search
menu

کاخ استقلال هوشی مین

[ پنهان کردن ]
چرا باید از کاخ استقلال هوشی مین بازدید کنیم؟
تاریخچه کاخ استقلال هوشی مین
معماری و بخش های مختلف کاخ استقلال هوشی مین
نحوه دسترسی به کاخ استقلال هوشی مین
ساعت و هزینه بازدید از کاخ استقلال هوشی مین
جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ استقلال هوشی مین
رستوران های نزدیک به کاخ استقلال هوشی مین
هتل های نزدیک به کاخ استقلال هوشی مین

چرا باید از کاخ استقلال هوشی مین بازدید کنیم؟


کاخ استقلال هوشی مین با نام کاخ اتحاد نیز شناخته می شود و در طول سال ها شاهد حوادث تاریخی مهمی بوده است، به همین دلیل این کاخ در تاریخ ویتنام نقش پررنگی داشته است. شهر هوشی مین در ویتنام با نام سایگون نیز شناخته می شود و دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی است. کاخ استقلال به عنوان نماد شهر هوشی مین نقطه عطف این شهر نیز محسوب می شود، به طوری که پایان جنگ و پیروزی ویتنام در سال ۱۹۷۵ با شکسته شدن دروازه این کاخ توسط تانک های ارتش اتفاق افتاده است، از آن موقع نیز این کاخ به محل زندگی ژنرال ویتنام به نام نگو دین دیم تبدیل گشته است و کاخ استقلال همواره مورد توجه گردشگران از سراسر دنیا بوده است.
کاخ استقلال هوشی مین

تاریخچه کاخ استقلال هوشی مین


زمان ساخت کاخ استقلال به سال ۱۸۶۸ برمی گردد. در آن سال هدف از ساخت این کاخ مکانی برای زندگی فرماندار فرانسوی بوده است. با اینکه در آن سال ها کاخ به شکل امروزی نبود اما در طی سال ها گسترش یافت و بزرگ تر و مجلل تر گردید. چندین سال بعد در میان مردم با نام کاخ نورودوم رایج شد که بعد از پایان استعمار فرانسه به رئیس جمهور ویتنام واگذار گردید و با تغییر نام به کاخ استقلال تا سال ۱۹۷۵ منزل رئیس جمهور ویتنام جنوبی، نگوین وان تیو بوده است. در سال ۱۹۶۲ این کاخ مورد حمله هوایی قرار گرفت و دستور ساخت کاخ محکمی داده شد تا ضد بمب باشد.
کاخ جدید در واقع همان کاخی است که می توانید با خرید بلیط هواپیما در کنار دیگر جاذبه های دیدنی ویتنام بازدید کنید. از زمان حمله کومونیست ها این کاخ به همان شکل باقی مانده و به عنوان مکانی برای بازدید در اختیار گردشگران قرار گرفته است. امروزه نیز علاوه بر بازدید توریست ها برخی از جلسات مهم دولتی و بین المللی در کاخ استقلال هوشی مین برگزار می شود.
کاخ استقلال هوشی مین

معماری و بخش های مختلف کاخ استقلال هوشی مین


این کاخ توسط معمار مشهور به نام Ngô Viết Thụ طراحی و ساخته شده است. Independence Palace با نمایی سفید رنگ در میان انبوهی از درختان دارای ۵ طبقه است که در کل حدودا ۲۶ متر ارتفاع دارد. طبقه پائین جزو جالب ترین بخش های این کاخ محسوب می شود، زیرا تونل های جنگی در آن جا قرار دارند، در هنگام ورود به این طبقه گویی به یک پناهگاه وارد می شوید. نقشه های جنگی بدون تغییر روی دیوار ها نصب شده اند. در طبقه بالایی نیز باند فرود هلیکوپتر طراحی شده است تا برخی از افراد مهم کشور از این طریق وارد کاخ شوند.
کاخ استقلال هوشی مین
در حیاط کاخ نیز چندین نمونه از تانک های دوران جنگ قرار داده شده اند و همین تانک ها نشان دهنده تاریخ این شهر هستند. طبقات کاخ استقلال شامل اتاق ها و بخش های متعدد با دکوراسیون و تزئینات ساده است. در وسط سالن طبقه اول نیز فرش قرمز رنگ بزرگی بر زیبایی این کاخ افزوده است. بازدید از این کاخ زیبا به همه گردشگران پیشنهاد می شود، زیرا گوشه ای از تاریخ پر فراز و نشیب این کشور را لمس خواهید کرد. اتاق های این بنا به خوبی حفظ شده اند و نشان دهنده سبک زندگی در بین سال های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ است. اگر می خواهید شاهد تاین همه زیبایی‌های تاریخی از نزدیک باشید بهتر است به فکر خرید بلیط هواپیما هوشی مین باشید.

نحوه دسترسی به کاخ استقلال هوشی مین


کاخ استقلال در یکی از خیابان های معروف شهر هوشی مین در نزدیکی بازار بن تان واقع شده است، بنابراین دسترسی به این کاخ بسیار آسان است. برای بازدید کافیست از تاکسی های شهری استفاده کنید و در مورد قیمت نیز در همان ابتدای مسیرتان به توافق برسید زیرا تاکسی های شهر هوشی مین به تاکسی متر مجهز نیستند.
کاخ استقلال هوشی مین

ساعت و هزینه بازدید از کاخ استقلال هوشی مین


برای بازدید از این کاخ زیبا می توانید همه روزه به جز روزهایی که سران ممکلت جلسه دارند مراجعه کنید؛ ساعت بازدید از این کاخ نیز در طول سال متفاوت است، بنابراین بهتر است قبل از رفتن در این زمینه اطلاعات کسب کنید، اما به صورت معمول ساعت کاری کاخ استقلال از ۸ صبح تا ۴ عصر است و برای تهیه بلیط ورودی می توانید به دروازه اصلی کاخ در طرف شرقی باغ های کاخ مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در هنگام ورود به کاخ وسایل بازدیدکنندگان توسط ماموران بازرسی خواهند شد تا ملاحظات امنیتی انجام گیرد. همچنین چندین راهنما به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ژاپنی برای توضیح و معرفی بخش ‌های مختلف کاخ استقلال هوشی مین در کاخ حضور دارند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به کاخ استقلال هوشی مین


کلیسای نوتردام هوشی مین: ۴۰۰ متر
موزه یادگار جنگ: ۱.۲ کیلومتر
موزه شهر هوشی مین: ۱.۲ کیلومتر
برح مالی بیتکس کو: ۱.۵ کیلومتر
باغ وحش و باغ گیاه شناسی سایگون: ۱.۵ کیلومتر
خانه اپرای سایگون: ۱.۶ کیلومتر
بازار بن تان: ۱.۸ کیلومتر
عبادتگاه پاگوداری امپراطور جید: ۲.۷ کیلومتر

رستوران های نزدیک به کاخ استقلال هوشی مین


رستوران سکرت گاردن: ۷۵۰ متر
کافه رستوران هارد راک: ۸۵۰ متر
رستوران گیاهی هوم: ۱.۱ کیلومتر
رستوران کوان نم: ۱.۴ کیلومتر
رستوران هندی شری ناتراج: ۱.۶ کیلومتر

هتل های نزدیک به کاخ استقلال هوشی مین


هتل قصر سنترال: ۶۰۰ متر
هتل ارکید: ۶۰۰ متر
هتل بلو دیاموند: ۷۵۰ متر
هتل لوکس: ۱.۲ کیلومتر
هتل پارک حیات: ۱.۴ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است