search
menu

پارک های تفریحی پکن

[ پنهان کردن ]
درباره پارک های شهر پکن
چرا باید از پارک های شهر پکن بازدید کنیم؟
پارک معبد تمپل آو هون (Temple of Heaven Park)
پارک جینگ شان (Jingshan)
پارک بی های (Beihai)
باغ امپراطوری کاخ موزه Summer Palace Beijing
باغ گیاه شناسی پکن (Beijing Botanical Garden)
پارک ریتان (Ritan)

درباره پارک های شهر پکن


شهر پکن شامل پارک های زیبایی است؛ پکن به عنوان پایتخت کشور پرجمعیت چین در سطح جهان شهرت دارد و تصور همه از این شهر جایی پر هرج و مرج و شلوغ است. پکن به عنوان پایتخت سیاسی، فرهنگی و آموزشی کشور چین با فرودگاه بین المللی خود روزانه پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیاست که با خرید بلیط هواپیما به دومین فرودگاه شلوغ جهان سفر می کنند. پکن علاوه بر قطب تجاری کشور چین، به خاطر جاذبه های دیدنی خود محبوبیت فراوانی نزد گردشگران دارد. دوستداران تاریخ و فرهنگ از جاذبه های قدیمی و کهن شهر بازدید می کنند و دوستداران طبیعت نیز از طبیعت سرسبز و جنگل های انبوه بازدید می کنند. در این میان شهر پکن دارای جاذبه های دیدنی مانند پارک های زیبایی است که بازدید از Beijing Parks به همه توصیه می شود که با حضور در دامان طبیعت غرق در شادی خواهید شد.
پارک های تفریحی پکن

چرا باید از پارک های شهر پکن بازدید کنیم؟


• پارک های شهری، جنگل ها و بوستان ها جزو جاهای دیدنی شهر پکن محسوب می شوند.
• در حین گشت و گذار شهری، بهترین گزینه بازدید از پارک هاست.
• پارک ها محلی برای استراحت و لذت از طبیعت است.
• پارک های پکن جلوه رنگارنگی از گل و گیاه های گوناگون دارند و بازدیدکنندگان بیشتری را به سوی خود جذب می کنند.

در ادامه می خواهیم در مورد ۱۰ پارک پرطرفدار شهر پکن برایتان توضیح دهیم:

پارک معبد تمپل آو هون (Temple of Heaven Park)


تمپل آو هوِن یا معبد بهشت در واقع مجموعه ای از معابد بودایی است که در بین سال های ۱۴۰۶ تا ۱۴۲۰ توسط یونگ‌ لوساخته شده است و چندین سال بعد در قرن شانزدهم به دستور چیاچینگ، یازدهمین پادشاه گسترش یافت. پارک موجود در اطراف این معابد بسیار تماشایی است و بخشی از آن به زمین بازی کودکان، مسیر پیاده روی و محلی برای ورزش های همگانی و صبحگاهی اختصاص داده شده است. در ساعات مختلف روز گردشگران به این پارک مراجعه می کنند و برای سهولت بازدید، چندین دستگاه راهنمای صوتی در اختیار گردشگران قرار داده شده است تا توضیحاتی در مورد این پارک بشنوند.
آدرس: Tiantan E Rd, Dongcheng, Beijing, China

پارک جینگ شان (Jingshan)


پارک جینگ‌ شان دارای قدمتی طولانی است که به قرن ۱۱ میلادی بر می گردد؛ سال ها قبل، در این پارک، تپه ای دست‌ ساز ساخته شده و به عنوان باغ مورد استفاده قرار می گرفته است. در حال حاضر نیز ۵ تپه در این پارک وجود دارند و بر فراز هر کدام عمارتی دیده می شود. این عمارت ها در گذشته معمولا توسط درباریان به عنوان محلی برای تفریح در ایام تعطیلات استفاده می شد، امروزه نیز در پارک جینگ شان برخی فستیوال های شهر پکن، ورزش ها و فعالیت های دست جمعی برگزار می شود.
آدرس: 44 Jingshan W St, Xicheng District, Beijing, China, 100009
پارک های تفریحی پکن

