search
menu

کاخ تابستانی پکن

[ پنهان کردن ]
درباره کاخ تابستانی پکن
چرا باید از کاخ تابستانی پکن بازدید کنیم؟
تاریخچه کاخ تابستانی
معماری کاخ تابستانی پکن
بخش های مختلف کاخ تابستانی پکن
جاذبه های درونی کاخ تابستانی پکن
نکات بازدید از کاخ تابستانی پکن
نحوه دسترسی به کاخ تابستانی پکن
ساعت و هزینه بازدید از کاخ تابستانی پکن
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ تابستانی پکن
رستوران های نزدیک به کاخ تابستانی پکن
هتل های نزدیک به کاخ تابستانی پکن

درباره کاخ تابستانی پکن


باغ و کاخ تابستانی پکن در شهر پکن چین واقع شده است و به عنوان بهترین و بزرگ‌ ترین باغ امپریالیستی جهان شناخته شده است. این باغ با ۱۵ کیلومتر فاصله از مرکز شهر توسط تپه Longevity و دریاچه Kunming احاطه شده و همانند جهانی دیگر به نظر می رسد و جزو باشکوه ترین باغ های سلطنتی کشور چین محسوب می شود. پکن همواره مورد توجه توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی است که با تهیه بلیط هواپیما به این شهر سفر می کنند؛ به دلیل اینکه شهر پکن دارای آب و هوای گرمی است، در طول فصل تابستان امپراتورها همراه با خانواده‌ خود در کاخ تابستانی زندگی می کردند. از سال ۱۹۶۱ نیز کاخ تابستانی پکن به یکی از مراکز ملی حفظ آثار تاریخی تبدیل گردید و در سال ۱۹۹۸ در فهرست میراث جهانی ثبت شد، همچنین در سال ۲۰۰۷ به عنوان ۵ جاذبه گردشگری برتر جهان شناخته شده است.

چرا باید از کاخ تابستانی پکن بازدید کنیم؟


کاخ تابستانی پکن به عنوان یک باغ کلاسیک چینی با تاریخ و فرهنگ غنی است.
کاخ تابستانی پکن دارای مجموعه های دیدنی زیادی است.
به دلیل قرارگیری بر روی تپه ۶۰ متری مناظر زیبایی از بالای تپه قابل مشاهده است.
با ورود به این مجموعه می توانید از صبح تا عصر را به گشت و گذار بپردازید.
علاوه بر گشت و گذار در داخل محوطه کاخ ها و رفتن به دل طبیعت می توانید سوار بر قایق هایی به شکل اژدها شوید و لذت قایق سواری را در اطراف رودخانه تجربه کنید.
کاخ تابستانی پکن

تاریخچه کاخ تابستانی


کاخ تابستانی پکن در سال ۱۷۵۰ به عنوان باغ سلطنتی و استراحتگاه خانواده های امپریالیستی ساخته شد. سپس در زمان حکومت سلسله چینگ از این باغ به عنوان محل اقامت اصلی اعضای خانواده استفاده گردید، تا اینکه در سال ۱۸۶۰ توسط ارتش انگلیس و فرانسه آسیب شدیدی دید و به آتش کشیده شد. در سال ۱۸۸۸ از چندین میلیون کیلوگرم نقره برای بازسازی Summer palace استفاده گردید و به Qinqyiyuan تغییر نام داده شد. در سال ۱۹۰۰ باری دیگر مورد حمله قرار گرفت و در عرض ۲ سال مرمت شد و در نهایت در سال ۱۹۲۴ برای بازدید عمومی بازگشایی شد. کاخ تابستانی پکن به عنوان اولین مرکز گردشگری ملی چین نشان AAAAA دریافت کرده است.

