search
menu

با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

[ پنهان کردن ]
کشور قطر چند فرودگاه دارد؟
فرودگاه بین المللی حمد در قطر
تاریخچه فرودگاه حمد قطر
فرودگاه حمد و فرودگاه دوحه یکسان هستند؟
ساختمان و بنای فرودگاه حمد در قطر
ساخت ترمینال جدید فرودگاه حمد برای جام جهانی ۲۰۲۲
امکانات فرودگاه بین المللی حمد چیست؟
ایرلاین‌های فعال در فرودگاه بین‌المللی حمد
چرا فرودگاه بین‌المللی حمد به‌عنوان برترین فرودگاه سال برگزیده شده است؟
بهره‌گیری از فناوری روز برای مقابله با کرونا
اطلاعات پرواز فرودگاه حمد
هتل فرودگاهی خدمات اوریکس واقع در فرودگاه بین‌المللی حمد
حمل و نقل در فرودگاه حمد چگونه است؟
چه آینده‌ای در انتظار فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه است؟
کشور قطر با داشتن یکی از برترین فرودگاه‌های جهان (فرودگاه بین‌المللی حمد) و یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا (قطر ایرویز)، از جمله کشورهای انگشت‌شماری است که باکیفیت‌ترین خدمات مسافرتی را در فرودگاه‌های بسیار شیک و مجهز خود به گردشگران ارائه می‌دهد و آن‌ها را در تجربه سفری استثنائی و بی‌نقص یاری می‌رساند. ازآنجایی‌که این کشور تماشایی میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است، آشنایی با فرودگاه‌های قطر و خواندن این مطلب برای عزیزانی که قصد شرکت در تور جام جهانی را در سر دارند، ضرورت فراوانی دارد، چراکه اطلاعات مفیدی را درباره فرودگاه اصلی قطر به این افراد منتقل خواهد کرد.
دوحه پایتخت کشور قطر و پرجمعیت‌ترین شهر آن است. این شهر در سواحل خلیج فارس واقع شده است. دوحه تا به امروز میزبان کنفرانس‌های بین‌المللی بسیار زیادی بوده است. در سال ۲۰۲۲ نیز این شهر میزبان رقابت‌های جام جهانی است. به همین دلیل گردشگران بسیار زیادی به دوحه قطر سفر ‌می‌کنند. یکی از بهترین راه‌ها جهت سفر به این شهر، خرید بلیط هواپیما است. دوحه یک فرودگاه بین‌المللی به نام حمد دارد که یکی از طولانی‌ترین باندهای پروازی جهان را به خود اختصاص داده است. در این فرودگاه تمامی امکانات رفاهی برای گردشگران فراهم شده است.
اگر قصد دارید با خرید بلیط هواپیما یا رزرو تور دوحه به این شهر سفر کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله به آشنایی با فرودگاه حمد دوحه می‌پردازیم.
با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

کشور قطر چند فرودگاه دارد؟


گرچه ۵ فرودگاه مختلف در کشور قطر احداث گردیده است، مسئولیت حمل‌ونقل مسافران به مقاصد داخلی و خارجی بر عهده فرودگاه اصلی این کشور، یعنی فرودگاه بین‌المللی حمد است. پیش از آنکه فرودگاه بین‌المللی حمد در سال ۲۰۱۴ احداث گردد، تمامی پروازهای داخلی و خارجی قطر در فرودگاه بین‌المللی دوحه صورت می‌گرفت، اما پس از احداث فرودگاه حمد، این فرودگاه ۶۰ ساله به‌نوعی بازنشسته شد و مسئولیت میزبانی از پروازهای قطر را به فرودگاه حمد که در فاصله ۵ کیلومتری آن واقع شده است، واگذار کرد. فرودگاه بین‌المللی دوحه اکنون در اختیار نیروی مسلح هوایی قطر قرار دارد و به سکوی پرواز جت‌های شخصی و بالگردهای نظامی و تجاری اختصاص یافته است. از دیگر فرودگاه‌های کشور قطر می‌توان به فرودگاه الخور اشاره کرد؛ این فرودگاه که در بخش جنوبی شهر دیدنی الخور قرار گرفته، به پروازهایی با هدف هوانوردی عمومی (پروازهای تجاری برای کسب درآمد) اختصاص یافته است. دو فرودگاه دیگری نیز با نام‌های پایگاه هوایی تمیم و پایگاه هوایی العدید در قطر قرار گرفته‌اند که کاربردی نظامی داشته و در اختیار نیروی هوایی سنتکام و قطر قرار دارند.

