search
menu

جزییات کامل ورزشگاه احمد بن علی الریان قطر

[ پنهان کردن ]
استادیوم الریان کی ساخته شد؟
نمادهای به کار رفته در استادیوم احمد بن علی
امکانات و تجهیزات استادیوم الریان قطر
چه بازی‌هایی قرار است در ورزشگاه الریان قطر انجام شود؟
دسترسی به استادیوم الریان چگونه است؟
دیدنی های دوحه در حوالی استادیوم الریان قطر
خرید بلیط قطر
مزایای خرید از سفرمارکت
دیگر خدمات سفرمارکت چیست؟
پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ چندین استادیوم باشکوه در این کشور ساخته شد که ورزشگاه احمدبن علی یا استادیوم الریان یکی از آن‌هاست. به زودی در این ورزشگاه قرار است بازی ایران و رقیب آن انجام شد و ایرانیان زیادی به زودی به آن پا خواهند گذاشت. در این مقاله از سفرمارکت می‌‎خواهیم به معرفی این استادیوم بپردازیم و درباره آن بیشتر بدانیم.
جزییات کامل ورزشگاه احمد بن علی الریان قطر

استادیوم الریان کی ساخته شد؟


ورزشگاه احمدبن علی یا استادیوم الریان شهر دوحه به جای استادیوم قبلی که قدیمی‌تر بود ساخته شد و پس از بازسازی‌های فراوان در سال ۲۰۲۰ افتتاح شد. در برنامه توسعه این ورزشگاه استادیوم قبلی کاملا از بین رفت و بنایی باشکوه جای آن را گرفت که اکنون هر بازدیدکننده‌ای را جادو می‌کند. در بازسازی‌های انجام شده به امکانات آن افزوده شد و تمامی تجهیزات نو شدند. به نحوی که نسبت به شکل و شمایل قبلی خود تغییر زیادی پیدا کرده است. امروزه ظرفیت ورزشگاه احمدبن علی یا استادیوم الریان حدود ۴۰۰۰ صندلی براورد شده است که پس از پایان جام جهانی تعداد آن‌ها به نصف خواهد رسید.

نمادهای به کار رفته در استادیوم احمد بن علی


این بنا در ظاهر خود از فرهنگ و نمادهای کشور قطر نیز الهام گرفته است و از جاهای دیدنی الریان قطر محسوب می‌شود. به نحوی که تپه‌های شنی این کشور نیز در زیبا سازی آن تاثیر داشته‌اند و از آن‌ها نیز الگو گرفته شده است. در طرحواره ورزشگاه احمدبن علی یا استادیوم الریان از جانوران بومی، کویر، اهمیت خانواده، سپرهای جنگی و گیاهان استفاده شده است که با زیبایی هرچه تمام‌تر در کنار هم باعث خلق بنایی دیدنی شده‌اند. در معماری استادیوم الریان شهر دوحه می‌توان قدرت و فرهنگ عرب را دید که شاید در هیچ جای دیگر به این زیبایی به نظر نرسد.

امکانات و تجهیزات استادیوم الریان قطر


ورزشگاه احمدبن علی یا استادیوم الریان برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به علم روز مجهز شده است و سیستم‌های خنک‎‌کننده آن به قدری قوی است که باعث می‌شود تا گرمای محیط را فراموش کنید. همچنین صفحات نمایشگر به کار رفته در اطراف زمین فوتبال به افراد این اجازه را می‌دهد تا تمام فعالیت‌های بازیکنان را به وضوح دیده و از هیجان بازی لذت ببرند. سایبان سبک وزن استادیوم نیز باعث می‌شود تا نور مستقیم خورشید وارد فضا نشود و چشم تماشاگران را اذیت نکند. صندلی‌های استاندارد و سرویس بهداشتی مجهز از دیگر قسمت‌های ورزشگاه احمدبن علی یا استادیوم الریان است که در اختیار افراد قرار می‌گیرد. همچنین فرشگاه‌هایی برای عرضه خوراکی در نظر گرفته شده است که می‌توانید میان وعده لذیذ خود را از آنجا تهیه کنید.