معماری کاخ تابستانی پکن


بنای تاریخی کاخ تابستانی پکن در چندین سال اخیر شامل پیشرفت های زیادی شده است و هنر شرق و غرب در این کاخ توسط معماران مشهور ترکیب شده اند. در واقع، در طراحی این مجموعه از الگوهای طبیعت تاثیر گرفته شده است و باغ های مجموعه نمونه زیبایی از باغ هایی به سبک چینی است. همچنین در محوطه این مجموعه نیز عمارت های یک طبقه و چند طبقه به چشم می خورند که همگی نشان دهنده هنر دستان هنرمندانی ماهر است. این عمارت ها با انواع مجسمه ها، تزئینات و نمادهای چینی پر شده اند.
کاخ تابستانی پکن

بخش های مختلف کاخ تابستانی پکن


کاخ تابستانی با طبیعت و چشم‌ انداز زیبای خود شامل بیش از ۳۰۰۰ ساختار باستانی است که همگی ساخته دست انسان هستند و اکثر گردشگران برای بازدید از این محل باید حداقل نصف روز در نظر بگیرند. کاخ تابستانی پکن شامل سه بخش مجزا است: منطقه فعالیت‌ های سیاسی، منطقه مسکونی و محل سرگرمی و تفریحی. در قسمت فعالیت های سیاسی تالار بزرگی به نام تالار خیرخواهی و طول عمر وجود دارد که محل برگزاری امور سیاسی و دیپلماتیک مهم محسوب می ‌شود. منطقه مسکونی نیز شامل تالار شادمانی و طول عمر و محل زندگی ملکه Dowager Cixi، امپراطور Kangxi بوده است و در نهایت بخش سرگرمی و تفریح شامل راهرویی طولانی است. کاخ موزه سلطنتی شامل مناطقی مانند دریاچه‌ کونمینگ (Kunming Lake)، راهروی بلند (Long Corridor)، تپه طول عمر (Longevity Hill)، قایق سنگ مرمر (The Marble Boat)، باغ توازن و پرهیزگاری (the Garden of Virtue and Harmony) است؛ اما به‌طور کلی کاخ تابستانی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از منطقه دادگاه (Court Area)، منطقه عقب و منطقه‌ جلو تپه طول عمر (Front and Rear Area of Longevity Hill) و منطقه دریاچه کونمینگ (Kunming Lake Area)

جاذبه های درونی کاخ تابستانی پکن


کاخ شرقی: در واقع، این قسمت ورودی اصلی کاخ تابستانی است و دو مجسمه شیر از جنس برنز در دو طرف دروازه از زمان امپراطوری کیانلونگ قرار دارند.
تالار خیرخواهی: در این قسمت نیز جلسات دادگاهی برگزار می شود و در زمان امپراطوری کیانلونگ به آن سالن حکومت خوب می گفتند.
سالن جید بیلوندز : این سالن در سمت غرب تالار خیر خواهی قرار گرفته و محل زندگی زندگی امپراطوران حکومت Qing نیز است.
پیاده رو Long Corridor : یک خیابان به عنوان پیاده رو در کاخ است که در اواسط قرن هجدهم ساخته شده و طول این پیاده رو با ۷۰۰ شامل ۱۴۰۰ نقاشی است که می توانید همراه با پیاده روی از تماشای تابلوها لذت ببرید.
قایق سنگی ۹۶ متری: یک قایق سنگی ۹۶ متری در کاخ تابستانی پکن وجود دارد که در سال ۱۸۶۰ در آتش سوزی سوخت و امروزه برای بازدید قایقی از جنس سنگ مرمر ساخته شده است.
تپه های کاخ تابستانی پکن
تپه معطر، تپه عمر طولانی، تپه چشم یشم
باغ های کاخ تابستانی پکن
باغ آرامش و درخشش، باغ آرامش و لذت، باغ کمال و درخشش، باغ بهار ابدی، باغ خیزاب های زلال و شفاف
کاخ تابستانی پکن

نکات بازدید از کاخ تابستانی پکن


بهترین فصل برای بازدید از کاخ تابستانی پکن در فصل تابستان است. هزینه ورودی با قسمت های مختلف فرق دارد و باید برای بازدید از قسمت های داخلی نیز هزینه جدگانه پرداخت کنید. قایقرانی در دریاچه کاخ تابستانی به همه بازدیدکنندگان پیشنهاد می شود. در هنگام بازدید از کاخ بهتر است از کفش مناسب پیاده‌ روی و کلاه استفاده کنید.