فرودگاه بین المللی حمد در قطر


فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه بسیار مجهز و مدرن است. این فرودگاه قطب اصلی هواپیمایی قطر «قطر ایرویز» محسوب می‌شود. تمامی پروازهای قطر و پروازهای خارجی ایرلاین‌های معتبر در این فرودگاه انجام می‌شود. این فرودگاه توانسته به یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان تبدیل شود.
فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه قطر (Hamad International Airport) در سال ۲۰۱۴ افتتاح شده است. این فرودگاه با کد یاتا DOH شناخته می‌شود. این فرودگاه می‌تواند در سال ۵۰ میلیون نفر مسافر را جابه‌جا کند. در سال ۲۰۱۶ این فرودگاه میزبان ۳۷ میلیون مسافر بوده است به همین دلیل در این سال پررفت و آمدترین فرودگاه جهان شناخته شد. ایرلاین‌های معتبری همچون پگاسوس، ایرلاینز، اصلس گلوبال و دیگر شرکت‌های هواپیمایی با این فرودگاه همکاری می‌کنند.
فرودگاه بین‌المللی و تازه تأسیس حمد چنان بزرگ است که به‌تنهایی قادر است تمامی پروازهای داخلی و خارجی قطر را در فضای ۲۲۰۰ هکتاری خود صورت دهد. این فرودگاه که در بخش جنوبی شهر دیدنی دوحه قرار گرفته، منزلگاه اصلی و کانون فعالیت برترین شرکت هواپیمایی جهان، شرکت قطر ایرویز است. همان‌طور که پیش‌تر نیز بدان اشاره گردید، این فرودگاه پهناور اندکی پس از احداث، به جایگزینی برای فرودگاه بین‌المللی دوحه که تا آن زمان فرودگاه اصلی قطر بشمار می‌رفت، تبدیل شد و رفته رفته به مکانی محبوب و پرطرفدار برای خریداران بلیط هواپیما مبدل گشت. اکنون این فرودگاه با کسب جوایزی فراوان و دریافت عنوان برترین فرودگاه جهان از موسسه اسکای‌ترکس انگلستان، بر سلطه هفت ساله فرودگاه چانگی سنگاپور در جهان خاتمه داده و خود را به‌عنوان مکانی ممتاز و سرآمد معرفی کرده است.
با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

• نام فرودگاه: فرودگاه بین المللی حمد (به عربی: مطار حمد الدولی)
• کد یاتا: DOH
• کد ایکائو: OTHH
• موقعیت: چهار کیلومتری جنوب دوحه
• وب‌سایت: dohahamadairport.com


تاریخچه فرودگاه حمد قطر


همانطور که پیش‌تر گفته شد، فرودگاه حمد در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است. پیش از تاسیس این فرودگاه تمامی پروازهای قطر ایرلاین در فرودگاه بین‌المللی انجام می‌شد. پس از تاسیس این فرودگاه تمامی پروازهای قطر ایرویز به این فرودگاه منتقل شدند. با افزایش تعداد گردشگران و پیشرفت صنعت توریست، دوحه به یک فرودگاه بزرگ بین‌المللی نیاز پیدا کرد. ایده ساخت این فرودگاه در سال ۲۰۰۳ شکل گرفت و پس از این تصمیم قرار بود این فرودگاه در سال ۲۰۰۹ افتتاح شود. برخی از مشکلات مالی که در سر راه این فرودگاه قرار گرفت، ساخت آن را متوقف کرد به همین دلیل این فرودگاه نهایت در ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ بازگشایی شد.

فرودگاه حمد و فرودگاه دوحه یکسان هستند؟


فرودگاه حمد بزرگترین فرودگاه قطر است. فرودگاه حمد به فرودگاه دوحه یا NDIA مخفف New Doha International Airport به معنی فرودگاه بین المللی جدید دوحه نیز شناخته می‌شود و فرودگاه بین المللی دوحه، پایتخت قطر است. فرودگاه حمد، بعد از امیر قبلی قطر، حمد بن خلیفه الثانی، فرودگاه دوحه نام گرفت.

