search
menu

جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید
بهترین پارک‌های تهران در پاییز
طبیعت‌گردی تهران در پاییز
مکان‌های دیدنی تهران در پاییز

جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید


تصویری که با شنیدن نام تهران در ذهن بیشتر افراد نقش می‌بندد کلان‌شهری است با آسمانی خاکستری‌رنگ که خیابان‌های پرازدحامش تقریباً هیچ‌وقت از شلوغی و ترافیک شدید خودروها رهایی ندارد. بااین‌وجود تهران با فرارسیدن فصل برگ‌ریزان پاییز چهره دیگری به خود می‌گیرد و هر گوشه از آن به محفلی دنج برای خودنمایی طبیعت هزار رنگ پاییز تبدیل می‌شود؛ تا آنجا که پاییزگردی در تهران را تجربه‌ای تکرارنشدنی و دوست‌داشتنی می‌کند. در این مقاله به سراغ جاهای دیدنی تهران در پاییز رفته‌ایم؛ پس اگر از ساکنان پایتخت هستید و یا قرار است با خرید بلیط هواپیما تهران جزو مسافران پایتخت در این فصل باشید با ما همراه شوید.
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

بهترین پارک‌های تهران در پاییز


به‌جرئت می‌توان گفت هیچ‌یک از شهرهای ایران از نظر تنوع و تعداد پارک‌ها و بوستان‌های شهری به‌پای تهران نمی‌رسند. پارک‌های تهران با درختان تنومند و پرتراکمی که دارند انتخاب ایده آلی برای تهران‌گردی در پاییز هستند. خوشبختانه این پارک‌های تماشایی را می‌توان در هر منطقه از تهران پیدا کرد، ازاین‌رو در هرکجای تهران هم که باشید می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در ادامه بهترین پارک‌های تهران برای گشت‌وگذار پاییزی را به شما معرفی می‌کنیم.

پارک جمشیدیه
همه‌ی زیبایی فصل پاییز به چشم‌اندازهای طلایی‌رنگ طبیعت آن است و پارک جمشیدیه یکی از بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز برای تماشای این منظره‌های رؤیایی و خیره‌کننده است. این پارک وسیع با درختان درهم‌تنیده کهن‌سال و سر به فلک کشیده، دریاچه طبیعی و صخره‌های مرتفعی که از بالای آن‌ها می‌توان چشم‌انداز وسیعی از مناظر پاییزی را تماشا کرد از زیباترین مکان‌های تهران در پاییز است. اگر این پارک را برای پاییز گردی انتخاب کردید از عکاسی در طبیعت شگفت‌انگیز آن غافل نشوید!
آدرس: نیاوران، خیابان باهنر، ابتدای خیابان امیدوار

پارک ملت
اگر از ساکنان پایتخت بپرسید که ازنظرشان زیباترین و دوست‌داشتنی‌ترین پارک یا بوستان تهران کدام است به‌احتمال‌قوی پاسخ اغلب آن‌ها به شما پارک ملت تهران است. این پارک جزو پارک‌های قدیمی و شناخته‌شده‌ی پایتخت است که باوجود قدمت بالایی که دارد با چندین بار بازسازی، امکانات رفاهی و تفریحی مدرن و به‌روزی را در خود جای داده است.
فضای طبیعی پارک از نقاط قوت آن است که بالغ‌بر ۱۲۰ گونه گیاهی دارد و در پاییز چشم‌اندازی رؤیایی از خود به نمایش می‌گذارد. گذشته از آن دریاچه‌ی مصنوعی، آب‌نماهای چشمگیر، باغ‌وحش، محوطه‌ی بازی، پردیس سینمایی و امکانات ورزشی پارک نیز می‌تواند تجربه‌ی پاییزگردی در این پارک را خاطره‌انگیزتر کند.
آدرس: منطقه ۳، امتداد خیابان ولی‌عصر، جنب بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

