search
menu

جاهای دیدنی شانگهای

[ پنهان کردن ]
چرا باید از جاهای دیدنی شانگهای دیدن کنیم؟
برج شانگهای (Shanghai Tower)
دیزنی لند شانگهای (Shanghai Disneyland Park)
آکواریوم اقیانوس شانگهای (Shanghai Ocean Aquarium)
باغ یویوان (Yu Garden)
مرکز تجاری بوند (The Bund Finance Center)
شهر باستانی جوجیاجیائو (Zhujiajiao Water Town)
خیابان نانجینگ (Nanjing Road)
باغ وحش شانگهای (Shanghai Zoo)
برج جین مائو (Jin Mao Tower)
مرکز هنر شرقی شانگهای (Shanghai Oriental Art Center)
معبد جید بودا (Jade Buddha Temple)
میدان مردم شانگهای (People's Square)
شانگهای یکی از شهرهای آسیایی است که برای گردشگران از مقاصد محبوب به شمار می‌رود و دومین شهر بزرگ چین است. این شهر هم یک شهر مدرن است و هم شهری است که در آن می‌توانید نمادها و نشانه‌های زیادی از آیین و مذهب مردمشانگهای را ببینید. با توجه به این که جمعیت شانگهای قریب به ۲۴ میلیون نفر است اکثر اوقات دارای ترافیک و شلوغی بسیار زیادی است با این حال طبیعت و مکان‌های آرام بسیاری نیز برای بازدید در این شهر وجود دارد. شما هم می‌توانید در این شهر سوغاتی‌های مختلفی را تهیه کنید و هم از معابد و جاهای تاریخی و یا طبیعت بی‌نظیر این شهر دیدن کنید. با خرید بلیط هواپیما از طریق رزرو اینترنتی بلیط هواپیما توسط تورهای گردشگری می‌توانید از جاهای دیدنی شانگهای Shanghai Attractions مانند: برج شانگهای، دیزنی لند شانگهای، آکواریوم اقیانوس شانگهای، موزه علم و فناوری شانگهای، باغ یویوان، مرکز تجاری بوند، شهر باستانی جوجیاجیائو، خیابان نانجینگ، باغ وحش شانگهای، برج جین مائو، مرکز هنر شرقی، معبد شهر جید بودا شانگهای، میدان مردم و بسیاری جاهای دیگر در این شهر زیبا دیدن و یک سفر رویایی را تجربه کنید.
جاهای دیدنی شانگهای

چرا باید از جاهای دیدنی شانگهای دیدن کنیم؟


• این شهر علاوه بر داشتن جاهای تاریخی دارای یک طبیعت بسیار زیبا و منحصر بفرد است و برای طرفداران طبیعت نیز یک شهر جذاب است.
• با توجه به اینکه در شهر شانگهای معابد بسیاری وجود دارد، می‌توانید با مراسم و آیین‌های فرهنگی مردم بومی شهر نیز آشنا شوید.

برج شانگهای (Shanghai Tower)


برج شانگهای از معروف‌ترین جاهای دیدنی در شانگهای است. همه گردشگران بازدید از این برج را اولویت سفر خود قرار می‌دهند و می‌توان گفت یکی از جاذبه‌های پر طرفدار در شهر شانگهای است. این برج غول پیکر ۱۲۷ طبقه دارد و یکی از پر بازدیدترین برج‌های دنیا است. کاربرد آن اداری تجاری است و دومین برج بلند دنیا است. یک آسانسور بزرگ نیز برای انتقال بازدید کنندگان به طبقه آخر تعبیه شده‌است که بعنوان دومین آسانسور سریع جهان است. ساخت این برج در سال ۲۰۰۸ آغاز شده‌است و در سال ۲۰۱۳ به اتمام رسیده‌است. برج شانگهای توسط یک شرکت آمریکایی طراحی شده‌است و نمای بیرونی آن بصورت استوانه‌هایی تو در تو است که از داخل ساختمان با شیشه محصور شده‌است. در طراحی فوق العاده این برج امکان جذب آب باران برای مصرف خود برج وجود دارد. در طبقات مختلف این برج رستوران‌های متعددی وجود دارد و تمهیدات و امکانات ویژ‌ه‌ای برای گردشگران در نظر گرفته شده‌است. شما هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۹:۳۰ شب می‌توانید از این برج بازدید کنید. با خرید بلیط هواپیما و سفر هوایی به شانگهای می‌توانید از این برج جذاب دیدن کنید.
آدرس برج شانگهای: 501 Yincheng Middle Rd, Lu Jia Zui, Lujiazui Residential District, Pudong, Shanghai, China

دیزنی لند شانگهای (Shanghai Disneyland Park)