ساختمان و بنای فرودگاه حمد در قطر


این فرودگاه زیربنایی به مساحت ۲۲۰۰ هکتار دارد و به میزان ۵ کیلومتر از فرودگاه بین‌المللی دوحه فاصله دارد. این مسافر می‌تواند در سال ۵۰ میلیون مسافر را جابه‌جا و به خوبی مدیریت کند. در سال ۲۰۱۵ این فرودگاه توسعه یافت و بخشی مجزا جهت چک-این در فرودگاه حمد دوحه ساخته شد.
این فرودگاه یک ترمینال دارد که به سالن‌های مختلفی مجهز شده است. در حال حاضر سالن‌های A، B، C، D و E فعال هستند. سالن‌های D و E به زودی گسترش پیدا می‌کنند و سالن F نیز قرار است در آینده به این سالن‌ها اضافه شود.
• سالن A: این سالن ۱۰ گیت پرواز دارد که دو عدد از آن‌ها به پروازهایی با هواپیمایی ایرباس ای ۳۸۰ اختصاص پیدا کرده است.
• سالن B: این سالن ۱۰ گیت پرواز دارد که همچون سالن A دو عدد از آن به هواپیمای ایرباس ای ۳۸۰ اختصاص دارد.
• سالن C: این سالن ۱۳ گیت پرواز دارد و دو عدد از آن به پروازهای ایرباس ای ۳۸۰ اختصاص دارد.
• سالن‌های E و D: این سالن‌ها در حال پیشرفت و توسعه هستند. ۴ گیت در طبقه اول و ۴ گیت در طبقه همکف در این سالن‌ها وجود دارد.
با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

ساخت ترمینال جدید فرودگاه حمد برای جام جهانی ۲۰۲۲


همانطور که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد، دوحه در سال ۲۰۲۲ میزبان رقابت‌‌های جذاب جام جهانی است. بسیاری از مردم از سراسر دنیا بلیط هواپیما دوحه خریداری کرده و برای تماشای این رقابت‌ها به دوحه سفر می‌کنند.
فرودگاه بین‌المللی حمد می‌تواند در سال ۵۰ میلیون مسافر را کنترل و مدیریت کند. دولت قطر قصد دارد که فرودگاه حمد را جهت میزبانی رقابت‌های جام جهانی توسعه دهد و ترمینال دوم را بسازد. به نطر می‌رسد که هدف از ساخت ترمینال دوم کنترل و مدیریت حجم بالای ترافیک در دوره جام جهانی ۲۰۲۲ است.

امکانات فرودگاه بین المللی حمد چیست؟


فرودگاه حمد دوحه یکی از بهترین فرودگاه‌های جهان است. این فرودگاه دارای امکانات بسیار خوبی است که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

• تبدیل ارز: تبدیل ارز از دیگر خدماتی است که فرودگاه حمد ارائه می‌دهد. شرکت تراولکس چهار دفتر در فرودگاه دوحه دارد که کلیه خدمات صرافی، ارزی و مالی را ارائه می‌دهد.

• دسترسی به اینترنت: وای فای رایگان در این فرودگاه وجود دارد که برای استفاده از آن باید به شبکه Free internet by HIA متصل شوید.
با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

• اطلاعات فرودگاه: این مرکز در فضای داخلی و خارجی ترمینال واقع شده است و در تمامی بخش‌ها و طبقات فرودگاه می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید تا راهنمایی شوید.

• آثار هنری: اگر زودتر از زمانی که برروی بلیط هواپیما نوشته شده است، در این فرودگاه حاضر شدید، می‌توانید از سرگرمی‌های هنری موجود در فرودگاه لذت ببرید. این موزه هنری در ترمینال فرودگاه واقع شده است و آثار داخلی و بین‌المللی در آن وجود دارد.

• رستوران: در این فرودگاه رستوران و کافه وجود دارد که می‌توانید برای صرف نهار، شام و میان وعده به آن مراجعه کنید. کیفیت این رستوران‌ها و کافه‌ها خوب است اما قیمت آن‌ها ممکن است کمی بالا باشد.