پارک ساعی
اگر برای تهران‌گردی در پاییز به دنبال یک بوستان دنج و آرام می‌گردید، پارک ساعی می‌تواند انتخاب خوبی باشد. دسترسی به این پارک از طریق وسایل حمل نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس‌های تندرو از بیشتر نقاط شهر فراهم است. در توصیف فضای کلی این پارک می‌توان گفت محوطه این بوستان فضایی دل‌باز و دل‌نشین دارد که با کاشت منظم و متقارن درختان بلندقامت تزئین شده است. فضای پارک مملو است از مسیرهایی پیاده‌روی که در حاشیه آن‌ها تندیس‌های مختلفی به چشم می‌خورد و در نیمه‌ی دوم سال از خیره‌کننده‌ترین جاهای دیدنی تهران در پاییز است. در حاشیه این مسیرها آلاچیق‌ها و نیمکت‌های نشیمن به فواصل کوتاه قرار گرفته‌اند. محوطه‌ی بازی، برکه، باغ‌وحش، باغ پرندگان، محوطه‌ی بازی کودکان، وسایل تفریحات ورزشی، کافی‌شاپ، سرویس بهداشتی و آمفی‌تئاتر از بخش‌های اصلی این پارک هستند.
آدرس: خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ونک
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

پارک ژوراسیک
پارک ژوراسیک که به آن پارک دایناسورها هم گفته می‌شود با فضای متفاوت و جالبش از بهترین گزینه‌ها برای گشت‌وگذار پاییزی خانواده‌ها است. در فضای این پارک مفرح ماکت‌های شبیه‌سازی‌شده دایناسورها و حیواناتی نظیر فیل و خرس بکار گرفته شده است تا یادآور عصر دایناسورها باشد. در کنار این ماکت‌های متحرک که بسیار واقعی به نظر می‌رسند تابلوهایی تعبیه شده است که اسامی و جزئیات مربوط به این جانوران را نشان می‌دهد. محیط روباز و دل‌نشین پارک برای کمپینگ افراد بزرگسال در طبیعت مناسب است و مجسمه‌های غول‌پیکری که در پارک هستند نیز برای کودکان جالب و آموزنده‌اند.
آدرس: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، پایین‌تر از پارک پرواز

پارک جنگلی چیتگر
یکی از چشم‌نوازترین مناظر پاییزی تهران را می‌توان در طبیعت پارک جنگلی چیتگر و در اطراف دریاچه چیتگر پیدا کرد. این بوستان جنگلی از تفرجگاه‌های غرب پایتخت محسوب می‌شود و پوشش گیاهی آن شامل تنوع وسیعی از درختانی نظیر سرو، اقاقیا، ارغوان و کاج است که به‌صورت پرتراکم در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند. یک جاده آسفالت شده نیز از میان این درختان عبور کرده است که یادآور جاده‌های شمال است.
این بوستان امکانات رفاهی-تفریحی کاملی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد که از آن‌ها می‌توان به پیست دوچرخه‌سواری، باشگاه اسب‌سواری، سالن پینت‌بال، رستوران‌های مجلل، اغذیه فرشی و درمانگاه اشاره کرد. همه‌ی این ویژگی‌های جذاب پارک چیتگر باعث می‌شوند برای یک روز طبیعت‌گردی در پاییز به همراه دوستان یا خانواده گزینه‌ی مناسبی باشد.
آدرس: اتوبان تهران-کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

پارک جنگلی سرخه‌حصار
برای ساکنان محدوده‌ی شرق تهران که به جنگل‌های بکر طبیعی علاقه‌مند هستند، پارک جنگلی سرخه‌حصار یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز است. این پارک جنگلی شامل منطقه‌ای طبیعی است که تحت حفاظت محیط‌زیست قرار دارد و پوشش گیاهی آن شامل دو طیف متفاوت است؛ یکی مراتع نیمه‌خشک با رویش گیاهان و علفزارهای کوتاه و دیگری مناطق پردرخت و جنگلی. به‌علاوه این پارک جنگلی زیستگاه جانوران دوست‌داشتنی و کمیاب جنگل است و حضور در محیط آن کاملاً حس طبیعت‌گردی در جنگل‌های بکر و واقعی را القا می‌کند. بااین‌وجود انواع تفریحات ورزشی و امکانات رفاهی نظیر اغذیه‌فروشی و پارکینگ خودرو نیز در آن تعبیه شده است.
آدرس: انتهای خیابان دماوند، جنب ترمینال شرق

