search
menu

معبدهای هوشی مین

[ پنهان کردن ]
درباره معبدهای هوشی مین
معبد جید امپرور پاگودا
معبد تین هو
معبد وین نگهیم پاگودا
معبد جیاک لام پاگودا
معبد زا لوی پاگودا

درباره معبدهای هوشی مین


به اعتقاد بسیاری از گردشگران، جذاب ترین بخش اقامت در کشور ویتنام، بازدید از معابد دیدنی بزرگترین شهر این کشور، شهر زیبا و باستانی هوشی مین است. هوشی مین به دلیل قرار گرفتن در ساحل رود سایگون، در گذشته شهر سایگون نامیده می شد و امروزه بعلت داشتن اماکن کهن و باستانی بی شمار، غذاهای خیابانی لذیذ، سازه هایی با سبک معماری فرانسوی و معابد و پاگوداهایی تاریخی و خوش نقش و نگار به یکی از محبوب ترین مقاصد خریداران بلیط هواپیما ویتنام تبدیل شده است. معابد دنج و خوش منظره این شهر چنان دلفریب و شگفت انگیزند که ما را وادار ساخته اند تا این مطلب را به معرفی برخی از محبوب ترین و مشهورترین معبدهای هوشی مین اختصاص دهیم.
معبدهای هوشی مین

معبد جید امپرور پاگودا


این معبد که در قلب ناحیه یکم شهر جذاب هوشی مین آرمیده، جزو مشهورترین معابد هوشی مین و حتی کشور ویتنام به حساب می آید. بیش از ۳۰۰ تندیس باستانی و ۱۰۰ قطعه کار شده چوبی در طراحی دکوراسیون تماشایی این مکان بکار رفته اند تا جید امپرور پاگودا به نمایشگاهی هنری مبدل گردد. ارزش فرهنگی و تاریخی این معبد به حدی بالاست که باراک اوباما، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال ۲۰۱۶ بلیط هواپیما هوشی مین را برای تماشای زیبایی های توصیف ناپذیر و بی حد و حصر این معبد تماشایی خریداری کرد. جدا از طراحی حیرت انگیز و دیدنی داخلی این معبد، فضای بیرونی آن نیز بسیار آرامش بخش و دل انگیز بوده و برای عبادت و مراقبه بسیار مناسب است.
آدرس: Mai Thi Luu, Da Kao Ward, District 1
ساعت بازدید: از ۷:۳۰صبح تا ۷ شب
جاذبه های دیدنی اطراف : بازار بن تان، کلیسای جامع نوتردام، کاخ اتحاد (استقلال) هوشی مین.
معبدهای هوشی مین

معبد تین هو


این معبد که به پرستش مازو، ایزدبانوی دریا اختصاص یافته است، با قدمتی بیش از ۲۵۰ سال یکی از دیرینه ترین معبدهای هوشی مین به حساب می آید. افزون بر ارزش تاریخی بسیار زیاد، تین هائو از حیث زیبایی نیز در زمره زیباترین معابد ویتنام قرار دارد. گفتنی است که در طراحی نمای بیرونی خیره کننده این معبد از سبک معماری چینی بهره برده شده و برای تزئین نمای داخلی آن از تندیس هایی ظریف و خوش نقش و نگار قهرمانان و اسطوره های افسانه های چینی استفاده شده است. قدمت بالای تاریخی و همچنین محیط دلنشین و نمای دلربای تین هائو موجب شده که این مکان هر ساله میزبان جشنواره سومین ماه تقویم قمری چینی ها باشد.
آدرس : Nguyen Trai, Ward 11, District 5
ساعت بازدید : از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۴:۳۰ عصر
معبدهای هوشی مین

معبد وین نگهیم پاگودا


این معبد که به اعتقاد بسیاری از اهالی این منطقه بزرگترین معبد هوشی مین محسوب می شود، در زمینی به وسعت ۶ هزار مترمربع واقع در قلب شهر هوشی مین و در فاصله ۱۵ دقیقه ای به فرودگاه بین المللی تاسون نهات قرار گرفته و با طراحی منحصربفرد خود، معماری شگفت انگیزی که مولفه های معماری سنتی ویتنام را با سبک مدرن معماری ژاپنی آشتی داده، به مکانی بسیار جذاب برای ثبت تصاویری اینستاگرامی در هوشی مین مبدل گردیده است. معبد وین نگهیم پاگودا از تحصنگاهی وسیع و برج هفت طبقه عظیمی تشکیل شده و قادر است ساعت ها شما را محو تماشای زیبایی های متفاوت و معماری جذاب و حیرت انگیز خود سازد.
آدرس : Nam Ky Khoi Nghia, Ward 7, District 3
ساعت بازدید : از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۸ شب
معبدهای هوشی مین

معبد جیاک لام پاگودا


دوست دارید با کهن ترین معبد هوشی مین دیدار کنید؟ جیاک لام پاگودا آغوش خود را برای حضور شما گشوده است. این معبد در سال ۱۷۴۴ احداث گردید و در اندک زمانی به مکانی مشهور و محبوب میان بومیان این منطقه مبدل گشت. معبد جیاک لام پاگودا از سه بخش وسیع تالار اصلی، تالار پاتریارک و تالار غذاخوری تشکیل و با ۱۱۸ تندیس زیبای چوبی دکور شده است. داخل معبد از فضایی بسیار دلنشین برخوردار بوده و با رایحه خوش عود و شمع نارگیل معطر شده است. در بیرون از معبد سازه شش ضلعی مرتفعی قرار گرفته که با ارتفاع ۳۲ متری خود، نمای سراسرنمای بسیار زیبایی از اطراف معبد بدست می دهد و لذت حضور در این مکان را دو چندان می سازد.
آدرس : Lac Long Quan, Ward 10, Tan Binh District
ساعت بازدید : از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب
معبدهای هوشی مین

معبد زا لوی پاگودا


چنانچه قرار است تنها از یکی از معبدهای هوشی مین دیدن کنید، زا لوی پاگودا را برای بازدید برگزینید. این معبد حتی برای افرادی که تمایلی به بازدید از معابد این شهر ندارند، جذاب است، چرا که اسرار غم انگیز و تاریخچه وحشتناکی را در دل دارد: زا لوی پاگودا محل خودسوزی چندین راهب و شخصیت مذهبی است که در اعتراض به رژیم نگو دین دیم و جنگ آمریکا و ویتنام به شکلی فجیع با آتش زدن خود، فریاد اعتراضشان را به رساترین شکل ممکن به گوش جهانیان رساندند. گفتنی است این معبد از بخش های مختلفی نظیر تالار برگزاری مراسمات مذهبی، برج ناقوس دار و اتاق نگهداری تندیس های مذهبی تشکیل و به سبک و سیاقی بسیار دلپذیر و تماشایی و با استفاده از المان های معماری سنتی تایلندی دکور شده است.
آدرس : Ba Huyen Thanh Quan, Ward 7, District 3
ساعت بازدید : از ۷ صبح تا ۵ عصر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است