search
menu

جاهای دیدنی پکن

[ پنهان کردن ]
جاهای دیدنی پکن
چرا بازدید از جاهای دیدنی پکن پیشنهاد می‌شود؟
دیوار چین
شهر ممنوعه پکن
کاخ تابستانی پکن
کاخ تابستانی باستانی پکن
میدان تیان آنمن پکن
پارک بیهای پکن
پارک جینگشان پکن
پارک تپه‌ای فراگرانت پکن
پارک یویوآنتان پکن
باغ وحش پکن
معبد بهشت پکن
معبد لاما پکن
معبد فایون پکن
مقبره‌های مینگ پکن
استادیوم ملی پکن
آکواریوم پکن
سالن افلاک نما پکن
سالن تئاتر اپرای پکینگ پکن
موزه پایتخت پکن
موزه ملی چین
منطقه هنری ۷۹۸ پکن
محله هوتونگ پکن
رصد خانه باستانی پکن

جاهای دیدنی پکن


در دنیای امروز، کمتر کسی پیدا می‌شود که پکن را نشناسد و نداند که این شهر پایتخت چین و یکی از بزرگترین و مهم‌ترین شهرهای دنیاست. از هر زاویه‌ای که بخواهیم به پکن نگاه کنیم چیزی جز حیرت و شگفتی نصیب ما نخواهد شد. کما اینکه اگر نگاه ما از جنبه تفریح و گردشگری باشد، مطمئنا تعجبمان بسیار بیشتر خواهد شد. چراکه پکن پر از جاهای دیدنی زیبا و به یاد ماندنی است. از این رو، مطلب زیر را به بررسی و شناخت جاهای دیدنی پکن اختصاص دادیم تا اگر شما برنامه‌ای برای خرید آنلاین بلیط هواپیما پکن داشتید، قبل از انجام هر کاری، اطلاعات خودتان را از Beijing attractions افزایش دهید.

چرا بازدید از جاهای دیدنی پکن پیشنهاد می‌شود؟


پکن پایتخت چین بوده و گنجینه عظیمی از تاریخ و فرهنگ این کشور را در خود جای داده است.
جاهای دیدنی پکن مجموعه‌ای از مکان‌هایی است که اکثرا شهرت جهانی دارند.
دسترسی به جاهای دیدنی پکن در این شهر اصلا دشوار نبوده و به راحتی انجام می‌شود.
جاهای دیدنی پکن

دیوار چین


آنهایی که پیش از این تجربه خرید بلیت هواپیما پکن و سفر به این شهر را داشته‌اند، شاخص‌ترین تصویری که از این شهر به خاطر دارند، دیوار بزرگ و حیرت انگیزی است که دیوار چین نامیده می‌شود. دیوار چین در فاصله‌ای ۱ ساعته از شهر پکن قرار گرفته و دسترسی به آن بسیار راحت است. درهای اولین بخش از این دیوار در دهه ۵۰ قرن بیستم میلادی بر روی گردشگران باز شد. بدین ترتیب از آن زمان تاکنون گردشگران بسیار زیادی به قدم زنی بر روی دیوار چین می‌پردازند. در مورد دیوار چین حقایق جالب توجه بسیار زیادی وجود دارد. برای مثال بهتر است بدانید که از این دیوار به عنوان بزرگترین سازه تدافعی از نظر زمان ساخت یاد می‌شود. گفتنی است که طول این دیوار بیش از ۲۱ کیلومتر است. با قدم زدن بر روی این دیوار، شما علاوه بر تماشای چندین برج‌ مختلف می‌توانید چشم اندازهایی از مناظر مختلف را نیز تماشا کنید.
جاهای دیدنی پکن

شهر ممنوعه پکن


با اینکه دیوار چین شهرت و محبوبیت بسیار زیادی در شهر پکن دارد اما به عقیده عده بسیار زیادی از گردشگران پایتخت چین، شهر ممنوعه پکن زیباترین جاذبه‌ای است که می‌توان در سفر به چین تماشا کرد. این جاذبه دوست داشتنی که به اوایل قرن پانزدهم میلادی تعلق دارد، کامل‌ترین و بی نظیرترین سازه چوبی است که شما در طول عمرتان می‌توانید تماشا کنید. کار ساخت این شهر به سلسله قرن سیزدهمی یوآن تعلق دارد. از شهر ممنوعه پکن با نام‌ها کاخ سلطنتی نیز یاد می‌شود. بخش‌های مختلف کاخ‌های این مکان، درب‌های ورودی، دربارهای شاهانه و چندین مکان متنوع آن، شهر ممنوعه را به جاذبه‌ای شگفت انگیز در شهر پکن تبدیل کرده‌اند. درباره شهر ممنوعه پکن هر چه بگوییم کم گفته‌ایم. تنها راه آشنایی با این مجموعه حیرت آور، سفر به پایتخت چین و تماشای آن از فاصله نزدیک است.
جاهای دیدنی پکن