پارک جنگلی لویزان
پارک جنگلی لویزان در منطقه شمیرانات، باوجود طبیعت تماشایی که دارد قاب شگفت‌انگیزی از پاییز را به نمایش می‌گذارد. در این پارک تا دلتان بخواهد سوژه برای عکس‌های پاییزی دارید! کمپینگ در محوطه‌ی دل‌نشین و خوش آب‌وهوای پارک، آن‌هم در میان درختان بلندبالای کاج و افرا، تجربه بسیار دل‌چسبی از تهران‌گردی در پاییز است. علاوه بر آن، با در نظر گرفتن امکانات رفاهی-تفریحی نظیر میزهای پینگ‌پونگ، زمین‌های بازی، سالن بولینگ، سفره‌خانه، آلاچیق‌های چوبی، هتل و رستوران سنتی تمام چیزی که برای گذراندن یک روز خاطره‌انگیز لازم است در این پارک برای شما مهیاست.
آدرس: اتوبان امام علی، خیابان شیان، خیابان شیان هفتم
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

طبیعت‌گردی تهران در پاییز


برای آنکه در پاییز به دل طبیعت بزنید حتماً نیاز نیست تا فرسنگ‌ها از پایتخت دور شوید و یا راهی جاده‌های پرازدحام شمال شوید، تهران جاذبه‌هایی را در خود جای داده است که دقیقاً همان فضا را برایتان تداعی می‌کنند و می‌توانند روزهای فصل پاییز را به خاطراتی فراموش‌نشدنی تبدیل کنند. در این بخش از مقاله با ما همراه شوید تا باهم به سراغ این دسته از جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز برویم.

درکه
درکه قطعاً یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز محسوب می‌شود. این محله‌ی باصفا و ییلاقی در شمال غرب تهران قرار دارد و با مناطق کوهستانی، رودخانه و یک جنگل پر دارودرخت، عاشقان طبیعت و علاقه‌مندان به کوهنوردی را حسابی مجذوب خود کرده است. ازآنجاکه این محله از تهران همیشه جزو پاتوق‌های اصلی گشت‌وگذار در طبیعت بوده است، امکانات رفاهی و تفریحی آن‌هم کامل است. به‌ویژه اگر بخواهید فارغ از سرمای پاییزی در آلاچیق‌های چوبی بنشینید و حین صرف نوشیدنی‌های گرم یا غذاهای لذیذ به تماشای برگ‌ریزان پاییز بنشینید؛ زیرا کافه‌ها و رستوران‌های زیادی در درکه وجود دارند که فضای آن‌ها به این صورت طراحی شده است.
آدرس: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان رشیدالدین فضل‌الله، خیابان داوودیان

دربند
دربند از آن محله‌هایی است که نه‌تنها برای همه پایتخت‌نشین‌ها بلکه تقریباً برای همه ساکنان شهرهای دیگر نیز به‌عنوان منطقه‌ای گردشگری در تهران آشنا است. این محله معروف و البته خوش‌منظر و خوش آب‌وهوا نیز درست مانند درکه در شمال پایتخت و در شهرستان شمیرانات قرار دارد. در پاسخ به سؤال پاییز تهران کجا بریم؟ می‌توان از دربند به‌عنوان گزینه‌ای ایده آل برای خریداران بلیط هواپیما نام برد. دربند قدمتی بالغ‌بر ۲۰۰ سال دارد و مسیرهای کوهنوردی آن مملو از درختکاری است. از منظر امکانات این محله ییلاقی تقریباً هیچ‌چیز کم ندارد، از تله سیژ گرفته تا رستوران‌هایی که تجربه صرف غذا در محیطی خاص و سنتی، آن‌هم در ارتفاعات و امکان تماشای مناظر پاییزی را فراهم کرده‌اند.
آدرس: میدان تجریش، خیابان دربند، میدان سربند