دیزنی لند شانگهای یک جاذبه مفرح و مهیج در شانگهای است که برای تمام سنین می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. این جای دیدنی و تفریحی از سال ۲۰۱۶ افتتاح شده‌است و مساحت آن ۱۱۶ هکتار است. این پارک دارای بلندترین قلعه برای پریان است که بسیار جذاب است و با ورود به پارک اولین چیزی که توجه همه را به خود جلب می‌کند همین قلعه مرتفع است. در این پارک مسیرهای مختلفی وجود دارند که بخشی از آن‌ها برای خرید سوغات اختصاص داده شده‌اند. آدمکهای میکی موس، فواره‌های جالب، سرزمین عجایب و چرخ و فلکی بزرگ و نوستالژی از سایر بخش‌های دیزنی لند شانگهای است. این جاذبه در میان سایر جاهای دیدنی شانگهای یکی از جاهایی است که کودکان در آن بسیار سرگرم و هیجان زده می‌شوند و بازدید از آن برای تمام سنین می‌تواند ذوق برانگیز باشد. شما هم بصورت اینترنتی و هم حضوری می‌توانید بلیط این مجموعه را تهیه کنید و از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۲ شب نیز می‌توانید در این پارک گردش و تفریح کنید.
آدرس دیزنی لند شانگهای:

آکواریوم اقیانوس شانگهای (Shanghai Ocean Aquarium)


آکواریوم اقیانوس شانگهای یکی از پیشرفته‌ترین آکواریوم‌های جهان است که دارای یک تونل بزرگ ۱۶۸ متری است و می‌توان از آن بعنوان طولانی‌ترین آکواریوم جهان نام برد. بخش‌های مختلف این آکواریوم شامل بخش‌های: بیولوژکی، زیر مجموعه آسیا، آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقا، آب‌های سرد، دریای قطبی و اعماق اقیانوس هستند. در این آکواریوم قریب به ۱۵۰۰ گونه دریایی که برخی از آن‌ها در حال انقراض هستند وجود دارد. از ۹ صبح تا ۶ عصر فرصت دارید تا از این آکواریوم بسیار جالب دیدن کنید.
آدرس آکواریوم شانگهای: جاهای دیدنی شانگهای

موزه علم و فناوری شانگهای (Shanghai Science and Technology Museum)
موزه علم و فناوری شانگهای را می‌توان نمونه یک موزه باشکوه و بی‌نظیر در این حوزه معرفی کرد. این موزه برای کسانیکه به علم روز دنیا علاقه دارند جای بسیار خوبی است تا بتوانند با پیشرفت‌های علم و فناوری بیشتر آشنا شوند. علاوه بر خود موزه و دیدنی‌های آن، معماری بنای موزه نیز بسیار مدرن و جالب است. این موزه که ۶۸ هزار متر مربع است، تمام استانداردهای جهانی را رعایت کرده‌است و نمونه بارز یک جاذبه دیدنی به روز و جذاب است. انسان، طبیعت و فناوری عناصر مهمی هستند که در این موزه می‌توانید نمادها و مفهوم‌هایی از آن را ببینید، البته مهم‌ترین بخش‌های این نمایشگاه در رابطه با رباتیک و سفرهای فضایی است. چندین نمایشگاه موقت و بیش از ۱۱ نمایشگاه دائمی در این مکان برگزار می‌شود. در طبقه سوم این نمایشگاه بخشی به نام تئاتر فضایی وجود دارد که می‌توانید با امکاناتی همزمان با تماشای این نمایش‌ها با صحنه‌های اکشن فیلم حرکت نیز داشته‌باشید.
آدرس موزه علم و فناوری شانگهای: 2000 Century Ave, Pudong, Shanghai, China

باغ یویوان (Yu Garden)


باغ یویوان یا باغ کلاسیک یویوان را می‌توان از جمله جاذبه‌هایی نام برد که در شانگهای طرفداران زیادی دارد. این باغ در طی زمان دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شده‌است. بعد از آخرین بازسازی که در سال ۱۹۵۶ شروع شد و پنج سال به طول انجامید، سرانجام بازسازی آن در سال ۱۹۶۱ تمام شد و بازدید از آن برای عموم آزاد اعلام شد. بخش‌های مختلف این باغ شامل: تالار سانسویی، اتاقی متشکل از ده‌ها هزار گل، تالار دینچون، تالار یوهوا و باغ درونی هستند. این باغ هم یه مکان سرسبز است و هم عمارت‌ها و المان‌های مختلفی در آن وجود دارد که بیانگر المان‌های کلاسیک چینی است. شما می‌توانید چند ساعتی را در این پارک قدم بزنید و به آرامش برسید، فقط بدانید که آخر هفته‌ها این باغ بسیار شلوغ است.
آدرس باغ یویوان: 279 Yuyuan Old St, Huangpu, Shanghai, China, 200000
جاهای دیدنی شانگهای

