search
menu

دره کن سولقان

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از دره کن سولقان را پیشنهاد می‌ کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به کن سولقان برویم؟
جاهای دیدنی کن سولقان
هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دره کن سولقان
اگر با خرید بلیط هواپیما به تهران سفر کنید و ۲۸ کیلومتر از مرکز شهر تهران فاصله بگیرید، به دروازه پیشرفت و تمدن تهران یعنی روستای کن می‌رسید. روستای کن به‌عنوان یکی از جاذبه‌های طبیعت گردی اطراف تهران شناخته می‌شود. دره کن میزبان رودخانه کن است که از ارتفاعات البرز و رشته‌کوه توچال سرچشمه می‌گیرد. این روزها کن بخشی از منطقه ۵ شهر تهران به‌حساب می‌آید. در قدیم‌الایام شهر تهران به دو بخش کن و شمیرانات تقسیم شده بود که این روستا یکی از دروازه‌های مهم شهر تهران بوده است. با رشد ساخت‌وساز در مناطق دیگر تهران این روستا به دست فراموشی سپرده شد. اکنون تنها بخش‌هایی از این روستای مهم باقیمانده که آن هم خرابه است. اما آب‌وهوای این روستا در فصل تابستان، گردشگران زیادی را برای تفریح و آب تنی به روستای کن می‌کشاند.
چشم‌اندازهای زیبای این منطقه، میزبان عکسان بی‌شماری است تا این طبیعت زیبا را ثبت کنند. کن سولقان مقصدی مناسب برای آخر هفته‌ها است که لذت کوه‌پیمایی را در این منطقه بچشید. در طول مسیر ۵ امامزاده می‌بینید که آخرینش امامزاده داوود است. اگر به دنبال مقصدی برای روزهای گرم تابستان هستید، دیگر لازم نیست از شهر تهران فاصله بگیرید. کافی است به‌طرف شمال غرب تهران بیایید و در بهشت کن تنی به آب بزنید تا خنک شوید.
دره کن سولقان

چرا بازدید از دره کن سولقان را پیشنهاد می‌ کنیم؟


• آرامش بی‌نظیر طبیعت روستای کن
• آب‌وهوای مساعد کن در فصل تابستان و پاییز
• چشم‌اندازهای زیبای اطراف روستا
• پیاده‌روی در طبیعت با قدمتی هزارساله
• جذابیت مسیر جاده
• وجود آبشارهای چشم‌نواز در فصل بهار و قندیل‌های یخی در زمستان

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این منطقه، جاده‌ی جذاب با مناظر زیبای اطراف آن است به‌گونه‌ای که حوصله‌تان سر نمی‌رود و کیف می‌کنید. رودخانه کن که در مسیر جاری است از پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران است که آب دریاچه چیتگر را تأمین می‌کند. وجود انواع گونه‌های گیاهی در این منطقه، آن را برای گیاه‌شناسان جذاب‌تر می‌کند.

چگونه به کن سولقان برویم؟


برای اینکه از مرکز شهر تهران به دره کن سولقان بروید می‌توانید در بزرگراه همت غرب به مسیر خود ادامه دهید. می‌توانید وارد بزرگراه آبشناسان شوید و به سمت بلوار کوهسار بروید. اگر بخواهید از شمال تهران به کن بروید می‌توانید از انتهای بزرگراه یادگار امام به سمت فرحزاد بروید. بعد از طی ۱۵ کیلومتر به تپه سلام خواهید رسید. از آنجا گنبد امامزاده داوود را که دیدید با اطمینان خاطر به مسیر خود ادامه دهید. اگر به دنبال طبیعتی می‌گردید که در فصل پاییز هم خستگی را از تن در بیاورد، سفرمارکت بازدید از دره کن سولقان را به شما پیشنهاد می‌کند. برای رزرو تور لحظه آخری کن سولقان از سایت سفرمارکت دیدن کنید.

جاهای دیدنی کن سولقان


-روستاهای خوش آب‌وهوای سنگان، کشارعلیا، رندان، طالون از نقاطی هستند که لازم است در سفر به کن آنجا بروید و خودتان از نزدیک شاهد زیبایی این طبیعت باشید. همچنین دره‌های سک، قلاچ، گرم‌دره و ملا گزینه‌هایی مناسب برای پیاده‌روی و کوه‌پیمایی در اطراف کن هستند.
-روستای وردیج به سکونتگاه ارواح سنگی در تهران معروف است. این روستا به دلیل اینکه دامنه‌ای از ارواح سنگی در آن منطقه قرار دارد که به آدمک حاجیان معروف هستند. اگر به سنگ‌ها نگاه کنید، تصویر انسان یا حیوان برایتان تداعی می‌شود. زمین‌شناسان بر این باورند که این سنگ‌ها حاصل سال‌های طولانی فرسایش توسط آب و باد هستند. همچنین در این روستا می‌توانید از صدای به‌هم‌خوردن قطرات آب رودخانه‌های فصلی با سنگ‌ها در آبشار لت مال لذت ببرید. بهترین فصل برای بازدید از روستای وردیج، بهار یا تابستان است. اهالی این روستا در زمستان به دلیل سرمای شدید هوا از این منطقه خارج می‌شوند.
-غار بیوک آقا یکی دیگر از جاهای دیدنی است که سفرمارکت پیشنهاد می‌کند با شرکت در تورهای یک‌روزه آن را از دست ندهید. این غار در جاده سولقان - سنگان قرار دارد. اگر از مرکز سولقان دو ساعت پیاده‌روی کنید به این غار تکرارنشدنی می‌رسید.
-اگر به شمال کن بروید، از زیبایی پارک جنگلی کوهسار شگفت‌زده می‌شوید. ارتفاع پارک کوهسار باعث شده که مقصد بسیاری از علاقه‌مندان به ورزش‌های هوایی باشد. همچنین نمایی ۳۶۰ درجه از شهر تهران دارد.
-کشارعلیا یا کشار بالا یکی دیگر از روستاهای اطراف کن است.
-یکی دیگر از زیبایی‌های کن سولقان، دره دوچناران است. دره دوچناران به دره دو حصارک فرحزاد معروف است پر از چشم‌ها و باغ‌هاست که برای پیاده‌روی مناسب است و در نهایت به امامزاده داوود می‌رسیم.
-آبشار سنگان در دل کوه‌های پهنه حصار یکی از نقاشی‌های خدا در این منطقه است که در تمام فصل‌های سال زیبایی خاص خود را دارد. اگر سرمای زمستان را به جان بخرید و به روستای سنگان سفر کنید، یکی از نقاشی‌های خدا در این منطقه را از نزدیک می‌بینید. آبشار با قندیل‌های یخی تزئین شده است.
دره کن سولقان

هتل ها و اقامتگاه های نزدیک به دره کن سولقان


در جاده امامزاده داوود باغچه‌ها و سفره‌خانه‌هایی است که می‌توانید برای استراحت و صرف نهار به آنجا بروید.
فاصله تا اقامتگاه بومگردی ارگ سنگان: ۱۱ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است