search
menu

زیباترین جاهای دیدنی الوکره قطر را بشناسید!

[ پنهان کردن ]
الوکره کجاست؟
دیدنی های الوکره قطر چیست؟
قایق سواری در الوکره
سواحل الوکره
از الوکره قطر چه بخریم؟
قطر به زودی میزبان مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد شد و هزاران گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. در این میان شهرهای کشور قطر به زودی شاهد سیل عظیم مسافرانی خواهند بود که از سراسر دنیا برای دیدن بازی‌ها به این کشور سفر می‌کنند. شهر الوکره (Alwakrah) نیز یکی از شهرهای کشور قطر است که به دلیل کمتر شناخته بودن جایی عالی برای ماجراجویی است. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم تا به معرفی جاهای دیدنی الوکره قطر بپردازیم و این شهر را به شما معرفی کنیم.

الوکره کجاست؟


الوکره قطر شهری لوکس و نه چندان کوچک در حوالی شهر دوحه است که در کنار دریای خلیج فارس قرار گرفته و امروزه با آرامش ناب خود شما را جادو می‌کند. خیابان‌های وسیع و تمیز، ساختمان‌های لوکس، مراکز خرید بزرگ و مجتمع‌های تفریحی این شهر به نحوی عالی طراحی شده‌اند و در همه جا می‌توان نظم و ترتیب را به وضوح دید. همچنین دسترسی به دریا در شهر الوکره بسیار راحت است و همیشه می‌توان گردشگرانی را در آنجا دید که در کنار ساحل قدم می‌زنند و از آفتاب دلنشین آن لذت می‌برند. خوب است بدانید که شهر الوکره قطر در گذشته شهرستانی کوچک بود که مردم آن به صید ماهی و مروارید از دریا می‌پردازند و حالا به شهری باشکوه و مجلل تبدیل شده که هوش از سر هر بازدیدکننده‌ای می‌برد.
زیباترین جاهای دیدنی الوکره قطر را بشناسید!

دیدنی های الوکره قطر چیست؟


شهر الوکره قطر جاذبه‌های گردشگری جالبی دارد که حسابی شما را سرگرم می‌کند. از بندرگاه‌های وسیع گرفته تا مراکز خرید باشکوه! از پارک‌های سرسبز گرفته تا مساجد منحصر به فرد! در ادامه مقاله به معرفی جاهای دیدنی الوکره قطر می‌پردازیم تا در صورت سفر به این شهر با جاذبه‌های مهم آن آشنا باشید.

باغ عمومی الوکره (Al Wakrah Public Garden)
این پارک وسیع در کنار دریای خلیج فارس قرار گرفته و با مساحت زیاد خود جایی عالی برای تفریح خانواده‌ها است. به همین دلیل همیشه در آخر هفته افراد زیادی برای پیاده‌روی و پیک نیک به آنجا می‌روند. وجود درختان بلند با سایه‌های خنک، نوار ساحلی آرام و تمیز و فروشگاه‌های عرضه خوراکی در باغ عمومی الوکره باعث شده تا گردشگران به راحتی بتوانند در آنجا تفریح کرده و از لحظات خود لذت ببرند. همچنین این باغ یک پارکینگ بزرگ دارد که با خیالی آسوده می‌توانید خودرو خود را در آن پارک کرده به گردش ببرید. از دیگر امکانات باغ عمومی الوکره می‌توان به زمین والیبال، سرویس بهداشتی، مسیر دوچرخه سواری و فست فود اشاره کرد که به خوبی طراحی شده‌اند و نیاز افراد را برطرف می‌کنند.
زیباترین جاهای دیدنی الوکره قطر را بشناسید!

سوق الوکره (Souq Al Wakrah)
سوق الوکره یکی از قدیمی‌ترین نقاط شهر است که امروزه به توریستی‌ترین جای شهر بدل شده است و در تور جام جهانی ۲۰۲۲ نیز مورد بازدید قرار می‌گیرد. این بندرگاه قدیمی مکانی برای پهلو گرفتن قایق‌های ماهیگیری بوده است و امروزه با داشتن مراکز خرید، کافه و رستوران جایی عالی برای تفریح شمرده می‌شود. در آنجا می‌توانید ساعت‌ها به خرید از فروشگاه‌های لوکس بپردازید و سپس خود را به یک نوشیدنی لذیذ در یکی از کافه‌های آنجا مهمان کنید. نزدیکی به دریا از دیگر ویژگی‌های سوق الوکره است که فرصتی در اختیارتان قرار می‌دهد تا با پای پیاده به ساحل بروید و در انجا قدم بزنید.