• مراکز خرید: در این فرودگاه فروشگاه‌هایی بدون مالیات یا دیوتی فری وجود دارد. این فروشگاه‌ها به فروش کتاب، لباس، سوغاتی، صنایع دستی، خوراکی، جواهرآلات و دیگر موارد می‌پردازند.

• زمین بازی کودکان: ۵ زمین بازی مخصوص کودکان در این فرودگاه وجود دارد که می‌توانید با کودکان خود در آن وقت زیادی سپری کنید. در این بخش‌ها اینترنت، وسایل بازی، سرسره‌های جالب و دیگر موارد وجود دارد.

از دیگر امکانات این فرودگاه می‌توان به اتاق مادر و کودک، دفتر خدمات درمانی، داروخانه، سالن بدنسازی، سالن استراحت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، دوش و حمام، خدمات اسپا و ماساژ و دیگر موارد اشاره کرد.
فرودگاه بین‌المللی حمد از پایانه بسیار بزرگی تشکیل شده است که به چندین سالن اصلی متصل گشته است. این پایانه امکانات رفاهی مختلفی نظیر دستگاه‌ خودپرداز، رستوران‌هایی بسیار باکیفیت با منوهایی مملو از غذاهای محلی و بین‌المللی، اماکن تجاری و مراکز خریدی ممتاز و معاف از مالیات، نمازخانه، اتاق مادر و کودک و سرویس بهداشتی و محوطه استعمال دخانیات را در فضای دل‌نشین خود جای داده است. در خارج از ترمینال، امکانات بی‌شمار دیگری نظیر سالن برگزاری اجلاس و ملاقات، محوطه بازی کودکان، کلینیک پزشکی، نمایشگاه آثار هنری، مرکز سلامت، پارکینگی برای پارک موقت و امکاناتی برای جابجایی معلولین در انتظار شماست. ناگفته نماند که اینترنت پرسرعت وایفای در تمام بخش‌های فرودگاه بین‌المللی حمد در دسترس خریداران بلیط هواپیما دوحه خواهد بود.

با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

ایرلاین‌های فعال در فرودگاه بین‌المللی حمد


سیاهه بلندبالایی از شرکت‌های هواپیمایی خوش‌نام و محبوب خارجی نظیر فلای دوبی، ایران ایر، عمان ایر، پگاسوس ایرلاین، ترکیش ایرلاین، ایندیگو، اطلس گلوبال و بریتیش ایرویز پروازهای متعددی را در این فرودگاه به شکلی منظم و هفتگی صورت می‌دهند. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز نیز همان‌گونه که پیش‌تر نیز بدان اشاره شد، پروازهای بی‌شماری را به تمام نقاط جهان، از آدیس آبابا و احمدآباد گرفته تا ونیز و مادرید، از طریق این فرودگاه به انجام می‌رساند. شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به اعتقاد بسیاری از گردشگران برترین شرکت هواپیمایی جهان محسوب می‌شود و با داشتن بیش از ۲۲۰ فروند هواپیمای مسافربری و برقراری پروازهایی مستقیم به بیش از ۱۵۰ مقصد در طی ۲۴ ساعت، نبض پروازهای خارجی جهان را در دست گرفته است.

