search
menu
قطر keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۱۱۰

درباره قطر

قطر (Qatar) کشوری عربی در خلیج فارس و در غرب آسیا است. قطر که از کشورهای نفت و گاز خیز خلیج فارس است، علاوه بر درآمدهای نفتی بر توسعه صنعت گردشگری‌اش هم تمرکز کرده است و بخشی از این تلاش، میزبانی جام جهانی سال ۲۰۲۲ است. قطر کشوری کوچک با ۱۱ هزار کیلومتر مربع مساحت است که جمع ۲.۶ میلیون نفری را در خود جای داده است. هر چند تنها ۳۰۰ هزار نفر از این جمعیت، شهروند قطر هستند و باقی جمعیت آن را گردشگران و نیروی انسانی مهاجر تشکیل می‌دهند.

زبان، دین و واحد پولی قطر


زبان رسمی کشور قطر عربی است و دین بیشتر مردم این کشور اسلام است. واحد پولی قطر، ریال قطری است.
قطر

تاریخچه قطر


قطر در دوران دور منطقه‌ای ساحلی بوده که از راه ماهیگیری و صید مروارید اداره می‌شده است و یکی از ایالت‌های دولت ساسانی به شمار می‌رفته است. نقش بازرگانی قطر در تجارت مرواید، شتر و اسب تا دوران اسلامی و حکومت امویان و صفویان هم ادامه داشت. در سده سیزدهم میلادی در کتاب مجمع البلدان از قطر به عنوان جایی که نیزه‌های خوب تولید می‌کند یادشده است. در سده‌های بعد قطر در کشمکش قدرت‌های عرب منطقه مثل خاندان‌های سعودی و بحرینی دست به دست شد و در نهایت این امپراتوری عثمانی بود که کنترل قطر را در دست گرفت. اما در سده بیستم این انگلیس بود که بر قطر سلطه پیدا کرد. در سال ۱۹۷۱ قطر سرانجام استقلال خود را به دست آورد. شاید مهمترین رویداد دوران معاصر این کشور، برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ است. برگزاری این جام و گردش مالی ناشی از تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲، نقش بزرگی در شکوفایی اقتصادی این کشور داشت.

جاهای دیدنی قطر


دوحه پایتخت کشور قطر است و جاذبه های گردشگری این شهر، گردشگران را به سوی خود فرامی‌خواند. جاهای گردشگری قطر مجموعه‌ای از جاذبه های فرهنگی و تفریحی همچون موزه هنر اسلامی، بازار واقیف، روستای فرهنگی کاتارا، موزه ملی و موزه هنر مدرن قطر است.
اگر برای شرکت در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ به قطر سفر می‌کنید، لازم است ویزایی تهیه کنید که حدودا یک ماه را می‌توانید در دوحه به گشت و گذار بگذرانید. در این مدت باید برنامه‌هایی برای تفریح و بازدید بچینید که سفرتان را پر بارتر و هیجان انگیزتر کند. البته می‌دانید که همین بازدیدها و تفریحات شما را در دام هزینه‌های جانبی می‌اندازد که اگر قصد دارید آن‌ها را کنترل کنید، باید به سراغ تفریحات ارزان ‌قیمتتر بروید. برای این کار می‌توانید از موزه‌ها، بناهای تاریخی و جاهایی که برای ورود نیاز به گرفتن بلیط ندارید، شروع کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید قطر در داشتن مناظر منحصر به ‌فرد در دنیا معروف و مشهور است به همین دلیل جاذبه‌های فراوانی برای نمایش دارد که در ادامه به برخی دیگر از جاهای دیدنی قطر اشاره می‌کنیم. جاذبه‌های گردشگری قطر عبارت‌اند از: موزه‌های مشیرب، موزه متحف، دهکده فرهنگی کاتارا، خانه رادوانی، شهر فیلم، قلعه الزباره، برج‌های بارزان، سوق شاهین، برج الخور، قلعه زکریت، خانه کمپانی،‌ محوطه باستانی الزباره، کتابخانه ملی قطر،‌ پارک انگری برد، اردوگاه بادیه‌نشینان، اردوگاه بادیه‌نشینان، شهر جشنواره دوحه، مرکز خرید ویلاجیو، مرکز خرید لاگونا، سوق الواکرا و سایر موارد دیدنی دیگر.
قطر

بهترین زمان برای سفر به قطر


قطر کشوری بیابانی در کنار دریا است و به همین دلیل دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های نسبتا خنک است. اما بهار و پاییز معتدل‌ترین زمان‌های سفر به قطر است.
با توجه به گرمی آب‌ و هوای قطر، تابستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست و تعداد گردشگران کم می‌شود. به همین خاطر، هزینه بلیط‌ها نیز پائین‌تر از حالت عادی می‌شود. بهترین زمان برای سفر به قطر، در بازه فصل پاییز تا اوایل اردیبهشت است. احتمالا می‌دانید که در این بین جام جهانی ۲۰۲۲ هم در قطر برگزار می‌شود.

