search
menu

کاخ های پکن

[ پنهان کردن ]
درباره کاخ های پکن
چرا باید از کاخ های پکن بازدید کنیم؟
کاخ تابستانی پکن Summer Palace
شهر ممنوعه پکن یا کاخ موزه Forbidden City
معبد بهشت Temple of Heaven

درباره کاخ های پکن


کاخ های شهر پکن مجموعه ای ارزشمند و باستانی هستند و جزو بناهای اسرارآمیز همراه با معماری خیره کننده و منحصر به فرد به شمار می روند که در کشور چین و قاره آسیا به شهرت رسیده اند. کشور چین، در طول تاریخ به عنوان نمادی از زندگی امپراطورها و خاندان سلطنتی است. Beijing Palaces همراه با تمام بناهای تاریخی در چین به خاندان سلطنتی در دوره‌ های مختلف تعلق دارند و در واقع، کاخ های باستانی جزو جاذبه‌ های گردشگری پکن محسوب می ‌شوند. پکن به عنوان پایتخت کشور چین دارای معماری بی نظیری است و زیباترین جاذبه های گردشگری چین در این شهر دیده می شوند. اگر می خواهید از جاذبه های شهر پکن بازدید کنید، می توانید از طریق خرید اینترنتی بلیط هواپیما برای سفر خود اقدام کنید. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با چند مورد از کاخ های معروف شهر پکن آشنا کنیم.
کاخ های پکن

چرا باید از کاخ های پکن بازدید کنیم؟


• کاخ های پکن تمدن ۵ هزار ساله چین باستان را در دوران مختلف تاریخ به نمایش می گذارند.
• بازدید از کاخ های پکن برای آشنایی بیشتر با تمدن شرقی است.
• کاخ های پکن، بناهای اسرارآمیز با معماری خیره کننده و منحصر به فرد هستند.
• کاخ ها در طول تاریخ چین باستان به عنوان نمادی از زندگی امپراطورها و خاندان سلطنتی هستند.
• کاخ های امپراطوری از جاذبه های گردشگری چین محسوب می شوند.
• کاخ های پکن با معماری بی نظیر خود زیباترین جاذبه های گردشگری چین به شمار می روند.

کاخ تابستانی پکن Summer Palace


یکی از معروف ترین کاخ های پکن به نام کاخ تابستانی شهرت دارد. این قصر سلطنتی در اصل یک باغ امپراطوری عظیمی است که در سال ۱۷۵۰ ساخته شده است و در طول تاریخ و در طی جنگ ها نیز در سال ۱۸۶۰ مورد آسیب قرار گرفته اما باری دیگر در سال ۱۸۸۶ مورد بازسازی قرار گرفته است. معماری باغ امپراطوری کاخ تابستانی پکن دارای چشم انداز زیبایی از معماری چینی است، همچنین کاخ تابستانی پکن شامل مناظر طبیعی، چشمه های آب، سالن های مختلف، عمارت کاخ، پل ها و معبدهایی است که به صورت ترکیبی با معماری بسیار زیبا، مجموعه ای با ارزش ایجاد کرده اند. کاخ تابستانی پکن به عنوان معروف ترین کاخ شهر پکن هر ساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران خارجی است که با خرید بلیط هواپیما از این کاخ بازدید می کنند. به دلیل بالا بودن ارزش تاریخی و فرهنگی کاخ تابستانی پکن، دولت چین، برای حفاظت از محیط طبیعی کاخ چندین مورد برنامه ریزی شهری انجام داده است. برخی از قسمت های این کاخ باستانی به عنوان یک مجموعه تاریخی به نمایش درآمده و از چندین تکنیک جدید برای نگهداری اموال و اطلاعات باستانی در این مکان استفاده شده است. در هنگام سفرتان به شهر پکن بازدید از قصر تابستانی را فراموش نکنید.
آدرس: 19 Xinjiangongmen Rd, Haidian District, China, 100091
ساعت بازدید: ۷ صبح تا ۵ عصر
کاخ های پکن