کاخ تابستانی پکن


اگر با خودرو یا اتوبوس حدود نیم ساعت از شهر پکن فاصله بگیرید، در نزدیکی این شهر دیگر جاذبه مشهور آن یعنی کاخ تابستانی را می‌توانید بازدید کنید. این کاخ ۷۰۰ هکتاری در قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و شکوه و عظمت خاصی دارد. به همین دلیل از کاخ تابستانی پکن به عنوان یکی از ایده آل ترین مکان‌ها برای عکاسی در این شهر یاد می‌شود. در کنار این کاخ دریاچه‌ای مصنوعی وجود دارد که قدمتش بیش از ۷۰۰ سال است. از طرفی دیگر، باغ‌های مجموعه کاخ تابستانی پکن هر یک زیباتر و چشم نواز تر از دیگری هستند. این کاخ کلاسیک را می‌توان یکی از بهترین نمایندگان تاریخ و فرهنگ کشور چین دانست. نکته جالب دیگر این است که کاخ تابستانی پکن بر بالای تپه‌ای ۶۰ متری قرار گرفته و از این رو، وارد شدن به این مجموعه امکان تماشای چشم اندازهای باورنکردنی از محیط اطراف را به وجود می‌آورد. ناگفته نماند که در این مکان می‌توانید سوار قایق‌هایی به شکل اژدها نیز بشوید.
جاهای دیدنی پکن

کاخ تابستانی باستانی پکن


هر چند که امروزه از کاخ تابستانی باستانی پکن فقط چندین خرابه بر جای مانده اما هنوز هم این مکان زیبایی‌های خاص خود را دارد. این کاخ که با نام یوانمینگیوآن نیز شهرت یافته است، در شمال غربی پکن واقع شده و زمانی محل سکونت تابستانی امپراطور کیانلانگ بوده است. با بازدید از این مکان می‌توان به ارزش‌های معماری و طراحی باغ در کشور چین بیشتر پی برد. چراکه از کاخ تابستانی باستانی پکن زمانی با عنوان باغ باغ‌ها یاد می‌شد. با این وجود، تخریب شدن باغ در سال ۱۸۶۰ میلادی به دست فرانسوی‌ها و بریتانیایی‌ها، آسیب بسیار زیادی بر آن وارد کرد. در هر حال، هنوز هم می‌توان کاخ تابستانی باستانی پکن را مکانی ایده آل برای عکاسی در این شهر دانست.
جاهای دیدنی پکن

میدان تیان آنمن پکن


بزرگترین میدان داخل شهر در جهان را نیز در سفر به پکن می‌توان تماشا کرد. نام این میدان، تیان آنمن بوده و هدف از ساخت آن در سال ۱۹۵۸ میلادی، برگزاری جشن دهمین سالگرد جمهوری شدن چین بود. البته میدان تیان آنمن بسیار قدیمی‌تر از تاریخ ذکر شده وجود داشت و زمانی محل برگزاری تظاهرات بسیار گسترده بود. دروازه‌های تیان آنمن و ژنگ یانگمن از مهم‌ترین مکان‌های موجود در این میدان هستند. در مورد ابعاد میدان تیان آنمن پکن بهتر است این نکته را بدانید که بیش از ۶۰۰ هزار نفر در این میدان می‌توانند حضور یابند. به همین دلیل است که اکثر جشنواره‌ها و فستیوال‌های بزرگ شهر پکن در میدان تیان آنمن این شهر برگزار می‌شود.
جاهای دیدنی پکن

