search
menu

ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

[ پنهان کردن ]
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب
ساختمان های تاریخی ببک
جاهای دیدنی ساحل ببک استانبول
رستوران و کافه‌های منطقه ببک
کارهایی که می توانید در ساحل زیبا و دوست داشتنی ببک انجام دهید:
چگونه می توان به ببک استانبول رفت؟

ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب


ساحل ببک یکی از زیباترین مناطق نزدیک بسفر است که یکی از دیدنی های استانبول در قسمت اروپایی محسوب می‌شود. اما ببک به دلیل عمارت های بزرگ ساحلی که توسط جنگل ها احاطه شده است نسبت به استانبول منطقه ی متفاوتی بود، حتی در زمان عثمانی. آپارتمان های گرانبهای بسفر، قایق هایی که در بندگاه پهلو گرفته‌اند، کافه‌ها و رستوران‌ها را می‌توان در تمام طول ساحل دید.
ببک یعنی چه؟ ببک در ترکی به معنی «بچه» است که شاید دلیل این نامگذاری براساس این گفته ی ترکی ها باشد: زیباست همانند یک بچه. (این گفته برای بیان زیبایی های یک فرد یا مکان استفاده می شود). همچنین گفته شده است که نام این ساحل از شخص ببک Çelebi (رئیس اجرای قانون در زمان سلطان مهمت دوم) گرفته شده، کسی که در زمان فتح قسطنطنیه توجه زیادی نسبت به امنیت این منطقه داشت.
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

ساختمان های تاریخی ببک


ساختمان کنسولگری مصر بزرگترین ساختما کنار آب است که در سال ۱۹۰۲ توسط معمار ایتالیایی به نام Raimondo D'Aronco برای فرمانروانی عثمانی ساخته شد. این ساختمان هنگامی که استانبول پایتخت امپراطور عثمانی بود به سفارت مصر فروخته شد. در نزدیکی این ساختمان، پارک ببک وجود دارد که بهترین مکان برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی است. در همین حوالی مسجد ببک و کافه بوهمی معروف (Bebek Kahve) وجود دارد که بسیار برای نویسندگان، هنرپیشگان و اندیشمندان محبوب است. اگر به دنبال یک رستوران خوب با صبحانه ی مفصل و سنتی ترکی، فرانسوی و آمریکایی هستید، حتما باید به رستوران Happily Ever After سر بزنید. همچنین نزدیک این رستوران از کاپ کیک های خوشمزه لذت ببرید وهنگان عصر در رستوران کوچک Mangerie با طراحی داخلی سفید و یک تراس زیبا با غذاهای لذیذ و منظره ی تماشایی از ساحل و رود بسفر سفر خود را کامل کنید. در راستای پارک ببک، یکی از محبوب ترین کوکتل بارهای استانبول (Lucca) قرار دارد. همچنین میتوانید از ساختما های تاریخی، کلیسای ارتودکس یونانی Ayios Haralambos، مربوط به قرن ۱۹، مسجد ببک متعلق به قرن ۱۸-۱۹میلادی، مسجد کوچک Kayalar Mescid، پارک Asiyan، موزه Tevfik Fikret، قبرستان Asiyan، اسکله کوچک چوبی و هتل ببک که مربوط به سال ۱۹۶۵ میلادی است دیدن کنید. همچنین یکی از بهترین دانشگاه های ترکیه (دانشگاه بسفر) روی یکی از تپه های منطقه ساحلی ببک قرار دارد.

جاهای دیدنی ساحل ببک استانبول


منطقه ببک استانبول یکی از مناطق زیبا و تاریخی این شهر است که در ساحل بسفر قرار گرفته است. این منطقه دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است که می‌توانید در آن لحظات خاطره‌انگیزی را سپری کنید. در این مطلب قصد داریم به شما معرفی کنیم که چه چیزهایی را می‌توانید در منطقه ببک استانبول ببینید و تجربه کنید. با سفرمارکت همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را درباره جاهای دیدنی منطقه ببک استانبول در اختیار شما قرار دهیم. ناگفته نماند که تمام قسمت‌های استانبول از جذابیت‌‌های خاصی برخوردار است اما هر منطقه به نوبه خود می‌تواند در جذب گردشگر نقش مهمی داشته باشد. محله ببک نیز از همان دست مناطق است که وجود آن، استانبول را بیش از پیش، به شهری گردشگرپسند تبدیل کرده است.
قطعاً شنیده‌اید که می‌گویند منطقه ببک استانبول از مناطق گران‌قیمت و شیک این شهر است. این شنیده‌ها به علت وجود کاخ‌ها،‌ عمارت‌های مجلل، پارک‌‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده لوکسی است که از شهروندان و گردشگران خاص پسند به خوبی پذیرایی می‌کند. منطقه ببک استانبول تمام آن چیزی است که از یک سفر باشکوه به استانبول می‌خواهید. پیشنهاد می‌کنیم برای اقامت نیز از هتل‌های این منطقه استفاده کنید. این هتل‌ها با نام‌های هتل Le meridien، هتل sumahan و هتل ببک در دسترس بازدیدکنندگان و خریداران بلیط ارزان استانبول است.
در ادامه به معرفی برخی از جاذبه‌های منطقه ببک استانبول می‌پردازیم. جاذبه‌هایی که به تنهایی می‌توانند بساط یک سفر خاطره‌انگیز را فراهم کنند.
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