شهر ممنوعه پکن یا کاخ موزه Forbidden City


کاخ های پکن جزو جاذبه های گردشگری چین شناخته شده اند و یکی دیگر از معروف ترین کاخ های شهر پکن به منطقه ای مربوط می شود که به نام شهر ممنوعه شهرت دارد و یکی از زیباترین کاخ ها، کاخ موزه نام دارد. شهر ممنوعه به عنوان قلب طلایی چین معروف است و در سال ۱۴۲۰ در دوران امپراتوری سلسله مینگ ساخته شده و دارای معماری بسیار زیبا و پیشرفته ای است. این کاخ یکی از نمادهای فرهنگ و تمدن در چین باستان به عنوان یکی از پنج کاخ معروف در جهان شناخته شده است. این بنای تاریخی در سال ۱۹۲۵ ساخته شده و به عنوان کاخ سلطنتی برای خاندان سلطنتی و امپراتوری کینگ استفاده می گردید. در معماری موزه کاخ پکن از ترکیبی از مهم ترین شیوه های هنر و معماری همانند شهر ممنوعه استفاده شده است. همچنین در ساخت موزه کاخ از هنرهای شرقی مانند نقاشی ها، خوشنویسی، سرامیک، اشیای عتیقه و باستانی از دوران سلطنتی استفاده شده که همین عوامل باعث توجه بسیاری از مردم جهان گردیده است. موزه کاخ با اهمیت زیاد خود در سال ۱۹۶۱ در سازمان میراث جهانی یونسکو و در سال ۱۹۸۷ در فهرست آثار ارزشمند جهانی ثبت گردیده است. با اینکه در تمام کاخ های امپراطوری به مجسمه ها و آثار باستانی دسترسی دارید، اما بازدید از موزه کاخ پکن به همه گردشگرانی در هنگام سفر به چین پیشنهاد می شود. علاقه مندان می توانند با تهیه بلیط هواپیما ارزان به پکن سفر کنند و از این شهر بازدید کنند. در شهر ممنوعه پکن نشانه هایی از زندگی سلطنتی، صنایع دستی، کارهای هنری ارزشمند و باغ ‌های دوران کهن قابل مشاهده است. ساخت شهر ممنوعه حدودا ۱۴ سال طول کشیده و در ساخت این کاخ از یک میلیون کارگر و بیشتر از ۱۰۰ هزار معمار و هنرمند بهره گرفته شده است. در طول تاریخ نیز محل امپراطوری ۲۴ امپراطور بوده که ۱۴ نفرشان مربوط به سلسله مینگ و ۱۰ نفرشان مربوط به سلسله کینگ است.
آدرس: 4 Jingshan Front St, Dongcheng, Beijing, China, 100886
ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۵ عصر
کاخ های پکن

معبد بهشت Temple of Heaven


یکی دیگر از مشهورترین کاخ های پکن، معبد بهشت یا کاخ سلطنتی بهشت نام دارد. معبد بهشت با معماری بسیار زیبا در منطقه چونگ ون قرار دارد و در دوران امپراطوری مینگ در بین سال های ۱۳۶۸ تا ۱۶۴۴ و در ادامه تا سال ۱۹۱۱ ، محل سکونت خاندان امپراطوری بوده است؛ حتی جشن های سلطنتی در دوران امپراتوری های مختلف در کاخ امپراطوری بهشت برگزار می شده که به عنوان شاهکار باستانی از تمدن کشور چین را به نمایش گذاشته شده است. این کاخ سلطنتی معبد بهشت در دوران امپراتوری مینگ مورد بازسازی قرار گرفته و به عنوان پارکی سلطنتی، نمادی از فلسفه، تاریخ و تمدن چین باستان است. سبک معماری معبد بهشت نشان دهنده مفهوم فرهنگی و تمدن سرزمین های شرقی است که برای دسترسی به این کاخ می توانید از طریق ایستگاه ‌های مختلف اتوبوس در مناطق مختلف شهر پکن اقدام کنید و برای بازدید از این کاخ حدودا به ۲ ساعت زمان لازم دارید.
آدرس: 1 Tiantan E Rd, Dongcheng, China, 100061
ساعت بازدید: ۶ صبح تا ۸ عصر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است