search
menu

۱۱ جزیره شگفت انگیز هالونگ ویتنام

[ پنهان کردن ]
جزیره وندان
جزیره تی تاپ
جزیره کت با
جزیره توان چائو
جزیره بون هان
جزیره با مون
جزیره کوان لان
جزیره انگوس وونگ
جزیره کنگ دو
جزیره دائو بی
جزیره چشم اژدها یا دراگون آی
خلیج هالونگ "ha long" یکی از خلیج‌های زیبا و جذابی است که در شمال شرقی کشور ویتنام قرار دارد. مساحت این خلیج بالغ بر ۱۵۰۰ کیلومتر مربع است. در این خلیج می‌توانید انواعی از پدیده‌های زیبا و جذاب طبیعی را مشاهده کنید؛ از غارهای جذاب و رازآلود گرفته تا جزایر کوچک و زیبایی که از درختان سرسبز پوشیده شده‌است. همچنین در این منطقه از کشور در این خلیج می‌توانید تعدادی دهکده شناور را نیز مشاهده کنید.
پدیده‌های طبیعی این منطقه از کشور ویتنام آن‌قدر خاص و منحصربه‌فرد هستند که در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌است. در خلیج هالونگ، ۱۹۰۰ جزیره در اشکال و اندازه‌های مختلف وجود دارد. تعداد این جزایر زیبا آن‌قدر زیاد است که گردشگرانی که به ویتنام سفر می‌کنند نمی‌دانند درطول مدت‌زمان سفرشان از کدام جزیره دیدن کنند. اگر شما نیز قصد سفر به کشور ویتنام را دارید و دوست دارید از جزایر بسیار زیبا و جاهای دیدنی هالونگ دیدن کنید تا آخر مقاله همراه ما باشید تا با بهترین جزایر این خلیج آشنا شوید.
۱۱ جزیره  شگفت انگیز هالونگ ویتنام

جزیره وندان


یکی از جزایر بسیار زیبای هالونگ جزیره وندان "van don" نام دارد. این جزیره در میان جزایر دیگر خلیج هالونگ، ازنظر بزرگی، در رتبه اول قرار دارد. طول آن ۳۰ کیلومتر و عرض آن ۱۵ کیلومتر است. در این جزیره یک مسیر جذاب برای پیاده‌روی وجود دارد که طول آن ۲ کیلومتر است و تمام طول آن بر روی ماسه است. در این مسیر تعداد زیادی انتخاب برای رزرو هتل و چندین مرکز تفریحی برای انجام ورزش‌های آبی وجود دارد. این جزیره زیبا با استفاده از یک پل به شهری بنام چای رانگ "chai rong" متصل می‌شود. در این شهر چندین هتل و رستوران وجود دارد. اگر در جزیره وندان به‌اندازه کافی به گشت‌وگذار پرداختید و دوست داشتید سری به رستوران‌های ویتنام بزنید، می‌توانید به شهر چای رانگ بروید و رستوران‌های آن را امتحان کنید.
اگر هم قصد بازدید از خلیج‌ بای تو لانگ "bai tu long bay" را داشتید، در بندر این شهر کشتی‌های مسافربری وجود دارند که با پرداخت هزینه آن‌ها می‌توانید به این خلیج بروید و از جزایر جذاب آن خلیج نیز دیدن کنید.