نحوه دسترسی به کاخ تابستانی پکن


برای رفتن به کاخ تابستانی پکن گزینه های متفاوتی دارید که یک مورد از این ها اتوبوس است؛ برای ورود از دروازه شرقی کاخ باید سوار اتوبوس‌ های خط ۳۰۳، ۳۳۱، ۳۳۲، ۳۴۶، ۵۰۸، ۵۷۹ یا ۵۸۴ شده و در ایستگاه Yiheyuan پیاده شوید؛ یا سوار اتوبوس‌ های خط ۳۸۴، ۳۹۴، ۵۶۳، ۵۹۴ یا ۶۰۱ شده و در ایستگاه Poshangcun پیاده شوید. برای ورود از دروازه غربی کاخ باید سوار اتوبوس‌ های خط ۴۶۹ یا ۵۳۹ شده و در ایستگاه Yiheyuan Ximen (Yiheyuan West Gate) پیاده شوید. برای ورود از دروازه شمالی کاخ نیز اتوبوس‌ های خط ۳۰۳، ۳۳۱، ۳۴۶، ۳۹۴، ۵۶۳، ۵۸۴، ۵۹۴ یا Singtingee Bus Line ۳ هستند که مقصدتان نیز ایستگاه Yiheyuan Beigongmen North Palace Gate) است. گزینه دیگر برای دسترسی به کاخ تابستانی پکن نیز استفاده از مترو است که می توانید با استفاده از خط چهار مترو به مقصد Beigongmen بروید و از خروجی D خارج شده و پس از ۳ دقیقه پیاده روی به سمت دروازه شمالی کاخ برسید. خط ۱۰ مترو نیز به مقصد Bagou می رسد که باید در ایستگاه Yiheyuanximen سوار شوید و ۴ دقیقه پیاده روی کرده و به سمت دروازه غربی کاخ تابستانی برسید. خط ۴ یا ۱۶ مترو نیز به مقصد Xiyuan می روند که باید از خروجی C۲ خارج شوید و پس از چند دقیقه پیاده‌ روی کنید به دروازه شرقی کاخ وارد کاخ تابستانی دسترسی داشته باشید.

ساعت و هزینه بازدید از کاخ تابستانی پکن


بازدید از کاخ تابستانی پکن در نیمه اول سال از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ۶ عصر است و در نیمه دوم سال نیز از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر است. برای بازدید از کاخ تابستانی پکن باید بلیط ورودی تهیه کنید که برای کودکان رایگان محسوب می شود و همچنین دقت داشته باشید که برای بازدید از کل مجموعه و قسمت های مختلف باید بلیط ورودی جداگانه تهیه کنید.
کاخ تابستانی پکن

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ تابستانی پکن


استادیوم ملی لانه پرنده: ۱۳.۳ کیلومتر
موزه پایتخت پکن: ۱۶.۷ کیلومتر
پارک بیهای: ۱۷.۶ کیلومتر
معبد لاما: ۱۸.۷ کیلومتر
میدان تیان آنمن: ۲۰.۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ تابستانی پکن


رستوران کوانجود: ۶.۸ کیلومتر
رستوران سو هوسوپین: ۶.۹ کیلومتر
رستوران دین تای فونگ: ۸.۱ کیلومتر
رستوران جیفو لوسی: ۱۱.۳ کیلومتر
رستوران سیچوآن: ۱۳.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ تابستانی پکن


هتل سوپر ۸: ۱.۳ کیلومتر
هتل هوم این: ۲.۴ کیلومتر
هتل فراگرانت هیل ایمپارک: ۳.۲ کیلومتر
هتل نانگجون: ۴.۷ کیلومتر
هتل وست تایلونگ: ۶.۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است