search
menu

شهر باستانی جوجیاجیائو | شهری روی آب در چین

[ پنهان کردن ]
چرا باید از شهر باستانی جوجیاجیائو دیدن کنیم؟
تاریخچه شهر باستانی جوجیاجیائو
آنچه در شهر باستانی جوجیاجیائو خواهیم دید
چگونه به شهر باستانی جوجیاجیائو برویم؟
مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی نزدیک شهر باستانی جوجیاجیائو
هتل‌های نزدیک شهر باستانی جوجیاجیائو
شهر باستانی جوجیاجیائو یکی از شهرهای زیبا و گردشگری شانگهای است که در کنار رودخانه قرار گرفته است و وجود زندگی سنتی مردم برای مسافران و گردشگران بسیار جذاب است. با بازدید از Zhujiajiao Town می‌توانید از ماهیگیری افراد بومی، خانه های قدیمی، طبیعیت زیبا و جاذبه‌های بکر و دیدنی دیگر لذت ببرید. این شهر یک شهر آبی باستانی است که به «جریان مروارید» نیز معروف است.
جوجیایائو بیشتر به خاطر پل‌هایش که در زمان سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده‌اند، معروف است. دروازه‌های این شهر از چوب، مرمر و سنگ ساخته شده‌اند و شکوه و زیبایی خاصی را به این شهر بخشیده‌اند. اگر برای گردش و تفریح شانگهای مقصد شما است، بهتر است از این شهر نیز دیدن کنید چرا که مانند ونیز در ایتالیا، پل های زیادی وجود دارد که به خوبی حفظ شده‌اند و امکان قایق سواری نیز وجود دارد. فعالیت‌هایی که گردشگران می‌توانند در این شهر کوچک و دیدنی انجام دهند شامل: پیاده روی در کوچه پس کوچه‌های قدیمی و سنتی آن، عکاسی از جای جای این شهر جذاب و ماهیگیری و قایق سواری است. نکته جالب توجه این است که قدمت شهر باستانی جوجیاجیائو به حدود ۱۷۰۰ سال قبل باز می‌گردد. شما می‌توانید علاوه بر شهر باستانی جوجیاجیائو از سایر جاهای دیدنی شانگهای مانند برج شانگهای، دیزنی لند شانگهای، آکواریوم اقیانوس شانگهای، موزه علم و فناوری شانگهای، باغ یویوان و ... نیز دیدن کنید.
شهر باستانی جوجیاجیائو | شهری روی آب در چین

چرا باید از شهر باستانی جوجیاجیائو دیدن کنیم؟


• این شهر قدیمی بیشتر از هزار سال قدمت دارد و برای کسانیکه که علاقه‌مند به بازدید از جاهای تاریخی و قدیمی هستند انتخاب خوبی است.
• این شهر را می‌توان مانند ونیز تصور کرد، همانقدر رویایی و جذاب که دورتادور شهر را آب فرا گرفته و قایق از وسایل جابجایی مسافران است.
• دیدن دروازه‌های مختلف شهر، قایق سواری و ماهیگیری برای گردشگران جذاب خواهد بود.

تاریخچه شهر باستانی جوجیاجیائو


همانطور که قبلا نیز گفته‌شد تاریخچه این شهر به ۱۷۰۰ سال پیش برمی‌گردد و اتفاقات و سلسه‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌است. البته باستان‌شناسان اشیای قدیمی‌تری که قدمت آن‌ها حدود ۵۰۰۰ سال پیش است را نیز در این شهر کشف کرده‌اند. در این شهر پل‌ها و ساختمان‌های باستانی زیادی نیز وجود دارد که نشانی بر قدمت آن است.
شهر باستانی جوجیاجیائو | شهری روی آب در چین