جزیره تی تاپ


یکی از جزایر زیبای خلیج هالونگ که دقیقاً در مرکز آن قرار گرفته، جزیره تی تاب (ti_top) نام دارد. این جزیره با وجود اندازه کوچکش توانسته گردشگران زیادی را جذب خود کند. دلیل نام‌گذاری این جزیره داستان جذابی دارد. گفته می‌شود که در سال ۱۹۶۲ میلادی، رئیس‌جمهور وقت کشور ویتنام (ho chi minh) به همراهه فضانورد روسی به نام تی تاو (titov) از این جزیره دیدن می‌کند. بعد از این بازدید، رئیس جمهور ویتنام دستور می دهد که نام این فضانورد را بر روی جزیره بگذارند.
اگر در سفر خود به کشور ویتنام به‌دنبال فعالیت‌های تفریحی مختلف هستید، حتما به جزیره تی تاپ بروید تا بتوانید از سفر خود نهایت لذت را ببرید. در آب‌های نزدیک این جزیره می‌توانید شنا کنید و اگر تشنه شدید می‌توانید به مغازه‌های واقع در این جزیره مراجعه کنید. در این جزیره فقط ۱ ساحل شنی وجود دارد و دور تا دوره آن را صخره‌های مرتفع ای پوشانده‌است که بر روی آن درختان سرسبز قرار دارد.
اگر دوست داشتید هیجان بیشتری را در این جزیره تجربه کنید، می‌توانید بنانا سواری کنید یا اگر به والیبال علاقه دارید ۲ تیم شوید و مدتی را در ساحل این جزیره والیبال بازی کنید.
در این جزیره تپه مرتفعی وجود دارد که می‌توانید با بالا رفتن از ۴۰۰ پله به آن برسید و در آنجا، خلیج هالونگ و طبیعت زیبای آن را تماشا کنید. اگر به ارتفاع علاقه دارید، می‌توانید در این جزیره پاراگلایدر سواری کنید.

جزیره کت با


یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره کت با(cat ba) نام دارد. در این جزیره کوه‌های مختلفی وجود دارد که اکثر آن‌ها از جنس سنگ آهک هستند و با درختان سرسبز پوشیده شده اند. پدیده‌های طبیعی این جزیره آن‌قدر متنوع و جذاب هستند که اگر به طبیعت گردی علاقه داشته باشید، شور و هیجان زیادی را از دیدن این پدیده‌ها کسب خواهید کرد. در جزیره کت با دریاچه‌های طبیعی، جنگل‌های حرا، خط ساحلی که از صخره‌های زیبا و شن‌های سفید ایجاد شده‌اند و صخره‌های مرجانی را مشاهده می‌کنید.
بر خلاف اکثر جزایر خلیج هالونگ که خالی از سکنه هستند، در جزیره «کت با» چندین خانوار زندگی می‌کنند. مردم این جزیره برای تامین مخارج زندگی روزمره خود ماهیگیری می‌کنند. اکثر آن‌ها در بخش جنوبی جزیره زندگی می‌کنند و باقی نفرات در ۶ گروه کوچک در جزیره پراکنده شده‌اند و برخی نیز بر روی قایق‌هایشان، کمی دورتر از ساحل، یک دهکده کوچک را بر روی آب ایجاد کرده‌اند و در همان‌جا زندگی می‌کنند. جاده ای از شمال تا جنوب جزیره کشیده شده‌است که شهر اصلی جزیره را به بندر شمالی که با نام گیا لوان (gia luan) شناخته می‌شود، متصل می‌کند. در این بندر قایق‌هایی وجود دارد که مسافران را به شهر هالونگ (halong) و توئا چائو (tuan chau) می برد.
در سال ۲۰۰۴ مجمع‌الجزایر «کت با» به خاطر تنوع زیستی و اکوسیستم متنوعی که دارد، در لیست ذخیره‌گاه های زیست‌کره یونسکو به ثبت رسیده است.
گردشگران زیادی به این جزیره سفر می‌کنند تا در هتل‌های جذاب، تفرج‌گاه‌های سرگرم‌کننده و رستوران‌های محلی آن لحظات لذت‌بخشی را تجربه کنند. اگر به کشور ویتنام سفر کردید و دوست داشتید از جزایر دیدنی خلیج هالونگ دیدن کنید، حتما در زمان بازدید از جزیره «کت با» شب را در این جزیره بمانید تا زندگی شبانه‌ی این جزیره را نیز تجربه کنید.
۱۱ جزیره  شگفت انگیز هالونگ ویتنام

جزیره توان چائو


یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره توان چائو (tuan cau) نام دارد. این جزیره ۸ کیلومتر با شهر فاصله دارد. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور ویتنام مدتی را در ۱ طبیعت بکر، به‌دور از امکانات شهری مثل برق سپری کنید، این جزیره مناسب شما است. در این جزیره می‌توانید آسمان پرستاره را به‌راحتی در شب تماشا کنید. در سواحل این جزیره چندین هتل وجود دارد که امکانات و کیفیت خدمات آن ها در سطح هتل‌های بین‌المللی است. برخی از هتل‌های این جزیره ۴ ستاره هستند.
یک تفرجگاه تفریحی نیز در جزیره وجود دارد که با مراجعه کردن به آن می‌توانید انواعی از ورزش‌های جذاب مثل گلف و چندین ورزش محلی را امتحان کنید. در نزدیکی این تفرجگاه، فرودگاهی مخصوص هلی‌کوپتر ساخته شده است. اولین هواپیماهای دریایی کشور ویتنام که با نام خطوط هوایی "hai au" شناخته می‌شوند در این فرودگاه نشست‌وبرخاست دارند. با مراجعه به این فرودگاه محلی می‌توانید سوار هلی‌کوپتر شوید و طبیعت زیبای خلیج هالونگ و جزایر آن را از آسمان ببینید.

