search
menu

تونل کو چی هوشی مین

[ پنهان کردن ]
چرا باید از تونل کو چی هوشی مین بازدید کنیم؟
تاریخچه تونل کو چی
بخش های تونل کو چی
معماری تونل کو چی
نحوه دسترسی به تونل کو چی
ساعت و هزینه بازدید
جاذبه های دیدنی نزدیک به تونل کو چی
رستوران های نزدیک به تونل کو چی
هتل های نزدیک به تونل کو چی

چرا باید از تونل کو چی هوشی مین بازدید کنیم؟


مجموعه تونل های کو چی یکی از شگفت انگیز ترین جاذبه های گردشگری کشور ویتنام محسوب می شود. این مجموعه تونل ها در واقع یک شبکه عظیم متصل به هم هستند که در منطقه کو چی شهر هو شی مین قرار گرفته اند. تونل کو چی در زمان جنگ کشور ویتنام با فرانسه ساخته شده و تا ۲۵۰ کیلومتر گسترش یافته است. تونل کو چی محل یکی از پایگاه های مهم ویتنامی ها در مقابل جنگ با فرانسه و آمریکا و چندین عملیات نظامی در طول جنگ ویتنام بوده است که هیچ وقت توسط ارتش آمریکا به طور کامل کشف نشد، فقط یکبار گروهبانی آمریکایی شی تیزی در دریچه ورودی تونل یافت و راه این تونل ها کشف گردید، زیرا دریچه های تونل کو چی به وسیله سنگ کاشی به صورت کامل پوشانده شده اند.
تونل کو چی هوشی مین
سربازان از این تونل ها به عنوان پناهگاه استفاده می کردند و هم چنین راه ارتباطی به بیمارستان، انبار مواد غذایی و اتاق استراحت، انبار اسلحه و مهمات و اتاق جلسه های سری بوده است. این مجموعه با نیروی انسانی و وسایل دستی ابتدایی حفر شده است. اگر به ماجراجویی و کارهای هیجانی علاقه دارید با خرید بلیط هواپیما از این جاذبه دیدنی در شهر هوشی مین بازدید کنید، البته بخشی از این مسیر با کمک راهنما قابل بازدید است و برای بقیه مسیر اجازه بازدید ندارید. شاید امروز به عنوان پارک تفریحی و محلی برای گذران وقت باشد، اما توجه داشته باشید که در زمان جنگ چندین تن در این تونل جنگیده و کشته شده اند.

تاریخچه تونل کو چی


این تونل ها در سال ۱۹۴۰ توسط کمونیست های ویتنامی در هنگام جنگ با فرانسه ساخته شده اند و چندین سال بعد در جنگ با آمریکایی ها نیز مورد استفاده قرار گرفت. عمق این تونل ها تا ۱۰ متر می رسد که در ۴ طبقه ساخته شده اند. به دلیل قرار گیری در منطقه ای به نام کو چی، نام این مجموعه نیز بدین شکل نامگذاری شده است.
تونل کو چی هوشی مین

بخش های تونل کو چی


تونل دارای دو قسمت به نام های بن دین و بن یوک است. طبقه اول تونل کو چی بیشتر حالت دفاعی داشته و برای مسائل نظامی طراحی گردیده است. طبقه دوم منازل مسکونی و آشپزخانه و طبقه سوم ایستگاه های درمانی و تولید برق، انبار غذا و اسلحه و همچنین مسیر ارتباطی شبکه تونل‌ ها بوده است. در نهایت طبقه چهارم نیز مربوط به منابع آبی و چاه ها بوده که عمیق ترین قسمت های تونل را تشکیل می دهند و به وسیله کانال هایی به رودخانه سایگون وصل می شدند تا در مواقع خطر راهی برای فرار باشد. در اطراف این تونل ها به مناطق سرسبز درختان بامبو خواهید رسید، حتی چندین مغازه سوغات فروشی نیز در این منطقه دایر شده است و محدوده ای برای تیراندازی ایجاد کرده اند تا علاقه مندان به تیراندازی سرگرم شوند. پس اگر می‌خواهید تعطیلات متفاوتی را تجربه کنید هم اکنون برای خرید بلیط هواپیما هوشی مین اقدام کنید.
تونل کو چی هوشی مین

