search
menu

مرکز مالی جهانی شانگهای

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از مرکز مالی جهانی شانگهای پیشنهاد می شود؟
تاریخچه مرکز مالی جهانی شانگهای
معماری مرکز مالی جهانی شانگهای
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید
نحوه دسترسی به مرکز مالی جهانی شانگهای
بهترین زمان سفر به شانگهای
مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک مرکز مالی جهانی شانگهای
هتل های نزدیک مرکز مالی جهانی شانگهای
مرکز مالی جهانی شانگهای در منطقه پودونگ شانگهای واقع شده است و مرکزی برای اطلاعات و خدمات مالی است. در اینجا اطلاعات و منابع مالی، دو جریان بزرگ شکل دهنده قرن بیست و یکم به هم نزدیک شده و مغناطیس قدرتمندی را ایجاد می کنند. علاوه بر اطلاعات و منابع مالی، جریان های اقتصادی و فرهنگی شرق و غرب همگی به این مرکز کشیده شده است و در آنجا با یکدیگر تعامل دارند و جریانات جدیدی را ایجاد می کنند که به روزگار ما انرژی می بخشد. مرکز مالی جهانی شانگهای نزدیک به برج شانگهای و برج جین مائو است و با هم ساختمان های سه گانه اولین گروه آسمان خراش های فوق العاده جهان را تشکیل می دهند. همچنین این ساختمان در نزدیکی برج مروارید شرقی قرار دارد که این منطقه را به مکانی دیدنی برای بازدیدکنندگان شانگهای تبدیل کرده است. این آسمان خراش تا سال ۲۰۱۴ بلندترین ساختمان در شانگهای بود و امروزه پنجمین برج بلند چین است و یکی از جاذبه های گردشگری برجسته در شانگهای به شمار می آید. در صورت خرید بلیط هواپیما خارجی و سفر به شانگهای پیشنهاد می شود که در کنار سایر جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی این شهر از Shanghai World Financial Center نیز دیدن کنید.
مرکز مالی جهانی شانگهای

چرا بازدید از مرکز مالی جهانی شانگهای پیشنهاد می شود؟


• دهمین برج بلند دنیا است.
• معماری بی نظیر آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند.
• مجتمع مالی جهانی شانگهای بلندترین مرکز رصدی جهان با ارتفاع ۴۷۲ متر را در خود جای داده است.

تاریخچه مرکز مالی جهانی شانگهای


ساخت و ساز این برج در ابتدا در سال ۱۹۹۷ آغاز شد، اما به دلیل بحران اقتصادی آسیا که در آن زمان رخ داد، ساخت و ساز متوقف شد. متعاقبا این طرح برای مطابقت با آخرین مشخصات مورد نیاز موسسات مالی بین المللی مورد بازنگری قرار گرفت و در سال ۲۰۰۳ ساخت و ساز آن از سر گرفته شد. این ساختمان در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۷ پس از نصب آخرین تیر فولادی به ارتفاع کامل ۴۹۲ متر رسید. پانل های روکش نهایی در اواسط ژوئن ۲۰۰۸ نصب شد و نصب آسانسور در اواسط ژوئیه به پایان رسید. مرکز مالی جهانی شانگهای در ۱۷ جولای ۲۰۰۸ کامل و رسما در ۲۸ آگوست افتتاح شد. در ۳۰ آگوست ۲۰۰۸، طبقات برج برای عموم باز شد.

معماری مرکز مالی جهانی شانگهای


این مکان در محوطه برجسته ای به مساحت ۳۰۰۰۰ متر مربع و ۱۰۱ طبقه در مجاورت برج جین مائو، در خیابان قرن ۱۰۰ قرار دارد. این ساختمان دارای ساختار ترکیبی از بتن و فولاد است. آسمان خراش در پایین پهن است و با بالا آمدن باریک تر می شود. اضلاع کج آن در بالا به هم می رسند و مستطیلی را تشکیل می دهند. این ساختمان در شیشه آینه ای دوجداره قرار گرفته است. مرکز مالی جهانی شانگهای دارای سه عرشه مشاهده است: طبقه ۹۴، طبقه ۹۷ و طبقه ۱۰۰. عرشه مشاهده طبقه ۱۰۰ شامل یک پیاده رو از شیشه است که می توانید آن را تا طبقه های پایین مشاهده کنید، به علاوه نماهایی از رودخانه هوانگپو نیز دارد. دیافراگم بالای ساختمان دارای دهانه ای شبیه ذوزنقه است. این دیافراگم فشار باد بر ساختمان را کاهش می دهد. دیافراگم به مرکز مالی جهانی شانگهای نام مستعار ""در بازکن بطری"" می دهد. مرکز خرید و رستوران ها بین طبقات دوم و سوم B مرکز مالی جهانی شانگهای قرار دارند. بین طبقات سوم، پنجم، هفتم تا هفتاد و هفتم، دفاتر، اتاق های کنفرانس و مناطق تجاری مرکز مالی جهانی شانگهای قرار دارد. کمی بالاتر، از طبقه هفتاد و نهم تا نود و سوم، هتل پارک حیات و امکانات دقیق آن را خواهید دید.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید


همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۲۲:۳۰ شب می توانید از این برج زیبا بازدید کنید. برای بازدید از این آسمان خراش زیبا باید بلیط ورودی تهیه کنید. مدت زمان بازدید از این جاذبه گردشگری ۲-۳ ساعت است.
مرکز مالی جهانی شانگهای

نحوه دسترسی به مرکز مالی جهانی شانگهای


دسترسی به مرکز مالی جهانی شانگهای آسان است زیرا راه های زیادی برای رسیدن به آنجا وجود دارد. بسته به مناسب ترین راه برای شما می توانید از هر یک از گزینه ها مانند کشتی، مترو، تونل، اتوبوس، شاتل یا مترو استفاده کنید. اگر از کشتی استفاده می کنید، با کشتی به اسکله جاده Dongchang بروید. از اسکله، ده دقیقه پیاده روی سریع تا ساختمان معروف است. همچنین برای دسترسی به Shanghai World Financial Center می توانید از خط ۲ مترو استفاده کنید. اگر سوار اتوبوس می شوید می توانید در ایستگاه های Huayuan Shiqiaolu Dongtailu، Dongtailu Shijidadao، Lujiazui Huanlu Dongtailu و شیجی دادائو پودونگ نانلو که نزدیک ترین ایستگاه ها به مرکز مالی جهانی شانگهای است پیاده شوید و از جاهای دیدنی دیگر شانگهای مانند موزه شانگهای بازدید کنید.

بهترین زمان سفر به شانگهای


در ماه های اکتبر تا نوامبر ( ۹ مهر تا ۹ آذر) هوا بسیار معتدل بوده و فصل داغ گردشگری شانگهای است.
مرکز مالی جهانی شانگهای

مکان ها و جاذبه های دیدنی نزدیک مرکز مالی جهانی شانگهای


برج شانگهای: ۸۵۰ متر
برج مروارید خاور: ۲.۳ کیلومتر
باغ یو: ۴.۱ کیلومتر
موزه شانگهای: ۵.۴ کیلومتر
معبد جید بودا: ۹.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک مرکز مالی جهانی شانگهای


هتل فور سیزنس: ۳۵۰ متر
هتل پارک حیات: ۱.۱ کیلومتر
آی اف سی رزیدنس: ۱.۲ کیلومتر
هتل گرند کمپینسکی: ۱.۳ کیلومتر
هتل گرند حیات: ۱.۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است