search
menu

برترین جاهای دیدنی لوسیل قطر

[ پنهان کردن ]
پارک کرسنت (Crescent Park)
تفرجگاه لوسیل مارینا (Lusail Marina Promenade)
برج‌های دوقلو مارینا (Marina Towers)
سالن چند‌منظوره لوسیل (Lusail Multipurpose Hall)
محوطه غذا‌ لوسیل مارینا (Lusail Marina Food Arena)
میدان وندوم (Place Vendome)
پارک آبی لوسیل
برج‌های کاتارا (Lusail Katara Towers)
استادیوم بزرگ لوسیل
جزایر قطیفان
لوسیل واقع در ۲۳ کیلومتری شمال مرکز شهر دوحه، شهری در حال توسعه، نوظهور و همینطور یکی از هوشمندترین شهرهای جهان است. اگر از طرفداران فوتبال هستید، ممکن است نام این شهر را شنیده باشید، زیرا جام جهانی فوتبال در دسامبر ۲۰۲۲ در این شهر برگزار خواهد شد. از پارک‌های باشکوه گرفته تا استادیوم‌ و ورزشگاه‌هایی در سطح جهانی، مکان‌های زیادی برای بازدید در لوسیل وجود دارند که بازدیدکنندگان زیادی را از سرتاسر جهان به این شهر جذب می‌کند. اگر شما هم می‌خواهید برای تور جام جهانی قطر ۲۰۲۲ اقدام کنید، می‌توانید با خرید اینترنتی بلیط هواپیما قطر، به این شهر سفر کنید و از جاذبه‌های این شهر نوظهور لذت ببرید.
برترین جاهای دیدنی لوسیل قطر

پارک کرسنت (Crescent Park)


پارک کرسنت یک فضای بزرگ و سرسبز با مساحتی به وسعت ۲۷۵۰۰۰ متر مربع، ساخته شده با الهام از محیط بیابانی و تپه‌های ماسه‌ای کشور قطر، یکی از بهترین پارک‌های آن است و از امکانات گسترده‌ای مانند باغ بزرگ آن، دو رستوران و فضاهای نشیمن متعدد و زمین‌های بازی، برای بازدیدکنندگان آن برخوردار است. این پارک همچنین دارای فضای وسیع پارکینگ و امکانات ورزشی از جمله زمین فوتبال بزرگ، زمین بسکتبال، والیبال شنی و زمین تنیس است.

پارک کرسنت چندین ویژگی دارد:
۱- دارای چندین ورودی در نقاط مختلف است. با توقف مستقیم تراموای قطر، به راحتی از همه‌جای شهر لوسیل قابل دسترسی است.
۲- طاق عظیم فولادی که یکی از ویژگی‌های معماری پارک است. یک سازه بزرگ با پله‌هایی در دو طرف برای بالا رفتن از آن، برای بازدیدکنندگان این پارک، مناظری باورنکردنی از پارک کرسنت و مناطق اطراف شهر لوسیل فراهم می‌کند.
۳- این پارک دارای پارک جنگلی با پوشش گیاهی متراکم و انبوه است.
ساعات بازدید: یکشنبه تا چهارشنبه، ساعت ۷ الی ۲۳؛ پنجشنبه تا شنبه ساعت ۷ الی ساعت ۱۲ نیمه شب
برترین جاهای دیدنی لوسیل قطر

تفرجگاه لوسیل مارینا (Lusail Marina Promenade)


لوسیل مارینا، با مساحتی بیش از ۱۴۰۰۰۰ متر مربع، یکی از بهترین و زیباترین جاذبه‌های شهر لوسیل و مکانی عالی برای بازدید در طول روز و شب است و همینطور از اولین مکان‌هاییست که با ورود به شهر لوسیل به راحتی می‌توانید آن را پیدا کنید. بازدیدکنندگان در اینجا می‌توانند از قایق‌های تفریحی که لنگر انداخته‌اند، کیوسک‌های غذا، آب‌نماها و منظره‌ای عالی که از شهر دوحه پیداست، لذت ببرند. علامت نمادین I Love Lusail نیز در این منطقه قرار دارد. اگر در اوایل ماه دسامبر اینجا باشید، ممکن است به اندازه کافی خوش‌شانس بوده و شاهد جشنواره سالانه نورها باشید.
ساعات بازدید: همه روزه به صورت ۲۴ ساعته