آنچه در شهر باستانی جوجیاجیائو خواهیم دید


گفته می‌شود بازدید از شهر باستانی جوجیاجیائو بدون دیدن پل‌هایش به این معنی است که واقعاً اصلاً به شهر باستانی جوجیاجیائو نرفته اید! پل‌های اینجا متمایز و قدیمی هستند که در زمان سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده‌اند. شهر باستانی جوجیاجیائو با ۳۶ دروازه در اشکال و سبک‌های مختلف، از چوب گرفته تا سنگ و مرمر بسیار جذاب و دیدنی‌تر شده‌است. پل فانگ‌شنگ (پل بدون ماهی) طولانی‌ترین، بزرگ‌ترین و بلندترین پل سنگی با پنج دهانه هر دو در منطقه شانگهای است. این پل در سال ۱۵۷۱ ساخته شده‌است. روی پل لوحی سنگی به نام سنگ دروازه اژدها قرار دارد که روی آن ۸ اژدهای مارپیچ حکاکی شده است که دور یک مروارید درخشان را احاطه کرده اند. در بالای پل ۴ شیر سنگی قرار دارند. پل لانگ (پل وراندا) که پل هویمین نیز نامیده می شود، تنها پل چوبی و برجسته ترین دروازه در شهر باستانی جوجیاجیائو است. در دو طرف آن میله‌های چوبی قرار دارند و در بالا، مانند یک راهرو باریک، لبه‌های باریکه دارد. خیابان شمالی-خیابان باستانی یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر است.
خیابانی باستانی پر از ساختمان‌های باستانی نمادین از سلسله‌های مینگ و چینگ است که تعداد زیادی بازدیدکننده داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند. این خیابان شمالی است که بهترین خیابان باستانی حفظ شده در شهر است. خیابان تنها یک کیلومتر طول دارد و در آن واحد بسیار ساده و بسیار شیک است. قدم زدن در این گذرگاه باستانی و بازدید از ساختمان‌های تاریخی، فروشگاه‌های قدیمی و پل‌های قدیمی و همچنین مسیرهای باریک متعدد لذت خاصی دارد. باغ کژی در این شهر جاذبه دیگری است که بازدید از آن به شما پیشنهاد می‌شود. شهر باستانی جوجیاجیائو دارای باغ‌های باشکوه و همچنین خانه‌های باستانی است که در دوران سلسله‌های مینگ و چینگ ساخته شده‌اند. در میان معماری‌های باستانی، باغ کژی بزرگترین باغ زیبا و گردش‌گر پدیر است. باغ Kezhi واقع در خیابان Xijin در بخش شمالی شهر واقع شده‌است و دارای مناظر زیبا و محیطی آرام و خلوت است. عمدتاً از سه بخش شامل محوطه تالار، محوطه تپه مصنوعی و محوطه باغ تشکیل شده است. در منطقه تپه مصنوعی، معماری نمادین باشکوهی وجود دارد که شامل یک ساختمان مربعی پنج طبقه، که در بالای آن یک غرفه قطری به نام "غرفه نمای ماه" قرار دارد، است. این ساختمان بلندترین معماری شهر باستانی جوجیاجیائو محسوب می‌شود. نقاط دیدنی که در اینجا مشخص شده است تنها نمونه ای از جاذبه‌های زیبای شهر باستانی جوجیاجیائو است. کوچه های باریک قدیمی، نمادهای سنگی عجیب و غریب در کنار رودخانه و اقامتگاه‌های قدیمی نیز باعث می‌شود که آنقدر از خودتان لذت ببرید که فراموش کنید به خانه بروید.

چگونه به شهر باستانی جوجیاجیائو برویم؟


برای سفر رفت می‌توانید با خرید بلیط هواپیما خارجی به این شهر جذاب سفر کنید و اگر از شهر شانگهای بخواهید به جوجیاجیائو بروید بهتر است بدانید هم از طریق مترو می‌توانید این سفر کوتاه را انجام دهید و هم از طریق اتوبوس که مترو آن در خط ۱۷ و اتوبوس‌های آن در ایستگاههایی با نام Huzhu Express Line و Huzhu Special Line می‌توانند شما را به شهر جوجیایائو برسانند.
شهر باستانی جوجیاجیائو | شهری روی آب در چین

مکان‌ها و جاذبه‌های دیدنی نزدیک شهر باستانی جوجیاجیائو


پل فانگ شنگ: ۱.۸ کیلومتر
معبد یوآنجین: ۲.۱ کیلومتر
باغ کژی: ۲.۱ کیلومتر
صحرای کینگ پو: ۱۲.۹ کیلومتر


هتل‌های نزدیک شهر باستانی جوجیاجیائو


هتل رویال تولیپ: ۱ کیلومتر
هل لی خیائو ژو بوتیک این: ۱.۸ کیلومتر
هتل هانگ ژو گاردن کنفرانس: ۳.۴ کیلومتر
هتل کورت یارد: ۴.۶ کیلومتر
هتل جی آی: ۹.۹ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است