search
menu

معبد جید بودا شانگهای

[ پنهان کردن ]
درباره معبد جید بودا
چرا بازدید از معبد جید بودا پیشنهاد می‌شود؟
تاریخچه معبد جید بودا
معماری معبد جید بودا
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به معبد جید بودا
بهترین زمان سفر به شانگهای
مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک معبد جید بودا
هتل های نزدیک معبد جید بودا
رستوران های نزدیک معبد جید بودا

درباره معبد جید بودا


در قسمت غربی شانگهای، شهری بسیار مدرن و پررونق، معبد جید بودا وجود دارد. این معبد که در وسط شانگهای واقع شده است و معبد یوفو نیز نامیده می‌شود، سالانه بیش از ۲ میلیون بازدید‌کننده را به خود جذب می‌کند. این معبد به واسطه دو مجسمه مشهور بودا شناخته می‌شود. مجسمه اول بودای نشسته است که با سنگ‌های گران‌بها و زمرد تزئین شده است. مجسمه دوم بودای دراز کشیده است که از سنگ‌های مرمر و یشم سفید ساخته شده و با گوهرهای قیمتی تزئین شده است.
معبد جید بودا شانگهای
در طول سال نو قمری (معمولاً فوریه)، Jade Buddha Temple بسیار شلوغ است، زیرا حدود ۲۰۰۰۰ بودایی چینی برای دعا جمع می‌شوند. این معبد معروف روزانه هزاران بازدیدکننده و نمازگزار را پذیرا است و اکنون در طول سفر شانگهای به یک جاذبه دیدنی تبدیل می‌شود. معبد جید بودا مکان خوبی برای رفتن است چه بودایی باشید چه نباشید، این مکان فضایی آرام و و متعالی به جامعه شلوغ مدرن ما می‌افزاید. پیشنهاد می‌شود که در صورت خرید بلیط هواپیمای خارجی و سفر به شانگهای فرصت بازدید از این معبد زیبا را از دست ندهید.

چرا بازدید از معبد جید بودا پیشنهاد می‌شود؟


• محل پرستش محبوب بوداییان در شهر شلوغ شانگهای و جاذبه اصلی گردشگری این شهر است.
• معبد جید بودا، مانند بسیاری از معابد مدرن در چین، از سنت‌های این سرزمین سرچشمه می‌گیرد.

تاریخچه معبد جید بودا


در دوران امپراتور گوانگ شو در سلسله چینگ (۱۸۷۵-۱۹۰۸)، هوی ژن، یک راهب از کوه پوتو از طریق دو کوه معروف چینی، کوه ووتای و کوه امی، به زیارت تبت رفت. پس از تبت، او به هند رفت و سپس به برمه رسید. هنگامی که در برمه بود، آقای Chen Jun-Pu، مقیم چینی خارج از کشور در برمه، بودجه‌ای را برای یافتن سنگ‌های یشم با کیفیت بالا، که بعداً بر روی پنج مجسمه بودای یشمی حک شده بود، اهدا کرد. سپس هوی ژن مجسمه‌ها را به چین منتقل کرد. هنگامی که او از طریق شانگهای سفر می‌کرد، دو مجسمه در شهر جیانگ وان شانگهای باقی گذاشت، یکی بودای نشسته بود و دیگری بودای دراز کشیده بود. در اینجا هوی ژن توانست معبدی را با کمک‌های مالی اختصاص داده شده بسازد و مدت کوتاهی پس از آن درگذشت. این معبد در جریان قیام ۱۹۱۱ اشغال شد و مجسمه‌ها به Maigen Road منتقل شدند. در سال ۱۹۱۸، معبد اصلی در جنگ تخریب شد. سپس معبد در مکان فعلی توسط Ke Chen ساخته شد و توسط شنگ شوان هوآی اهدا شد. آقای شنگ شوان هوآی یکی از مقامات ارشد دربار بود و پدر و عمویش از شاگردان بودایی وارسته بودند. بازسازی ازسال ۱۹۱۸ تا ۱۹۲۸ طول کشید و پس از اتمام به معبد بودایی جید تغییر نام داد. این تنها صومعه بودایی کامل حفظ شده در شانگهای در طول انقلاب فرهنگی بود. در سال ۱۹۷۸، معبد برای عموم باز شد. از سال ۱۹۸۱، فعالیت‌های حقوقی مختلفی در معبد برگزار شد که چاپ و انتشار برخی از کتاب‌های مقدس یکی از آن‌ها بود.
معبد جید بودا شانگهای

