search
menu

برج شانگهای

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از برج شانگهای پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه برج شانگهای
معماری برج شانگهای
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به برج شانگهای
بهترین زمان سفر به شانگهای
مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی نزدیک برج شانگهای
هتل‌های نزدیک برج شانگهای
برج شانگهای در مارس ۲۰۱۶ با ارتفاع ۶۳۲ متر به بلندترین ساختمان چین و دومین ساختمان بلند جهان تبدیل شد. این ابر آسمان‌خراش در منطقه مالی Lujiazui در شانگهای، دارای بالاترین سکوی رصد و سریع‌ترین آسانسور جهان و از محبوب‌ترین جاهای دیدنی شانگهای چین است. برج شانگهای توسط گنسلر، طراح معروف آمریکایی به شکل اژدهای مارپیچ چینی طراحی شده است که به معنای شکوفایی تدریجی اقتصادی چین است. این بنا به دلیل اینکه یکی از پایدارترین ساختمان‌های بلند در جهان است و تعدادی از عناصر معماری سبز را در خود جای داده است، مورد تحسین قرار گرفته است. با ایستادن در مقابل پنجره‌های شیشه‌ای ۳۶۰ درجه، می‌توانید مرکز مالی جهانی شانگهای و برج مروارید شرقی را زیر پای خود ببینید. در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شانگهای پیشنهاد می‌شود که در کنار سایر جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های دیدنی این شهر از Shanghai Tower نیز دیدن کنید.
برج شانگهای

چرا بازدید از برج شانگهای پیشنهاد می‌شود؟


• برج شانگهای بلندترین ساختمان در چین است.
• بزرگ‌ترین ساختمان دارای گواهینامه LEED پلاتینیوم در جهان از سال ۲۰۱۵ است.
• از این ارتفاع می‌توان از منظره پانورامای منحصربه‌فردی از رودخانه Huangpu، Bund در غرب و چندین آسمان‌خراش دیگر مانند برج Jin Mao و مرکز مالی جهانی در ساحل شرقی لذت برد.

تاریخچه برج شانگهای


این برج ویترینی از مهندسی قرن ۲۱ است. کار ساخت و ساز برج در نوامبر ۲۰۰۸ آغاز شد و در ۳ آگوست ۲۰۱۳ به پایان رسید. نمای بیرونی در تابستان ۲۰۱۵ تکمیل شد. اگرچه ساختمان در ابتدا قرار بود در نوامبر ۲۰۱۴ برای عموم باز شود، تاریخ استفاده عمومی واقعی به فوریه ۲۰۱۵ معوق شد. عرشه مشاهده در جولای ۲۰۱۶ به روی بازدیدکنندگان باز شد. از ۲۶ آوریل ۲۰۱۷، عرشه گشت‌وگذار در طبقه ۱۱۸ برای عموم باز است. برج شانگهای در ۱۲۷ طبقه، دارای فضای اداری کلاس A، مکان‌های سرگرمی، خرده‌فروشی، مرکز کنفرانس، هتل مجلل و فضاهای رفاهی فرهنگی است. برج شانگهای بر اساس مفهوم ساختمان سبز ساخته شده است. این برج از ۴۳ فناوری سبز و صرفه‌جویی در انرژی استفاده می‌کند تا مصرف انرژی را تا ۲۱ درصد و مصرف آب را تا ۴۰ درصد کاهش دهد. توربین‌های بادی و پنل‌های خورشیدی به تولید انرژی کمک می‌کنند. به خریداران بلیط هواپیما ارزان سفرمارکت توصیه می‌شود ابتدا از سالن نمایشگاه در طبقه B1 بازدید کنند و سپس تنها در عرض ۵۵ ثانیه مستقیماً با آسانسور سریع‌السیر به طبقه ۱۱۸ بروند. در نهایت اگر زمان اجازه داد، نمایشگاه "چشم شانگهای" را در طبقات ۱۲۵ و ۱۲۶ ببینند. طبقات فوقانی دارای رستوران‌های عالی، مکان‌های فرهنگی و عرشه‌های تماشا هستند که از طریق بلندترین آسانسور در جهان قابل‌دسترسی هستند.
برج شانگهای