چرا فرودگاه بین‌المللی حمد به‌عنوان برترین فرودگاه سال برگزیده شده است؟


پیش‌تر نیز ذکر گردید که فرودگاه بین‌المللی حمد در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب عنوان برترین فرودگاه جهان گشت؛ عنوانی که از سوی سایت انگلیسی بسیار معتبری به نام اسکای ترکس (Skytrax) به این فرودگاه اعطا گردید و موجب شد که بر اعتبار و شهرت فرودگاه بین‌المللی حمد، بیش از پیش در جهان افزوده گردد. در مورد اسکای ترکس باید گفت که این سایت هر سال با توجه به سطح رضایت مسافران از امکانات رفاهی و خدمات کیفی فرودگاه‌ها، امتیازی را به هر فرودگاه اعطا می‌کند و هر فرودگاهای شلوغ و پررفت و آمد را بر مبنای معیارهایی نظیر پاکیزگی، امنیت، امکانات، کیفیت و سرعت خدمات‌رسانی، امتیازدهی می‌کند. فرودگاه بین‌المللی حمد قطر در سال ۲۰۲۱ توانست با دریافت ۵ ستاره (هر ستاره در ازای ارائه خدماتی با بالاترین سطح کیفی ممکن) به‌عنوان برترین فرودگاه سال برگزیده و در زمانی که تنها چند ماه به برگزاری مسابقات جام جهانی باقی‌مانده، به مکانی قابل‌اعتماد برای انجام حجم وسیعی از پروازهای داخلی و خارجی قطر مبدل گردد. شاید اصلی‌ترین دلیل انتخاب این فرودگاه به‌عنوان برترین فرودگاه سال، تمهیدات بهداشتی و تصمیمات مدبرانه‌ای بوده است که از سوی مدیریت این فرودگاه برای کنترل پاندمی بحران کووید ۱۹ صورت گرفته شد. در مصاحبه‌ای که با اکبر الباکر، مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی قطر ایرویز انجام شد، او اذعان کرد که در فاز اول رویارویی با بحران کرونا، به‌جای تسلیم شدن همانند برخی از اماکن تجاری قطر و تعطیل کردن فرودگاه، با بهره‌گیری از تدابیری هوشمندانه موفق شدند تعداد سه میلیون و صد هزار مسافر را در شرایطی بسیار دشوار با رعایت تمامی پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی جابجا کنند و با کسب امتیاز ۵ ستاره به برترین فرودگاه پاک دنیا مبدل گردند.

بهره‌گیری از فناوری روز برای مقابله با کرونا


فرودگاه بین‌المللی حمد از معدود فرودگاه‌هایی است که برای مقابله با کرونا از مجهزترین و مدرن‌ترین فناوری جهان بهره برده است. این فرودگاه برای غربال‌گری مسافران از تجهیزات پوشیدنی مدرنی نظیر کلاه تب‌سنج هوشمند استفاده می‌کند تا دمای بدن، ضربان قلب و وضعیت سلامتی مسافران را پیش از پرواز با مجموعه تست‌های سلامتی مختلف این گجت‌ها ارزیابی کند. استفاده از ربات هوشمند ضدعفونی‌کننده پرتوافکنی که اشعه فرابنفش سی را در محیط‌هایی شلوغ ساطع می‌کند و تجهیز بخش‌های مختلف فرودگاه به سامانه‌های ویروس‌کش و فیلترهای تصفیه هوا همگی در کاهش میزبان آلودگی ناشی از ویروس‌ها و باکتری‌ها و انتشار کووید ۱۹ در فضای فرودگاه مؤثر بوده و آسودگی خاطر و آرامش ذهن را به مسافران بخشیده است.

اطلاعات پرواز فرودگاه حمد


از برترین ایرلاین‌های معتبر در این فرودگاه فعالیت می‌کنند که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• اطلس گلوبال
• پگاسوس ایرویز
• ترکیش ایرلاینز
• بریتیش ایرلاینز
• ایران ایر

قطر ایرویز از ایران به دوحه پرواز دارد و مدت زمان پرواز از تهران به دوحه چیزی حدود ۲ ساعت است. همچنین از دوحه به شیراز، لار، بندرعباس، مشهد و اصفهان نیز پروازهایی صورت می‌گیرد.
در بخش اطلاعات پرواز در سایت رسمی فرودگاه بین‌المللی حمد به آدرس https://dohahamadairport.com/airlines/flight-status می‌توانید تمامی اطلاعات لازم درباره پروازهای خروجی و ورودی را به دست بیاورید. همچنین تمامی پروازهای چند روز قبل و چند روز بعد نیز در این سایت نوشته شده است.

