search
menu

معبد ادبیات هانوی

[ پنهان کردن ]
چرا باید از معبد ادبیات هانوی بازدید کنیم؟
تاریخچه معبد ادبیات هانوی
معماری معبد ادبیات هانوی
بخش های مختلف معبد ادبیات هانوی
نحوه دسترسی به معبد ادبیات هانوی
جاذبه های نزدیک به معبد ادبیات هانوی
رستوران های نزدیک به معبد ادبیات هانوی
هتل های نزدیک به معبد ادبیات هانوی

چرا باید از معبد ادبیات هانوی بازدید کنیم؟


معبد ادبیات با نام های معبد لیتریچر و معبد لیتراچر در شهر هانوی در کشور ویتنام واقع شده است. این معبد مربوط به آیین کنفوسیوس بوده و میزبان آکادمی‌ سلطنتی است که جزو اولین دانشگاه های کشور ویتنام محسوب می شود. این معبد ارزشمند با معماری فوق العاده خود همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است و امروزه جزو جاذبه های دیدنی شهر هانوی به شمار می رود؛ هانوی پایتخت کشور ویتنام و شهری در میان کوه ها و دریاچه ها و طبیعتی زیباست که با غذاهای خوشمزه همواره گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند.
شهر هانوی برای مدتی تحت استعمار فرانسه بوده است و همین امر سبب گشته تا ساختمان ها با معماری فرانسوی ساخته شوند؛ حال معبد ادبیات به عنوان معبدی باور نکردنی یکی از مهم‎‌ ترین و قدیمی ترین معابد کشور ویتنام شناخته شده است و همچنین مکانی برای افتخارات و دستاوردهای علمی در کشور ویتنام از زمان های گذشته تا حال بوده است. به یاد داشته باشید تا در هنگام سفرتان به هانوی و بازدید از معبد ادبیات و در هنگام قدم زدن در اطراف این معبد قدیمی عکس های یادگاری بگیرید و لذت ببرید.
معبد ادبیات هانوی

تاریخچه معبد ادبیات هانوی


تاسیس این معبد به سال ۱۰۷۰ یلادی بر می گردد و به کنفوسیوس، دانشمندان و خردمندان وقف شده است. در سالهای اولیه تحصیل در این دانشگاه فقط مختص افرادی از خانواده های سلطنتی و اشراف بوده است اما با گذشت زمان حدودا در سال ۱۴۴۲ میلادی درهای علم و تحصیل در این دانشگاه به روی همگان باز شد و همگی یکجا به کسب علم پرداختند. این بنا در طی جنگ قرن ۲۰ میلادی تا حد زیادی نابود شد؛ اما بازسازی های انجام شده باری دیگر به این معبد جانی دوباره بخشید و به شکل اولیه خود بازگرداندند. معبد ادبیات هانوی در اصل به عنوان یک دانشگاه تاسیس شده است ولی بعد ها تا به امروز به عنوان معبد به طرز عالی محافظت شده است.

معماری معبد ادبیات هانوی


در این معبد می توان نمونه فوق ‌العاده ای از معماری سنتی ویتنام را تماشا کرد. Temple Of Literature در شهر هانوی دارای معماری سنتی است که در بازدید از این معبد می توانید با فرهنگ و سنت‌ های این کشور آشنا شوید و نحوه زندگی شان را در طول تاریخ به صورت یکجا تماشا کنید، همچنین می توانید با زمانی از تاریخ آشنا شوید که فقط بزرگان مملکت اجازه تحصیل داشتند و بقیه افراد از این نعمت بی بهره بودند.
معبد ادبیات هانوی