فشم
فشم نیز از دیگر جاهای دیدنی تهران در پاییز است که در شهرستان شمیرانات و با فاصله ۵۰ کیلومتری از مرکز پایتخت قرار گرفته است و ازاین‌رو جزو نزدیک‌ترین مناطق ییلاقی برای پایتخت‌نشین‌ها است؛ به‌طوری‌که این منطقه در اغلب روزهای آخر هفته یا روزهای تعطیل میزبان تعداد زیادی از تهرانی‌ها است. آبشار، رودخانه، دشت، دره، روستاهای گردشگری، باغ‌های میوه و خلاصه هر چیز که یک طبیعت‌گرد را به وجد می‌آورد همگی در فشم به‌طور یکجا فراهم است. تنوع رستوران‌های فشم و طراحی فضای آن‌ها به‌صورت روباز و سرپوشیده موجب شده است تا شکم گردی از کارهای موردعلاقه در این منطقه باشد.
آدرس: شمیرانات، بخش رودبار قصران، فشم
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

دره کن سولقان
یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران در پاییز دره کن سولقان است که در منطقه شمال غرب تهران جای گرفته است و تنها ۲۸ کیلومتر از مرکز پایتخت فاصله دارد. طبیعت آرامش‌بخش و دیدنی این دره در فصل پاییز مکانی دنج و دل‌نشین برای گشت‌وگذار در طبیعت است.
از بارزترین شگفتی‌های طبیعی که در این دره قرار دارد رودخانه پرآب کن است که از ارتفاعات البرز سرچشمه می‌گیرد و ردپای آن را در دریاچه چیتگر هم می‌شود دنبال کرد. علاوه بر این رود، پیاده‌روی در سراشیبی‌های کوهستانی دره‌ی کن نیز تجربه بی‌نظیری از کوهنوردی است. اگر قصد داشته باشید شب را در این منطقه بمانید نیز خانه‌های بومگردی و ویلاهای مجهز به‌وفور در این منطقه وجود دارند.
آدرس: شمال غربی تهران

دریاچه سد لتیان
دریاچه سد لتیان از دیگر جاهای دیدنی تهران در پاییز است که اگرچه نسبت به دیگر جاذبه‌هایی که از آن‌ها نام بردیم کمتر شناخته شده است اما جزو انتخاب‌های خوب برای طبیعت‌گردی در این فصل است و با ترکیب تماشایی رودخانه، درختان جنگلی و مناظر کوهستانی چشمانتان را حسابی از مناظر طبیعت پاییزی سیراب خواهد کرد. هرچند سد سازهای مصنوعی و دست‌ساز است؛ اما آب درون سد درواقع آب رودخانه جاجرود است که وجود آن در این منطقه موجب رویش درختان و ایجاد پوشش گیاهی طبیعی در حوالی سد شده است. ماهیگیری، کوه‌پیمایی و قایق‌سواری از تفریحات دریاچه سد لتیان هستند.
آدرس: لواسان، بلوار امام خمینی، انتهای حاشیه رود جاجرود

مکان‌های دیدنی تهران در پاییز


اگر هنوز هم از خودتان می‌پرسید پاییز تهران کجا بریم؟ با ما همراه شوید که به سراغ دسته دیگری از جاذبه‌های پایتخت شامل کاخ‌ها و موزه‌ها و مراکز تفریحی برویم که بازدید از آن در پاییز باوجود حال و هوای پاییزی که دارند بسیار دل‌چسب است.

باغ پرندگان تهران
مجموعه باغ پرندگان که در بیشتر شهرها هم پیدا می‌شوند همیشه جزو پرطرفدارترین اماکن تفریحی هستند و باغ پرندگان تهران نیز از این قاعده مستثنا نیست. بازدید از این مجموعه در طول فصل پاییز ایده بسیار خوبی است؛ زیرا حتی اگر به طبیعت و چشم‌اندازهای پاییزی هم علاقه نداشته باشید بازهم تماشای دنیای جالب و دوست‌داشتنی پرندگان می‌تواند حسابی شما را سرگرم کند. بااین‌وجود این باغ در دل جنگل لویزان قرار دارد و ترکیب انواع گونه‌های پرندگانی نظیر عقاب، طاووس، قرقاول، طوطی، قو سیاه و پلیکان و چشم‌اندازهای رؤیایی جنگل درست مانند یک تابلو نقاشی زنده است که آن را به یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز تبدیل کرده است. امکانات رفاهی باغ به‌گونه‌ای است که یک روز کامل را می‌توان بدون دغدغه در آن سپری کرد.
آدرس: بزرگراه شهید بابایی، نبش خیابان کوهستان
ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۷:۴۵
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