چه بازی‌هایی قرار است در ورزشگاه الریان قطر انجام شود؟


بازی‌هایی که قرار است در ورزشگاه احمدبن علی انجام شود از الان مشخص شده و به شرح زیر است:
- ۲۱ نوامبر ایالات متحده آمریکا – ولز
- ۲۳ نوامبر بلژیک - انادا
- ۲۵ نوامبر ولز - ایران
- ۲۷ نوامبر ژاپن – کاستاریکا
- ۲۹ نوامبر انگلیس – ولز
- ۱ دسامبر کرواسی - بلژیک
- ۳ دسامبر تیم اول گروه C - تیم دوم گروه D

دسترسی به استادیوم الریان چگونه است؟


برای رفتن به استادیوم الریان تنها کافیست سوار بر مترو شهر دوحه شده و کمتر از نیم ساعت به مقصد می‌رسید. در بین راه نیز از ورزشگاه شهر الریان عبور می‌کنید و در نهایت به ایستگاه نهایی و استادیوم احمد بن علی می‌رسید که ایستگاه قطار در فاصله بسیار کمی از آن قرار گرفته است.
جزییات کامل ورزشگاه احمد بن علی الریان قطر

دیدنی های دوحه در حوالی استادیوم الریان قطر


اگر با رزرو تور دوحه به قطر سفر کرده‌اید از جاهای دیدنی آن نیز دیدن کنید و از بین محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به بازار قدیمی شهر اشاره کرد که در تور جام جهانی ۲۰۲۲ از آن بازدید می‌شود. این بازار سنتی همچنان حال و هوای روزهای دور قطر را حفظ کرده است و در آنجا می‌توانید انواع صنایع دستی، ادویه، پارچه و گلدان‌های رنگارنگ پیدا کنید که کیفیت خوبی دارند. همچنین در این بازار رستوران‌های مختلفی وجود دارد که با سرو غذاهای عربی لذیذ حسابی شما را غافلگیر می‌کنند. از دیگر دیدنی های دوحه می‌توان به جنگل ساحلی التکیره اشاره کرد که با فضای سبز و دلنشین خود حسابی شما را به وجد می‌اورد. در آنجا می‌توانید سوار بر قایق پارویی شده و در نزدیکی مرغان ماهی‌‎خوار به طبیعت‌گردی بپردازید. همچنین چندین سال است که فلامینگوهای زیبایی به آنجا مهاجرت کرده‌اند که به جذابیت جنگل ساحلی التکیره افزوده‌اند. جزیره مروارید قطر، روستای کاتارا، قلعه الزباره و موزه هنرهای اسلامی از دیگر جاذبه های دوحه شمرده می‌شوند که بازدید از آن‌ها به هر گردشگری توصیه می‌شود.

خرید بلیط قطر


اگر قصد دارید تا با تور جام جهانی ۲۰۲۲ راهی قطر شوید سفرمارکت در کنار شماست تا با ارائه بلیط هواپیما به مقصد این کشور به شما کمک کند تا سفری بی‌دغدغه داشته باشید. برای این کار تنها کافیست به بخش رزرو بلیط هواپیما در وب سایت ما رفته و پس از تعیین مبدا و مقصد تاریخ سفرتان را مشخص کنید. سپس پروازهای مختلف با قیمت و نام شرکت هواپیمایی به شما نشان داده می‌شود که از بین آن‌ها حق انتخاب دارید. در نهایت با انتخاب یکی از آن‌ها به درگاه پرداخت وارد شده و هزینه بلیط را پرداخت می‌کنید.

مزایای خرید از سفرمارکت


- خرید سریع و آسان
- حق انتخاب از بین آژانس‌های عرضه‌کننده مختلف
- پرداخت سریع
- اطمینان بالا از خرید
- درگاه پرداخت امن و معتبر
- معرفی ارزان ترین تور جام جهانی قطر
جزییات کامل ورزشگاه احمد بن علی الریان قطر

دیگر خدمات سفرمارکت چیست؟


علاوه بر رزرو بلیط هواپیما از سفرمارکت می‌توانید برای سفرهای خود هتل رزرو کرده و پیش از عزیمت محل اسکان خود را تعیین کنید. همچنین رزرو بلیط قطار، تورهای داخلی و خارجی و رزرو ویلا و اقامتگاه نیز از دیگر سفرمارکت است که به راحتی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و آن‌ها را راضی نگه می‌دارد. تنها کافیست وقت صرف کرده و در وب سایت ما جستجو کنید.

کلام آخر
سفرمارکت به عنوان یک پلتفرم جامع گردشگری در تلاش است تا آژانس‌های عرضه‌کننده را به شما معرفی کرده و در تهیه خدمات سفر به شما کمک کند. شما برای خرید بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و حتی آگاهی از قیمت تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲ می‌توانید روی کمک ما حساب کنید. همچنین می‌توانید با تورهای ما همراه شده و با نازل‌ترین قیمت به تفریح ببرید. در صورت بروز هر گونه مشکل در رزرو نیز همکاران ما در کنار شما هستند تا راهنماییتان کنند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است