بخش های مختلف معبد ادبیات هانوی


در داخل معبد ادبیات هانوی چندین جاذبه وجود دارد که عبارتند از دریاچه ادبیات، چاه روشنی بهشتی، ستون‌ هایی با پایه های لاکپشتی شکل، عمارت های زیبا، حیاط‌ ها و پیاده‌ رو هایی که توسط خانواده‌ های سلطنتی استفاده می شدند. ساختمان‌ های تاریخی که مربوط به سلسله‌ های لی و تران هستند. در این دانشکده فقط اعضای خانواده‌ سلطنتی و طبقه اشراف موفق به کسب مدرک بودند و نامشان نیز برای همیشه بر روی یک ستون بر روی یک لاکپشت سنگی حکاکی شده است. این معبد بیشتر از اینکه جایی مذهبی باشد، محلی برای علم و تحصیل بوده است و در قسمت ورودی معبد مجسمه های عظیم سنگی و چوبی برای یاد بود و ستایش پادشاهان تزیین شده است و اینکه این معبد دارای ۵ حیاط بوده و دو مورد از حیاط ها با گیاهان و درختان زیبا تزئین شده ‌اند و در حیاط سوم یک استخر بزرگ با نام چاه روشنی بهشتی وجود دارد.
چهارمین حیاط نیز حیاط حکیم نامیده شده و مجسمه‌ ای از کنفسیوس قرار داده شده است. آخرین حیاط نیز تای هوک نام داشته و یک برج بزرگ طبل و ناقوس در این حیاط به چشم می خورند. فضای اطراف این معبد نیز با باغ های فوق‌العاده زیبا با درختان باستانی پر شده است. در قسمت های مختلف این معبد مجسمه‌ های سنگی و سنگ نوشته هایی خواهید دید که معبد ادبیات هانوی را به یکی از مهم ترین مکان‌ های فرهنگی شهر تبدیل کرده است، این موزه جایگاه ویژه‌ ای در میان مردم محلی و گردشگران از سراسر دنیا دارد که در طول سال تشویق به خرید بلیط هواپیما ارزان می شوند و سفرشان را به این منطقه آغاز می کنند.
معبد ادبیات هانوی

نحوه دسترسی به معبد ادبیات هانوی


معبد ادبیات هانوی در فاصله کوتاهی از میدان بادینه و کاخ ریاست جمهوری قرار گرفته است. در واقع، این معبد بین خیابان‌ های تون دوک تانگ و وان میو واقع شده و دسترسی به این قسمت از شهر بسیار آسان است و همه وسایل نقلیه به این قسمت از شهر در حال رفت و آمد هستند.
ساعت و هزینه بازدید از معبد ادبیات هانوی
برای بازدید از این معبد زیبا می توانید از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر با تهیه بلیط ورودی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که بازدید از این معبد حرمت دارد و باید هنگام بازدید لباس رسمی و پوشیده به تن داشته باشید و بدون کلاه و دامن کوتاه وارد شوید، در غیر اینصورت از ورود شما جلوگیری خواهد شد.

جاذبه های نزدیک به معبد ادبیات هانوی


آرامگاه هوشی مین: ۱.۲ کیلومتر
زندان هوا لو: ۱.۳ کیلومتر
قلعه امپراطوری لانگ تانگ: ۱.۴ کیلومتر
تئاتر عروسکی آبی تانگ لانگ: ۲ کیلومتر
دریاچه هوان کیم: ۲ کیلومتر
چهار معبد مقدس هانوی: ۳.۸ کیلومتر

رستوران های نزدیک به معبد ادبیات هانوی


رستوران وان میو دلی: ۱۲۰ متر
رستوران کوتو: ۱۸۰ متر
رستوران دون داک اولد: ۹۰۰ متر
رستوران اولد هانوی: ۱.۲ کیلومتر
رستوران هندی ایت لیست: ۲ کیلومتر

هتل های نزدیک به معبد ادبیات هانوی


هتل دو لا سین: ۶۵۰ متر
هتل دو تان: ۱ کیلومتر
هتل گرند سومرست: ۱.۳ کیلومتر
هتل میشل این: ۱.۶ کیلومتر
هتل ملیا: ۱.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است