مرکز تجاری بوند (The Bund Finance Center)


مرکز تجاری بوند از جمله جاهای دیدنی شانگهای است که در نوع خود بی‌نظیر و منحصر بفرد است. مرکز تجاری بوند دارای معماری بی‌نظیری است که آن را بسیار شاخص ساخته‌است. این بنا در سال ۲۰۱۷ ساخته شده‌است که در انتهای خیابان بوند قرار گرفته‌است. نمای ساختمان همانگونه که گفته شد بصورت پرده تئاتر متحرک است و همین معماری با فولادهایی که انجام شده‌است جذابیت خاصی را به بنا بخشیده‌است. البته در معماری این مرکز تجاری از طرح‌هایی شبیه بامبوهای چینی الهام گرفته شده‌است. مرکز تجاری بوند در زمینی به مساحت ۴۲۰ هزار متر مربع ساخته شده‌است و شرکت‌های سازنده آن دو شرکت انگلیسی به نام استودیوی هیترویک و شرکت فاستر هستند.
آدرس مرکز تجاری بوند: 600 Zhongshan East 2nd Rd, Huangpu, China

شهر باستانی جوجیاجیائو (Zhujiajiao Water Town)


شهر باستانی جوجیاجیائو را می‌توان بعنوان ونیز شانگهای معرفی کرد. این منطقه در حاشیه شهر شانگهای و در منطقه چینگ پو واقع شده‌است. در این شهر باستانی شما می‌توانید از قدم زدن در جای جای آن احساس خوبی داشته باشید و از طبیعت و منظره‌های اطراف آن بهره ببرید. خانه‌های اصیل، رودخانه کنار این منطقه، دیدن ماهیگیران و مردم بومی از جمله مواردی است که با گشت و گزار در این شهر باستانی آن‌ها را خواهید دید. پل‌های معروفی نیز در شهر باستانی جوجیاجیائو وجود دارد که متعلق به دوره مینگ و کینگ هستند. خیابان‌های اکثر مناطق در این شهر سنگفرش هستند و همین مورد بر جذابیت این شهر که شبیه نقاشی است افزوده‌است. اداره پست سلسه کینگ را می‌توان یکی از شاهکاریی معرف کرد که می‌توانید از آن بازدید کنید و از نمایشگاههای مختلفی نیز که در این منطقه برگزار می‌شود بهره ببرید. قدمت این شهر به ۱۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد ولی در اطراف آن اشیایی یافت شده‌است که مربوط به ۵ هزار سال پیش هستند. یکی از راههای دسترسی به این منطقه استفاده از خط ۱۷ مترو است که با پیاده شدن در این منطقه و ۲۰ دقیقه پیاده روی می‌توانید به این شهر برسید.
آدرس شهر باستانی جوجیاجیائو: No.36 Meizhou Road, Qingpu District | Zhujiajiao Town, Shanghai 201713, China
جاهای دیدنی شانگهای

خیابان نانجینگ (Nanjing Road)


خیابان نانجینگ شانگهای یکی از شلوغ‌ترین و پرطرفدارترین جاهای دیدنی شانگهای است که بازدید از آن به شدت پیشنهاد می‌شود. انتهای این خیابان به سمت میدان مردم است. این خیابان حدود ۵ کیلومتر است و قدمت آن به سال ۱۸۴۵ برمیگردد البته از سال ۲۰۰۰ بصورت پیاده راه در آمده‌است. این خیابان یک منطقه کاملا تجاری است و در آن مغازه‌های بسیاری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها خرید کنید. رستوران‌ها و کافه‌های بسیاری در این منطقه وجود دارند که هم غذاهای اصیل و هم غذاهای اروپایی در آن‌ها وجود دارد. خط ۷ مترو در نزدیکی این خیابان قرار دارد و برای رسیدن به این خیابان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. با خرید بلیط هواپیما بصورت آنلاین از طریق تورهای گردشگری می‌توانید به راحتی از جاهای دیدنی شانگهای مخصوصا خیابان نانجینگ دیدن کنید.
آدرس خیابان نانجینگ: Nan Jing Lu Bu Xing Jie, NanJing Lu, Huangpu Qu, Shanghai Shi, China, 200001

باغ وحش شانگهای (Shanghai Zoo)