هتل فرودگاهی خدمات اوریکس واقع در فرودگاه بین‌المللی حمد


یکی از بهترین ویژگی‌هایی که فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه دارد، هتل فررودگاهی است. اگر بین دو پرواز ترانزیت خود باید چند ساعتی را در فرودگاه بین‌المللی حمد بگذرانید، بهترین راه مراجعه به هتل فرودگاهی به نام اوریکس (Oryx) است. می‌توانید این هتل را برای چندین ساعت رزرو کنید و از امکانات آن استفاده کنید. هتل اوریکس فرودگاه دوحه یکی از بهترین مکان‌ها جهت استراحت است.
این فرودگاه دارای امکانات بی‌نظیر و یک هتل ۱۰۰ اتاقه است که برای شما و خانواده بسیار مناسب است. کمترین زمان برای رزرو این اتاق‌ها پنج ساعت است.
با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

حمل و نقل در فرودگاه حمد چگونه است؟


یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های گردشگران دوحه حمل و نقل و جابه‌جایی در فرودگاه بین‌المللی حمد است.

• اتوبوس: این فرودگاه دارای ایستگاه اتوبوسی است که در بیرون سالن‌های پروازهای ورودی قرار گرفته است. این اتوبوس‌ها وسایل نقلیه خوب و بصرفه‌ای هستند که گردشگران می‌توانند از آن استفاده کنند. این تجهیزات در دو مسیر حرکت می‌کنند. مسیر ۱۰۹ از فرودگاه حمد به منطقه صنعتی مسیعید حرکت می‌کند و مسیر شماره ۷۴۷ از فرودگاه حمد به ایستگاه اتوبوس الغنیم حرکت می‌کند. برای استفاده از این اتوبوس‌ها به کارت هوشمند کاروا نیاز خواهید داشت.

• مترو: خط قرمز متروی دوحه در فرودگاه بین‌المللی حمد می‌تواند مسافران را به بخش‌های مختلف ببرد. این خط به مرکز شهر نیز متصل می‌شود.
با فرودگاه حمد دوحه قطر آشنا شوید!

• اجاره خودرو: در فرودگاه بین‌المللی حمد یک دفتر خدماتی مربوط به کرایه ماشین وجود دارد که با شرایط خاص می‌توانید از آن خودرو کرایه کنید. این دفتر در خارج ساختمان سالن‌های پرواز ورودی قرار گرفته است.

• تاکسی: ایستگاه تاکسی در خارج ساختمان ترمینال واقع شده است. کرایه این تجهیزات همچون بسیاری از کشورهای دیگر براساس کیلومتر شمار محاسبه می‌شود. البته کرایه تاکسی از اتوبوس بسیار بیشتر است. همچنین اگر تور جام جهانی قطر خریداری کرده‌اید و به این شهر سفر کرده‌اید، در هنگام استفاده از تاکسی بهتر است حتماً از تاکسی‌های ویژه فرودگاه استفاده کنید.

• رزرو لیموزین: اگر می‌خواهید سفری لوکس به قطر داشته باشید، در فرودگاه دوحه می‌توانید لیموزین رزرو کنید. برای رزرو لیموزین باید با بخش مواصلات فرودگاه تماس بگیرید و به میز کرایه لیموزین در سالن‌های پرواز ورودی مراجعه کنید.

• سرویس المها: این سرویس ویژه استقبال از مسافرین است که در فرودگاه حمد دوحه می‌توانید آن را رزرو کنید. می‌توانید خدمات چک بار، پاسپورت، دریافت کارت پرواز، گذراندن مراحل امنیتی، حمل چمدان و دیگر موارد را به این سرویس بسپارید.


چه آینده‌ای در انتظار فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه است؟


باوجوداینکه سالانه چیزی حدود چهل میلیون مسافر در فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه جابجا می‌شوند، کشور قطر در نظر دارد که با افزودن پایانه دیگری به این فرودگاه، این آمار را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. بنا بر گفته مسئولان فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه قرار است بخش‌های مختلف دیگری به این فرودگاه افزوده گردد و دیگر قسمت‌های فرودگاه نظیر سالن لانژ و مراکز تجاری و فضاهای اختصاص یافته به رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز گسترش یابد. طبق برآوردهای انجام‌شده، لانژ فرودگاه بین‌المللی حمد پس از انجام توسعه قرار است وسعتی برابر با نه هزار مترمربع از فضای فرودگاه را به خود اختصاص دهد؛ این یعنی فرودگاه بین‌المللی حمد قرار است عنوان دیگری را به القاب خود بیفزاید: فرودگاهی با بزرگ‌ترین سالن لانژ جهان!

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است