معماری برج شانگهای


شرکت گنسلر این برج را طوری طراحی کرد که «زندگی شهر را در آغوش گرفته و تحریک کند». این برج شکلی منحنی و پیچ خورده دارد که چرخش ۱۲۰ درجه‌ای را از پایه به بالا انجام می‌دهد که اولین در نوع خود در جهان است. ساخت و توسعه برج شانگهای از طریق مشارکت بین شرکت شانگهای چنگتو، توسعه مالی و توسعه منطقه تجاری Luijiazui و گروه ساختمانی شانگهای شکل گرفت. برج شانگهای از ۹ منطقه عمودی تشکیل شده است که روی هم قرار گرفته‌اند. ارتفاع هر منطقه ۱۲ تا ۱۵ طبقه است. هسته بتنی و ابر ستون‌های مرکب برج توسط یک پایه حصیر پشتیبانی می‌شوند. برج شانگهای دارای نمای دو پوسته است. نمای بیرونی منحنی با پوسته‌ای که از صفحات شیشه‌ای عمودی ساخته شده، پوشیده شده است. لایه داخلی نمای شیشه‌ای طبقات را در برمی‌گیرد. نمای دوجداره همچنین نیازهای خنک کننده را به حداقل می‌رساند و استفاده از نور طبیعی را در لابی‌های آسمان‌خراش افزایش می‌دهد. امکانات این برج به‌گونه‌ای طراحی شده است که آن را به یک جامعه مستقل و قابل زندگی تبدیل می‌کند.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


همه‌روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب می‌توانید از این برج زیبا دیدن کنید. مدت‌زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه گردشگری ۱ الی ۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به برج شانگهای


با خط دو متروی شانگهای می‌توانید به برج شانگهای بروید. در ایستگاه Lujiazui پیاده شده، از خروجی ۴ بیرون آمده و ۵۰۰ متر تا برج را پیاده‌روی کنید. همچنین می‌توانید از اتوبوس‌های گردشگری شهر استفاده کرده و در برج Jin Mao پیاده شوید. با استفاده از اتوبوس‌های شماره ۵۸۳، ۷۹۱ و ۹۶۱ نیز می‌توانید به برج برسید.

برج شانگهای

بهترین زمان سفر به شانگهای


در ماه‌های اکتبر تا نوامبر ( ۹ مهر تا ۹ آذر) که هوا بسیار معتدل بوده و فصل داغ گردشگری شانگهای است، بهترین زمان برای رزرو هتل های شانگهای بازدید از این مکان است. پیش از رفتن به برج، پیش‌بینی آب‌وهوا را بررسی کنید. اگر مه‌آلود باشد، دید مشخص نیست. بهترین زمان گشت‌وگذار از ساعت ۱۷ الی ۲۱ است. پیشنهاد می‌شود قبل از ساعت ۱۷ به عرشه گشت‌وگذار بروید و می‌توانید مناظر روز، غروب و شب را ببینید.

مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی نزدیک برج شانگهای


مرکز مالی جهانی شانگهای: ۶۵۰ متر
برج مروارید خاور: ۱.۳ کیلومتر
باغ یو شانگهای: ۲.۷ کیلومتر
موزه شانگهای: ۵.۵ کیلومتر
معبد جید بودا: ۹.۴ کیلومتر

هتل‌های نزدیک برج شانگهای


هتل گرند حیات شانگهای: ۶۰۰ متر
جی هتل برج شانگهای: ۶۵۰ متر
هتل پارک حیات شانگهای: ۷۰۰ متر
هتل فور سیزنز: ۷۰۰ متر
هتل گرند کمپینیسکی شانگهای: ۱.۳ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است