می کنند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما گرگان دارید، هرگز فرصت بازدید از پارک النگدره گرگان را از دست ندهید.
پارک جنگلی النگدره

چرا از پارک النگدره گرگان بازدید کنیم؟


پارک النگدره گرگان جزئ پارک های چهارفصل ایران است و در هر زمان از سال می توان از آن بازدید کرد و از زیبایی هایش لذت برد. اما پیشنهاد می شود برای یک بار هم که شود در فصل پاییز به پارک النگدره گرگان بروید. زیرا که در فصل پاییز طبیعت این پارک به قدری زیباست که می توانید در آن عکس های جذاب و بی نظیر فراوان بگیرید. معمولا در پاییز تعداد گردشگرانی که از پارک النگدره گرگان بازدید می کنند، نسبت به دیگر فصل ها زیاد است.
پارک النگدره گرگان جزو برترین پارک های جنگلی استان خراسان و ایران محسوب می شود و به دلیل استقبال بی نظیر گردشگران از این مکان، امکانات رفاهی خوبی برای آن ها در نظر گرفته شده است. پارک النگدره در بخش جنوب غربی شهر گرگان واقع شده و در نزدیکی پارک جنگلی معروف ناهارخوران گرگان با طبیعت تماشایی اش جا خوش کرده است. مساحت این پارک ۱۸۵ هکتار بوده و جزو جاذبه های معروف استان گلستان به شمار می رود. بخشی از جنگل های انبوه شمال کشور در پارک النگدره قرار گرفته اند و وجود همین درختان سرسبز و سربه فلک شده در پارک و همچنین جریان رودخانه ای از میان آن باعث خنک شدن آب و هوای محیط شده اند.
پارک جنگلی النگدره

تفریحات و دیدنی های پارک النگدره گرگان


جاده سلامت
هیچ چیزی دلچسب تر از قدم زدن در پیاده روی مملو از درختان سرسبز و فضای جنگلی نیست. پیاده روی در پارک جنگلی النگدره گرگان لذت وصف ناپذیری دارد و باعث سرحالی و سرزندگی می شود. امکاناتی که در طول مسیر جاده سلامت برای ورزشکاران و پیاده روی در نظر گرفته شده اند، لذت پیاده روی را برای بازدید کنندگان دوچندان می کنند. بازدید کنندگان در زمان پیاده روی در جاده سلامت پارک النگدره از مناظر متنوع و خیره کننده مقابلشان متحیر و شگفت زده می شوند.
سراسر جنگل النگدره را خیابانی به هم متصل کرده است که می توانید از طریف آن به گشت و گذار و پیاده روی در جنگل بروید. اما یک مسیر چوبی دیگر نیز در میان جنگل کشیده که علاوه بر داشتن فضای دیدنی و زیباتر، از ایمنی بیشتری هم برخوردار است. بنابراین، می توانید از این مسیر برای پیاده روی استفاده کنید. علاوه بر این، مسئولان شهری استان گلستان جهت راحتی و رفاه بیشتر بازدید کنندگان و اهالی عبور و مرور ماشین ها و هرنوع وسیله نقلیه را در روزهای زوج از ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر ممنوع کرده اند تا بازدید کنندگان بتوانند با خیال راحت و ایمنی بیشتر و بدون نگرانی از عبور ماشین ها در جنگل پیاده روی کنند.
رودخانه قلاشی
مطمئنا در طول پیاده روی در جنگل النگدره صدای انرژی بخش جریان آب را خواهید شنید و طراوت و خنکی آن را در هوا احساس خواهید کرد. این صدای دلنشین از رودخانه قلاشی می آید که در میانه جنگل النگدره جاری شده و همراه با سه چشمه مجاورش محیط باصفایی را به وجود آورده است.
پارک جنگلی النگدره
پیک نیک در پارک النگدره گرگان
حتما در بازدید از پارک النگدره گرگان تجهیزات کاملی که برای پیک نیک لازم است، همراهتان باشد. زیرا که حیف است از چنین طبیعت باصفایی استفاده نکرد. یک ناهار جانانه همراه دوستان و خانواده در فضای دلنشین و سرسبز پارک النگدره گرگان لذت متفاوت و فوق العاده ای دارد. اما هرگز فراموشتان نشود که در محافظت از فضای سبز و هوای پاکیزه دقت و احتیاط بیشتری به خرج بدهید و بدون آسیب رساندن به طبیعت لحظات خوشی را برای خود و دیگران رقم بزنید. از روشن کردن آتش در کنار درختان جدا خودداری کنید. بازی های گروهی چون بدمینتون و والیبال برای خوش گذرانی با دوستان گزینه های خوبی هستند. برای کودکان دلبند نیز امکاناتی مهیا شده است تا آن ها هم از بودن در پارک النگدره گرگان نهایت لذت را ببرند.
عکاسی در پارک النگدره گرگان
البته که عکاسی و گرفتن عکس های سلفی از فعالیت های لاینفق زندگی روزمره مان هستند. اما سعی کنید در بازدید از پارک النگدره گرگان با دوربین باکیفیت عکس های باکیفیت و یادگاری درجه یک بگیرید و در مین خاطراتتان ثبتشان کنید. همان طور که گفتیم، پارک النگدره گرگان در هر زمان از سال جذابیت و زیبایی شگفت انگیز خاصی دارد و می توان در طبیعت رنگارنگ و دلنوازش عکس های زیبا گرفت.
پارک جنگلی النگدره

چگونه به پارک النگدره گرگان برویم؟


برای رفتن به پارک النگدره گرگان ابتدا به بلوار ناهارخوران گرگان بروید، پس از طی مسافتی بالغ بر حدود ۶ کیلومتر به ورودی پارک النگدره گرگان می رسید. توجه داشته باشید که در روزهای زوج ورود خودروها به داخل پارک ممنوع است.

در نزدیکی پارک النگدره گرگان از چه جاذبه های دیگری می توان بازدید کرد؟


قلعه حسن: ۳.۲ کیلومتر
تپه قلعه خندان: ۹ کیلومتر
پارک جنگلی ناهارخوران: ۹.۴ کیلومتر
منطقه هزارپیچ: ۱۱ کیلومتر

در نزدیکی پارک النگدره گرگان چه هتل هایی برای اقامت وجود دارند؟


هتل مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان گلستان: ۳.۶ کیلومتر
هتل جهانگردی نهارخوران گرگان: ۶.۵ کیلومتر
هتل شهاب گرگان: ۷ کیلومتر
هتل برکه باغ گلبن: ۱۴.۶ کیلومتر

در نزدیکی پارک النگدره گرگان چه رستوران ها و غذاخوری هایی وجود دارند؟


رستوران جوجه رئیس: ۱.۸ کیلومتر
رستوران سید مسعود: ۲.۸ کیلومتر
رستوران اکبرجوجه: ۴.۵ کیلومتر
رستوران فست فود باباطاهر: ۶.۵ کیلومتر
رستوران عمارت: ۷.۶ کیلومتر
رستوران ملل: ۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است