پارک بیهای پکن


در فاصله بسیار کوتاهی از شهر ممنوعه پکن، پارک بیهای این شهر توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند. این پارک یکی از قدیمی‌ترین باغ‌های سلطنتی به جا مانده در شهر پکن است. پارکی که در قرن دهم میلادی ساخته شده و نامش را از رودخانه‌ای در همان نزدیکی یعنی رودخانه بیهای گرفته است. دلایل بسیار زیادی برای بازدید از پارک بیهای پکن وجود دارد اما در بین همه آنها می‌توان بازدید از سازه قلعه مدور و تالار روشنفکران را برشمرد. مساحت کلی پارک بیهای پکن نزدیک به ۷۰ هکتار بوده و به همین دلیل از آن به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های کشور چنی یاد می‌شود. در این پارک، کاخی وجود دارد که به آن کاخ زمستانی می‌گویند. شهر مدور، سالن‌های ۹ اژدها و ۵ اژدها و یک معبد لامائی نیز از دیگر بخش‌های جالب توجه در پارک بیهای پکن به شمار می‌روند.
جاهای دیدنی پکن

پارک جینگشان پکن


درست روبروی شهر ممنوعه، پارکی بر روی تپه‌های پکن قرار گرفته که با نام پارک جینگشان شناخته می‌شود. این پارک با مناظر وسوسه انگیزی که از شهر پکن در مقابل دید گردشگران قرار می‌دهد، آنها را چند ساعتی مشغول به خود می‌سازد. جالب است بدانید که نام دیگر این مکان، پارک تپه زغال است. دلیل این موضوع هم به استخراج زغال از این تپه در زمان‌های گذشته مربوط می‌شود. در واقع از سال ۱۹۴۹ میلادی به بعد، از این مکان به عنوان یک پارک عمومی استفاده شده است. ضمنا، مساحت کلی پارک جینگشان پکن بیش از ۲۳ هکتار است. قدم زدن در داخل این پارک و تماشای بخش‌های مختلف آن از جمله مجسمه بودا به همراه چندین عمارت کلاه فرنگی بسیار جذاب و خاطره انگیز به نظر می‌رسد.
جاهای دیدنی پکن

پارک تپه‌ای فراگرانت پکن


برای چشیدن مزه قدم زنی در یک باغ سلطنتی و رویایی، پارک تپه‌ای فراگرانت پکن گزینه بسیار خوبی به نظر می‌رسد. این پارک در دو فصل بهار و پاییز به زیباترین شکل ممکن در مقابل چشمان شما قرار می‌گیرد. چراکه فصل بهار زمان رویش گل‌ها و گیاهان پارک تپه‌ای فراگرانت بوده و فصل پاییز نیز زمانی است که می‌توان ریزش چندین هزار برگ زرد و سرخ را در این مکان تماشا کرد. البته از تفریحاتی هم که امکان انجام آنها در فصل تابستان در پارک تپه‌ای فراگرانت وجود دارد به سادگی نمی‌توان چشم پوشی کرد. مرتفع بودن این پارک نسبت به شهر، علاوه بر ارائه چشم اندازهای بی نظیر باعث شده که مردم پکن پارک تپه‌‌ای فراگرانت را ریه‌های پایتخت چین بنامند.
جاهای دیدنی پکن

پارک یویوآنتان پکن


اگر در طول سفر به پکن، شلوغی و رفت و آمد این شهر شما را اذیت کرد، تنها کاری که باید انجام دهید، مراجعه به پارک یویوآنتان و لذت بردن از آرامش جاری در فضای این محوطه دلنشین و دوست داشتنی است. کافیست شما در پارک یویوآنتان چشم‌های خود را ببندید و با تمام ذهن و جسمتان نسیم خنک تابستانی را بر روی پوست خود احساس کنید تا حس شادابی و نشاط برای چندین ماه در زندگیتان جریان داشته باشید. مساحت پارک یویوآنتان ۱۳۷ هکتار است که از این میزان، ۶۱ هکتار پوشیده از آب است. به همین دلیل از این پارک به عنوان بزرگترین پارک با بدنه آبی در کشور چین نیز یاد می‌شود. این پارک در فصل بهار با شکوفه‌های درخت گیلاس یا همان ساکورای ژاپنی‌ها به گوشه‌ای از بهشت بر روی کره زمین تبدیل می‌شود.
جاهای دیدنی پکن

