search
menu

بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

[ پنهان کردن ]
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه
از سفر به ترکیه چه می‌دانید؟
آب و هوای فصول مختلف در ترکیه چگونه است؟
تابستان در ترکیه چگونه است؟
بهترین فصل برای سفر به ترکیه چه زمانی است؟
بهترین زمان برای خرید در ترکیه!
حراج‌ های فصلی در ترکیه
جشنواره‌های خرید در ترکیه
جشنواره خرید استانبول
جشنواره خرید لاللی
جشنواره خرید گالاتا
جشنواره خرید آنکارا
ارزان‌ ترین زمان برای سفر به ترکیه
در این تعطیلات به ترکیه سفر نکنید
بهترین ماه برای سفر به ترکیه کدام ماه است؟
چند روز برای سفر به ترکیه برای خرید کافی است؟

بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه


ترکیه یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان است و البته افراد زیادی در طول سال به این کشور زیبا با آب و هوای مطبوع سفر می‌کنند. یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که ممکن است به ذهن خطور کند این است که بهترین زمان خرید و فصل حراج‌های ترکیه کی است؟ زیرا دانستن بهترین زمان سفر به ترکیه دغدغه بسیاری از مسافران و گردشگران است. خوب، پاسخ برای همه یکسان نخواهد بود. بهترین زمان برای سفر به ترکیه ممکن است برای اهداف و افراد مختلف متفاوت باشد. بنابراین در این مقاله در مورد بهترین زمان برای سفر به ترکیه صحبت خواهیم کرد. برای خرید بلیط هواپیما ترکیه می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

از سفر به ترکیه چه می‌دانید؟


از دیدگاه گردشگران، بهار و اوایل تابستان بهترین زمان برای سفر به ترکیه است. البته ترکیه در هر زمان از سال زیبایی‌های خاص خود را دارد که ممکن است سلیقه‌های مختلف را به وجد بیاورد، بنابراین انتخاب بهترین زمان برای سفر به ترکیه می‌تواند کاملاً سلیقه‌ای باشد. بنابراین، بیایید در مورد آب و هوای ترکیه در فصول مختلف سال صحبت کنیم تا بتوانید زمان سفر به ترکیه را انتخاب کنید.
پیش از هر چیز لازم است بگوییم که اگر هوای سرد و برفی را دوست دارید، سفر به ترکیه در زمستان را توصیه می‌کنیم. زیرا در زمستان در اکثر شهرهای ترکیه برف می‌بارد. پس اگر در فصول سرد سال به این کشور سفر می‌کنید، لباس گرم را فراموش نکنید. البته عده زیادی سفر زمستانی ترکیه را ترجیح می‌دهند. اما بهترین زمان برای سفر به ترکیه به‌خصوص استانبول فصل بهار است. دو ماه مرداد و شهریور نیز گرمای دوست‌داشتنی را برای شهرهای ترکیه به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید با تور مسافرتی همراه شوید و از سفر خود لذت ببرید.

آب و هوای فصول مختلف در ترکیه چگونه است؟


استانبول و بخش اروپایی ترکیه تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد همراه با بارش برف دارند. از ماه فروردین تا اردیبهشت و از شهریور تا اواسط آبان در پاییز، بهار و پاییز بهترین زمان برای بازدید از ترکیه و جاذبه‌های گردشگری آن است. زیرا این موقع دمای هوا لذت‌بخش و آسمان صاف است.
سواحل دریای اژه و مدیترانه هر دو دارای آب و هوای مدیترانه‌ای با زمستان‌های معتدل و تابستان‌های گرم هستند. شما می‌توانید از سواحل مارماریس و کوش آداسی در ترکیه در سفرهای زمستانی و تمام فصول دیگر در تمام طول سال دیدن کنید. در ترکیه، در زمستان، در کنار ساحل، باران زیادی می‌بارد. بنابراین ماه‌های تابستان گرم و خشک می‌مانند و میزان بارندگی در این فصل کاهش می‌یابد. اگر می‌خواهید در ساحل استراحت کنید، در تابستان به ترکیه سفر کنید.
اگر بیشتر وقت خود را در شرق ترکیه می‌گذرانید، بهترین زمان سفر به ترکیه در این مناطق ممکن است کمی متفاوت باشد. آب و هوای این مناطق با تابستان‌های سوزان و خشک که به ۴۰ درجه می‌رسد و زمستان‌های خشک و سرد همراه با بارش برف سنگین برای دوستداران برف که سفر زمستانی ترکیه را ترجیح می‌دهند مناسب است. بهار، پاییز و اوایل تابستان بهترین زمان برای سفر به ترکیه و مناطق شرقی آن است. زیرا دما ملایم و مطبوع است و بارش نیز متناسب است.

