search
menu

قلعه سلطنتی تانگ لانگ هانوی

[ پنهان کردن ]
درباره قلعه سلطنتی تانگ لانگ
چرا بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ پیشنهاد می شود؟
تاریخچه قلعه سلطنتی تانگ لانگ
ارزش های فرهنگی قلعه سلطنتی تانگ لانگ
بخش های مختلف قلعه سلطنتی تانگ لانگ
هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ چقدر است؟
فصل مناسب برای بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ چه زمانی است؟
در نزدیکی قلعه سلطنتی تانگ لانگ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟
چه هتل هایی در نزدیکی قلعه سلطنتی تانگ لانگ برای اقامت وجود دارد؟
چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قلعه سلطنتی تانگ لانگ هستند؟

درباره قلعه سلطنتی تانگ لانگ


قلعه سلطنتی تانگ لانگ (به انگلیسی: Thăng Long Imperial Citadel) که به دژ هانوی نیز شهرت دارد، یادگاری است کهن و ماندگار از تاریخ گران‌بهای شهر تماشایی هانوی، شهر باستانی باشکوهی که اصالت تاریخی کشور زیبای ویتنام را به زیبایی در اماکن تاریخی باارزش و دیدنی‌ خود منعکس ساخته و هنر ناب ملت بزرگ این سرزمین را در معماری سازه های شگفت انگیزش به نمایش گذاشته است. قلعه سلطنتی تانگ لانگ با آن پیکر خوش تراش و معماری خوش نقش و نگارش، نقطه آغازی است برای آشنایی با شهر کهن و زیبای هانوی، مکانی برای شیرجه زدن در تاریخ غنی ویتنام و تماشای زیبایی های بی حد و حصر آن.
بنابراین، اگر بلیط هواپیما ویتنام را خریداری کردید، بی‌معطلی راهی این دژ تاریخی شوید تا چهره حقیقی هانوی را از نزدیک نظاره‌گر باشید.
قلعه سلطنتی تانگ لانگ هانوی

چرا بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ پیشنهاد می شود؟


جزو کهن ترین دژهای شهر دیدنی هانوی بشمار می رود.
از ارزش تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی برخوردار بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.
جلوه زیبای معماری پیچیده این مکان برای افرادی که به هنر معماری علاقه دارند، بسیار تماشایی است.
از بخش های جذاب متعددی نظیر سازه های آجری زیبا و تونل پنهانی زیرزمینی تشکیل شده است.

تاریخچه قلعه سلطنتی تانگ لانگ


نخستین سنگ بنای قلعه سلطنتی تانگ لانگ در قرن هفتم میلادی، زمانی که هجوم حملات چین به ویتنام به اوج خود رسیده بود، نهاده شد. پس از آزادسازی مناطق ویتنام، این دژ که به سازه ای مخروبه مبدل شده بود، برای مدتی رها شد، تا در سال ۱۰۱۰ میلادی، لای تای، پادشاه وقت ویتنام، دستور داد که پایتخت این کشور را از هوآ لو به دای لا (نام سابق هانوی) منتقل کنند و آن را تانگ لانگ بنامند. دژ تانگ لانگ بر مخروبه های قلعه رها شده چینی‌ها ساخته شد و تا مدت ها (سیزده قرن متوالی) کانون قدرت سیاسی منطقه‌ای این سرزمین باقی ماند.
قلعه سلطنتی تانگ لانگ هانوی

ارزش های فرهنگی قلعه سلطنتی تانگ لانگ


قلعه سلطنتی تانگ لانگ صرفا مکانی باستانی در پایتخت ویتنام نیست، بلکه کتابی است قطور از رویدادهای نانوشته کشور زخم خورده ویتنام. این مکان تماشاگر تغییرات و دگرگونی های تاریخی شگرفی بوده و از جنگ های ویرانگر بسیاری جان سالم بدر برده تا امروز در قامت شاهدی زنده، تاریخ پرفراز و فرود ویتنام را برای بازدیدکنندگان روایت کند. ارزش و اهمیت فرهنگی این مکان به حدی است که بخش مرکزی دژ بدلیل معماری منحصربفرد و جذاب و طراحی شگفت انگیزی که دارد در فهرست میراث فرهنگی یونسکو جای گرفته است. با وجود اینکه آثار مخرب گذر زمان در بخش مرکزی قلعه سلطنتی تانگ لانگ مشهود است، اما این بخش همچنان زیبایی های بی بدیل خود را حفظ کرده است و چون جواهری در این قلعه تماشایی جلوه‌گری می کند.