باغ وحش پکن


به سراغ یکی دیگر از مکان‌های فوق العاده لذت بخش شهر پکن یعنی باغ وحش آن می‌رویم. باغ وحش پکن در شمال غربی این شهر واقع شده و با مساحتی ۲۲۰ هکتاری، محیطی بسیار جذاب برای گردشگران به وجود آورده است. فعالیت این باغ وحش از سال ۱۹۰۶ میلادی آغاز شده است. به همین دلیل از باغ وحش پکن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین باغ وحش‌های کشور چین نیز یاد می‌شود. البته جدا از این مورد، باغ وحش پکن با داشتن ۱۵ هزار حیوان از ۱۰۰۰ گونه مختلف به عنوان بزرگترین باغ وحش کشور نیز شناخته می‌شود. در داخل باغ وحش پکن چندین گونه از حیوانات نادر و در حال انقراض نگهداری می‌شوند که از آن جمله می‌توان به ببر جنوب چین، پلنگ برفی، پاندا و میمون‌ دماغ طلا اشاره کرد. البته شیرها، فیل‌ها، جگوارها و چند صد گونه مختلف از حیوانات سرتاسر جهان نیز در باغ وحش پکن دیده می‌شوند. کما اینکه در بخشی از گردش خودتان در باغ وحش پکن می‌توانید به تماشای یک آکواریوم عظیم نیز بروید.
جاهای دیدنی پکن

معبد بهشت پکن


هنگام خرید بلیط هواپیما خارجی پکن، معابد بسیار زیادی به عنوان جاذبه گردشگری می‌توانند گزینه بازدید شما باشند. اما بدون تردید، یکی از انتخاب‌های شما باید معبد بهشت پکن باشد. معبدی که از سال ۱۴۲۰ میلادی در شهر پکن ساخته شده و در بین باغ‌هایی سرسبز و تماشایی قرار گرفته است. از معبد بهشت پکن با عنوان پر طرفدارترین عبادتگاه این شهر نیز یاد می‌شود. جالب است بدانید که معماران این معبد را یک سازه چوبی شاهکار می‌دانند. اگر به سراغ دیوار اکو در معبد بهشت بروید، صداهایی خواهید شنید که به عقیده افراد محلی، آنها نواهای آسمانی این معبد هستند. پارک و محوطه سرسبزی هم که در اطراف معبد بهشت پکن قرار گرفته‌اند، جذابیت گردش در این مکان را چندین برابر می‌کنند. تمامی این عوامل باعث می‌شوند که امروزه، معبد بهشت پکن یک پیشنهاد عالی برای گردشگران و مسافران این شهر باشد.
جاهای دیدنی پکن

معبد لاما پکن


معبد لاما پکن که با نام معبد یونگی پکن نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از نقاطی است که به خاطر جذابیتش به شما پیشنهاد می‌شود. ساخت این معبد در سال ۱۷۴۵ میلادی به اتمام رسید. علاوه بر معماری زیبایی که معبد لاما دارد، در فضای داخلی این معبد می‌توان شاهد آثار هنری چشم نوازی بود. مشهورترین بخش معبد لاما، تالار بهشت شاهان نام دارد که در داخل آن مجسمه‌ای از بودا به همراه مجسمه چهار شاه در اطراف آن قرار دارد. در دست هر یک از این شاهان، ابزار نمادین شامل وزغ، شمشیر، مار و سپر قرار گرفته که بسیار جالب توجه است. البته از تماشای سایر مجسمه‌ها مثل مجسمه ویتو و همچنین تالارها و بخش‌های دیگر معبد لاما پکن نیز نباید غافل شد.
جاهای دیدنی پکن

معبد فایون پکن


معبد فایون پکن یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین معابد کشور چین است. این معبد که در سال‌های قبل با نام معبد مینژونگ در شهر شهرت یافته بود، در سال ۶۴۵ میلادی ساخته شده و بین سال‌های ۱۴۳۶ تا ۱۴۴۹ مورد بازسازی قرار گرفت. مساحت معبد فایون ۶۷۰۰ متر مربع بوده و از این رو، بخش‌های متنوعی در داخل آن برای بازدید وجود دارد. همچنین، مصنوعات فرهنگی شامل مجسمه‌ها و اشیاء برنزی، شیرهای سنگی و شمایل بودا به همراه متون بودایی بسیار زیادی در معبد فایون پکن نگهداری می‌شوند.
جاهای دیدنی پکن

مقبره‌های مینگ پکن


محل دفن ۱۳ نفر از ۱۶ شاه امپراطوری مینگ، امروزه با نام مقبره‌های مینگ پکن به عنوان یکی از جاهای دیدنی پایتخت چین شناخته می‌شود. در این مقبره‌ها می‌توان عناصری از گنجینه فنگ شویی چینی را مورد بازدید قرار داد. همچنین راه اسرارآمیزی که به مقبره‌ها ختم می‌شود به همراه صدها مجسمه کوچک از حیوانات، بخش جالب توجهی در این مکان گردشگری به شمار می‌رود. بدین ترتیب بازدیدی حدودا ۲ ساعته از مقبره‌های مینگ پکن در سفر به این شهر می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.
جاهای دیدنی پکن