تابستان در ترکیه چگونه است؟


آوریل، مه، سپتامبر و اکتبر با دمای ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد بسیار گرم هستند. به‌طورکلی، تابستان بهترین زمان برای بازدید از مجموعه‌های باستانی ترکیه است. ماه‌های تابستان (خرداد تا شهریور) بسیار گرم است و دمای سواحل جنوبی می‌تواند تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد برسد.
فرض کنید قصد دارید در ماه خرداد به ترکیه سفر کنید. در این صورت اگر قصد بازدید از سواحل زیبای جنوب مدیترانه را دارید، هوای گرم و بارانی در انتظار شماست. مناطق ساحلی دریای اژه و مدیترانه ترکیه از تابستان‌های گرم و خشک وجود دارد. خرداد باید زمان ایده آلی برای بازدید شما از این منطقه باشد.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

بهترین فصل برای سفر به ترکیه چه زمانی است؟


اکثر شهرهای ترکیه آب و هوای مدیترانه‌ای جذابی دارند. بااین‌حال، برخی از شهرهای این کشور دمای بهتری دارند و گزینه‌های خوبی برای سفر هستند. از جمله این شهرها می‌توان به استانبول، آنتالیا، آلانیا، کوش آداسی، بدروم و ازمیر اشاره کرد که می‌توانید از بهترین تور ترکیه برای بازدید استفاده کنید. انواع پرواز ارزان استانبول را می‌توانید در سفرمارکت پیدا کنید. این شهرها با امکانات گردشگری چشمگیر خود سوژه‌های مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت و لذتی بی‌پایان هستند. سواحل منحصربه‌فرد، غذاهای جذاب، هتل‌های زیبا و مجلل، طبیعت خیره‌کننده و حمل و نقل در دسترس از جمله مزیت‌های این مراکز گردشگری است. اما چه زمانی به ترکیه و این شهرها سفر کنیم؟

بهترین زمان برای خرید در ترکیه!


همان‌طور که گفتیم سفر به کشورها و شهرهای مختلف می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. شخصی عاشق سفر برای تجربه غذاهای متنوع است، برخی برای تفریح و برخی دیگر برای خرید سفر می‌کنند.
البته برخی از گردشگران همه یا برخی از این اهداف را دارند، اما معمولاً یکی از دلایل مهم هر فرد، خرید است. بنابراین یکی از حیاتی‌ترین سؤالات برای عاشقان خرید این است که چه زمانی به ترکیه سفر کنیم؟ بهترین زمان برای سفر به ترکیه برای تجربه خرید خوب با قیمت مناسب چه زمانی است؟ برای یک تجربه خرید خوب، باید بهترین فصل خرید در ترکیه، فصل فروش ترکیه و جشنواره‌های خرید را بدانید.
بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید تمام فصول سال است. بنابراین چه بخواهید در تابستان به ترکیه سفر کنید و چه سفر زمستانی ترکیه را ترجیح می‌دهید، می‌توانید یک خرید عالی در این کشور داشته باشید. زیرا جشنواره‌های خرید در ترکیه به‌خصوص جشنواره‌های خرید برندهای مختلف در تمام فصول سال وجود دارند و با کمی تغییر زمان برگزار می‌شوند. برای یک تجربه خرید مقرون‌به‌صرفه، این جشنواره‌ها و فروش برندهای مختلف را از دست ندهید. اگر در زمان مناسب به ترکیه سفر کنید، بیش از ۹۰ درصد شانس رسیدن به زمان فروش‌های ویژه وجود دارد.
برخی از برندها فروش فصلی خود را در پایان هر فصل برگزار می‌کنند تا محصولات باقی مانده از فصل قبل را در حراجی‌ها بفروشند. برخی برندها نیز فروش خود را به دو قسمت تقسیم می‌کنند و در پایان فصل‌های سرد و گرم هر سال در قالب محصولات پاییز-زمستان و بهار-تابستان برگزار می‌کنند.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