باغ وحش شانگهای را می‌توان جاذبه‌ای تعریف کرد که تمام افراد با هر سنی مجذوب بازدید از آن می‌شوند و از بازدید از آن لذت می‌برند. حدود ۶۰۰۰ گونه در این باغ وحش نگه‌داری می‌شوند که حدود ۶۰۰ نوع از آن‌ها بومی هستند. ۴۰ گونه پرنده نیز در این باغ وحش وجود دارد که می‌توانند در کنار سایر حیوانات جذابیت ویژ‌ه‌ای را به این باغ وحش ببخشند. یکی از جالب‌ترین مواردی که در این باغ وحش وجود دارد این است که گردشگران می توانند از نزدیک با گوریل‌ها و شامپانزه‌ها بازدید کنند. این باغ وحش سرسبز حدود ۱۰۰ هزار درخت را نیز در خود جای داده‌است که سبب شده‌است این باغ وحش به یک جای بسیار سرسبز تبدیل شود. در این باغ وحش علاوه بر بازدید از فضای سبز و دیدن حیوانات مختلف می‌توانید در رستوران‌های موجود در این مکان غذا بخورید. ساعات بازدید از این باغ وحش در ماههای مختلف متفاوت است و از اسفند تا آبان از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ و از نوامبر تا فوریه تا ۱۶:۳۰ به روی بازدیدکنندگان باز است.
آدرس باغ وحش شانگهای: No.2831 Hongqiao Road, Changning District, Shanghai 200000, China

برج جین مائو (Jin Mao Tower)


برج جین مائو یکی از بلندترین برج ‌های شانگهای است که می‌تواند در لیست جاهای دیدنی پرطرفدار در شانگهای قرار بگیرد. برج جین مائو ۴۲۰ متر ارتفاع دارد و چهارمین برج بلند در دنیا است. در طبقه ۸۸ این برج مسافران و گردشگران می‌توانند با تهیه بلیط به دیدن مناظر اطراف و شهر شانگهای بپردازند. در این طبقه می‌توانید روی عرشه شیشه‌ای نیز راه بروید و هیجان را تجربه کنید. این برج توسط شرکت‌های آمریکایی و با تلفیق از معماری مدرن و سنتی شانگهای ساخته شده‌است. در سال ۱۹۹۴ برای اولین بار ساخت این برج شروع شد و در سال ۱۹۹۸ نیز ساخت آن به پایان رسید. در طبقات مختلف آن هتل، رستوران و بخش‌های تجاری و اداری وجود دارد. برای هر طبقه چندین آسانسور در نظر گرفته شده‌است تا به راحتی بتوانید به طبقات بالایی بروید.
آدرس برج جین مائو: 88 Century Ave, Lu Jia Zui, Pudong, China
جاهای دیدنی شانگهای

مرکز هنر شرقی شانگهای (Shanghai Oriental Art Center)


مرکز هنر شرقی شانگهای از معماری بسیار زیبایی برخوردار است. این مرکز از ۵ سالن ساخته شده‌است که به یکدیگر متصل هستند و از بیرون شبیه یک گلبرگ می‌باشند. در شب نیز نورپردازی این سالنها از بیرون عوض می‌شوند تا نمایانگر آنچه که در سالنها نمایش داده می‌شوند باشد. چراغ‌های کوچکی در نمای بیرون این بنا وجود دارد که شبیه قطره‌های شبنم روی این بنای گلبرگ مانند هستند. این مرکز در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده‌است.
آدرس مرکز هنر شرقی شانگهای: 425 Dingxiang Rd, Pudong, China

معبد جید بودا (Jade Buddha Temple)


معبد جید بودا که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی خود جلب می‌کند به اسم معبد یوفا نیز شناخته می‌شود. این معبد نمایانگر سنت‌های مردم اصیل شانگهای است. دومین مجسمه بودای دراز کشیده که با تزیئناتی مزین شده‌است در این معبد قرار دارد. ۸ صبح الی ۱۶:۳۰ عصر ساعاتی هستند که می‌توانید به بازدید از این معبد بروید.
آدرس معبد جید بودا: No 170 Anyuan Rd, Jing'an District, China

میدان مردم شانگهای (People's Square)


میدان مردم شانگهای یک میدان عمومی بزرگ است که در مرکز شهر قرار دارد. این فضای دیدنی روباز یک مکان بسیار پر رونق است که حس زندگی و شادابی را به ما القا می‌کند. تا قبل از سال ۱۹۴۹ این مکان یک میدان اسب سواری بود که بعدها تغییرات بسیاری که در این مکان صورت گرفت سبب شد تا سرانجام از سال ۱۹۸۸ این مکان به یک میدان عمومی تبدیل شود. فواره‌های موزیکال بسیار زیبایی در این میدان قرار داده شده‌اند که بر جذابیت آن می‌افزاید. پله‌های ورودی به این مکان دارای نقش برجسته‌هایی هستند که نمادهایی از فرهنگ اصیل شانگهای هستند. با خط ۱، ۲ و هشت مترو می‌توانید به این میدان بروید.
آدرس میدان مردم شانگهای: People's Square, Huangpu, China
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است