جزیره بون هان


یکی از بزرگ‌ترین جزایر خلیج هالونگ جزیره بو هان "bo hon" نام دارد. اگر دوست داری در سفر خود به کشور ویتنام به جزایری بروید که غارهای شگفت‌انگیز و رازآلودی را در دل خود جای داده است، بازدید از جزیره بون هان را در اولویت قرار دهید.
یکی از غارهای شگفت‌انگیز موجود در این جزیره غار لوان "luon" نام دارد. برای بازدید از این غار باید سوار بر یک قایق کوچک شوید و از وسط حفره‌ای که توسط این غار ایجاد شده‌است عبور کنید. در انتهای غار به یک دریاچه‌ی زیبایی می‌رسسد که اطراف آن را دیواره‌هایی از سنگ آهک احاطه کرده است. هر آنچه از زیبایی‌های غارهای این جزیره بگوییم کم گفته‌ایم. باید از نزدیک شاهد زیبایی های این جزیره باشید. اگر چشمان تیزبینی داشته باشید یا یک دوربین شکاری همراه خود به جزیره بون هان ببرید، ممکن است بتوانید گوزن یا میمون‌های ساکن این جزیره را ببینید.
یکی دیگر از غارهای جذابی که در این جزیره وجود دارد، غار ویرجین نام گرفته‌است. ویرجین "virgin" که در زبان فارسی به‌معنای باکره می‌شود. داستان عاشقانه‌ای پشت این نام گذاری وجود دارد. گفته می‌شود که یک خانواده‌ی فقیر به دلیل بدهی که به یک فرد پول‌دار داشته‌اند، مجبور شده‌اند که دخترشان را به عقد طلب کارشان دربیاورند. دختر بیچاره‌ای که عاشق ۱ ماهیگیر محلی بود، بعد از شنیدن این قضیه، دست به فرار می‌زند و سعی می‌کند ماهیگیر را پیدا کند. ماهیگیر نیز وقتی متوجه می‌شود دخترک به دنبال او است با قایق ماهیگیری اش راهی دریا می‌شود تا او را پیدا کند. اما آن شب، دریا طوفانی بود. این ۲ عاشق نتوانستند همدیگر را پیدا کنند و دخترک بیچاره از فرط خستگی به زمین می افتد و می میرد و همان‌جا تبدیل به سنگ می‌شود. ماهیگیر محلی نیز از فرط اندوه از دست دادن عشقش، جان خود را از دست می‌دهد و او نیز تبدیل به سنگ می‌شود و در نهایت از بدن این دو، این غار ساخته می شود.
غارهای این جزیره بسیار زیبا و شگفت‌انگیز ساخته شده‌اند. از استالاکتیت هایی که از سقف‌های این غار آویزان شده‌اند تا دالان‌های مختلفی که در جای‌جای آن وجود دارد، همگی نشان از زیبایی های طبیعت این منطقه دارد و شاید هم به خاطر داستان زیبای عاشقانه ای باشد که چگونگی ساخته شدن این غار را توضیح می دهد.
۱۱ جزیره  شگفت انگیز هالونگ ویتنام