حراج‌ های فصلی در ترکیه


بیشتر فروش‌ها در پایان فصول و روزهای خاص مانند عید فطر، ولنتاین و غیره برگزار می‌شود. فروش تابستانی ترکیه با افزایش دما آغاز می‌شود. این فروش‌ها از ابتدای خرداد آغاز می‌شوند. البته اوج فروش این فصل در شهریور ماه و با پایان فصل گرم و آب و هوای خشک است. اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به ترکیه برای رسیدن به فروش تابستانی را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم در این زمان به این کشور به‌خصوص استانبول سفر کنید. چون مهم‌ترین شهر ترکیه است و فروش بهتر و بیشتری نسبت به شهرهای دیگر ترکیه دارد. برای رزرو هتل استانبول نیز می‌توانید به سایت و یا اپلیکیشن سفرمارکت مراجعه کنید.
اگر می‌خواهید به فروش زمستانی بروید و سفر زمستانی ترکیه را ترجیح می‌دهید، بهتر است اواسط آذر را برای سفر خود انتخاب کنید. بهترین زمان سفر به ترکیه برای خرید اوایل ژانویه است که برابر با اوج هوای سرد است. تخفیف این روزها تا ۵۰ درصد می‌رسد و بااین‌وجود خریدی خوشایند خواهید داشت. برخی از برندها حتی ممکن است معاملات بیشتری را در آینده برای فروش بقیه اقلام فصل گذشته ارائه دهند.

جشنواره‌های خرید در ترکیه


جشنواره‌های خرید در واقع با فروش فصلی متفاوت هستند. با این تفاوت که در جشنواره‌های خرید انواع اقلام حتی لوازم‌خانگی با قیمت‌های استثنایی توزیع می‌شود. این یک فرصت عالی برای افرادی است که در این کشور زندگی می‌کنند. اما از طرفی فروش فصلی گزینه خوبی برای گردشگرانی است که در طول سال به این شهر سفر می‌کنند. پس اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی برای این منظور به ترکیه سفر کنید کافیست زمان سفر خود را با این فروش‌ها هماهنگ کنید.
هدف مهم مراکز خرید ترکیه، جذب بازدیدکنندگان از کشورهایی مانند آذربایجان، بلغارستان و یونان است. برای این منظور، اعتقاد بر این است که جشنواره‌های خرید ابزار بسیار کارآمدی هستند.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

جشنواره خرید استانبول


جشنواره خرید استانبول در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و ۴۰ روز و ۴۰ شب به طول انجامید. بعداً، این رویداد به زمانی حدود سه هفته کاهش پیدا کرد. در طول جشنواره، تمامی فروشگاه‌های شرکت کننده تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند. این جشنواره بین بازدیدکنندگان خارجی بسیار محبوب است زیرا آن‌ها می‌توانند بدون مالیات خرید کنند. این جشنواره شامل شب‌های خرید طولانی در روزهای شنبه است که برخی از مراکز خرید تا ساعت ۲ بامداد نیز باز هستند. این امر مراکز خرید ارزان استانبول را بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب می‌کند. به‌عنوان‌مثال، در سال ۲۰۱۱، در اولین شب خرید، بیش از ۱۰۰۰۰۰ نفر از مرکز خرید ایستینیه پارک و مرکز خرید توریوم بازدید کردند.
در سال ۲۰۱۲، ۹۴۰۰۰۰ گردشگر در جشنواره خرید استانبول شرکت کردند و هشت میلیارد لیر ترکیه خرج کردند. در سال ۲۰۱۳، فستیوال خرید استانبول انتظار می‌رفت ۱٫۱ میلیون گردشگر را جذب کند که پانصد میلیون لیره ترکیه خرج می‌کردند. از سال ۲۰۱۴، نه‌تنها مراکز خرید و مراکز خرید بزرگ در سازمان‌دهی فستیوال خرید استانبول دخیل هستند، بلکه مغازه‌های خرده‌فروشی در خیابان‌های بزرگ نیز درگیر هستند که دو ساعت دیرتر از حد معمول بسته می‌شوند. این‌گونه شما می‌توانید از جاهای دیدنی استانبول نیز دیدن کنید.