استادیوم ملی پکن


استادیوم ملی پکن یا به عبارت دیگر، لانه پرندگان یکی از بزرگترین استادیوم‌های ورزشی در جهان است که تماشای آن هنگام سفر به پایتخت چین پیشنهاد می‌شود. این سازه عظیم که در المپیک ۲۰۰۸ پکن رونمایی شد، با الهام گیری از معماری سنتی چین و استفاه از سرامیک‌های چینی ساخته شد. از سال ۲۰۰۸ میلادی تاکنون استادیوم چین به خاطر گنجایش ۹۱ هزار نفری خود همواره میزبان جشن‌ها، کنسرت‌ها و مسابقات ورزشی بسیار بزرگ بوده است. از طرفی دیگر، فصل زمستان که فرا می‌رسد، استادیوم ملی پکن به بزرگترین مکان سرپوشیده برای انجام ورزش اسکی در جهان تبدیل می‌شود.
جاهای دیدنی پکن

آکواریوم پکن


تقریبا امروزه در همه شهرهای بزرگ جهان آکواریوم‌های عظیمی ساخته می‌شود تا گردشگران به تماشای آنها مشغول شوند. پایتخت چین نیز از این قاعده مستثنی نبوده و آکواریوم پکن با محیطی بسیار جذاب و شگفت انگیز به استقبال بازدیدکنندگان خود می‌رود. این آکواریوم مجهز به یک سالن تئاتر سرپوشیده نیز هست که قابلیت نمایش تصاویر دل انگیزی از زندگی دریایی را داراست. ناگفته نماند که مساحت آکواریوم پکن بیش از ۳۰ هکتار بوده و گنجایش آن ۳ هزار بازدید کننده است. ضمنا، تنوع حیوانات و گیاهان دریایی این آکواریوم به بیش از ۱۰۰ مورد می‌رسد.
جاهای دیدنی پکن

سالن افلاک نما پکن


سالن افلاک نما در شهر پکن، موزه‌ای علمی و فوق العاده تماشایی است که شما می‌توانید مورد بازدید قرار دهید. این مکان، اولین افلاک نما در کشور چین نیز به شمار می‌رود. معمولا مخاطبان اصلی این سالن افراد نوجوان و جوانی هستند که به یادگیری در مورد اجرام آسمانی و مسائل فضانوردی علاقه فراوانی دارند. این سالن مجهز به دو تالار مجزاست که تالار نخست با محیطی بالغ بر ۷۰۰ متر مربع، در سال ۱۹۵۷ فعالیت خود را آغاز کرد. اما تالار دوم که مساحتش به ۲۰۰۰ متر مربع می‌رسد بسیار مدرن‌تر بوده و در سال ۲۰۰۴ میلادی افتتاح شد.
جاهای دیدنی پکن

سالن تئاتر اپرای پکینگ پکن


مشهورترین سالن تئاتر کشور چین در شهر پکن و با نام سالن تئاتر اپرای پکینگ در حال فعالیت است. در این سالن، هنرمندان متعدد با تلفیق هنرهایی مثل نوازندگی، رقاصی، آکروباتیک و بسیاری از حرکات نمایشی دیگر، شما را به شدت تحت تاثیر قرار خواهند داد. این سالن تئاتر در قرن هفدهم فعالیت خود را آغاز کرد و در قرن نوزدهم به اوج شهرت و محبوبیت رسید. در کنار همه مسائل، گریم‌های بازیگران این سالن تئاتر بسیار جالب توجه بوده و همگی از سنت‌ها و افسانه‌های باستانی چین الهام گرفته می‌شوند.
جاهای دیدنی پکن

موزه پایتخت پکن


از سال ۱۹۸۱ میلادی تاکنون، موزه‌ای با نام موزه پایتخت در شهر پکن فعالیت می‌کند که توجه عموم گردشگران و مسافران این شهر را جلب می‌نماید. موزه پایتخت پکن در واقع یک موزه هنر بوده و در آن مجموعه‌های بزرگی از اشیاء برنزی، نقاشی‌ها، مجسمه‌ها، دست خط و سایر آثار وجود دارد. به طور کلی، تعداد اشیاء موجود در موزه پایتخت پکن به ۸۳ هزار می‌رسد. آثار و اشیاء موجود در پایتخت پکن به خود شهر پکن و سایر شهرهای کشور چین تعلق دارند. در بین همه آنها، مجسمه فلزی امپراطور کیان لانگ با وزنی بالغ بر ۴۰ تن و ارتفاعی ۷ متری بسیار جالب به نظر می‌رسد. البته خود بنای موزه پایتخت پکن نیز در زیبایی دست کمی از آثار و اشیاء موجود در فضای داخلی ندارد.
جاهای دیدنی پکن