جزیره با مون


جزیره با مون "ba mun" بخشی از پارک ملی بای تو لانگ "bai tu long" است. این پارک ملی در سال ۲۰۰۱ افتتاح شد. اگر دوست دارید در سفر خود به کشور ویتنام یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های کره زمین را از نزدیک ببینید، باید به جزیره با مون بروید. در جنگل‌های این جزیره درختانی را پیدا می‌کنید که جزء درختان باستانی کره زمین هستند. بسیاری از این درختان بسیار بلند هستند.
اگر به بخش شرقی این جزیره بروید صخره‌های بلندی را مشاهده می‌کنید که انگار کیسه بوکسی برای امواج خروشان دریا شده اند و پیوسته در حال ضربه خوردن هستند. برعکس این بخش از جزیره، قسمت غربی جزیره بامون فضای آرامی دارد. در جزیره‌ی بامون یک مسیر پیاده‌روی وجود دارد که با دنبال کردن آن می‌توانید از دل جنگل‌های باستانی این منطقه عبور کنید و از فضای زیبا و جذاب آن نهایت لذت را ببرید.
این جزیره یکی از مناطق حفاظت‌شده‌ی حیات وحش کشور ویتنام نیز به حساب می‌آید و در آن گیاهان و جانوران که در خطر انقراض قرار دارند، زندگی می‌کنند. یکی از آن ها ارکیده لان های (lan hai) نام دارد که دانشمندان تا مدت ها فکر می کردند منقرض شده است؛ اما بعد از مدتی در این جزیره دیده شد. از دیگر موجودات بومی این جزیره که در خطر انقراض قرار دارند می‌توان به حیواناتی نظیر گوزن طلایی، میمون، لاک‌پشت، پرندگان دریایی و میمون‌های دم دراز اشاره کرد.
در این جزیره محیط‌بان‌های مختلفی را می‌بینید که وظیفه آن‌ها حفاظت از حیوانات و محیط‌زیست این منطقه است. ۱ پناهگاه مخصوص حیوانات وحشی نیز در این جزیره دایر شده‌است تا از حیواناتی که توسط شکارچیان غیرقانونی زخمی شده اند مراقبت شود. این حیوانات توسط مسئولین این پناهگاه تیمار می‌شوند و تا زمانی‌که سلامت کافی برای ادامه‌ی زندگی‌شان را در حیات وحش این جزیره پیدا کنند، در این پناهگاه می مانند. متأسفانه گردشگران امکان بازدید از داخل این پناهگاه را ندارند.

جزیره کوان لان


یکی از جزایر کمتر شناخته‌شده‌ای که در خلیج هالونگ قرار دارد، جزیره کوان لان "quan lan" است. مسیر دسترسی به این جزیره در مقایسه با جزایر دیگر کمی سخت‌تر است و به‌همین دلیل گردشگران کمتری به آن پا می‌گذارند. در این جزیره سواحل سفیدرنگی وجود دارد که مدت‌های زیاد می‌توانید بر روی تخت‌های چوبی دراز بکشید و زیر نور آفتاب لحظات آرامش بخشی را تجربه کنید.
در این جزیره چندین دهکده‌ ماهیگیری نیز وجود دارد. اگر از ماهیگیری لذت می برید، می‌توانید به این دهکده ها مراجعه کنید. ساحل سان هائو "son hao" یکی از سواحل زیبای این جزیره است. دسترسی به این ساحل کمی سخت است. اما همین ویژگی باعث شده که نسبت‌به سواحل دیگر این منطقه خلوت‌تر و فضای آرامش‌بخش تری را داشته باشد. در این ساحل با خیال راحت می‌توانید در آب شنا کنید. آب‌های اطراف این جزیره بسیار شفاف هستند و به‌راحتی می‌توانید داخل آن را ببینید.
در شمال شرقی جزیره، یک ساحل هلالی‌شکل به طول ۱ کیلومتر وجود دارد که گردشگران زیادی در آن به تفریح و خوش گذرانی مشغول هستند. ازجمله تفریحاتی که در این ساحل وجود دارد، می‌توان به ورزش‌های آبی نظیر قایق‌سواری اشاره کرد. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید می‌توانید به غرفه‌های غذاخوری این ساحل مراجعه کنید و از منوی غذای آن ماهی مورد علاقه تان را انتخاب کنید. در میان خوراکی های این غذاخوری های ماهی مرکب، میگو و انواع دیگر از ماهی‌های دریایی وجود دارد.