جشنواره خرید لاللی


جشنواره خرید دیگری از سال ۲۰۱۲ هر ساله در استانبول در ماه‌های اردیبهشت و خرداد برگزار می‌شود. بسیاری از شرکت‌های عمده‌فروشی در این محله مسکونی سابقاً آرام و بسیار نزدیک به مرکز تاریخی شهر وجود دارند. بسیاری از این شرکت‌ها در این جشنواره شرکت می‌کنند که در آن طرح‌های جدیدی از برندهای باکیفیت به نمایش گذاشته می‌شود. از هیئت‌های دیگر کشورها دعوت می‌شود تا با بیش از ۷۰۰۰ کسب و کار فعال در جشنواره شرکت کرده و قرارداد امضا کنند.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

جشنواره خرید گالاتا


جشنواره خرید دیگری هر ساله در تاریخ‌های مختلف در منطقه گالاتا برگزار می‌شود. فستیوال خرید گالاتا مدا که در آن آثار بسیاری از طراحان با استعداد به نمایش گذاشته می‌شود، یک جشنواره خرید جدیدتر و تخصصی‌تر است. این جشنواره جشن خرید عروسی است که طیف گسترده‌ای از محصولات و خدمات آماده‌سازی عروسی را با قیمت‌های تخفیف خورده ارائه می‌دهد. بسیاری از مغازه‌ها از مناطق مختلف استانبول، در این جشنواره شرکت می‌کنند. مانند فروشگاه‌های خیابانی در خیابان عبدی ایپکچی، در منطقه Nişantaşı (در سمت اروپایی) یا در خیابان Bagdat، در منطقه Kadikoy (در سمت آسیایی). چندین مرکز خرید مانند ایستینیه پارک نیز شرکت می‌کنند.

جشنواره خرید آنکارا


سایر جشنواره‌های خرید در ترکیه در آنکارا، ازمیر و وان برگزار می‌شود. جشنواره خرید آنکارا هر ساله در ماه تیر برگزار می‌شود. همچنین شامل مجموعه‌ای از کنسرت‌ها و سایر برنامه‌های فرهنگی است. به لطف جشنواره خرید، تعداد گردشگران داخلی به آنکارا ۲۰ درصد افزایش یافته است. هدف برگزارکنندگان جذب یک میلیون گردشگر یا بیشتر و افزایش درآمد فروش تا ۳۵ درصد است. جشنواره خرید ازمیر اوت لت یک رویداد سه روزه است که در ازمیر، سومین شهر بزرگ ترکیه برگزار می‌شود. در آن شرکت‌کنندگان می‌توانند محصولات مختلف، از پوشاک گرفته تا مبلمان و لوازم آرایشی و بهداشتی را با قیمت‌های تخفیف خورده خریداری کنند. وان شاپینگ فستیوال جدیدترین جشنواره خرید است که در بزرگ‌ترین شهر آناتولی شرقی برگزار می‌شود. از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و در تعطیلات نوروزی ایران برگزار می‌شود و امیدوار است از ایران نیز بازدیدکنندگان زیادی را جذب خود کند.این جشنواره یکی از بهترین اوت لت های استانبول است.

ارزان‌ ترین زمان برای سفر به ترکیه


گاهی اوقات، شما می‌خواهید با مقداری بودجه مشخص سفر کنید. شاید بخواهید از خدمات گردشگری پزشکی در ترکیه نیز استفاده کنید و نمی‌خواهید برای گزینه‌های دیگر سفر خود هزینه زیادی کنید. کاملاً مشخص است که ماه‌های سرد سال (آذر تا پایان بهمن) ارزان‌ترین زمان سفر به ترکیه است. در این زمان در سفرهای زمستانی ترکیه با کاهش قیمت بلیط هواپیما و هتل و سایر هزینه‌ها مواجه خواهید شد و سفری مقرون‌به‌صرفه خواهید داشت. بنابراین، اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به ترکیه را بدانید، زمستان را انتخاب کنید. فراموش نکنید که به دلیل سردی هوا و باران شدید حتماً باید لباس گرم همراه خود داشته باشید.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

اما اگر به دنبال بهترین زمان برای سفر به ترکیه هستید که هم قیمت‌ها و هم آب و هوا برای شما مناسب باشد، اردیبهشت، مهر و شهریور بهترین گزینه‌ها برای سفر شما هستند. اگرچه باران در ماه اکتبر شروع می‌شود، اما آن‌قدرها هم سرد نیست. در اردیبهشت ماه با کاهش کل سفر مواجه هستیم که از نظر بودجه می‌تواند بهترین زمان برای سفر به ترکیه باشد.
بسیاری از افراد باید قبل از سفر به شلوغ‌ترین و خلوت‌ترین زمان سفر توجه کنند. اگر شلوغی را دوست ندارید، تیر و مرداد را برای سفر به ترکیه انتخاب نکنید. در مقابل، مهر و فروردین بهترین زمان برای سفر به ترکیه با آب و هوای مطبوع است.