پارک بی های (Beihai)


در سفرتان با تهیه بلیط هواپیما خارجی به شهر پکن، بازدید از پارک بی های به همه پیشنهاد می شود. قدمت این پارک به سال ۱۱۵۰ بر می گردد و این پارک سرگذشت ۵ خاندان پادشاهی چین، یعنی سلسله های یوان، جین، لیائو، چینگ و مینگ را دیده و از سال ۱۹۲۵ به شکل امروزی در آمده است. پارک بی‌ های شامل چشم اندازهای زیبا و طبیعت وصف ناپذیر، چندین عمارت، معبد و مجسمه تاریخی است که مشهورترین آن ها معبد لامائی است، این معبد در سال ۱۶۵۱ به پارک اضافه شده و هم اکنون به عنوان نماد این بوستان شناخته می شود. پارک بی های در تمامی فصل ها زیبایی خاصی دارد و تفریحاتی مانند قایق سواری، دوچرخه سواری و ورزش های سبک را در این پارک زیبا می توانید تجربه کنید.
آدرس: 1 Wenjin St, Xicheng District, China, 100034
ساعت بازدید: ۶:۳۰ صبح تا ۹ شب

باغ امپراطوری کاخ موزه Summer Palace Beijing


فضای سرسبزی در اطراف کاخ موزه پکن وجود دارد و به عنوان یکی از پر بازدیدترین پارک های پکن شناخته شده است. چندین نوع سنگ در اشکال گوناگون و زیبا در این پارک وجود دارند که چشم اندازی زیبا رو به شهر ممنوعه و درختان کهنسال دارند و با عمر ۵۰۰ ساله خود سبب محبوبیت این پارک شده اند و عکاسی در این پارک یکی از کارهای بی نظیر در سفر به پکن است.
آدرس: 19 Xinjiangongmen Rd, Haidian District, China, 100091

باغ گیاه شناسی پکن (Beijing Botanical Garden)


باغ گیاه شناسی پکن در سال ۱۹۵۵ ساخته شده و شامل ۶ هزار گونه گیاهی مختلف است، همچنین چندین نوع درخت، بوته و درختان میوه وجود دارد که شامل ۳۹۰۰ گونه از ۶۰۰۰ مورد است و همچنین ۵۰۰ نوع گل و حدود ۱۶۰۰ مدل گیاه گرمسیری و نیمه گرمسیری نیز در باغ گیاه شناسی پکن وجود دارند. نمایشگاه باغ گیاه شناسی دارای سه اتاق اصلی است و در واقع، مهم ترین قسمت باغ را تشکیل می دهند. اتاق اول مربوط به گل های همیشه بهار و انواع نخل هاست؛ اتاق دوم مخصوص گیاهان گرمسیری و اتاق سوم محلی برای نگهداری گیاهان تجاری است. همچنین بخش های گوناگونی مانند بخش هاس گل های رز شما را مدهوش خواهند کرد.
آدرس: Xiangshan Rd, Haidian District, Beijing, China
پارک های تفریحی پکن

پارک ریتان (Ritan)


یکی از پارک های شهر پکن که شما را از شلوغی شهر پکن دور می کند و آرامش و سکوت زیبایی در این پارک حکم فرماست و شامل گیاهان زیبا و باغات سرسبز و گل های رنگارنگ است. ریتان در لغت به معنای محراب یا قربانگاه خدای خورشید است که در زمان حکومت سلسله هایی مانند مینگ و چینگ مورد استفاده ی پادشاهان قرار می گرفت. در سال ۱۹۵۱ نیز دولت پکن فضای اطراف ریتان را گسترش داد و به شکل کنونی درآورد تا به عنوان فضای سبز و پارک شهری مورد استفاده همگان قرار گیرد. در پارک ریتان می توانید از امکاناتی مانند بازی پینگ پنگ استفاده کنید.
آدرس: 6 Ritan N Rd, Chaoyang, Beijing, China
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است