جزیره انگوس وونگ


یکی از زیباترین جزایر خلیج هالونگ که در مرز بین این خلیج با خلیج «بای تو لاین» قرار گرفته‌است، جزیره‌ای با نام انگوس وونگ "Ngoc Vung" است. در این جزیره خبری از پیشرفت و توسعه نیست و به‌همین دلیل کاملاً بکر به‌نظر می‌رسد.
ساکنین این جزیره از طریق دورا زندگی روزمره خود را می‌گذرانند. برخی از آن‌ها ماهیگیر هستند و برخی دیگر در آب‌های اطراف جزیره به‌دنبال مرواریدهای دریایی می‌گردند تا با فروش آن‌ها بتوانند از پَسِ خرج‌های روزمره زندگی‌شان بر بیایند.
طول این جزیره به ۳ کیلومتر می‌رسد. جزیره انگوس وونگ بسیار خلوت و ساکت است. درختان زیادی در این جزیره وجود دارد که می‌توانید در زیر سایه آن‌ها کمی استراحت کنید و از سکوت و زیبایی محیط اطراف لذت ببرید. اگر دلتان کمی تحرک خواست، می‌توانید در آب‌های نزدیک جزیره شنا کنید. تماشای قایق‌های رنگارنگی که از ساحل دیده می‌شوند، یکی دیگر از تفریحات آرامش‌بخشی است که می‌توانید در این جزیره امتحان کنید.
چندین جاده در داخل جزیره کشیده شده‌است که مردم محلی بتوانند برای رفت‌وآمد از آن استفاده کنند. معمولاً مردم این جزیره از موتور یا دوچرخه و نهایتاً موتورهای سه‌چرخ برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنند و کمتر پیش می‌آید که در این مسیرها، ترافیکی ایجاد شود. اگر دوست داشتید تمام قسمت‌های جزیره را ببینید، می‌توانید یک موتورسیکلت یا دوچرخه کرایه کنید.
برای دسترسی به جزیره انگوس وونگ باید سوار قایق هایی شوید که از بندر چای رانگ cai rong یا جزیره وان دان von don به این جزیره می آیند. این قایق‌ها هر روز به سمت این جزیره حرکت می‌کنند. اگر قصد بازدید روزانه از انگوس وونگ را دارید، می‌توانید از این قایق‌ها استفاده کنید و بعد از چند ساعت بازدید، دوباره به جزیره وان دان یا بندر چای رانگ برگردید. اگر هم قصد شب مانی در جزیره را دارید تعدادی اقامتگاهِ نه‌چندان باکیفیت در داخل جزیره وجود دارد که می‌توانید شب را در آن‌جا بمانید.
اگر دوست دارید در سفر به کشور ویتنام از یک جزیره بکر با مناظر طبیعی خاص و جذاب دیدن کنید و مدتی را میان مردم محلی این کشور سپری کنید، جزیره انگوس وونگ مناسب شما است.

جزیره کنگ دو


یکی از جزایر زیبا و خاص خلیج هالونگ جزیره کنگ دو "CONG DO" نام دارد. در این جزیره انواعی از پدیده‌های طبیعی مثل دریاچه، تپه‌های مرتفع و جنگل‌های سرسبز استوایی را می‌بینید. مرتفع‌ترین تپه این جزیره ارتفاعی بالغ بر ۱۷۲ متر دارد. اگر دوست داری در سفرتان به کشور ویتنام با اکوسیستم‌های متنوع این منطقه بیشتر آشنا شوید، حتما به جزیره کنگ دو بروید.
یکی از بهترین تفریحاتی که می‌توانید در این جزیره امتحان کنید، قدم زدن در میان جنگل‌های انبوه آن است. سعی کنید مسیرتان را به طرف تپه های جزیره کج کنید و به بالای آن ها صعود کنید و از آن بالا منظره بسیار زیبای طبیعت این منطقه را مشاهده کنید. اگر خوش‌شانس باشید در مسیر پیاده‌روی تان می‌توانید حیوانات این جزیره مثل مارمولک یا پرنده نوک شاخ را مشاهده کنید. زمانی‌که در بالای تپه های این جزیره بودید، می‌توانید با کمی جستجو کردن در آسمان پرندگان شکاری مثل عقاب یا دلیجه را مشاهده کنید که در حال پیدا کردن طعمه هستند.
با کمی گشت‌وگذار در این جزیره می‌توانید صخره‌ مرجانی جذاب و بکری را پیدا کنید که زیستگاه گونه‌های نادری از مرجان‌ها و انواعی از اسب های دریایی هستند. این صخره مرجانی ۷۰۰ متر طول و ۳۰۰ متر عرض دارد. احتمالاً با توضیحاتی که درباره این جزیره دادیم، متوجه تنوع زیستی آن شدید. اگر به طبیعت و طبیعت‌گردی علاقه خاصی دارید و دوست دارید با حیات وحش کشور ویتنام بیشتر آشنا شوید، جزیره کنگ دو مقصد بسیار مناسبی برای شما است.
۱۱ جزیره  شگفت انگیز هالونگ ویتنام

