search
menu
چین keyboard_arrow_down close
label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۸۲

درباره چین

کشور چین با نام رسمی جمهوری خلق چین در منطقه شرق آسیا قرار گرفته‌ و بعد از روسیه، دومین کشور پهناور این قاره به شمار می رود. چین دارای چشم‌اندازهای طبیعی متنوعی است و با آثار کهن خود یکی از تاریخی‌ترین و بزرگترین مقاصد توریستی دنیا به حساب می‌آید. پایتخت کشور چین شهر زیبای پکن است و شانگهای نیز به عنوان مهمترین شهر و بندر این کشور شمرده می‌شود. چین از جمله کشورهای جهان است که از اهمیت گردشگری بالایی برخوردار است و سالانه میزبان گردشگران زیادی از سراسر دنیاست.

تاریخچه کشور چین


تمدن چندین هزارساله چین باستان به عنوان یکی از کهن‌ترین تمدن‌های تاریخ جهان به شمار می رود و نظام سیاسی این کشور بیش از ۶ هزار سال مبتنی بر سلطنت مطلقهٔ موروثی بوده است. تمدن چین در کنار رود زرد و رود یانگ تسه شکل گرفته و پیشینه آن به ۵۰۰۰ سال پیش از میلاد برمی‌گردد. چین در دوره های گذشته بستر حوادث و اتفاقات بسیار زیاد و متنوعی بوده که به واسطه آن متحمل جنگ ها و صلح های بسیار زیاد و نظاره گر خاندان ها و امپراتوری های متعدد، بلایای طبیعی و غیر طبیعی گوناگون بوده است. اما سرزمین دیدنی چین با وجود تمامی این چالش ها، از فرهنگ و تمدن غنی و پرباری برخوردار است و اکنون نیز در فهرست کشورهای متمدن جهان جای دارد.

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای کشور چین


بر اساس آمار سال ۲۰۱۸ سازمان ملل متحد، کل جمعیت ساکن در کشور چین جمعیتی در حدود ۱.۴۲ میلیارد نفر است. که به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور جهان شناخته می شود. مساحت کشور چین حدود ۹٫۶ میلیون کیلومتر مربع محاسبه شده و پس از روسیه دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت خاکی به شمار می رود. جالب است بدانید که چین با داشتن ۲۲٫۱۱۷ کیلومتر مربع مرز زمینی از طولانی ترین خط مرزی در میان تمام کشورهای دنیا برخوردار است. کشور چین از لحاظ جغرافیایی از شرق و جنوب با دریای چین شرقی، خلیج کره، دریای زرد، و دیگر آب‌های آزاد همسایه بوده و با ۱۴ کشور هم‌مرز است.
در کشور چین، بیشتر آب و هوای خشک و مرطوب همراه با باران موسمی حکمفرماست و از این رو دارای اختلاف دمای قابل توجهی بین فصل های تابستان و زمستان است. در فصل زمستان چین، بادهای شمالی سرد و خشکی وزیده می شود اما بادهای جنوبی که از سواحل دریای آن بر می‌خیزد، در نقاط جنوبی تر، گرمتر و مرطوبتر است. چین با بلایای طبیعی زیادی از جمله طوفان‌های موسمی در امتداد سواحل جنوبی و شرقی، سیل‌های مخرب، سونامی، زلزله، رانش زمین و خشکسالی ربروست که در مواقعی از سال مشکلات زیادی را برای مردم چین پدید می آورد.

واحد پول، زبان و دین رسمی چین


واحد پول چین: یوان با نام اختصاری CNY است و دین رسمی چین یعنی مذهبی که در این کشور بیشتر رواج دارد، دین بودیسم می باشد. بعد از بودیسم، مذاهبی همچون مسیحیت، اسلام، تائوئیسم نیز در میان مردم چین دیده می شود. جالب است بدانید که طبق آمار رسمی، تعداد مسلمانان چين به بيش از 29 ميليون نفر می رسند.
و اما زبان اصلی مردم چین، زبان ماندارین چینی شناخته شده و به عنوان زبان آموزشی در این کشور نیز بکار گرفته می‌شود. بعد از ماندارین زبان‌هایی همانند وو، کانتونیز و … نیز در نواحی مختلف کشور چین مورد استفاده قرار می گیرد.