بخش های مختلف قلعه سلطنتی تانگ لانگ


قلعه سلطنتی تانگ لانگ از ۶ بخش اصلی زیر تشکیل شده است:
برج پرچم (کای دالی): برج ۳۳ متری پرچم با جلوه تماشایی و باشکوه خود نه تنها یکی از دیدنی ترین بخش های قلعه سلطنتی تانگ لانگ بشمار می رود، بلکه نماد شهر باستانی هانوی نیز محسوب می شود. این برج که از چهار طبقه تشکیل شده، نخست در سال ۱۸۱۲ و در زمان امپراتوری دودمان نگوین احداث گردید و برای مدتی طولانی در دوران مختلف به عنوان برج نگهبانی از آن استفاده شد. امروزه این برج با آن پرچم سرخ رنگ افراشته برفراز خود، بیرقی که با وزش باد دلربایی می کند، جلوه بسیار زیبایی را آفریده است؛ چشم انداز جذابی که حس غرور و وطن پرستی را در وجود هر ویتنامی زنده می کند.
قلعه سلطنتی تانگ لانگ هانوی
کاخ کین تیِن: این کاخ که در قلب قلعه سلطنتی تانگ لانگ قرار گرفته، همان بخش مرکزی معروفی است که رویدادهای مهم و جشن های سلطنتی در آن برگزار می شد. این کاخ ۲.۳ متر ارتفاع و ۵۷ متر طول دارد و بدلیل قدمت تاریخی بسیار زیاد خود، مهم‌ترین بخش تاریخی و فرهنگی این مجموعه بشمار می رود.
دوآن مون (دروازه جنوبی): دروازه دوآن مون در بخش جنوبی قلعه سلطنتی تانگ لانگ قرار گرفته و توسط دودمان متاخر لی به این مجموعه افزوده شده است. نکته جالب در مورد دوآن مون این است که مردم عادی اجازه عبور از آن را نداشتند و صرفا برای گذر خانواده سلطنتی احداث شده بود. گفتنی است که این دروازه از یک درب اصلی در مرکز و چهار درب کوچک فرعی در اطراف تشکیل شده است. زیبایی این دروازه در شب و زمانی که چراغ فانوس های زیبای آن -که به شکل نیلوفر آبی طراحی شده اند- روشن می گردد، دوچندان می شود.
باک مون (دروازه شمالی): این دروازه آجری که طاقی سنگی برفراز خود دارد، به عنوان مکانی برای پرستش دو تن از برجسته ترین حکمرانان هانوی استفاده می شود. این افراد که هوآنگ دیو و نگوین تری فونگ نام دارند، جزو کسانی بودند که در زمان هجوم مستعمران فرانسوی، به پادشاه خود وفادار ماندند و نامشان را برای همیشه در یاد مردم ویتنام ماندگار ساختند.
هائو لائو (پاگودای شاهزاده): هائو لائو که به برج پشتی معنی می شود، ساختمانی است متشکل از یک زیرزمین و سه طبقه. این برج که برای اقامت شاهزادگان و ملکه احداث شده بود، در قرن نوزدهم به شدت آسیب دید، اما بعدها فرانسوی ها این مکان را به شکل و شمایل اصلی آن بازسازی کردند.
قلعه سلطنتی تانگ لانگ هانوی
اتاق و تونل دی ۶۷ (D۶۷): این تونل زیرزمینی که در اتاق دی ۶۷ ، اتاقی واقع در بخش شمالی سرسرای کین تین، قرار گرفته است، یکی از جذاب‌ترین بخش های قلعه سلطنتی تانگ لانگ به حساب می آید، این مکان -که از آن برای برای تخلیه قلعه در مواقع اضطراری استفاده می شد- جزو جدیدترین بخش هایی است که به قلعه سلطنتی تانگ لانگ افزوده گشته و به تجهیزاتی از قبیل سیستم عایق صوتی مجهز شده است.

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ چقدر است؟


طبیعی است که بازدید از چنین مکان جذابی منوط به پرداخت هزینه ورودی باشد؛ اما این هزینه برای کودکان، دانش آموزان و سالمندان نیم بها محاسبه می گردد. ناگفته نماند که برای بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ به زمانی حدود یک ساعت و نیم نیاز دارید.

فصل مناسب برای بازدید از قلعه سلطنتی تانگ لانگ چه زمانی است؟


چنانچه دوست دارید در آب و هوایی مطلوب از قلعه سلطنتی تانگ لانگ بازدید کنید، زمانی بین ماه های مارس تا آپریل را برای خرید بلیط هواپیما هانوی برگزینید. در این زمان از سال هوای این منطقه بسیار مساعد و معتدل بوده و برای بازدید از جاهای دیدنی هانوی بسیار مناسب است.

در نزدیکی قلعه سلطنتی تانگ لانگ از چه جاهای دیدنی دیگری می توان بازدید کرد؟


معبد کوان تان: ۷۰۰ متر
آرامگاه هوشی مین: ۸۵۰ متر
معبد ادبیات: ۱.۴ کیلومتر
زندان هوا لو: ۲ کیلومتر
تئاتر عروسکی تانگ لانگ: ۳ کیلومتر
دریاچه هوان کیم: ۳ کیلومتر

چه هتل هایی در نزدیکی قلعه سلطنتی تانگ لانگ برای اقامت وجود دارد؟


سنترال گیست هاوس: ۵۰۰ متر
اقامتگاه ترونگ تام هوی: ۵۵۰ متر
هتل هانوی سوئیت فمیلی هومستی: ۷۵۰ متر
هتل دراگون پرل: ۱.۴ کیلومتر
هتل اسکای لارک: ۱.۴ کیلومتر

چه رستوران ها و غذاخوری هایی نزدیک به قلعه سلطنتی تانگ لانگ هستند؟


رستوران فوک دانگ: ۲۱۰ متر
رستوران نها هانگ نام لانگ: ۲۷۰ متر
رستوران پالاس کافه: ۳۰۰ متر
رستوران هیلان کافی: ۳۰۰ متر
رستوران کونگ وین نهو: ۴۵۰ متر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است