search
menu

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

[ پنهان کردن ]
تاریخچه هواپیمایی قطر یا قطر ایرویز
زیرمجموعه قطر ایرلاین
کلاس های هواپیمایی قطر
میزان بار مجاز هواپیمایی قطر
حوادث هواپیمایی قطر
سوخت اختصاصی قطر ایرلاین
پذیرایی در هواپیمایی قطر ایرویز
خدمات هواپیمایی قطر ایرویز
دفتر هواپیمایی قطر ایرویز در تهران
هواپیمایی قطر یا شرکت قطر ایرویز، شرکت هواپیمایی مخصوص کشور قطر است که از سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است. شرکت هواپیمایی قطر ایرلاین از اکتبر سال ۲۰۱۳ یکی از اعضای اتحادیه وان ورلد (اتحادیه شرکت های هواپیمایی آمریکایی) شده است. در حال حاضر قطر ایرویز به بیش از ۱۵۰ مقصد در قسمت‌های مختلف جهان همچون خاورمیانه، آفریقا، آسیای میانه، آمریکا جنوبی و شمالی، خاور دور، اروپا و اقیانوسه پرواز دارد.
دفتر هواپیمایی قطر در پایتخت قطر یعنی شهر دوحه واقع شده است. قطب شرکت هواپیمایی قطر فرودگاه بین المللی حمد در دوحه محسوب می‌شود. شرکت هواپیمایی قطرایروز بیش از ۲۴ هزار نفر کارمند دارد و یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا محسوب می‌شود. شرکت هواپیمایی قطر در حال حاضر بیش از ۲۲۰ فروند هواپیما جت مسافربری دارد که به مقاصد مختلف به پرواز در می‌آیند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما قطر ایرویز را دارید می‌توانید از اپ و وسایت سفرمارکت کمک بگیرید.
هواپیمایی قطر ایرویز یکی از سختگیرترین شرکت‌ها در زمینه استخدام و به کارگیری مهماندارها، خلبان‌ها و دیگر کارکنان است. این شرکت از سال ۲۰۰۹ تا کنون و به صورت پیاپی برنده جایزه بهترین خدمه در بین شرکت‌های هواپیمایی شده است.
قطر ایرلاین از دوحه به شهرهایی همچون قشم، شیراز، مشهد، اصفهان، بندرعباس، فرودگاه امام خمینی تهران و فرودگاه لار در ایران پرواز دارد. پروازهای ترانزیت هواپیمایی قطر ایرلاین در کشور قطر چند ساعتی توقف دارند. اگر ویزای مناسبی داشته باشید، می‌توانید در این ساعت‌ها از جاهای دیدنی شهر دوحه قطر نیز بازدید کنید.

• نام ایرلاین: قطر ایرویز
• کد QR :IATA
• سال تاسیس: ۱۹۹۳
• مقر اصلی: دوحه، قطر
• وب سایت هواپیمایی قطر ایرویز : www.qatarairways.com

