search
menu

موزه های هوشی مین

[ پنهان کردن ]
درباره موزه های هوشی مین
چرا باید از موزه های شهر هوشی مین بازدید کنیم؟
موزه شهر هوشی مین
موزه تاریخ ویتنام
موزه هنر های زیبا
موزه دارو های سنتی ویتنام

درباره موزه های هوشی مین


موزه های شهر هوشی مین معرف تاریخچه چند هزار ساله شهر هستند. شهر هوشی مین یا همان سایگون با ۸.۱ میلیون بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر ویتنام است که با فراز و نشیب های تاریخی و دیدنی های بی شمارش به نوعی قلب تپنده ویتنام نیز محسوب می شود. این شهر ابتدا سایگون شناخته می شد، بعد از جنگ جهانی و به افتخار رهبر کمونیست کشور ویتنام، نام آن را به هوشی مین تغییر دادند. شهر هوشی مین مرکز مالی این کشور به شمار می رود و با تاریخ غنی اش یکی از جذاب ترین و خاص ترین شهرهای دنیا است. به دلیل شلوغی این شهر باید صبور بوده و انتظار دیدن تعداد زیادی اتوموبیل، دوچرخه و موتور سیکلت را داشته باشید. مانند دیگر شهرهای موجود در آسیای جنوب شرقی هزینه سفر به این شهر مناسب و ارزان قیمت است، بنابراین هوشی مین می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای سفر و خرید بلیط هواپیما برای تعطیلاتتان باشد.
موزه های هوشی مین

چرا باید از موزه های شهر هوشی مین بازدید کنیم؟


موزه های هوشی مین در واقع می خواهند تمدن عجیب را به تصویر بکشند. معماری فرانسوی، در کنار وجود ده ها معبد کوچک و بزرگ، موزه های متنوع و البته بازارها و مراکز خرید متفاوت و شلوغی و مردم مهمان نواز آن، باعث شده تا هوشی مین مقصدی محبوب برای گردشگران خارجی باشد. برای آشنایی با تاریخ این شهر باید سری به موزه های این شهر بزنید. در این موزه ها می توانید قصه‌ جنگ ‌ها، انقلاب، تاریخ و هنر هوشی مین را در یک نظر ببینید. علاوه بر جاذبه های گردشگری و جاذبه های طبیعی چندین موزه نیز در این شهر وجود دارند که در ادامه به معرفی چند مورد از آن ها می پردازیم.

موزه شهر هوشی مین


این موزه در کاخی زیبا و دیدنی واقع شده که قبلاً از آن به ‌عنوان اقامتگاه فرماندار فرانسه و منزل نگو دین دیم استفاده می‌ شد. جالب است بدانید که (Ho Chi Minh City Museum) را ابتدا با نام موزه‌ انقلاب هوشی مین می‌ شناختند و در آن، داستان شهر هوشی‌ مین و سنت‌ های مربوط به ازدواج و تقلای این کشور برای کسب استقلال را از طریق آثار باستانی مختلفی همچون نقشه‌های تاریخی، ظروف، آثار هنری و لباس‌های سنتی به نمایش می‌گذارند. به دلایل زیبایی فضای این موزه زوج های جوان زیادی علاقه دارند تا در آنجا عکس بگیرند.
یکی از مزیت های این موزه این است که زیر این ساختمان، مجموعه ‌ای از راهروهای مستحکم قرار دارد که به کاخ استقلال هوشی مین راه پیدا می ‌کنند. مجموعه ای از سلاح ها، هواپیماهای جنگنده آمریکایی و دیگر تجهیزات جنگی متعددی نیز در باغ های این موزه مستقر شده که می ‌توانید از آن‌ها دیدن کنید.
آدرس: Lý Tự Trọng, Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam 65
ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر. چهارشنبه ها ساعات بازدید از موزه ممکن است متفاوت باشد.
موزه های هوشی مین


موزه یادگار جنگ


امروز یکی از موزه‌های کشور ویتنام با نام موزه یادگار جنگ شناخته می ‌شود. (War Remnants Museum) که در شهر هوشی مین ویتنام قرار گرفته، آثار به جای مانده از جنگ ویتنام و نخستین جنگ هند و چین با استعمارگران فرانسوی را در معرض دید عموم قرار می ‌دهد. نسخه اولیه موزه یادگار جنگ در سال ۱۹۷۵ در ساختمان سابق آژانس اطلاعات ایالات متحده افتتاح شد. در طول تاریخ نام این موزه چندین بار تغییر کرده و هر اتاق آن بر روی دوره‌ تاریخی خاصی متمرکز است و تجهیزات نظامی متنوعی از جمله هواپیماهای جنگی، هلیکوپتر UH-1 Huey و تانک M48 Patton در این موزه به نمایش درآمده اند. این موزه در ابتدا برای به تصویر کشیدن جنایات جنگی آمریکا و فرانسه تأسیس شده بود و با عنوان جنایات جنگ و تجاوز شناخته می شد. بعد ها با انجام روند عادی سازی روابط دیپلماتیک ویتنام با ایالات متحده آمریکا و پایان تحریم‌های آمریکا علیه ویتنام تا حدودی تغییر کرد، یعنی کلمات جنایات جنگ و تجاوز از عنوان موزه حذف شد و در نتیجه نام آن به موزه یادگار جنگ تغییر یافت. این موزه به نوعی با یاد آوری اثرات مخرب جنگ، درسی از دل تاریخ را به بازدیدکنندگان می ‌دهد که به طور حتم تا اندازه زیادی سازنده خواهد بود. اگر به تاریخ جنگی کشورها علاقه مندید پیشنهاد می شود حتما از موزه یادگار جنگ بازدید داشته باشید.
آدرس:28Võ Văn Tần, Phường 6, Quận 3, Thành phố Hồ Chí Minh 700000, Vietnam
ساعت بازدید: ۷:۳۰ صبح الی ۴:۳۰ بعد از ظهر. چهارشنبه ها ساعات بازدید از موزه ممکن است متفاوت باشد.
موزه های هوشی مین