ساختمان کنسولگری مصر (The Consulate General of the Arab Republic of Egypt)
این ساختمان که در سال ۱۹۰۲ با سبک معماری ایتالیایی ساخته شده و نمای سفید زیبایی دارد؛ یکی از ساختمان‌های قدیمی در منطقه ببک است. به طور کلی این ساختمان اجازه ورود به گردشگران را نمی‌دهد اما به سبب طراحی بی حد و مرزش تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول شده است.

قلعه روملی حصار (Rumeli Fortress)
اگر به بازدید از بناهای تاریخی و جاذبه‌های باستانی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم پس از بازدید از دیگر مناطق دیدنی ببک استانبول، به دیدار قلعه روملی حصار هم بروید. این قلعه یک بنای تاریخی مجلل است که به دستور پادشاه عثمانی، سلطان محمد ساخته شده است. گفته شده که قدمت این قلعه از ۵۰۰ سال بیشتر است، پس اگر اهل لذت بردن از مناطق باستانی هستید قلعه روملی حصار را از قلم نیندازید.

کاخ چراغان (Ciragan Palace Kempinski)
این کاخ زیبا و باشکوه که در گذشته محل اقامت عثمانی‌ها بوده، اکنون به یک هتل لوکس تبدیل شده است. شما می‌توانید از زیبایی معماری و تزئینات داخلی این کاخ بازدید کنید و یا در رستوران و کافه‌های آن نشسته و از منظره تنگه بسفر لذت ببرید.

بازار ببک (Grand Bazzar)
این بازار کوچک و صمیمی یکی از جاذبه‌های منطقه ببک است که در آن محصولات محلی، صنایع دستی، لباس، جواهرات و غیره به فروش می‌رسد. شما می‌توانید در این بازار خرید کنید، با فروشندگان صحبت کنید، از طعم و بوی خوراکی‌های ترک لذت ببرید و یا به قایق‌سواری در رودخانه مشغول شوید.
خاطرتان باشد که این منطقه جزو مناطق لوکس استانبول است بنابراین قیمت اجناس ممکن است به توازن منطقه بالاتر باشد. به این ترتیب اگر بودجه محدودی دارید و یا می‌خواهید خرید قیمت مناسب‌تری داشته باشید، از مراکز خریدی که در مناطق دیگر استانبول وجود دارد دیدن کنید.

پارک ییلدز (Yıldız Park)
این پارک بزرگ و سرسبز یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های استانبول است که در آن گونه‌های مختلفی از درختان، گل‌ها، پرندگان و حیوانات وجود دارد. شما می‌توانید در این پارک پیاده‌روی کنید، عکاسی کنید، با دوستان خود پیک نیک داشته باشید و یا به استراحت بپردازید.
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

موزه ببک؛ مقصدی دیدنی و ارزشمند (Bebek Museum)
این موزه در سال ۱۹۷۴ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۱۰ هزار قطعه هنری و تاریخی را به نمایش گذاشته است. موزه ببک به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی و هنری ترکیه شناخته می‌شود و هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خرید بلیط هواپیما به مقصد استانبول ترغیب می‌کند.
موزه ببک در ساختمانی قدیمی و زیبا قرار دارد که قبلاً خانه‌ای بود که به خانواده‌ای اشرافی تعلق داشت. این خانه در سال ۱۹۱۱ ساخته شد و دارای معماری اروپایی و ترکی است. موزه ببک دارای چندین بخش است که هر کدام به موضوعات مختلفی اختصاص دارند. این موزه یک مکان مناسب برای کسانی است که علاقه‌مند به دیدن و شناختن هنر و تاریخ ترکیه هستند. موزه ببک بازدیدکنندگان را با جنبه‌های مختلف فرهنگ و هویت ترکیه آشنا می‌کند و به آن‌ها فرصت می‌دهد که با زیبایی و تنوع هنر ترکیه را بشناسند. این موزه همچنین برگزارکننده‌ی نمایشگاه‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری است که در طول سال انجام می‌شوند. این نمایشگاه‌ها و رویدادها به معرفی آثار هنرمندان سراسر جهان پرداخته و بازخورد و تعامل بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد.