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

تاریخچه هواپیمایی قطر یا قطر ایرویز


همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، شرکت قطر ایرلاین در سال ۱۹۹۳ تاسیس شده است و اولین پرواز آن به واسطه یک بوئینگ ۷۶۷ صورت گرفت که آن را از کویت ایرویز قرض گرفته بود. قطرایروز متعلق به خاندان آل ثانی بود که از سال ۱۹۹۷ توسط یک تیم مدیریتی جدید اداره شد. پس از چند سال قطر ایرویز به یکی از بزرگترین شرکت های هواپیمایی در دنیا تبدیل شد.
قطر ایرلاین در سال ۲۰۱۰ میلادی بیش از ۱۷ مقصد به لیست مقصدهای خود اضافه کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به کیف، بخارست، بوداپست، بروکسل، حلب، کپنهاگ، پوکت، آنکارا، مدینه و دیگر موارد اشاره کرد.
در سال ۲۰۱۷ طولانی‌ترین پرواز در ایرلاین قطر یعنی پرواز بین دوحه و اوکلند صورت گرفت. قطر ایرویز یکی از سریع‌ترین و جوانترین خطوط هوایی در دنیا است که به تمامی ۶ قاره جهان پروازهایی دارد.
هواپیمایی قطر یا همان قطر ایرویز به‌عنوان اولین مشتری جهانی A350-1000، اولین خطوط هوایی در جهان است که پیشرفته‌ترین هواپیما را در آسمان‌ها به پرواز درمی‌آورد و همچنین ایرباس A380 هواپیمایی قطر با برخورداری از سه کلاس صندلی درجه یک، بیزینس و اکونومی در دو طبقه، بزرگترین جت مسافربری در جهان است.
اکبر الباکر، مدیرعامل هواپیمایی قطر، یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های صنعت هوانوردی در دنیا است، اکبر الباکر در تبدیل شدن هواپیمایی قطر به یکی از رو به رشدترین و برجسته‌ترین خطوط هوایی دنیا نقش داشته است. هواپیمایی قطر به عنوان «خط هوایی سال» را در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۵، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۱ از نهاد بین‌المللی این صنعت، یعنی اسکای‌ترکس، دریافت کرده است.
الباکر پرچمدار پیشرفت هواپیمایی قطر بوده است. پیش از انتصاب آقای الباکر، این شرکت فقط چهار فروند هواپیما در سطح منطقه در اختیار داشت. هواپیمایی قطر در حال حاضر با بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما به بیش از ۱۵۰ مقصد پروازی در شش قاره پرواز دارد.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

در سال ۲۰۱۳، قهرمان لیگ، تیم فوتبال بارسلونا و قطر ایرویز، دو غول برتر در صنعت خود، تصمیم گرفتند با یکدیگر قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون یورو در هر فصل منعقد کنند. و از بهترین فوتبالیست جهان لیونل مسی که در این تیم اسپانیایی بازی می کند، درخواست شد تا نمایش تبلیغات این شرکت را بر عهده بگیرد. همچنین، ویدئوی ایمنی پرواز که قبل از هر سفر قطر ایرویز به نمایش می گذارد توسط ستارگان بارسا اجرا می شود.
قطر ایرویز مهمترین ایرلاین کشور قطر است که به خاطر برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲، نقش مهمی در تور جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ایفا می‌کند.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

به طور قطع، همه نشان غزال تیز شاخی که به رنگ بنفش روی بال هواپیماهای قطر ایرویز به چشم می خورد را دیده اند. نسل این حیوان ملی متعلق به کشور قطر، در سال ۱۹۷۲ به طور کامل از حیات وحش منقرض شد. در ابتدا از دو گله برای بازگرداندن غزال تیز شاخ استفاده شد. یکی از باغ وحش فینیکس، آریزونا و دیگری از مجموعه ای خصوصی در عربستان سعودی.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

زیرمجموعه قطر ایرلاین


خطوط هواپیمایی قطر دارای زیر مجموعه‌هایی است که هر کدام نام‌هایی دارند:
• حمل و نقل هوایی قطر
• قطر ایرکرفت کترینگ کمپانی
• قطر ایرویز هالیدیز
• یونایتد مدیا اینترنشنال
• قطر دیوتی فری
• قطر اوییشن سرویس
• قطر دیستریبیوشن کمپانی
• قطر اکسکیوتیو

قطر ایرویز از بزرگترین ناوگان‌های هواپیمایی در ایرلاین‌های دنیا است که بیش از ۲۰۰ هواپیمای بوئینگ و ایرباس در خود جای داده است. تمامی مسافران برای حمل و نقل و همچنین انتقال بار می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. این شرکت به ۱۱ هواپیمای اختصاصی بمباردیر و گلف استریم مجهز شده است که این هواپیما‌های اختصاصی، مخصوص جابه‌جایی هیئت‌های رئیسه و مدیران مختلف است. این بخش از هواپیمایی قطر در حال گسترش و توسعه است. قطر ایرلاین ۳۰ هواپیمای گلف استریم دیگر نیز سفارش داده است.

کلاس های هواپیمایی قطر


قطر ایرویز دارای کابین‌های مختلفی است که هرکدام تقاوت‌هایی باهم دارند.

