search
menu

در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

[ پنهان کردن ]
تعطیلات خرداد ۱۴۰۳ کجا بریم؟
سفر به جاهای دیدنی اطراف تهران در تعطیلات خرداد
سفر به شمال کشور در تعطیلات خرداد
سفر به جنوب کشور برای تعطیلات خرداد ۱۴۰۳
جاهای دیدنی در تعطیلات خرداد ۱۴۰۳
کلام آخر
سؤالات متداول
یکی از اولین اقداماتی که گردشگران پیش از برنامه‌ریزی برای سفر خود می‌کنند این است که مقاصد خوش‌آب‌وهوا در تاریخ و ایام سفرشان را جست‌وجو کنند تا به گزینه‌ای ایده‌آل برسند. خبر خوش اینکه در تعطیلات خرداد گزینه‌های خوش‌آب‌وهوای بسیار متنوعی برای مسافران وجود دارد. برخی از این مقاصد برای سفرهای کوتاه‌ یک‌روزه و برخی برای سفرهای طولانی‌تر مناسب‌اند. در ادامه در این مورد بیشتر برای شما توضیح خواهیم داد.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

تعطیلات خرداد ۱۴۰۳ کجا بریم؟


تعطیلات خرداد زمانی طلایی برای سفر است و بسیاری از گردشگران از اردیبهشت‌ماه شروع به برنامه‌ریزی برای آن می‌کنند. آب و هوای بخش‌های زیادی از ایران در خرداد ماه برای سفرهای چندروزه مناسب است. در ماه خرداد در بسیاری از مناطق هنوز سر و کله‌ی آب و هوای گرم و سوزان تابستان پیدا نشده و هوا نسبتاً بهاری است، از سوی دیگر بخش‌های سردسیر کشور نیز در این ماه کم‌کم آب‌وهوایی معتدل و مطلوب پیدا می‌کنند و به گزینه‌هایی ایده‌آل برای سفر تبدیل می‌شوند.
سفر در تعطیلات خرداد می‌تواند یک سفر کوتاه یک یا دو روزه باشد؛ اما برخی افراد ترجیح می‌دهند با گرفتن یک یا دو روز مرخصی، چند روزی به تعطیلات اضافه کنند و خودشان را به یک سفر مفصل در این تعطیلات مهمان کنند!
بسته به این که مایل به سفر کوتاه یا طولانی باشید، چه مقدار بودجه برای سفرتان کنار گذاشته باشید و تمایل داشته باشید به کدام بخش کشور سفر کنید، وسیله‌ی نقلیه‌ی ایده‌آل برای سفر شما متفاوت خواهد بود؛ اما درهرصورت به شلوغی مسیر جاده‌ها برای سفرهای ماشینی در این ایام و همچنین به احتمال پر شدن ظرفیت قطارها و پیدا نشدن بلیط هواپیما برای سفر در این تعطیلات توجه کنید. باتوجه‌به این نکات بهتر است اگر قصد سفر در تعطیلات خرداد 1403 را دارید، هرچه زودتر شروع به برنامه‌ریزی برای سفر خود بکنید. ما نیز در این نوشته به شما کمک می‌کنیم و مقاصد مختلف مناسب برای سفر در این ایام برای هر سلیقه‌ای را معرفی می‌کنیم.

سفر به جاهای دیدنی اطراف تهران در تعطیلات خرداد


اگر قصد یک سفر کوتاه جاده‌ای به اطراف تهران را برای این ایام دارید، در ادامه به شما چند مورد از بهترین مقاصد اطراف تهران برای سفر یک روزه را معرفی خواهیم کرد.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

دریاچه و سد لتیان


سد لتیان تا مرکز شهر تهران تنها 49 کیلومتر فاصله دارد که طی کردن آن حدود 1 ساعت زمان می‌برد. این فاصله‌ی کم، دریاچه و سد لتیان را به یک گزینه‌ی جذاب برای سفرهای یک‌روزه اطراف تهران تبدیل می‌کند. انواع تفریحات آبی موجود در اطراف دریاچه و سد لتیان مانند ماهی‌گیری و قایق‌سواری و همچنین امکان برگزاری پیک‌نیک، این منطقه را برای گردش‌های خانوادگی تبدیل به گزینه‌ی مناسبی کرده است. توجه کنید که شنا کردن در این سد ممنوع و بسیار خطرناک است.
برای سفر به این منطقه نیاز به تجهیزات خاصی ندارید؛ اما اگر قصد کمپ کردن در اطراف سد را دارید، تجهیزات لازم برای اقامت در شب را فراموش نکنید!
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