رستوران و کافه‌های منطقه ببک


منطقه ببک دارای تعداد زیادی از رستوران و کافه‌های مدرن و سنتی است که می‌توانید در آن‌ها از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی‌های خنک و گرم لذت ببرید. فهرست برخی از این رستوران‌ها به شرح زیر است.

کافه کاپ آف جوی (Cup op joy)
این کافه رستوران یک فضای خانوادگی و دوستانه را به گردشگران هدیه می‌دهد. اگر با خانواده خود با تور استانبول به این شهر آمده‌اید می‌توانید پس از بازدید از منطقه ببک استانبول از این کافه نیز دیدن کرده و وعده‌ای را در آن نوش جان کنید. قهوه‌ها و نان‌های این کافه زبانزد خاص و عام است.

کافه رستوران مانگری (Mangerie)
یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کافه رستوران‌های منطقه ببک استانبول کافه رستوران مانگری (Mangerie) است. این کافه رستوران منوی مفصلی را برای وعده‌های صبحانه به گردشگران ارائه می‌دهد. این منو شامل انواع نیمرو، پنکیک‌های عسلی و کاکائویی، صبحانه‌های انگلیسی و ایتالیایی، دمنوش‌ها و انواع چایی‌های سیاه، سبز و دارویی است. در این کافه می‌توانید چشم‌اندازی رو به تنگه بسفر داشته باشید و روزتان را با زیبایی‌های این منظره شروع کنید.

کافه ببک کاهوسی (Bebek Kahvesi)
این کافه یکی از قدیمی‌ترین کافه‌های منطقه ببک است که همان‌طور که از نام آن پیداست انواع قهوه و چای در آن سرو می‌شود. اگر می‌خواهید پس از یک روز طولانی و شلوغ خستگی از تن بیرون کنید پیشنهاد می‌کنیم مدتی را در این کافه استراحت کنید و همراه با چای و قهوه خود انواع کیک و دسر یا باقلواهای ترکیه‌ای را سفارش دهید.
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

کارهایی که می توانید در ساحل زیبا و دوست داشتنی ببک انجام دهید:


اگر از شلوغی شهر خسته شدید و نیاز به هوای تازه دارید، پیشنهاد میکنیم حتما با تهیه تور ترکیه استانبول، یک روز را در محله ببک بگذرانید.
شهر و ساحل ببک در امتداد رود بسفر ایجاد شده ازاین رو دارای طبیعت و منطره ای زیبا از دریاست برای همین بهترین زمان برای دیدن از این منطقه زیبا صبح های آفتابی است.

۱.در ساحل ببک دوچرخه‌سواری کنید
درست است که در هر جای دنیا دوچرخه‌سواری از تفریحات ساده و شاید پیش پا افتاده به نظر می‌رسد اما باید بدانید که این تفریح در کنار سواحل تنگه بسفر لطف دیگری دارد. در ساحل ببک این امکان وجود دارد که با هوایی مطلوب به همراه ده‌ها نفر دیگر که برای لذت بردن از دوچرخه‌سواری کنار ساحل به اسکله آمده‌اند، لحظات زیبایی را سپری کنید. لحظاتی که سرعتتان زیاد می‌شود و از بقیه همراهان فاصله می‌گیرید می‌توانید از منظره فوق رویایی تنگه بسفر که استانبول آسیایی را از استانبول اروپایی جدا کرده است دیدن کنید.

۲.قایق سواری را امتحان کنید
بعضی از قایق‌ها و کشتی‌های تفریحی در محله ببک استانبول واقع شده تا بتواند به خوبی از گردشگران استقبال کند و اوقات خوبی را به آن‌ها هدیه دهد. اگر سوار بر قایق‌های تفریحی منطقه ببک شوید می‌توانید پل بسفر را از نزدیک ببینید و روی آب عکس‌های جالبی را ثبت کنید. علاوه بر آن می‌توانید یک تیم عکاسی را با خود به روی آب‌ها ببرید و از سفرتان تصاویر هیجان‌انگیزی را ثبت کنید.

