search
menu

بازارهای سنتی پکن

[ پنهان کردن ]
درباره بازارهای سنتی پکن
بازار وانگ فوجینگ پکن
بازار پن جیا یوان
بازار گولو دونگ داجیه
بازار فرهنگی بائوگوسی
بازار لیولیچانگ
بازار ابریشم پکن
خیابان مبلمان کلاسیک گائوبیدیان

درباره بازارهای سنتی پکن


بازارهای سنتی پکن نه تنها فرصت خرید سوغاتی کمیاب و گرانبها را با صرف هزینه ای اندک برای خریداران بلیط هواپیما چین فراهم می سازند، بلکه با فضای رنگارنگ و دلنشین خود، سرزندگی و نشاط را به بازدیدکنندگانی که حتی قصد خرید هیچ کالایی را ندارند، می بخشند. در واقع بازارهای سنتی پکن خود، از تماشایی ترین جاهای دیدنی پکن محسوب می شوند و عدم بازدید از آن ها در سفر به پکن، شما را از فرصت کم نظیر تماشای صنایع دستی منحصربفرد مردم این منطقه و همچنین جریان پویای زندگی در این شهر خوش آب و هوا محروم خواهد ساخت. در این مطلب شما با چند مورد از برترین و جذاب ترین بازارهای سنتی پکن که در خیابان هایی مشهور برپا شده اند، آشنا خواهید شد.
بازارهای سنتی پکن

بازار وانگ فوجینگ پکن


بازار وانگ فوجینگ پکن (Wangfujing Snack Street) از چنان شهرتی برخوردار است که به یکی از جاذبه های دیدنی شهر پکن و حتی کشور چین مبدل گردیده است. این بازار که در بخش جنوبی خیابان وانگ فوجینگ واقع شده، مقصد نهایی گردشگران ماجراجو و پر دل و جرئتی است که دوست دارند خوراکی های متنوع و رنگارنگ کشور چین را امتحان کنند. البته اکثر خوراکی های موجود در این بازار با ذائقه بسیاری از افراد سازگار است، چراکه فروشندگان بازار وانگ فوجینگ پکن مجبورند برای کسب درآمد هم که شده از فروش خوردنی های عجیب و غریب اجتناب کنند. اما این بدان معنا نیست که دکه های خوراکی های متفاوت و حتی چندش آور را در این مکان نخواهید یافت، اگر دل و جرئت زیادی دارید و مایلید طعم این نوع خوراکی ها را امتحان کنید، در این بازار نیز ناامید نخواهید شد. گفتنی است که بازار وانگ فوجینگ پکن از سه بخش کلی: میان وعده های محبوب مردم مسلمان، میان وعده هایی از کل کشور چین و میان وعده هایی از منطقه پکن تشکیل شده که هر بخش به شکلی جامع، طیف وسیعی از خوردنی های لذیذ مردمان این مناطق را پوشش داده است. در بخش میان وعده هایی از کل کشور چین شما می توانید بدون ترک پکن، برترین خوراکی های لذیذ کشور چین را در این بازار سنتی پکن نوش جان کنید. همچنین در بخش میان وعده های مورد علاقه مسلمانان نیز خوراک های چرب و چیلی و لذیذی که اکثرا با گوشت طبخ شده اند، در انتظار شماست.
نحوه دسترسی به بازار وانگ فوجینگ پکن: کافی است نزدیک ترین ایستگاه متروی اطراف خود را بیابید و بر خط شماره یک سوار شوید، سپس در ایستگاه وانگ فوجینگ توقف کنید و از خروجی C۲ خارج شوید تا بازار وانگ فوجینگ پکن پیش چشمان شما ظاهر شود.
آدرس: Dong Dan, Dongcheng Qu, Beijing Shi, China

بازار پن جیا یوان


وقتی گفته می شود که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در این بازار وجود دارد، هیچ اغراقی صورت نگرفته است: پن جیا یوان (Market Panjiayuan) با بیش از ۴۸ هزار متر مربع و ۳ هزار فروشنده و دلال اجناس کهنه، هرآنچه را که بخواهید در وسعت عظیم خود جای داده است. این بازار سنتی پکن که یکی از کهن ترین و بزرگترین بازارهای کشور چین نیز محسوب می شود، از جمله اماکن دیدنی پکن است که در فهرست جاذبه هایی که نباید بازدید از آن ها را از دست داد، قرار دارد. حتی اگر قصد خرید نیز نداشته باشید، ممکن نیست بتوانید در برابر وسوسه های کالاهای رنگارنگ بازار پن جیا یوان مقاومت کنید. از ظروف خوش نقش و نگار سفالی گرفته تا کتاب ها و پوسترهای کهن و صنایع دستی چوبی و بدلیجات، هر چیزی که به فکر شما خطور کند، در این مکان پیش روی شماست. بازار پن جیا یوان چنان وسیع است که پس از خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد چین، یک روز تمام از اقامت خود را باید به بازدید از آن اختصاص دهید.
آدرس: Pan Jia Yuan Jiu Huo Shi Chang Chaoyang Qu Beijing Shi, China
بازارهای سنتی پکن

بازار گولو دونگ داجیه


چنانچه دوست دارید در میان اجناس ساخته شده در سال های ۱۹۲۰ تا ۱۹۸۰ غوطه ور شوید، سری به بازار گولو دونگ داجیه (به انگلیسی: Gulou Dong Dajie) واقع در خیابان گولوی شرقی بزنید. این بازار که در محله کهن هوتونگ واقع شده، با دکان های متعدد و متنوع کهنه فروشی های خود، چون ماشین زمانی شما را به چندین دهه قبل می برد و گذشته را پیش چشمان شما زنده می کند. از پوشاک قدیمی گرفته تا اسباب بازی ها، مجلات، پوسترها و بازی ها، گستره وسیعی از اجناس کهنه و قدیمی در این بازار گردهم آمده اند تا دوران خوش گذشته را بازآفرینی کرده و حس نوستالژی را به شما منتقل کنند.

