search
menu

هرآنچه باید از ورزشگاه الثمامه دوحه قطر بدانید!

[ پنهان کردن ]
علت نام‌گذاری ورزشگاه الثمامه دوحه چیست؟
بررسی معماری ورزشگاه الثمامه
چگونه به ورزشگاه الثمامه دوحه برویم؟
کدام هتل در نزدیکی ورزشگاه الثمامه دوحه قطر است؟
ورزشگاه الثمامه دوحه اولین استادیوم سرپوشیده در قطر است که طراحی آن توسط یک معمار قطری به نام ابراهیم محمد جیده که از معماران به نام این کشور است، انجام شده است. این استادیوم از گافیا که کلاه سنتی مردم آن سرزمین است و بخش مهمی از لباس سنتی آن منطقه نیز محسوب می‌شود، الهام گرفته شده است. به همین خاطر می‌توان این ورزشگاه را ساختمانی باشکوه دانست که نمایانگر فرهنگ تاریخ این کشور است.
این استادیوم که ۴۰۰۰۰ نفر ظرفیت دارد، به طور خاص برای مسابقات و تور جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ساخته شده است و میزبان تعدادی از مسابقات تا مرحله یک چهارم نهایی خواهد بود. بعد از پایان مسابقات ظرفیت استادیوم به ۲۰۰۰۰ صندلی کاهش پیدا می‌کند و صندلی‌های اضافی به کشورهای در حال توسعه داده می‌شود که بازتابی واقعی از سخاوت مردم قطر است. برای آشنایی بیشتر با این استادیوم مشهور قطر همراه ما باشید.
هرآنچه باید از ورزشگاه الثمامه دوحه قطر بدانید!

علت نام‌گذاری ورزشگاه الثمامه دوحه چیست؟


همانطور که گفته شد ورزشگاه Al Thumama که در جنوب دوحه قرار دارد، به شکلی طراحی و ساخته شده است که نشان دهنده فرهنگ و سنت مردم قطر است. البته اهمیت به فرهنگ و تمدن این کشور تنها در معماری این ورزشگاه لحاظ نشده است، بلکه نام این استادیوم زیبا و بزرگ نیز از نام یک درخت بومی که در این منطقه رشد می‌کند، گرفته شده است.

بررسی معماری ورزشگاه الثمامه


استادیوم الثمامه مطابق با تمام مکان‌هایی که برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر طراحی شده‌اند، برای بزرگداشت فرهنگ و سنت‌های عربی طراحی شده است. شکل دایره‌ای ورزشگاه منعکس‌کننده کلاهی بافته شده و سنتی است که برای قرن‌ها توسط مردان و پسران در سراسر خاورمیانه مقدس بوده است. طراحی این ورزشگاه متناسب با فرهنگ عرب است و نمادی از عزت و استقلال خانواده‌های عرب زبان است.
طراحی استادیوم Al Thumama با همکاری استودیوهای معماری معروف بین المللی ساخته شده است. ساخت این استادیوم به طور رسمی در اول مارس ۲۰۱۷ آغاز شد، اگر چه کارهای مقدماتی از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود. در ابتدا قرار بود این ورزشگاه در سپتامبر ۲۰۲۰ به بهره برداری برسد، اما با شیوع ویروس کرونا، اجرای آن به تعویق افتاد.
نمای این ورزشگاه که با حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع پانل‌های سوراخ پوشیده شده است، به رنگ سفید بوده و سرشار از تزئینات توری مانند است. سقف سالن یک سازه کابلی است که با یک غشای سفید پوشانده شده است و در مجموع حدود ۳۵۰۰۰ متر مربع است. ارتفاع این ورزشگاه نیز به ۴۳ متر می‌رسد.
از نظر مهندسی، جالب‌ترین جنبه ورزشگاه الثمامه دوحه قطر، سیستم خنک‌کننده آن است که باعث می‌شود در طول بازی‌ها فضای داخلی استادیوم دارای دمایی در حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد باشد. در مجموع ۵۴ عدد تصفیه هوا در این ورزشگاه نصب شده است. جالب اینجاست که سیستم خنک کننده این ورزشگاه از انرژی حاصل از تابش پرتوهای خورشید استفاده می‌کند.
هرآنچه باید از ورزشگاه الثمامه دوحه قطر بدانید!

چگونه به ورزشگاه الثمامه دوحه برویم؟


اگر با پرواز دوحه راهی قطر هستید، ورزشگاه الثمامه در جنوب دوحه و در حدود ۱۲ کیلومتری جنوب مرکز دوحه و منطقه سوق واقف، واقع شده است.
استادیوم به ایستگاه مترو نزدیک نیست، بنابراین باید از تاکسی یا اتوبوس محلی برای رفتن به آن جا استفاده کنید. اگر سوار اتوبوس می‌شوید، با اتوبوس شماره ۱۰ از ایستگاه اتوبوس الغانیم در نزدیکی سوق واقف بروید. ورزشگاه تقریبا در انتهای خط در ایستگاه اتوبوس ۷ الثمامه قرار دارد.

کدام هتل در نزدیکی ورزشگاه الثمامه دوحه قطر است؟


استادیوم Al Thumama در جنوب دوحه واقع شده است و در نزدیکی محله مسکونی نسبتا مناسبی است. اگر هدف شما انتخاب هتلی در نزدیک ترین فاصله ممکن به استادیوم است، می‌توانید به گزینه‌های زیر فکر کنید:
هتل دابل تری بای هیلتون داون تاون: ۱۴ دقیقه رانندگی
هتل کینگزگیت: ۱۴ دقیقه رانندگی
هتل کنکورد: ۱۶ دقیقه رانندگی
هتل لاسیگال دوحه: ۱۶ دقیقه رانندگی


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است