۳.قدم زدن در اسکله را فراموش نکنید
اگر اهل سرعت و دوچرخه‌سواری نیستید و یا دوست دارید که مدتی را صرف پیاده‌روی کنید می‌توانید به سراغ اسکله محله ببک بروید و با تنفس هوای آزاد ورزشتان را شروع کنید. این مکان بیشتر مناسب افرادی است که در هتل‌های منطقه ببک و ناحیه ساحلی اقامت دارند. زیرا می‌توانند هر روز صبحشان را با نرمش در کنار ساحل شروع کنند.
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

۴.پیک نیک و چادر زنی در اطراف بسفر
در تمام خیابان‌هایی که به دور ساحل بسفر کشیده شده نیمکت‌ها و فضای سبزی وجود دارد که می‌تواند میزبان شما برای لحظاتی از روز باشد. تصور کنید پس از گذراندن ساعاتی در مراکز خرید و پاساژهای استانبول لازم است که دقایقی را استراحت کنید. در این صورت می‌توانید روی یکی از نیمکت‌ها بنشینید و از زیبایی‌های غروب آفتاب لذت ببرید.
ساحل شنی، درختان سرو و ویلاهای لوکس از مواردی است که به هنگام بازدید از ساحل ببک به چشمتان می‌خورد. این منطقه همچنین دارای بنادر، رستوران‌ها، کافه‌ها، بازارچه‌ها و موزه‌های متنوعی است که هر یک شما را به جهانی دیگر می‌برند.
البته این‌ها فقط بخشی از جاذبه‌های ساحل ببک استانبول هستند. شما می‌توانید با گرفتن اتوبوس به این منطقه سفر کنید و از دیدن مناظر زیبای دریا، پل بسفر و شهر استانبول لذت ببرید. ساحل ببک استانبول یک مقصد گردشگری فوق‌العاده است که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفر خود به ترکیه به آن سر بزنید.

۵.صرف وعده صبحانه در رستوران ترکی
یکی از بهترین صبحانه های را می توانید در ببک تجربه کنید. کافی است داخل رستوران بروید و یک جای مناسب پیدا کنید، کارکنان رستوران به سرعت ۲۰ بشقاب کوچک شامل کره بادام زمینی خانگی، پنیر حرارت‌دیده، نان تخت فوق‌العاده، شیرینی، سبزیجات تازه، عسل و زیتون به همراه چای روی میزتان می‌چینند. حتی میتوانید یک صبحانه سنتی ترکی سفارش بدید مانند، ممن.

۶.جست و جو در قلعه رومی
نمای قلعه رومی در امتداد ساحل ببک،شما را نسبت به بازدید از این قلعه ترغیب می کند.
در امتداد دیوار ها قدم بزنید، از برج های قلعه بالا بروید و منظره ی تماشایی و به یاد ماندنی از بسفر را ببینید. ورود به قلعه مشمول هزینه است. مطمئن باشید که این قلعه ارزش تهیه بلیط تهران استانبول را دارد.

۷.پیاده روی تا ارتاکوی
اکنون وقت دیدن از ارتاکوی همسایه ببک است کفش های پیاده روی خود را بپوشید و از مسیر ۳.۵ مایلی در کنار رودخانه بسفر که به ارتاکوی میرسد لذت ببرید. فراموش نکنید در ارتاکوی، کومپیر که یکی از غذاهای محلی ترکیه است را حتما امتحان کنید و از مسجد زیبای ببک هم دیدن کنید.

چگونه می توان به ببک استانبول رفت؟


اگر قصد دارید به منطقه ببک استانبول سفر کنید، ممکن است درباره راه‌های رسیدن به این منطقه کنجکاو باشید. پس خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.
ساحل ببک استانبول با ۷ پیشنهاد جذاب

گزینه اول: اتوبوس
اتوبوس یکی از راحت‌ترین و ارزان‌ترین راه‌های رسیدن به ببک است. شما می‌توانید از ترمینال اتوبوس‌های شهری در میدان تقسیم، میدان بشیکتاش یا میدان کادیکوی استفاده کنید و به ببک بروید. زمان سفر با اتوبوس حدود ۴۰ تا ۶۰ دقیقه است و بستگی به ترافیک دارد. هزینه سفر با اتوبوس حدود ۳ لیر ترکی است.

گزینه دوم: قایق
قایق یکی از سریع‌ترین و لذت‌بخش‌ترین راه‌های رسیدن به ببک است. شما می‌توانید از اسکله‌های قایق در میدان امینونو (Eminönü)، کاباتاش (Kabataş) ، بشیکتاش، کادیکوی یا اسکودار سوار قایق شوید و به اسکله ببک بروید. زمان سفر با قایق حدود ۱۵ تا ۲۵ دقیقه است و بستگی به نقطه شروع دارد. هزینه سفر با قایق حدود ۵ لیر ترکی است.

گزینه سوم: تاکسی
تاکسی یکی از راحت‌ترین ولی گران‌ترین راه‌های رسیدن به ببک است. شما می‌توانید از هر نقطه شهر تاکسی سوار شوید و به راننده بگویید که شما را به ببک ببرد. زمان سفر با تاکسی حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه است و بستگی به ترافیک دارد. هزینه سفر با تاکسی حدود ۵۰ تا ۷۰ لیر ترکی است.



فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است