• کلاس درجه یک
پرواز قطر کلاس درجه یک یا فرست کلاس دارد که صندلی‌های آن بسیار راحت و مجهز به ماساژور است. این صندلی‌ها سامانه گرمایشی و سرمایشی دارند و در مقابل آن‌ها تلویزیون پیشرفته و لمسی قرار گرفته است. این کابین‌ها دارای حمام و سرویس اختصاصی، تخت خواب و اتاق خصوصی هستند. این کابین در حال حاضر تنها در ۳۸۰ هواپیمای این شرکت وجود دارد. کلاس درجه یک لوکس‌ترین نوع کلاس‌ها و گران قیمت‌ترین آن‌‌ها است.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

• کلاس تجاری
هواپیمایی قطر ایرویز از سال ۲۰۰۴ فروش بلیط هواپیما از نوع تجاری (بیزینس کلاس) را آغاز کرد. کلاس‌های تجاری از فرست کلاس اقتصادی‌تر هستند. صندلی‌های این کلاس ۱۸۰ درجه خم می‌شوند و به یک تخت خواب کامل تبدیل می‌شوند. این کلاس در قطرایرویز دارای پذیرایی مخصوص است. بهترین سرآشپزان جهان در آن آشپزی می‌کنند. این سطح کلاسی در سال ۲۰۱۶ جایزه بهترین خط هوایی سال را به خود اختصاص داد.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

• کلاس اقتصادی
تمامی پروازهای قطر دارای کابین‌هایی با کلاس اقتصادی (اکونومی کلاس) هستند. این صندلی‌ها دارای صفحه نمایش مخصوص هستند که می‌توانید شبکه‌های مختلف را در آن تماشا کنید. این صفحه نمایش‌ها در بین تمامی ایرلاین‌ها بزرگتر و ۳۴ اینچی هستند.
تمامی هواپیماهای این شرکت به جز برخی از آن‌ها دارای صفحه‌های نمایش مجموعه‌ای از فیلم‌ها، موسیقی‌ها و برنامه‌های سرگرم کننده هستند. بازی‌های مختلف، نقشه‌های هوایی، اطلاعاتی درباره کشور مقصد و مبدا همگی در این هواپیما وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. قطر ایرلاین دارای سالن‌های سمینار، نایت کلاب، کافی شاپ و دیگر موارد است.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

میزان بار مجاز هواپیمایی قطر


بار مجاز شرکت هواپیمایی قطر ایرویز را کلاس‌های مختلف سفر تعیین می‌کند. مسافران کلاس‌های بیزینس و تجاری همچنین فرست کلاس در قطر ایرویز می‌توانند دو بار دستی هرکدام به وزن ۱۵ کیلوگرم با خود به داخل کابین ببرند. اما در پروازهایی با کلاس اکونومی افراد می‌توانند یک باز دستی به حداکثر وزن ۷ کیلوگرم با خود به داخل هواپیما ببرند.
ابعاد مجموع تمامی بارهای دستی باید حداکثر ۵۰*۳۷*۲۵ سانتی‌متر باشد. مسافران می‎توانند یک وسیله شخصی همچون کیف یا لپ تاپ با خود به داخل کابین ببرند. البته حجم این وسایل نباید از حجم گفته شده بیشتر باشد.
لازم به ذکر است که بار مجاز در پرواز قطر ایرلاین با توجه به مقصد و کلاس پروازی متغیر است به همین دلیل بهتر است شرایط مربوط به هر کدام را پیش از رزرو بررسی کنید و اطلاعات آن را از روی بلیط هواپیما خود چک کنید. به طور معمول کلیه پروازهایی که از نوع فرست کلاس انجام می‌شود میزان بار مجاز هواپیمایی قطر ۵۰ کیلوگرم و ابعاد آن ۳۰۰ سانتی متر است. در بیزینس کلاس میزان بار مجاز ۴۰ کیلوگرم و ابعاد آن نیز همین است. در کلاس‌های اکونومی میزان بار مجاز به ۳۰ کیلوگرم می‌رسد و ابعاد آن همچون سایر کلاس‌ها است.
اگر هر یک از مسافران در این ایرلاین باری بیشتر از حد مجاز داشته باشند، باید هزینه‌های مربوط به اضافه بار را پرداخت کنند. نرخ اضافه بار براساس ریال قطر محاسبه می‌شود و براساس هر یک کیلوگرم اضافی است. در پروازهایی به سمت آفریقا و آمریکا و بازگشت از آن‌ها، اضافه با برحسب قطعه بار محاسبه می‌ شود. هزینه اضافه بار از ۱۵ دلار تا ۷۰ دلار متفاوت است.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

