search
menu

دیوار چین

[ پنهان کردن ]
درباره دیوار چین پکن
چرا بازدید از دیوار چین پیشنهاد می‌گردد؟
تاریخچه دیوار چین
معماری دیوار چین
آنچه که در بازدید از دیوار چین باید به همراه داشت
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از دیوار چین
هتل های نزدیک به دیوار چین

درباره دیوار چین پکن


چین از بزرگترین و پرجمعیت ترین کشورهای دنیا محسوب می‌گردد. این سرزمین اسرارآمیز تاریخی پر رمز و راز و افسانه های زیادی دارد. چین از نظر آب و هوایی نیز یکی از متنوع ترین مناطق دنیاست و این به این دلیل است که کشور بسیار بزرگی است. چین یکی از گردشگر پذیرترین مناطق دنیا نیز محسوب می‌گردد و سالانه گردشگران بیشماری برای بازدید از این کشور پهناور بلیط هواپیما خارجی را از طریق تورهای مسافراتی خریداری نموده و از این کشور بازدید می‌کنند. چین به دلیل قدمت و حتی وسعت زیادی که دارد آثار تاریخی بیشماری دارد، روزگاری امپراطوری های چین قدرتمند ترین امپراطوری ها در طول تاریخ بوده اند و آثار بجا مانده از آن ها برای هر گردشگری جالب توجه است. یکی از این آثار دیوار چین است که به جرات می‌توان گفت یکی از پر بازدید ترین مناطق دنیاست. این دیوار استوار و کهن نشانی از عظمت و قدرت چینی ها در طول تاریخ است. این دیوار که در مرزهای شمالی این کشور قرار دارد سالانه میزبان گردشگران زیادی از جای جای دنیا است.

چرا بازدید از دیوار چین پیشنهاد می‌گردد؟


این بنای کهن از جمله عجایب هفتگانه جهان بوده است و دیدن آن برای هر گردشگری جذاب است.
دیوار چین از آثار ثبت شده در لیست میراث فرهنگی سازمان جهانی یونسکو است و بازدید از این بنای تاریخی با شهرت جهانی که دارد برای گردشگران بسیار وسوسه انگیز است.
دیوار چین دیواری است که همه افراد از بچگی نام آن را شنیده اند و شاید بازدید از آن به گونه ای تحقق رویاهای کودکی شان است.
با بازدید از دیوار چین گردشگران می‌توانند از سایر دیدنی های کشور چین نیز بازدید کنند و خاطره ای جذاب را از سرزمین امپراطوری های کهن در ذهن خود ثبت کنند.
دیوار چین

تاریخچه دیوار چین


آنچه که در مورد پیشینه دیوار چین قابل توجه است این موضوع است که دیوار چین در زمانهای مختلف ساخته شده و بخش هایی از آن نیز در ادوار مختلف مرمت و بازسازی شده است. قدمت و تاریخ ساخت دیوار چین به سده های پنجم و هشتم قبل از میلاد برمی‌گردد. طبق مطالعات انجام شده شروع بنای این دیوار به سلسه شی هوانگ باز می‌گردد. امپراطور شی هوانگ با به قدرت رسیدنش دستور داد تا دیوار اصلی کشور در مناطق شمالی ساخته شود تا کشورش از حمله قبایل و دشمنان شمالی در امان بماند. البته بعد از مرگ شی هوانگ بخش هایی از دیوار توسط قبایل شمایلی تخریب گشت که بعد ها مجددا مورد بازسازی قرار گرفته است. پس از حکومت شی هوانگ چندین امپراطوری از جمله Wei Dynasty، پادشاه یوآن که پادشاه امپراطوری مغول ها بود، سلسله مینگ، سلسله کینگ، سلسله Sui Dynasty و سلسله Song Dynasty بر سر کار آمدند که در زمان حکومت و فرمانروایی هر کدام از آنها بخشی از دیوار چین مورد بازسازی و گسترش قرار گرفت و در اصل بر اساس برخی اطلاعات بر جای مانده ساخت کامل این دیوار ۱۸۰۰ سال به طول انجامیده است.
دیوار چین

معماری دیوار چین


دیوار چین یک دیوار طویل و بسیار باصلابت است که در ساخت آن چندین هزار نفر نیروی انسانی شامل سربازان و مردم عادی به کار گرفته شده اند. این دیوار طویل از چندین استان چین می گذرد و برای پیمودن آن به چندین ساعت زمان نیاز است و طول آن نزدیک به ۲۱.۱۹۶ کیلومتر تخمین زده شده است. ارتفاع و بلندی دیوار چین ۲۵ فوت است و عرض آن نیز تا ۳۰ فوت می رسد. دیوار با طراحی بسیار هوشمندانه ای ساخته شده است، بخصوص در مناطق سراشیبی کوهستانی پله هایی تعبیه شده است تا عبور از این مناطق آسانتر گردد. از جمله مصالح جالب توجه برای ساخت دیوار چین خمیر برنج است که سبب شده است ساخت این دیوار بیش از پیش مورد شگفتی قرار گیرد. در فاصله هایی از دیوار چین قلعه هایی نیز بنا شده اند که به قلعه آتش معروف هستند و محلی برای استراحت سربازان بوده اند. ظرفیت دیوار چین از نظر نیرونی نظامی حدود یک میلیون نفر تخمین زده شده است. همانطور که ذکر گردید این دیوار در زمان های مختلفی ساخته است که همین امر سبب شده است معماری برخی قسمت ها کمی متفاوتتر به نظر برسد. یکی از مرتفع ترین و صعب العبورترین مناطق دیوار چین مربوط به منطقه هیتا است. البته باید بدانیم در مناطقی که صعب العبور و مرتفع است و حتی در مسیر رودخانه ها دیوار بطور پیوسته ساخته نشده و در این مکان ها دیواری وجود ندارد.
دیوار چین

آنچه که در بازدید از دیوار چین باید به همراه داشت


دیوار چین دیواری بسیار طولانی است و برای طی کردن مسیری روی این دیوار باید کفش و لباس مناسب به همراه داشت، همچنین علاوه بر لباس مناسب بهتر است آب معدنی نیز با خود به همراه داشته باشید.

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از دیوار چین


همانطور که گفته شد دیوار چین دیواری بسیاری طویل است که نمی توان تمام آن را پیاده روی کرد و بسته به توان هر شخص بخشی از آن را می توان در عرض یک الی دو ساعت بازدید نمود. هزینه بازدید از این دیوار ۴۵ یوان برای بزرگسالان است.
دیوار چین

هتل های نزدیک به دیوار چین


هتل موتیانیو پکن: ۱.۳ کیلومتر
هتل تیل فکتوری پکن: ۵ کیلومتر
رستوران های نزدیک به دیوار چین
رستوران موتیانیو: ۱.۲ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است