search
menu
ویتنام keyboard_arrow_down close

ویتنام

label
رزرو هتل
hotel
هتل ها ۲۵

درباره ویتنام

ویتنام (Vietnam) که به طور رسمی جمهوری سوسیالیستی ویتنام نامیده می‌شود، از کشورهای جنوب شرق آسیا و شرقی ترین کشور در منطقه «هندوچین» است. هانوی پایتخت سیاسی ویتنام و هو چی مین بزرگترین شهر آن است.

تاریخچه ویتنام


نخستین فرمانروایی حاکم در ویتنام، خاندان هونگ بانگ است. این خاندان و جانشینان آن به طور پیوسته با امپراتوری های گوناگون چین در کشمکش بودند. در سده شانزدهم میلادی و با ورود استعماری اروپاییان، فرانسوی‌ها وارد ویتنام شدند. در سده بیستم، کمونیسم در ویتنام رشد پیدا کرد و موجب تقسیم ویتنام به دو بخش شمال و جنوبی و در پی آن جنگ مشهور ویتنام با حضور آمریکا شد. پس از پایان جنگ، ویتنام به کمک توسعه گردشگری توانست به تدریج به بازسازی خود بپردازد.
ویتنام

جمعیت، جغرافیا و آب و هوای ویتنام


ویتنام با دارا بودن نزدیک به ۹۵ میلیون نفر جمعیت یکی از بیست کشور پرجمعیت جهان تلقی می‌شود. این کشور ۳۳۰ هزار کیلومتر مربعی دارای آب و هوای مناطق شرق آسیا است. در نتیجه دارای یک فصل خشک و کم باران و دارای یک فصل پرباران و مرطوب است. بخش‌های شمالی و جنوبی ویتنام از دید رطوبت و دما گاه تفاوت های زیادی با هم پیدا می‌کنند.

واحد پول، زبان و دین مردم ویتنام


از دید قومیتی، بیشتر مردم ویتنام را ویتنامی‌ها تشکیل می‌دهند که به زبان رسمی ویتنامی هم سخن می‌گویند. دین اکثریت مردم ویتنام «فولک» نام دارد و بودایی در رتبه بعدی ادیان ویتنام قرار می‌گیرد. واحد پول ویتنام دونگ نام دارد.
ویتنام

بهترین زمان سفر به ویتنام


ویتنام در بخش‌های شمالی دارای کوهستان های مترفع و در بخش های جنوبی و ساحلی مناطق کم ارتفاع تری دارد. این تفاوت در سطح موجب شده تا آب و هوای شمال و جنوب ویتنام تفاوت زیادی پیدا کند. از همین رو فصل مناسب برای سفر به ویتنام به شهری که قصد سفر به آن را دارید فرق می‌کند. اما معمولا زمستان و اوایل بهار ویتنام به ویژه در جنوب و مرکز بهترین زمان سفر است.

جشنواره ها و فستیوال های ویتنام


ویتنام به عنوان کشوری شرقی دارای جشنواره های فرهنگی و اجتماعی متنوعی است. از مهمترین این جشنواره ها و فستیوال های ویتنام می‌توان به جشن تت و جشنواره نیمه پاییز اشاره کرد.

دیدنی های ویتنام