در این تعطیلات به ترکیه سفر نکنید


موضوعی که بسیاری از گردشگران از آن غافل هستند، زمان تعطیلات است. ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که در طول سفر، رسیدن به جایی را که واقعاً می‌خواهید به آن سفر کنید، چالش‌برانگیز کرده باشید. شما احتمالاً نمی‌دانید که در کشور مقصد تعطیلات رسمی است و اقامت در آنجا غیرممکن است. همچنین برخی از تعطیلات رسمی در ترکیه وجود دارد که برخی از مکان‌های گردشگری تعطیل هستند. به برخی از این تعطیلات در زیر نگاهی بیندازید که باید در نظر بگیرید، به‌خصوص زمانی که می‌خواهید بدانید چه زمانی به ترکیه سفر کنید.
• کاخ توپکاپی سه‌شنبه‌ها تعطیل است.
• مسجد کبود (مسجد سلطان احمد) همه‌روزه از ساعت ۱۱:۳۰ الی ۱۳:۳۰ و ۱۴:۳۰ الی ۱۵:۳۰ تعطیل است. بازدید در روزهای جمعه به دلیل اقامه نماز جمعه از ساعت ۱۳ الی ۱۳:۳۰ امکان‌پذیر نیست.
• بازار بزرگ استانبول نیز در ۱۵ ژوئن، ۲۱ آگوست و ۲۹ اکتبر تعطیل است.
• موزه‌ها و جاذبه‌های تاریخی و باستانی نیز از ساعت ۱۳ در ۱۵ ژوئن و ۲۰ اوت تعطیل هستند.
• شهرها در تعطیلات مذهبی و روزهای مختلف ملی در ترکیه تعطیل هستند.

بهترین ماه برای سفر به ترکیه کدام ماه است؟


ترکیه یک مقصد گردشگری ایده آل در تمام طول سال است. ترکیه کشوری منحصربه‌فرد است که به‌طورمعمول هر چهار فصل را در گزینه‌های شما قرار می‌دهد. ترکیه در فصل تابستان دارای آب و هوای گرم و معتدل است که زمان بسیار خوبی برای دوستداران سواحل زیبای ترکیه برای سفر به این سواحل بی‌نظیر است. همچنین زیبایی مناظر ترکیه در زمستان دوچندان می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به اسکی و تفریحات زمستانی در استانبول هستید، بهترین زمان ترکیه برای سفر در فصل زمستان است. بهترین زمان برای سفر به ترکیه به دلیل مطبوع بودن هوا و آب و هوا، بهار (فروردین و اردیبهشت) و پاییز (مهر و آبان) است.
بهترین زمان خرید و فصل حراج های ترکیه

چند روز برای سفر به ترکیه برای خرید کافی است؟


ترکیه امکانات دیدنی و تفریحی بسیار زیادی دارد که برای بازدید و استفاده از همه آن‌ها حتی ممکن است یک ماه از آن‌ها دیدن کنید و باز هم دیدنی‌هایی باقی بماند که از آن‌ها بازدید نکرده باشید. اما بهترین پیشنهاد این است که با برنامه‌ریزی دقیق، یک سفر ۵ تا ۱۰ روزه به ترکیه می‌تواند اوقات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد.

سخن آخر
در این مطلب دیدیم که اگر هدف شما خرید باشد، می‌توانید در زمان‌های خاصی به ترکیه سفر کنید و از تخفیف‌های زیاد جشنواره‌ها و یا حراج‌های آخر فصل برندهای مختلف بهره ببرید. همچنین حواستان به تعطیلاتی که نباید به ترکیه سفر کنید نیز باشد! برای سفر به ترکیه می‌توانید ارزانترین بلیط هواپیما را در سفرمارکت پیدا کنید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است