برج‌های دوقلو مارینا (Marina Towers)


دیدن برج‌های دوقلو مارینا، قطعا هر بیننده‌ای را یاد قطعات رنگارنگ لگو می‌اندازد. با تماشای هر دو این ساختمان‌ها، به نظر می‌رسد که بلوک‎هایی از آن‌ها بیرون می‌آید. اگر به لوسیل سفر می‌کنید، حتما از این دو برج رنگارنگ دیدن کنید.
برترین جاهای دیدنی لوسیل قطر

سالن چند‌منظوره لوسیل (Lusail Multipurpose Hall)


ساختار شیشه‌ای متمایز سالن چندمنظوره لوسیل، دریا و مروارید قطر را به تصویر می‌کشد. این ورزشگاه با مساحتی به وسعت ۶۵۰ در ۱۰۷ متر مربع، بزرگترین ورزشگاه در خاورمیانه است. محوطه‌ی آن علاوه بر سالن سرپوشیده، شامل مسیر دویدن، مسیر دوچرخه‌سواری و همچنین چندین محوطه بازی برای کودکان است. یکی از چیزهایی که در این محوطه حتما باید به تماشای آن بروید، شامل مجسمه دست‌هایی در مقیاس بسیار بزرگ که از زمین بیرون آمده‌اند است که یکی از آن‌ها توپی در دست دارد. این اثر، توسط هنرمند عراقی، احمد البحرانی برای قطر به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی هندبال جهان ساخته شده است.
نشانی: قطر، لوسیل، المسروحیه، سالن چندمنظوره لوسیل


محوطه غذا‌ لوسیل مارینا (Lusail Marina Food Arena)


این محوطه که شبیه یک فودکورت در ابعاد بسیار بزرگ است، با بیش از ۶۵ فروشگاه، پر از غرفه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها و کامیون‌های حمل غذاست که برخی از آن‌ها نیز دارای مکانی برای نشستن در فضای باز برای تعداد محدودی از افراد هستند. چه هوس همبرگر، شیک، قهوه، غذاهای آسیایی و چه هوس دسر کرده باشید، هر آنچه که بخواهید، حتما در این محوطه پیدا می‌کنید. قدم زدن در خیابان‌های محوطه غذا مارینا در لوسیل، تجربه‌ایست که جای دیگر همانند آن پیدا نخواهید کرد.
ساعات بازدید: همه‌روزه، ساعت ۱۰ الی ۱۲ نیمه‌شب
برترین جاهای دیدنی لوسیل قطر

میدان وندوم (Place Vendome)


میدان وندوم لوسیل، محوطه‌ی مجلل تفریحی و تجاری، یادآور شهر پاریس که با الهام از خیابان Rue de la Paix آن ساخته شده، چیزی بیشتر از یک مرکز خرید منحصر به فرد است. این محل با وسعتی بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ متر مربع، همینطور شامل دو هتل مجلل پنج ستاره، نمایشگاه‌هایی برای برترین برند‌های دنیا و همچنین آپارتمان‌های مجلل، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌هاست و مقصد و محلی مناسب برای سرگرمی و تفریحات لوکس خواهد بود. طراحی داخلی مرکز خرید وندوم، با الهام از هنر ایرانی، جلوه‌ای کم‌نظیر برای جذب بازدیدکنندگان سراسر دنیا از همه اقشار به نمایش می‌گذارد. این پروژه بزرگ که ساخت آن در ماه مارس سال ۲۰۱۴ آغاز شد، هنوز تکمیل نشده و همچنان در حال ساخت است. طراحی آن قرار است به شما این حس را منتقل کند که به پاریس رفته‌اید. در حالی که بسیاری از ساختمان‌ها و جاذبه‌های این منطقه تکمیل شده‌اند، هنوز راه زیادی در پیش دارد.
ساعات بازدید: دوشنبه تا یکشنبه، ساعت ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰
نشانی: قطر، لوسیل، گیت شماره ۶، مرکز خرید وندوم لوسیل

پارک آبی لوسیل


یکی از بزرگترین جاذبه‌هایی که هنوز در حال ساخت است، پارک آبی لوسیل است. در این پارک بیش از ۳۵ وسیله برای لذت بردن از تفریحات آبی وجود خواهد داشت و همینطور بلندترین سرسره آبی جهان با ارتفاع بیش از ۲۶۰ فوت در این پارک آبی قرار خواهد گرفت.