موزه ملی چین


در ضلع شرقی میدان تیان آنمن پکن موزه ملی چین شما را به تماشای خود ترغیب خواهد کرد. شاید باور کردنش سخت باشد اما بهتر است بدانید که موزه ملی چین بعد از موزه لوور فرانسه، دومین موزه پربازدید در سطح جهان است. این موزه که در سال ۲۰۰۳ میلادی افتتاح شده یک بار در سال ۲۰۱۱ میلادی مورد بازسازی قرار گرفت. با توجه به گنجینه تاریخی غنی کشور چین، از موزه ملی شهر پکن می‌توان به عنوان یک مکان آموزشی نیز یاد کرد. مکانی که تاریخ، فرهنگی و هنر کشور چین را به بهترین شکل ممکن پیش روی بازدیدکنندگان خود قرار می‌دهد. در مجموع، موزه ملی چین دارای ۴۸ تالار مختلف است. به همین دلیل ساعت‌ها می‌توان در داخل آن قدم زد و اثر هنری تماشا کرد.
جاهای دیدنی پکن

منطقه هنری ۷۹۸ پکن


منطقه هنری ۷۹۸ پکن یا به عبارت دیگر، منطقه هنری داشانزی پکن یک مکان منحصر به فرد در پایتخت چین بوده و جزو عجیب‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌هایی است که در سفر به این شهر می‌توان تماشا کرد. این منطقه در محیط داخلی و اطراف منطقه‌ای به وجود آمده که پیشتر کاربرد نظامی داشت و در آنجا کارخانه‌های نظامی متعددی قرار گرفته بود. دلیل استفاده از عدد ۷۹۸ در نام این منطقه، وجود ۷۹۸ گالری هنری در داخل آن است. البته علاوه بر این گالری‌ها، مجسمه‌هایی که در فضای باز قرار دارند نیز چند ساعتی شما را مشغول تماشای خود خواهند کرد. لازم به ذکر است که در اطراف این منطقه کافه‌ها و رستوران‌های متعددی وجود دارد که می‌توانید از آنها نیز برای میل کردن غذاها و نوشیدنی‌های لذیذ استفاده کنید.
جاهای دیدنی پکن

محله هوتونگ پکن


اگر اندکی در مورد شهر پکن و کشور چین مطالعه داشته باشید، مطمئنا این را می‌دانید که بخشی از محبوبیت شهر پکن به خاطر کوچه‌ها و محله‌هایی است که قدمتشان به چندین قرن می‌رسد. آنچه تماشای این محله‌ها را جذاب می‌کند، لمس روح زندگی واقعی مردم پکن و آشنایی با خلق و خوی مردم این شهر است. برای اینکه بتوانید چنین فضایی را لمس نمایید، محله هوتونگ پکن یک گزینه ایده آل خواهد بود. خیابان‌ها و کوچه‌های این محله هر یک به مثابه آثار تاریخی در شهر پکن بوده و خانه‌هایی که در آنجا می‌توان دید بسیار جذاب و تماشایی هستند.
جاهای دیدنی پکن

رصد خانه باستانی پکن


مجموعه قلعه مانندی که ساخت آن در سال ۱۴۴۲ میلادی به اتمام رسید، امروزه با نام رصدخانه باستانی پکن در شرق این شهر قرار گرفته است. این مجموعه تا سال ۱۹۲۹ میلادی مشغول فعالیت بود اما از آن زمان به بعد صرفا به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. در رصدخانه باستانی پکن می‌توان چندین ابزار تماشای اجرام آسمانی را بازدید کرد. اکثر این ابزار به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم میلادی تعلق داشته و بسیار ارزشمند هستند. در واقع، رصدخانه باستانی پکن را می‌توان موزه‌ای برای تماشای تلسکوپ‌های قدیمی نامید. ضمنا، بد نیست بدانید که مساحت رصد خانه باستانی پکن بیش از ۱۰ هزار متر مربع است.
جاهای دیدنی پکن
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است