باغ گیاه‌ شناسی
باغ گیاه‌ شناسی تهران جایی است که می‌تواند تمام تصورات رؤیایی شما از پاییز را در واقعیت برایتان به تصویر بکشد. این باغ وسیع شامل محوطه‌های مختلفی تحت عنوان رویشگاه یا کلکسیون گیاهی است که گونه‌های مختلف درختان و گل‌های مناطق گوناگون را به طرز هنرمندانه‌ای در آن‌ها کاشته‌اند. در محوطه‌ی باغ چندین آبشار و برکه نیز تعبیه شده است تا به زیبایی محیط باغ اضافه کند. علاوه بر آن چند سالن مسقف نیز به موزه حشرات در این مجموعه اختصاص دارد.
ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۸
آدرس: اتوبان تهران کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

امامزاده داوود تهران
جاهای دیدنی تهران در پاییز تنها به جاذبه‌های طبیعی محدود نمی‌شود و برای هر سلیقه‌ای گزینه متفاوتی وجود دارد و امام‌زاده داوود تهران نیز یکی از آن‌ها است. بنای امام‌زاده داوود از جاذبه‌های معنوی ناحیه شمال پایتخت است. این آرامگاه یک بنای قجری است که شامل دو مسجد و بقعه می‌شود. معماری آن ساده و به ‌دور از تزئینات پررنگ و لعاب بسیاری از اماکن تاریخی دیگر است؛ بااین‌وجود حال و هوای خاص عرفانی در این آرامگاه و گشت‌وگذار در محوطه بکر و طبیعی محیط بیرونی آن در پاییز همان چیزی است که بی‌شک برای بسیاری از افراد جذاب است.
آدرس: شهران، جاده سنگان-سولقان، جاده امام‌زاده داوود

باغ‌ موزه فردوس
باغ‌ موزه فردوس از آنجاهایی است که حتماً باید در برنامه تهران‌گردی در پاییز آن را در نظر گرفت. این باغ‌موزه در شمال تهران قرار گرفته است و شامل دو بخش بیرونی و داخلی می‌شود. بخش بیرونی همان محوطه باغ است که به هر گوشه از آن‌که نگاه کنید سوژه جذابی برای عکاسی پیدا می‌کنید. در میان درختان تنومند و برافراشته کاج چند کافه و غرفه فروش کتاب یا اغذیه‌فروشی هم وجود دارد که رنگ و بوی خاصی به گشت‌وگذار در باغ می‌بخشد. بعدازآنکه چشمانتان از تماشای مناظر پاییزی باغ سیر شد می‌توانید به بخش سرپوشیده مجموعه که همان موزه است بروید یا در سینمای آن به تماشای فیلم مشغول شوید.
آدرس: خیابان ولی‌عصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش
ساعات بازدید: همه‌روزه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۳
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

موزه نگارستان
موزه نگارستان از جاهای دیدنی پایتخت است که به سبب نقش و نگارهای فراوانش در دوران قاجار به این نام شهرت گرفته است. رفتن به باغ‌موزه نگارستان در پاییز مصداق ضرب‌المثل با یک تیر دو نشان زدن است؛ زیرا با این کار هم از بنای تاریخی مهمی دیدن می‌کنید، هم از یکی از زیباترین جاهای دیدنی تهران در پاییز لذت خواهید برد و در کنار آن می‌توانید در فضای دل‌نشین این مجموعه تفریحی تاریخی به رستوران گردی و کافه گردی مختصر مشغول شوید و درنهایت خاطره دوست‌داشتنی این بازدید را با عکاسی از منظره برگ‌ریزان رنگارنگ درختان باغ تکمیل کنید.
آدرس: بهارستان، خیابان دانشسرا، خیابان شریعتمدار رفیع
ساعات بازدید از موزه: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۷:۳۰
ساعات بازدید از باغ: همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۲۰