برج‌های کاتارا (Lusail Katara Towers)


برج‌های کاتارا با معماری خیره‌کننده که یادآور شمشیرهای مهر ملی قطر هستند، شامل هتل‌های لوکس، فضاهای اداری، فروشگاه‌ها و رستورانهاست که همگی در ساختاری هلالی شکل به صورت یک جفت برج قوسی در ۳۶ طبقه قرار گرفته‌اند و در سال ۲۰۲۲ افتتاح شده‌اند. این برج نه تنها دارای یک هتل ۵ ستاره است، بلکه اولین هتل ۶ ستاره در کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

استادیوم بزرگ لوسیل


جایی که فرهنگ و ورزش به هم می‌رسند، استادیوم هشتادهزار نفری لوسیل، بزرگترین ورزشگاه و تجسم جاه‌طلبی کشور قطر و اشتیاق آن برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان و پربازدیدترین مقصد تور قطر است. شکل و نمای آن منعکس‌کننده نقوش تزئینی پیچیده روی ظروف و دیگر آثار هنری است که در سراسر جهان عرب و همینطور جهان اسلام یافت می‌شود. داخل استادیوم به گونه‌ای طراحی شده است که کل محوطه را تحت سایه خود قرار دهد و در داخل محیطی خنک ایجاد کند. این ورزشگاه علاوه بر مراسم افتتاحیه و اختتامیه و بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲، همچنین میزبان شش بازی گروهی و سه بازی حذفی آن خواهد بود. انتظار می‌رود کافه‌ها و رستوران‌ها و هتل‌های بیشتری در این منطقه ایجاد شوند، اما در حال حاضر چیزی در اطراف آن وجود ندارد. البته، از آنجایی که استادیوم لوسیل دقیقا در کنار ایستگاه مترو قرار دارد، اقامت در هر هتلی در دوحه که نزدیک ایستگاه مترو باشد، انتخاب خوبی است.
برترین جاهای دیدنی لوسیل قطر

جزایر قطیفان


جواهر تاج لوسیل، چهار جزیره در یک منطقه خصوصی برای ساکنان آن است که تنها دارای دو راه دسترسی است، که اولی از جزیره قطیفان شمالی و دومی از جزیره قطایفان جنوبی ۱ عبور می‌کند. حریم خصوصی بخش جدایی‌ناپذیر از سبک زندگی در جزایر قطایفان است. در این جزایر، فضاهای سبز و امکانات تفریحی در جزایر، در کنار طیف وسیعی از بوتیک‌های مجلل، پارک‌ها و رستوران‌هاست. این جزایر همچنین دارای اسکله‌های متعددی هستند که ظرفیت بیش از ۴۰۰ قایق را دارند.

لوسیل، شهری که وعده‌های بسیار فراتر از صرفا تجربه یک تعطیلات عالی می‌دهد، در حال تبدیل به یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های قطر و مسافران آن است و قرار است تا سال‌های آینده نیز نقش مهمی در رشد اقتصاد این کشور داشته باشد. تمام جنبه‌های برنامه‌ریزی این شهر، از سیستم تراموا تا فضاهای سبز فراوان آن، متمرکز بر نیازهای انسانی و همینطور حفظ محیط زیست است. از بهترین پارک‌ها گرفته تا ساختمان‌های بلند و ورزشگاه‌هایی در سطح جهانی، مکان‌های بسیاری برای بازدید در لوسیل قطر وجود دارد که افراد را در سرتاسر جهان محبور می‌کند پرواز قطر را رزرو کرده و به این شهر بیایند.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است