موزه تاریخ ویتنام


موزه تاریخ ویتنام در سال ۱۹۲۶ میلادی و به سبک دوران استعمار فرانسه ساخته شده است. این موزه ۱۱ دوره‌ تاریخی را پوشش می‌ دهد و بازتابی از حوادث مختلف تاریخ ویتنام است که در آن مجموعه خارق العاده ای از سلاح ها و توپ های جنگی دیده می شود. عکس ها، اشیای خانگی و لباس های موجود در (Museum of Vietnamese History) مربوط به سال ۱۷۰۰ میلادی هستند. این موزه شامل دو بخش است که بخش اول به پیشرفت فرهنگی ویتنام از دوران ما قبل تاریخ تا سال ۱۹۳۰ و تشکیل حزب کمونیست می ‌پردازد. بخش دوم، آثار تاریخی مختلفی را از گروه های قومی گوناگون به نمایش می‌ گذارد.
آدرس:2 Nguyễn Bỉnh Khiêm, Bến Nghé, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam
ساعت بازدید: بازدید از این موزه به صورت دو تایمه صبح و عصر است؛ صبح ها از ساعت ۸ الی ۱۱:۳۰ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱:۳۰ الی ۵
موزه های هوشی مین

موزه هنر های زیبا


موزه هنرهای زیبای شهر هوشی مین، موزه هنر اصلی ویتنام است و موزه هنری بعدی موزه ملی هنرهای زیبای هانوی است. موزه هنرهای زیبای هوشی مین در سه ساختمان سه طبقه دوران استعمار فرانسه واقع شده و قبلاً از آن به‌ عنوان اقامتگاه خانواده‌ ای چینی استفاده می‌ شد. (Fine Arts Museum) مجموعه ای بی نظیر از آثار هنری ویتنام، شامل مجسمه سازی، نفت، نقاشی ابریشم و نقاشی لاک، و همچنین سبک‌های سنتی از جمله نقاشی‌های چوبی در هانگ هو و سبک‌های کیم هونگ به عنوان سرامیک ویتنامی را به نمایش گذاشته است. از طبقه‌ی اول ساختمان اصلی این موزه برای نمایشگاه های معاصر و نمایشگاه ‌های هنرمندان محلی و بین‌المللی استفاده می ‌شود. طبقه اول همچنین شامل یک گالری تجاری از آثار هنری است. طبقه دوم شامل مجموعه ای از نقاشی ها، مجسمه ها و هنر های بودایی است. نمایشگاه‌ های باستان ‌شناسی در طبقه سوم نمایش داده می‌ شوند. بیشتر آثار این موزه حکایت از استقامت این کشور در مقابل حکومت های استعماری دارد.
آدرس:97 A Phó Đức Chính, Phường Nguyễn Thái Bình, Quận 1, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam
ساعت بازدید: ۸ صبح الی ۵ بعد از ظهر. چهارشنبه ها ساعات بازدید از موزه ممکن است متفاوت باشد.
موزه های هوشی مین

موزه دارو های سنتی ویتنام


ساختمان این موزه، ترکیبی از معماری سنتی و مدرن است که ۶ طبقه و ۱۸ نمایشگاه دارد، همچنین بیش از ۳۰۰۰ اثر را در برمی ‌گیرد که قدمتشان به عصر حجر برمی ‌گردد. موزه داروهای سنتی ویتنام، به روش‌ های درمان در گذشته مردم این کشور می ‌پردازد که از فلسفه و علم پزشکی داروهای چینی تأثیر گرفته اند. (Museum of Traditional Vietnamese Medicine) دارای دو بخش است، یک بخش مربوط به داروهاست و بخش دیگربه روش های سنتی در گذشته پرداخته است. قفسه های این بخش پر از اشیا پیدا شده به همراه داروهای باقیمانده است و دیوارها پر از نقاشی هایی است که داستان پیشرفت علم پزشکی را از گذشته دور تا به امروز بیان کرده است.
آدرس:41 Hoàng Dư Khương, Phường 12, Quận 10, Thành phố Hồ Chí Minh, Vietnam
ساعت بازدید: ۸:۳۰ الی ۵ بعد از ظهر. چهارشنبه ها ساعات بازدید از موزه ممکن است متفاوت باشد.
موزه های هوشی مین
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است