کاخ نیاوران
کاخ نیاوران نیز از دیگر جاهای دیدنی تهران در پاییز است که زمانی یک کاخ سلطنتی بود و امروزه به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی تاریخی شناخته می‌شود. این مجموعه شامل چندین بنای تاریخی با معماری منحصربه‌فرد و چند موزه بسیار جالب است که همگی در محوطه‌ی وسیع و باطراوات باغ قرار گرفته‌اند؛ بنابراین هم‌زمان می‌توان از موزه گردی و گشت‌وگذار در طبیعت پاییزی باغ لذت برد. اگر به دنبال چشم‌گیرترین جاهای دیدنی تهران در پاییز برای عکاسی می‌گردید به ‌هیچ عنوان از این مجموعه غافل نشوید!
آدرس: تجریش، میدان نیاوران، خیابان باهنر
ساعات بازدید: در فصل پاییز همه‌روزه از ساعت ۹ صبح تا ساعت ۱۷

کاخ گلستان
کاخ گلستان از بناهای تاریخی عهد صفوی است که نام آن در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. این کاخ با معماری خیره‌کننده‌اش همواره جزو اصلی‌ترین جاهای دیدنی تهران در پاییز محسوب شده است. گذشته از تمام جذابیتی که در بازدید از تالارها، موزه‌ها و محیط داخلی بنای کاخ وجود دارد، محوطه دل‌نشین و با طراوت باغ بیرونی این مجموعه نیز موجب می‌شود این مجموعه یک گزینه خوب برای تهران‌گردی در پاییز به‌حساب بیاید.
آدرس: خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ
ساعات بازدید: در نیمه دوم سال از ساعت ۸ صبح تا ۱۷
جاهای دیدنی تهران در پاییز را بشناسید

کاخ سعد‌آباد
کاخ سعدآباد بزرگ‌ترین مجموعه باغ‌موزه در پایتخت شناخته می‌شود که بارها میزبان رویدادهای فرهنگی مختلفی در پایتخت بوده است. این مجموعه قسمت‌های متنوع زیادی در خود جای داده است اما همانند مجموعه‌های سلطنتی مشابه خود دارای دو فضای اصلی است که شامل محوطه بیرونی باغ و بنای داخلی کاخ به همراه سالن‌های موزه می‌شود. توصیف زیبایی‌های باغ این مجموعه دشوار است و فقط باید در پاییز به این باغ قدم گذاشت و با چشم آن را تماشا کرد.
گفتنی است که مجموعه کاخ سعدآباد نیز از بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز برای عکاسی محسوب می‌شود.
آدرس: خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی (زعفرانیه)، انتهای خیابان شهید کمال طاهری
ساعات بازدید: نیمه دوم سال شنبه تا چهارشنبه از ۹ صبح تا ۱۷ و روزهای پنج‌شنبه و جمعه از ۹ صبح تا ۱۸

کلیسای سرکیس مقدس تهران
کلیسای سرکیس مقدس تهران بزرگ‌ترین کلیسای مسیحیان در پایتخت است. اگر باوجود نسیم‌های پاییزی چندان اهل پیاده‌روی‌ در فضاهای باز بیرون در این فصل نیستید، پس بهتر است فرصت را غنیمت بشمارید و به بازدید از این کلیسا بروید. فضای داخلی کلیسا مانند اغلب کلیساهای دیگر با معماری خاصی که دارد و نقاشی‌های روی دیوارها بسیار جالب‌توجه است.
آدرس: خیابان کریم‌خان زند، ابتدای خیابان نجات اللهی
ساعات بازدید: روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ و روزهای یکشنبه از ساعت ۱۳ تا ۱۹

کلام آخر
در این مقاله تلاش کردیم تا بهترین جاهای دیدنی تهران در پاییز را به شما معرفی کنیم و برای این کار سه دسته از جاهای دیدنی پایتخت شامل پارک‌ها و بوستان‌های تهران، جاذبه‌های مناسب برای طبیعت‌گردی و در آخر کاخ‌موزه‌ها را در نظر گرفتیم تا پیشنهاد‌هایمان بتواند همه سلیقه‌ها را در بر بگیرد؛ بنابراین می‌توانید بر مبنای موقعیت جغرافیایی و سلیقه شخصی خودتان از میان آن‌ها دست به انتخاب زده و یک پاییز خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید!
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

1
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
Anahita Fakoor
۱۶ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۴۲‌

وای اره کاخ نیاوران تو پاییز عالیه! منو دوستام پارسال رفتیم کلیییی عکس گرفتیم! خیلی قشنگه
people_outlineدوستان
todayآذر