معماری معبد جید بودا


اگرچه تاریخچه معبد جید بودا چندان طولانی نیست، اما سبک معماری قدیمی و کلاسیک آن را در این شهر مدرن، منحصر به فرد و بی‌نظیر می کند. تاریخ غنی کشور چین در معماری این معبد قابل مشاهده است. تالار‌های دوجاآرا، تالار ماهاویرا و برج بودای جید ساختار اصلی معبد را تشکیل می‌دهند و در کنار آن تالار کوان بین دیان، تالار آمیتابا دیان، تالار ذن تانگ، اتاق ناهار خوری و تالار بودای دراز کشیده قرار گرفته‌اند. اولین معبد در سمت چپ شما هنگام ورود، سالن پادشاهان آسمانی است که مجسمه‌های چهار پادشاه آسمانی را در خود دارد که به چهار نقطه اصلی نگاه می‌کنند. درست روبه روی آن، سالن بزرگ دو گوشه قرار دارد که مهم‌ترین ساختمان معبد است، جایی که نمازگزاران برای بوداهای گذشته، حال و آینده دعا می‌کنند. با گذر از تالار بزرگ به حیاطی آرام و محصور می‌رسید، جایی که پله‌ها به تالار جید بودا منتهی می‌شوند. مرکز اصلی معبد، بودای یشمی سبز کم رنگ به ارتفاع ۱.۹ متر است که در طبقه بالا نشسته است و عکس گرفتن از آن ممنوع است. در داخل این مجتمع، تالار بودای دراز کشیده قرار دارد که شامل یک بودای کوچک یشمی سفید دراز کشیده از برمه است که در یک فضای شیشه‌ای نمایش داده شده است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


برای رفتن به معبد باید بلیط تهیه کنید. همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۱۶:۳۰ بعد از ظهر می‌توانید از این معبد دیدن کنید. مدت زمان پیشنهادی برای بازدید از این جاذبه گردشگری منحصر به فرد بین ۱ تا ۲ ساعت است.

نحوه دسترسی به معبد جید بودا


در ابتدا با خرید بلیط هواپیما از هر شهری می‌توانید به شانگهای سفر کنید و سپس برای رسیدن به این جاذبه می‌توانید از خط ۱۳ مترو استفاده کنید و در ایستگاه Jiangninglu پیاده شوید و سپس از خروجی ۴ خارج شده و حدود پنج دقیقه به سمت جنوب قدم بزنید تا به معبد برسید. همچنین می‌توانید از اتوبوس های ۱۹، ۲۰۶، ۳۱۶، ۳۲۸ یا ۷۳۸ استفاده کنید و در ایستگاه Jiangninglu پیاده شوید.

بهترین زمان سفر به شانگهای


در ماه های اکتبر تا نوامبر ( ۹ مهر تا ۹ آذر) هوا بسیار معتدل بوده و بهترین زمان سفر به شانگهای است.
معبد جید بودا شانگهای

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک معبد جید بودا


موزه شانگهای: ۵.۷ کیلومتر
میدان مردم شانگهای: ۶.۶ کیلومتر
باغ یو: ۸.۵ کیلومتر
مرکز مالی جهانی شانگهای: ۹.۸ کیومتر
برج مروارید خاور: ۱۰.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک معبد جید بودا


هتل هانتینگ: ۷۵۰ متر
هتل سوشی لایت لاکچری: ۷۵۰ متر
هتل هانتینگ اکسپرس: ۹۵۰ متر
جون هائو اینترنشنال سرویس آپارتمنت: ۱.۱ کیلومتر
چنلانگ سرویس آپارتمنت: ۱.۱ کیلومتر

رستوران های نزدیک معبد جید بودا


وجتریین لایف استایل: ۱.۸ کیلومتر
رستوران دین تای فانگ: ۲.۸ کیلومتر
رستوران تیمو: ۳.۲ کیلومتر
رستوران ایتالیایی دا مارکو: ۴.۳ کیلومتر
رستوران هاکاسان: ۶.۵ کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است