معماری تونل کو چی


با اینکه این تونل ها با ابتدایی ترین وسایل و توسط انسان ها ساخته شده اند اما مجهز به سیستم تهویه و دفاعی بسیار پیچیده و عجیبی هستند. چندین بار آمریکایی ها با بمب گذاری و پخش گازهای شیمیایی سعی داشتند تا این تونل ها را تخریب کنند اما در همه موارد با شکست مواجه شدند. ویتنامی‌ ها نیز تونل را به مرور زمان گسترش دادند تا موقعیت ویتنام شمالی و ویت کنگ ها مستحکم شود. این Cu Chi Tunnel به تنهایی توانسته اند در جذب گردشگر نقش مهمی را ایفا کنند، به طوری که سالانه تعداد زیادی بازدید کننده از سرتاسر دنیا به این کشور سفر می کنند. مورد جالب توجه که شاید برایتان سوال باشد؛ راه ارتباطی و اتصال به تونل کوچی وجود دریچه های روبه بالا است. این کشور در طول تاریخ همواره در حال جنگ، ویرانی و کشتار بوده است، اما امروزه از گذشته کشور خود به عنوان کشوری پیشرفته با جنگل های سرسبز استوایی و باران های موسمی به عنوان جاذبه های دیدنی استفاده می کنند و در جذب توریست نقش مهمی دارند.
تونل کو چی هوشی مین

نحوه دسترسی به تونل کو چی


در همان ابتدا باید بگوییم که بهتر است همراه خود راهنما داشته باشید تا راهنماهایی لازم مربوط به این مجموعه را برایتان بازگو کنند، این افراد به زبان انگلیسی تسلط دارند، بنابراین نگران نباشید و از بازدیدتان لذت ببرید؛ ولی اگر می خواهید فقط بازدید کنید و هیچ توضیحی درباره این مجموعه تونل ها نمی خواهید، پس نیازی به راهنما ندارید. دو سایت تونل در ۴۰ کیلومتری شهر هوشی من واقع شده که در منطقه ای کشاورزی قرار گرفته اند. در این سایت ها می توانید به نمایشگرهای مختلفی دست یابید که به عنوان تله های موش مورد استفاده قرار می گیرند. برای دسترسی به این تونل می توانید از تاکسی های دربست استفاده کنید تا مستقیما به این جاذبه بروید.

ساعت و هزینه بازدید


در هنگام بازدید توجه داشته باشید که به تاریک ترین نقطه شهر هوشی مین وارد خواهید شد که هیچ روزنه ای به بیرون ندارد؛ اما به یاد داشته باشید که زمانی در این تونل ها زندگی می کردند و خود بحثی فوق العاده است، چگونه از این تونل ها جان سالم به در برده اند واقعا باورکردنی نیست. در تونل‌ های کو چی چندین مدرسه و بیمارستان وجود داشته است، حتی کودکان زیادی در داخل این تونل‌ ها به دنیا آمدند؛ واقعا سختی زندگی در این تونل ها برای مردم امروزی غیر قابل وصف است. بنابراین برای بازدید از این مجموعه بی نظیر همه روزه از ساعت ۷ صبح تا ۵ عصر مراجعه کرده و با پرداخت هزینه ورودی بازدید کنید؛ بهتر است در ساعات اولیه روز به این مجموعه بروید تا هم خلوت باشد و هم روشنایی روز به شما کمک کند.

جاذبه های دیدنی نزدیک به تونل کو چی


رود سایگون: ۶ کیلومتر

رستوران های نزدیک به تونل کو چی


رستوران دات کو چی: ۱ کیلومتر
رستوران ناهانگ فو: ۲.۲ کیلومتر
رستوران دیچ وو تک: ۲.۴ کیلومتر
رستوران کوآن های: ۴ کیلومتر

هتل های نزدیک به تونل کو چی


هتل پیکا: ۸ کیلومتر
هتل تانژا ریزورت: ۹.۷ کیلومتر
هتل له هامیوکس: ۱۱.۷ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است