مسجد ابو منارطین (Abu Manaratain Mosque)
یکی دیگر از جاهای دیدنی الوکره که قدمت زیادی دارد و در تور قطر مورد بازدید قرار می‌گیرد مسجد ابو منارطین نام دارد. این مکان مقدس که همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد از قدیم الایام جایی مهم برای نیایش و دورهمی‌های مردم بوده است. از اصلی‌ترین مشخصه‌های مسجد ابو منارطین می‌توان به دیوارهای بلند آن اشاره کرد از فاصله دور نیز قابل مشاهده‌اند. همچنین فضای ساده مسجد احساس آرامش را به افراد هدیه می‌دهد و دوست دارید که ساعت‌ها در آنجا قدم بزنید. از دیگر مشخصه‌های مسجد ابو منارطین می‌توان به پنجره‌های کوچک، گنبد باریک و بلند، زمین سنگ فرش و دو بخش زنانه و مردانه اشاره کرد که ویژگی بارز هر مسجد معماری عربی است.
زیباترین جاهای دیدنی الوکره قطر را بشناسید!

قایق سواری در الوکره


از آنجایی که الوکره بندرگاه و سواحل وسیع دارد قایق سواری یکی از تفریحات خاص آنجا محسوب می‌شود. مطمئنا در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی نیز تعداد کشتی‌های تفریحی الوکره بیشتر خواهد شد و می‌توانید در انجا تفریحات مهیجی تجربه کنید. کشتی‌ها و قایق‌های این شهر شما را به دریا برده و از دیدن چشم‌انداز آنجا سوپرایزتان می‌کنند. فراموش نکنید که از قبل بلیط خود را تهیه کنید تا در هنگام سوار شدن دچار اتلاف وقت نشوید. همچنین بد نیست یک دوربین عکاسی حرفه‌ای همراه داشته باشید و تصاویر جالبی از پرنده‌های دریایی آنجا ثبت کنید.

سواحل الوکره


همانگونه که گفتیم الوکره قطر در نزدیکی دریای خلیج فارس قرار گرفته است و سواحل آن در هنگام غروب چشم را نوازش می‌دهند. نسیم خنک عصرگاهی، مسیر پیاده روی در تمام سواحل و وجود پارکینگ باعث شده تا سواحل این شهر جایی مناسب برای تفریح خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه باشد. به یاد داشته باشید که برای رفتن به سواحل الوکره حتما کفش مناسب بپوشید و دوربین عکاسی همراه داشته باشید.
زیباترین جاهای دیدنی الوکره قطر را بشناسید!

از الوکره قطر چه بخریم؟


همانگونه که گفتیم الکوره قطر مراکز تجاری لوکسی دارد که به عرضه اجناس با برندهای خارجی می‌پردازند. به همین دلیل اولین چیزی که در هنگام به ذهن افراد می‌رسد اجناس باکیفیت مانند ساعت مچی، کیف و کفش، کمربند و جواهرات است. شما در آنجا به هر مغازه‌ای که مراجعه کنید با تنوع زیاد اجناس رو به رو می‌شوید که قیمت‌های مختلفی دارند و هوش از سرتان می‌برند. البته ناگفته نماند که از مغازه‌های ساحلی نیز می‌توانید صنایع دستی مانند عروسک‌های محلی بخرید و با دستانی پر به منزل برگردید.

کلام پایانی
جاهای دیدنی الوکره قطر شاید تعدادشان زیاد نباشد ولی جذابیت بصری و تاریخی زیادی دارند و شما را با گذشته و فرهنگ این کشور بیشتر آشنا می‌کنند. به یاد داشته باشید که اگر قصد سفر به دوحه و دیگر شهرهای قطر را دارد بهتر است که از قبل برنامه سفر خود را تعیین کنید تا دچار اتلاف وقت نشوید. همچنین برای رزرو بلیط هواپیما و یا آگاهی از بلیط هواپیما قطر می‌توانید روی کمک سفرمارکت حساب کرده و با نازل‌ترین قیمت بهترین خدمات را دریافت نمایید.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است