search
menu

نمایشگاه جنگ ویتنام هوشی مین

[ پنهان کردن ]
درباره نمایشگاه جنگ ویتنام
چرا باید از نمایشگاه جنگ ویتنام دیدن کنیم؟
تاریخچه نمایشگاه جنگ ویتنام
بخش های مختلف نمایشگاه جنگ ویتنام
زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از نمایشگاه جنگ ویتنام
سایر محل های دیدنی نزدیک به نمایشگاه جنگ ویتنام
هتل های نزدیک به نمایشگاه جنگ ویتنام
رستوران های نزدیک به نمایشگاه جنگ ویتنام

درباره نمایشگاه جنگ ویتنام


ویتنام کشوری در جنوب شرقی آسیا است. این کشور در طی تاریخ متحمل خسارات زیادی در اثر جنگ شده است. شهر هوشی مین یا سایگون یکی از بزرگترین شهرهای ویتنام است که جاذبه های گردشگری بسیاری مانند بازارهای مدرن و تعداد زیادی موزه دارد. هر کدام از موزه های شهر هوشی مین ویتنام با هدف به نمایش در آوردن تاریخ این کشور در حوزه های مختلف تاسیس شده اند. موزه ها بعنوان کتاب های مصوری هستند که می توانند هویت یک شهر یا کشور را بهتر از هر ابزار دیگری به نمایش بگذارند.
نمایشگاه جنگ ویتنام که در شهر هوشی مین قرار دارد نمایشگاهی است که در آن عکس های گرافیکی و تجهیزات نظامی بویژه در جنگ با آمریکا در معرض نمایش است. این نمایشگاه در جذب گردشگر بسیار موفق عمل کرده است و سالانه حدود نیم میلیون بازدید کننده دارد که دو سوم آنها گردشگران خارجی هستند. گردشگران می توانند با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر و از جاذبه های بی شمار آن بازدید کنند.
نمایشگاه جنگ ویتنام هوشی مین

چرا باید از نمایشگاه جنگ ویتنام دیدن کنیم؟


گردشگران می توانند با سفر به ویتنام و بازدید از نمایشگاه جنگ ویتنام با وقایعی که در جریان جنگ های ویتنام در طول تاریخ رخ داده است، به ویژه جنگ ویتنام و آمریکا آشنا شوند.
این نمایشگاه یا موزه جز برترین موزه ها از نظر بازدید کنندگان در سال ۲۰۱۸ بوده است و گردشگران با بازدید از این نمایشگاه می توانند خاطره بازدید از یکی از بهترین موزه های جهان را در ذهن خود ثبت کنند.
با سفر به ویتنام علاوه بر بازدید از موزه های بی نظیری که دارد، گردشگران می توانند از طبیعت صخره ای و بی نظیر ویتنام نیز لذت ببرند.

تاریخچه نمایشگاه جنگ ویتنام


در ۴ سپتامبر سال ۱۹۷۵ دولت ویتنام نمایشگاهی برای نشان دادن جنایات آمریکا را افتتاح کرد. از زمان آغاز به کار این نمایشگاه تمام آثار به نمایش در آمده به نوعی بیانگر ابعاد و زوایای مختلف جنگ وحشتناک ویتنام و آمریکا بودند. اصلی ترین هدف برپایی این نمایشگاه نمایش ظلمهای آمریکایی، چه واقعی و چه اغراق آمیز بود. جنگ بین ویتنام و آمریکا یکی از وحشتناک ترین جنگ ها در طول تاریخ ویتنام بشمار می رود. هنگامی که آمریکا و ویتنام روابط را در۱۹۹۰عادی کردند، نام این موزه از موزه جنایات جنگی آمریکا و چین به نمایشگاه جنایات جنگ و تجاوز تغییر یافت. قبل از تغییر نام این نمایشگاه و بهبودی در روابط بین دو کشور، تحریم های اقتصادی ویتنام را فلج کرده بود.
نمایشگاه جنگ ویتنام هوشی مین