جزیره دائو بی


یکی از جزیره‌های جذاب خلیج هالونگ جزیره دائو بی "dau be" نام دارد. در این جزیره دریاچه ای بنام باهام "ba ham" وجود دارد که تنها راه دسترسی به آن از طریق کایاک سواری در دل ۱ غار زیباست. هنگام عبور از این غار استالاکتیت‌های رنگارنگی را می‌بینید که از سقف آن آویزان شده‌اند. استالاکتیت های این غار به رنگ‌های سفید، آبی، ارغوانی و صورتی هستند. دهانه ورودی این غار عریض و ارتفاع آن بسیار پایین است؛ در حدی که فقط کمی فضا در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید پاروهای کایاک خود را حرکت دهید. بعدازآن‌که از آن طرف غار بیرون آمدید وارد دریاچه‌ای می‌شوید که اطراف آن را صخره‌هایی فراگرفته که بر روی آن‌ها گل‌های ارکیده روییده‌است. آب این دریاچه بسیار شفاف است تا جایی‌که به‌راحتی می‌توانید شنای دسته‌های ماهی ها را در زیر آب تماشا کنید.
اگر بخواهید کمی بیشتر در داخل این جزیره ماجراجویی کنید، باید از ۱ غار دیگر عبور کنید تا به فضایی برسید که بتوانید حیوانات بومی این جزیره را از نزدیک مشاهده کنید. در این جزیره حیواناتی نظیر ماهی میمون طلایی، انواعی از پرنده‌های رنگارنگ، خفاش، پروانه و موش‌خرما زندگی می‌کنند. جزیره دائو بی در جنوب شرقی خلیج هالونگ قرار دارد. این جزیره ۲۸ کیلومتر با بای چای "bai chai" فاصله دارد.

جزیره چشم اژدها یا دراگون آی


یکی از زیباترین جزایر خلیج هالونگ جزیره‌ای بنام دائو مت رانگ "dao mat rong" است که به آن چشم اژدها یا دراگون آی "Dragon Eye" می گویند. اگر این جزیره را از بالا تماشا کنید، بخشی از آن شبیه یه یک چشم است که درست در وسط آن یک دریاچه دایره ای آبی‌رنگ قرار دارد. این جزیره از بخش‌های مختلفی نظیر ساحل هایی با ماسه‌های سفیدرنگ، دریاچه‌ای زیبا با آب‌ آبی‌رنگ، صخره‌های آهکی که بر روی آن درختان سرسبز روییده‌اند، تشکیل می شود.
اگر دوست دارید در سفر خود به کشور ویتنام از جزیره‌ای دیدن کنید که به‌دور از شلوغی و هیاهو، بتوانید لحظاتی در سواحل آن دراز بکشید و چشمانتان را ببندید و تنها نور خورشید را بر روی پوست بدنتان و صدای امواج دریا را در گوشتان احساس کنید، حتما باید به جزیره چشم اژدها بروید. اگر هم هوس کردید در آب‌های شفاف اطراف جزیره شنا کنید، معطل نکنید و به قول معروف دل به دریا بزنید.
در این جزیره یک غار جذاب و اسرار آمیز به نام تی ان کان سان "thien canh son" وجود دارد که برای دسترسی به آن باید از یک مسیر زیبا که از دل جنگل می گذرد، عبور کنید. مدتی را در این غار زیبا بمانید و از فضای جذاب و هیجان‌انگیز آن نهایت لذت را ببرید. اگر کمی با دقت به شکل و شمایل داخل این غار نگاه کنید، می‌توانید اشکال حیوانات مختلفی مثل فیل، فک دریایی و یک گروه کوتوله‌ای که در حال صحبت کردن با یکدیگر هستند را ببینید. همچنین دیوارها و استالاکتیت‌های این غار زمانی‌که نور خورشید به آن‌ها می‌تابد، شبیه به آسمان پرستاره در شب می‌شوند.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است