شهرهای مهم و دیدنی های چین


از شهرهای مهم چین می توان به شهر پکن: پرجمعیت ترین شهر دنیا و مرکز کشور چین، شانگ های: به عنوان مرکزیت تجاری و اقتصاد چین و گوانگ ژو: از مهم ترین مراکز تبادل فرهنگی در چین اشاره نمود. چین همچنین به عنوان یکی از توریستی ترین مناطق جهان دارای زیبایی ها و جاذبه های بیشماری است که هر گردشگری را محو تماشای خود می‌کند. شاید بتوان اصلی ترین مناطق دیدنی چین را کوه های آهکی، دیوار چین، قصرهای شهر ممنوعه، معبد بهشت، ارتش یفالین غار موگائو و بسیاری از مراکز طبیعی و تاریخی دیگر آن نام برد.

شرایط زندگی و ویزای چین


با توجه سیاست‌های اتخاذ شده اخیر دولت چین، این کشور در حال تبدیل شدن به یکی از قطب های تحصیلات بین المللی می‌باشد و شرایط زندگی در چین از جهات بسیار زیادی ایده آل است. اما نباید از معایب زندگی در این کشور نیز غافل شد. مشکلاتی از قبیل آلودگی هوا، فرهنگ و غذای عجیب و غریب و همچنین زبان سخت این کشور ممکن است عده زیادی را از اقامت دائم در چین پشیمان کند. اما با این حال مزایای زندگی در این کشور هم کم نیست و افراد زیادی را به دریافت ویزای چین وسوسه می‌کند. چین دارای ویزاهای متفاوتی است که ۱۵ نوع را شامل می شود. دریافت ویزای چین دارای شرایط و مدارکی است که باید مرحله به مرحله طی شود و راهنمایی های لازم جهت اخذ آن دریافت شود. برای راهنمایی ها و اطلاعات کامل تر به بخش ویزا مراجعه کنید.

بهترین زمان سفر به چین


زمستان های چین از هوای بسیار سرد و خشکی برخوردار است به گونه ای که در ارتفاعات شمال و همچنین غرب آن دما به منفی 40 درجه سانتی گراد می رسد و از طرفی در مرکز و جنوب و شرق آن نیز سرمای زیادی مشاهده می شود. در این فصل سرد، طبیعتا قیمت‌ها در چین بسیار ارزانتر بوده و دارای کمترین ازدحام جمعیت گردشگران است. اما فصل بهار در چین بسیار زیبا و دلنشین خواهد بود و گل ها و گیاهان مختلف فضای کشور چین را بسیار رنگارنگ می‌کنند. بهار چین دارای هوای بسیار عالی و لذت بخشی است و بهترین زمان سفر به چین محسوب می شود.

جشن های مهم چین


چین به لحاظ تاریخ و تمدن کهنی که در بردارد، دارای فرهنگ ها و رسم و رسومات جالبی است. از این رو جشن ها و فستیوال های بسیار دیدنی و خاصی در این کشور برگزار می شود که از مهمترین های آنها می توان به جشنواره ی یخ هاربین، جشنواره ی مدو لباس دالیان، جشنواره ی گل و گیاه بهاره، سال نوی چینی، جشنواره ی فانوس، جشنواره نیمه پاییز، جشنواره پاکی و روشنایی، روز ملی جمهوری خلق چین و جشنواره قایق اژدها اشاره کرد.
اگر سفر چین رو در پیش داری، می تونی برای اطلاع از کلیه جزئیات خوندنی راجع به دانستنی های سفر به چین، تورهای لذتبخش چین، آشنایی کامل با انواع هتل های چین و دریافت ویزای چین با وبلاگ سفرمارکت همراه باشی. با سفرمارکت دیگه لازم نیست برای خرید بلیط هواپیما چین و یا رزرو هتل چین ساعت ها توی گوگل بچرخی، اینجا میتونی تمامی آژانس های مسافرتی معتبر رو یکجا مشاهده کنی و ارزانترین بلیط هواپیما چین رو خریداری کنی.

دیدنی های چین