بخش های مختلف نمایشگاه جنگ ویتنام


این نمایشگاه در ساختمان قبلی سرویس اطلاعات ایالات متحده واقع شده است. ساختمان نمایشگاه از چندین اتاق تشکیل شده است و همچنین حیاط آن نیز مکانی برای نمایش تجهیزات جنگی بزرگ است. طبقه همکف این موزه به مجموعه پوسترها و عکسهایی اختصاص داده شده است که نشان دهنده حمایت از جنبش ضد جنگ در سطح بین المللی است. در محوطه نمایشگاه شما می توانید برخی از سلاح های آزمایشی استفاده شده در جنگ را ببینید.
در طبقه بالای این نمایشگاه عکس هایی از آثار عکاسان جنگ نظیر «لری برروز» و «رابرت کاپا» قابل مشاهده است که خود این عکاسان نیز در جریان جنگ کشته شده اند. بخش عکس ها شامل ۳۳۰ عکس است که عکس ها نمایش دهنده جنایات جنگی آمریکا در ویتنام است.
نمایشگاه جنگ ویتنام هوشی مین
از جمله محتواهای عکس ها می توان به مردم آسیب دیده از جنگ اشاره کرد زیرا که در خلال جنگ، مواد شیمیایی استفاده شده باعث آسیب دیدن بسیاری از مردم و به دنیا آمدن ۵۰۰ هزار کودک با نقص جسمانی شده است. مجموعه ای از عکسها نیز وجود دارند که «بنیو ایشیکاوا» روزنامه نگار جنگی در سال ۱۹۹۸ به این نمایشگاه اهدا کرده است.
از جمله مخوف ترین بخش های این نمایشگاه بخش قفس های ببر است که دولت ویتنام زندانیان سیاسی را در این قفس ها نگه داری می کرد. علاوه بر نمایش آنچه که از جنگ ویتنام و آمریکا برجای مانده است، برخی از قسمت ها برای نمایش بقایای جنگ چین و هند در نظر گرفته شده است. سلاح ها و تجهیزات جنگی که در این نمایشگاه می توان دید شامل: یک هلیکوپتر با موشک انداز، یک تانک، یک هواپیمای جنگنده، یک هواپیمای حمله تک نفره، یک هلیکوپترUH-1 "Huey" ، یک جنگنده F-5A، یک بمب BLU-82 "Daisy Cutter" ، مخزن M48 Patton، یک بمب افکن A-1 Sky raider و یک بمب افکن حمله اژدها A-37 است. گردشگران می توانند از فروشگاه سوغاتی نمایشگاه: کتاب، کارت پستال و یادگاری های بازیافت شده از مواد جنگی، از جمله کلیدهای ساخته شده از گلوله های قدیمی را خریداری کنند. پس با خرید بلیط هواپیما هوشی مین یک سفر متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنید.
نمایشگاه جنگ ویتنام هوشی مین

زمان و هزینه پیشنهادی برای بازدید از نمایشگاه جنگ ویتنام


گردشگران برای بازدید از این نمایشگاه می توانند ۱ الی ۲ ساعت زمان صرف کنند. باید در نظر داشت این نمایشگاه همه روزه از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ عصر برای بازدید عموم باز است. ورودیه هر شخص به نمایشگاه ۱۵.۹۹ دلار است.

سایر محل های دیدنی نزدیک به نمایشگاه جنگ ویتنام


موزه هنر نقاشی: ۱.۶ کیلومتر
پارک تفریحی دام سن: ۱.۸ کیلومتر
کاخ استقلال: ۲ کیلومتر
موزه تاریخ ویتنام: ۲.۹ کیلومتر
موزه داروهای سنتی ویتنام: ۳.۱ کیلومتر

هتل های نزدیک به نمایشگاه جنگ ویتنام


هتل سیلا لوربان: ۳۵۰ متر
هتل نووتل سایون: ۱.۴ کیلومتر
هتل آدورا آرت: ۲ کیلومتر
هتل بیچ دوین: ۲ کیلومتر
هتل رکس: ۲.۲ کیلومتر

رستوران های نزدیک به نمایشگاه جنگ ویتنام


رستوان هام: ۲۱۰ متر
رستوران ان ۲۱: ۳۵۰ متر
رستوران کمپانگ پاندان: ۱.۷ کیلومتر
رستوران هندی گوجارات: ۲.۲ کیلومتر
رستوران ایتالیایی آر اند جی: ۳.۶ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است