بازار فرهنگی بائوگوسی


برخلاف سایر بازارهای پکن، بازار بائوگوسی کالچر (Baoguosi Culture Market) درست در قلب معبدی بودائی دایر شده است. گفتنی است که این معبد در زمانی در دوران حکمرانی دودمان دیائو (زمانی بین سال ۹۱۷ تا ۱۱۲۵) احداث گردید و به سرعت به بازاری محبوب برای فروش گل و گیاه و کتاب مبدل گردید. گرچه این مکان هنوز ارزش فرهنگی و تاریخی خود را به عنوان معبدی خوش نقش و نگار و کهن حفظ کرده، اما امروزه این معبد به مکانی برای خرید و فروش اجناس کهن و عتیقه مبدل شده است. اگر به جمع آوری سکه، تمبر، کتاب و اسکناس های کهن علاقه دارید، بازدید از بازار فرهنگی بائوگوسی را به هیچ وجه از دست ندهید.

بازار لیولیچانگ


این بازار نیز به فروش اجناس عتیقه اختصاص دارد و قادر است با تنوع کالا و وسعت زیاد خود، ساعت ها شما را سرگرم گشت و گذار در میان اجناس کهنه ای که هرکدام به دوره تاریخی خاصی تعلق دارند، کند. گفتنی است بازار لیولیچانگ (Liulichang) در حقیقت خیابانی وسیع به طول ۸۰۰ متر است که با کهنه فروشی های رنگارنگی لبریز شده است. کتاب های کهن، قلموهای خوش نویسی، نقاشی های جذاب و تماشایی، مهرهای قدیمی و بسیاری دیگر از اجناس تاریخی و خاطره انگیز را می توانید در این خیابان بیابید. نکته جالبی که در مورد بازار لیولیچانگ وجود دارد این است که این خیابان در دوران بسیار قدیم (اوایل دودمان یوآن) مملو از فروشگاه هایی بود که اجناس تزئینی و سرامیکی را برای ساخت و مرمت کاخ ها به فروش می رساندند، اما پس از سقوط سلسله کوئینگ در سال ۱۹۱۱، بسیاری از اجناس عتیقه کاخ ها، سر از فروشگاه های این خیابان -جایی که خریداری شده بودند- درآوردند و خیابان لیولیچانگ با گذر زمان رفته رفته رشد و توسعه یافت و به یکی از مراکز اصلی فروش آثار هنری و بازارهای سنتی پکن مبدل گشت.
آدرس: Liulichang East Street, Xicheng Qu Beijing Shi, China
بازارهای سنتی پکن

بازار ابریشم پکن


این بازار که در پاساژی بسیار شیک و مجلل دایر گشته، با چیزی بیش از هزار فروشنده، جزو پربازدیدترین و محبوب ترین جاذبه های گردشگری شهر پکن به حساب می آید. با وجود اینکه عمده فروشگاه های این بازار به فروش انواع و اقسام پارچه های ابریشمی تعلق دارد، اما اجناس دیگری نظیر کاشی های سرامیکی خوش نقش و نگار، آثار هنری، صنایع دستی و تندیس های چوبی و سنگی در این مکان جای گرفته تا گردشگرانی را که برای خرید سوغات به این مکان قدم می گذارند، از بازدید از دیگر مراکز خرید پکن بی نیاز کند. پارچه های اصیل ابریشمی چینی بازار ابریشم (Silk Street Market) چنان مرغوب و باکیفیت اند که بعید است نمونه مشابه آن ها را در دیگر مناطق کشور چین بیابید. در واقع این بازار مرکز اصلی فروش پارچه های ابریشمی در چین محسوب می شود. ناگفته نماند که خیاطان زبردست و ماهری در این بازار مشغول بکارند که قادرند پارچه های خریداری شده شما را در کمترین زمان ممکن به پوشاکی خوش دوخت برای شما مبدل و هدیه ای گرانبها و ارزشمند را از کشور چین به شما تقدیم کنند.
آدرس: Xiu Shui Dong Jie, Jian Wai Da Jie, Chaoyang Qu Beijing Shi, China

خیابان مبلمان کلاسیک گائوبیدیان


نام خیابان برای چنین مکانی گمراه کننده است، چراکه این مکان در حقیقت ناحیه ای متشکل از فروشگاه ها و کالاسراهایی است که از اجناس عتیقه و کهنه نظیر مبلمان چینی دوران دودمان مینگ انباشته گردیده اند. البته یافتن اجناس اصل در این بازار کار بس دشواری است زیرا اکثر کالاها و اجناس موجود در فروشگاه های بازار مبلمان کلاسیک گائوبیدیان (Gaobeidian Classical Furniture Old Street) نمونه باکیفیت مشابهی از اجناس موجود در دوران کهن چین بوده و در حقیقت تقلبی هستند. با این‌حال بازدید از چنین مکانی با آگاهی از این موضوع ضرری ندارد و ممکن است گشت و گذار در آن برای افرادی که دوست دارند کالاهایی غیر اصل را با قیمتی بسیار مناسب خریداری کنند، مفید باشد.
نحوه دسترسی به خیابان مبلمان کلاسیک گائوبیدیان: برای دسترسی به این مکان کافی است نزدیک ترین ایستگاه متروی محل اقامت خود را بیابید و بر خط شماره یک سوار شوید. پس از گذر از چندین ایستگاه، در پایانه گائوبیدیان از مترو پیاده شوید تا این مکان را در چندین قدمی خود بیابید.
آدرس: Chaoyang Beijing, China


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است