search
menu

جاذبه های تاریخی هانوی

[ پنهان کردن ]
ارگ پادشاهی تانگ لانگ
معبد بودایی تک ستون
کلیسای جامع سن ژوزف
یادبود هو شی مین
معبد کوهستان جاد
جاذبه های تاریخی هانوی پایتخت ویتنام، شما را در سفری در دل تاریخ این کشور خواهد برد. شما در میان جاذبه های تاریخی و جاهای دیدنی هانوی می‌توانید گذشته این کشور را از دوران جنگ مشهور ویتنام، استعمار فرانسه و دوران فرمانروایی های باستانی و کهن این کشور ببینید.
در این نوشته نگاهی گذرا داریم به مشهورترین جاذبه های تاریخی هانوی:

ارگ پادشاهی تانگ لانگ


هانوی که در گذشته تانگ لانگ نامیده می‌شده است، پایتخت و مرکز فرمانروایی ویتنام بوده است. به همین سبب فرمانروای آن در مکانی به نام (Imperial Citadel of Thăng Long) زندگی می‌کرده است. این مکان در سال ۱۰۱۰ میلادی و تقریبا همزمان با پایه گذاری شهر هانوی توسط خاندان لای ساخته شد و توسط خاندان های بعدی پادشاهی، توسعه پیدا کرد. بخش زیادی از ارگ پادشاهی تانگ لانگ در طول استعمار فرانسه تخریب شده است.
جاذبه های تاریخی هانوی

معبد بودایی تک ستون


معبد بودایی تک ستون (One Pillar Pagoda) یکی از مشهورترین معابد بودایی هانوی است. این معبد به دست امپراتور لای تانگ لانگ ساخته شده است. این امپراتور ویتنام فرزندی نداشته است. پس در خواب بودا را می‌بیند که بر شاخه گل نیلوفر آبی ایستاده و فرزندی را به او می‌دهد. لای تانگ لانگ بعد ازدواج کرده و صاحب پسری می‌شود. او این معبد را به پاس این رویداد می‌سازد.

کلیسای جامع سن ژوزف


پس از دین فولک و بودیسم، مسیحیت دین دیگر مردم ویتنام است که از زمان حضور پرتغالی ها و فرانسوی ها در این کشور، بر جا مانده است. این کلیسای سده نونزدهمی با سبک گوتیک ساخته شده و ویژه مسیحیان کلیسای کاتولیک رومی است.

یادبود هو شی مین


یادبود رئیس جمهور هو شی مین (Ho Chi Minh Mausoleum) یادبود رئیس جمهور و رهبر انقلابی ویتنام هو شی مین است. این ساختمان بزرگ در مرکز میدان با دین (Ba Dinh) قرار دارد. جایی که هو شی مین رهبر جنبش کارگری ویتنام در ۲ سپتامبر ۱۹۴۵ بیانیه استقلال این کشور را در آن خواند.
جاذبه های تاریخی هانوی

معبد کوهستان جاد


معبد کوهستان جاد بر روی دریاچه هوآن کیم در مرکز شهر هانوی ویتنام ساخته شده است. این معبد در ادای احترام به کنفوسیوس و تائو دو فیلسوف شرقی بنا گردیده است.


فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است