رستوران‌های معروف قطر


در سفر به قطر قطعا زمانی را برای صرف وعده‌های غذایی به رستوران‌های این کشور می‌روید و قرار است که تجربه خوردن خوراکی‌های عربی را به سفر خود اضافه کنید. به شما پیشنهاد می‌دهیم برای کسب این تجربه به معروف‌ترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های قطر بروید تا لحظات خوش و هیجان انگیزی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. از رستوران‌های معروف قطر می‌توان به رستوران الهوبارا، باغ رستوران النافوره، رستوران عربی الشرفه، رستوران انبار، رستوران روبی وو و موارد دیگر اشاره کرد. همچنین از غذاهای معروف قطری می‌توان از مدروبا، سالونا، لقمات، قوزی، ثرید، کدوی شکم پر، بلالیت، مرگوگ، هریس و ... نام برد.

بهترین زمان برای سفر به قطر


قطر کشوری بیابانی در کنار دریا است و به همین دلیل دارای تابستان‌های گرم و شرجی و زمستان‌های نسبتا خنک است. اما بهار و پاییز معتدل‌ترین زمان‌های سفر به قطر است.
با توجه به گرمی آب‌ و هوای قطر، تابستان فصل مناسبی برای سفر به این کشور نیست و تعداد گردشگران کم می‌شود. به همین خاطر، هزینه بلیط‌ها نیز پائین‌تر از حالت عادی می‌شود. بهترین زمان برای سفر به قطر، در بازه فصل پاییز تا اوایل اردیبهشت است. احتمالا می‌دانید که در این بین جام جهانی ۲۰۲۲ هم در قطر برگزار می‌شود.

قیمت بلیط هواپیما قطر


همان‌طور که گفته شد جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر برگزار شده و به همین علت افزایش قیمت بلیط هواپیما دوحه رشد چند برابری خواهد کرد. راه حلی که ما می‌توانیم به شما برای داشتن سفری اقتصادی و مقرون به صرفه پیشنهاد دهیم جستجو و خرید ارزانترین بلیط هواپیما از سایت سفرمارکت است. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که افراد زیادی هستند که می‌خواهند این جام جهانی را از نزدیک ببینند و ممکن است بلیط‌های هواپیما قطر خیلی زودتر از حد تصورتان خریداری شود و امکان خرید چارتری آن هم در لحظات آخر وجود نداشته باشد. با این اوصاف، اگر تصمیم قطعی برای سفر و حضور در بازی‌های جام‌جهانی را دارید و یا می‌خواهید در بهترین فصل قطر برای بازدید از این کشور، برنامه‌تان را قطعی کنید، زودتر بلیط هواپیمای خود را رزرو کرده و آن را به لحظه آخر نیندازید.

تمهیدات و قوانین مصوب برای ورود به قطر


طبق قوانین اعلام شده؛ برای ورود به قطر لازم است که اصل گواهی واکسن و سایر مدارک پشتیبان را همراه با خود داشته باشید. این مدارک را باید به زبان عربی یا انگلیسی ترجمه کرده و ارائه دهید. لازم است بدانید که شرط پذیرش و اعطا ویزا قطر به شما، به مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم بستگی دارد. نام مسافر در فرم واکسیناسیون، باید کاملا با نام روی گذرنامه یکسان باشد. دوز و تاریخ تزریق واکسن (یک دوز برای واکسن اولیه و دو دوز برای سایر واکسن‌ها) باید به طور کامل درج شده باشد. همان‌طور که می‌دانید قطر از واکسن برکت پشتیبانی نکرده و نوع و نام واکسن‌های مورد قبول آن‌ها باید برای اعطا ویزا قید شده باشد و در نهایت شماره سریال دسته واکسن و کد QR در صورتی که در دسترس باشد را باید به فرد مسئول ارائه دهید. اگر درباره شرایط دیگر مورد نیاز برای دریافت ویزا قطر به اطلاعات بیشتری نیاز داشتید می‌توانید به مقاله‌ای که در قسمت بلاگ سفرمارکت درج شده بروید و راهنمای سفر به قطر را به طور کامل مطالعه کنید.



دیدنی های قطر

از حمل و نقل عمومی در قطر چه می‌دانید؟
با توجه به آب و هوای گرم قطر و تمایل شهروندان به رانندگی آرام، رانندگی در قطر اغلب ساده ترین و راحت ترین راه برای رفت و آمد است. در واقع گرمای شدید هوا مانع از پیاده‌روی خواهد شد. اما در این میان مشکلی بوجود می‌آید و آن ایجاد ترافیک گسترده در خیابان‌های شهر، با وجود شرایط مطلوب جاده‌ای است. در واقع اگر قرار باشد تمام شهروندان با ماشین شخصی خود در شهر تردد کنند، سرتاسر این کشور کوچک مملو از ماشین خواهد شد. دولت قطر برای حل چنین مشکلی، هم برای شهروندان ثابت خود و هم در بازه برگزاری مسابقات، شبکه حمل‌ونقل گسترده عمومی را در اختیار مردم قرار داده است. شبکه حمل و نقل عمومی قطر سریع، کارآمد و به طور کلی مقرون به صرفه است و تمام وسایل جا‌به‌جایی درون‌شهری ممکن از جمله تاکسی، ون، مینی‌بوس، اتوبوس و مترو را در بر می‌گیرد. این اتفاق همچنین مزیت بسیار خوبی برای توریست‌هایی است که با بودجه اندک وارد این کشور می‌شوند.