حوادث هواپیمایی قطر


در حال حاضر بیش از ۳۰ سال از حضور هواپیمایی قطر در صنعت هواپیمایی می‌گذرد. تا به حال قطرایرویز هیچ سقوطی که منجر به آسیب، خسارت و یا مرگ شده باشد در کارنامه خود ندارد. همین موضوع هم باعث شده است که هواپیمایی قطر ایرلاین یکی از امن‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در دنیا باشد. سختگیری این شرکت در استخدام خلبان و دیگر خدمه نیز سبب بالا رفتن امنیت آن شده است.

سوخت اختصاصی قطر ایرلاین


قطر ایرویز به علت افزایش قیمت نفت در سال ۲۰۰۹ سوخت جدیدی را برای ناوگان خود در نظر گرفت. این سوخت ترکیبی از گاز طبیعی و بنزین سفید است که قیمت بسیار پایینی دارد و سبب ارزان شدن سوخت هواپیماها شده است. نخستین هواپیمایی که با این نوع سوخت به پرواز درآمد، یک هواپیمای ایرباس بوده است.

پذیرایی در هواپیمایی قطر ایرویز


در پرواز قطر ایرویز به خوبی یک رستوران لوکس از شما پذیرایی می‌شود. غذاهایی که در این پروازها برای شما سرو می‌شود، توسط بهترین آشپزهای دنیا تهیه شده است. نوشیدنی‌های متنوعی در این پرواز وجود دارد که می‌توانید مطابق سلیقه خود هریک را انتخاب کنید. در پرواز قطر ایرلاین می‌توانید در هر زمانی که بخواهید، غذای دلخواه خود را از منو سفارش دهید. هر صندلی جایگاهی مخصوص برای صرف غذا دارد.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

خدمات هواپیمایی قطر ایرویز


پرواز قطر ایرویز خدمات و امکانات بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال در طول سفر به شما پک لوازم آرایش از بهترین برند ایتالیایی داده می‌شود که در آن نرم کننده لب، کرم ضد چروک، اسپری و دیگر موارد وجود دارد. همچنین بسته خواب که از پارچه‌های کتان تهیه شده است در اختیار شما قرار می‌گیرد. صندل و دمپایی بسیار راحت به شما داده می‌شود تا بتوانید در طول سفر راحت باشید. مهمانداران این شرکت هواپیمایی بسیار مهربان و مهمان‌نواز هستند و از ۱۲۵ تابعیت مختلف تشکیل شده‌‌اند.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

دفتر هواپیمایی قطر ایرویز در تهران


در حال حاضر این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان دفتر نمایندگی دارد. دفتر نمایندگی قطر در تهران نیز وجود دارد که می‌توانید به آن جهت خرید بلیط پرواز قطر مراجعه کنید. آدرس دفتر هواپیمایی قطر در تهران خیابان ولیعصر، روبه‌روی پارک ملت، برج سایه است. مراجعه حضوری به دفتر هواپیمایی قطر تهران ممکن است کمی وقت‌گیر باشد. به همین دلیل بهترین راه جهت خرید بلیط هواپیما و پرواز قطر، مراجعه به سایت سفرمارکت است.
شرکت هواپیمایی قطر ایرویز | از هواپیمایی قطر چه می‌دانید؟

در سایت سفرمارکت بلیط تمامی پروازها به خصوص پرواز قطر در صفحه مربوط به بلیط‌های هواپیما جمع آوری شده است. در این سایت می‌توانید اطلاعات تمامی پروازهای قطر را مشاهده کنید و قیمت آن‌ها را در آژانس‌های مختلف با هم مقایسه کنید. همچنین به کمک فیلترهای موجود در صفحه می‌توانید تصمیم‌گیری را برای خود ساده‌تر کنید.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است