تنگه واشی


یک مقصد مناسب برای سفر یک‌روزه و یا سفر دو روزه اطراف تهران در تعطیلات خرداد، تنگه واشی است. تنگه واشی که در انتها به آبشار ساواشی می‌رسد در بیست کیلومتری فیروزکوه قرار گرفته است. خانواده‌ها و گروه‌های جوانانی که اهل ورزش و طبیعت‌گردی هستند می‌تواند از این تعطیلات استفاده کنند و علاوه بر گردش در این منطقه، شب را در فیروزکوه اقامت کنند.
برای رسیدن به آبشار ساواشی ابتدا نیاز به 250 متر پیاده‌روی در تنگه‌ی اول و سپس حدود 1700 متر پیاده‌روی در دشت تا رسیدن به تنگه دوم است. بین تنگه دوم تا آبشار ساواشی نیز 800 متر فاصله است. این پیاده‌روی طولانی که بخشی از آن نیز در آب است برای بسیاری از طبیعت‌گردان جذاب است؛ بااین‌وجود این مسئله باعث می‌شود تنگه‌ واشی مقصد مناسبی برای سالمندان و افراد دارای محدودیت‌ و معلولیت جسمی نباشد.
در فصل خرداد آب‌وهوای کوهستانی این منطقه بسیار مطلوب است و دمای آب تنگه نیز برای پیاده‌روی مناسب است.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

روستای افجه و دشت هویج


در پنج‌کیلومتری شمال شرق لواسان، روستای زیبا و سرسبز دشت هویج افجه با آب‌وهوای سرد و کوهستانی قرار دارد. این روستای زیبا و ییلاقی در خرداد ماه آب‌وهوایی مطبوع دارد و برای سفرهای کوتاه در تعطیلات خرداد بسیار مناسب است. مردم روستای افجه اغلب باغدار، کشاورز و یا دامدارند.
از مهم‌ترین جاذبه‌های روستای ییلاقی افجه، دشت هویج است. در گذشته در این دشت هویج کشت می‌شده است؛ اما این روزها خبری از هویج در این دشت نیست! اگر در تعطیلات خرداد 1403 به روستای افجه رفتید حتماً به این دشت خوش آب‌وهوا که در بالای روستای افجه قرار دارد سر بزنید و اگر خواستید می‌توانید از فضای آن برای پیک‌نیک نیز استفاده کنید.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

آبشار کمرد یا ۴۰ دختر


آبشار زیبای کمرد که در منطقه‌ی منوچهر آباد قرار گرفته است، تنها 20 کیلومتر با تهران فاصله دارد و شما می‌توانید از جاده‌ی منتهی به رودهن به آن دسترسی پیدا کنید. اگر به دنبال یک مقصد دنج و خلوت برای گذراندن تعطیلات خرداد می‌گردید، روستا و آبشار کمرد در نزدیکی تهران یک گزینه‌ی ایده‌آل برای شما خواهد بود.
فصل بهار و تابستان فصل پرآبی این آبشار و بهترین زمان برای سفر به این منطقه‌ی ییلاقی و جذاب است. غار چهل دختر که طبق افسانه‌های محلی در روزگاران قدیم 40 دختر وارد آن شدند و هرگز بازنگشتند، در پشت این آبشار زیبا قرار گرفته است.

سفر به شمال کشور در تعطیلات خرداد


سفر به شمال کشور همیشه یک گزینه‌ی جذاب برای گردشگران ایرانی و به‌خصوص تهرانی‌هاست. در ادامه به شما چند مقصد بسیار خوش آب‌وهوا برای سفر به شمال کشور در تعطیلات خرداد را معرفی می‌کنیم.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

دشت النزه ماسال


ییلاق دشت النزه ماسال که در غرب شهر شاندرمن و همچنین در نزدیکی ماسال قرار دارد یکی از ییلاقات زیبا و خوش آب‌وهوا در ارتفاعات گیلان است. این منطقه در نزدیکی استان اردبیل نیز قرار دارد. موقعیت کوهستانی النزه باعث شده تا این منطقه در خردادماه آب‌وهوایی خنک‌ و دلپذیر داشته باشد و گردشگران زیادی را در ایام تعطیلات خرداد به خود جذب کند.
اغلب مردم این دشت بومی هستند، در کلبه‌هایی شیروانی‌دار از جنس چوب و حلب زندگی می‌کنند و به زبان تالشی صحبت می‌کنند. پوشش گیاهی و جانوری این منطقه متنوع است و در چمنزارهای آن درختان افرای قدیمی و حیواناتی همچون گاو، گاومیش، گوسفند و اسب‌های وحشی قابل مشاهده‌اند.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

جاده اسالم به خلخال


کمتر کسی است که شرح زیبایی‌های جاده اسالم به خلخال را نشنیده باشد. اسالم یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران در استان گیلان است. جاده‌ی اسالم به خلخال از این منطقه آغاز می‌شود و در خلخال در استان اردبیل به پایان می‌رسد. این جاده‌ی زیبا و منحصربه‌فرد طولی حدود 70 کیلومتر دارد و در ماه خرداد در اوج زیبایی و جذابیت است. آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعت فوق‌العاده‌ی این منطقه آن را به گزینه‌ای رؤیایی برای سفر در تعطیلات خرداد تبدیل کرده است.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

چالوس


چالوس سرسبز و زیبا مقصد سفر بسیاری از طبیعت‌گردان ایرانی است. این شهر کهن در غرب استان مازندران از مهم‌ترین نقاط توریستی کشور است. چالوس در جلگه‌های ساحلی دریای خزر و در کنار کوهستان البرز قرار گرفته است و این مسئله باعث شده تا شهر چالوس شهری با تنوع گسترده‌ی آب‌وهوایی باشد. در خرداد ماه آب‎‌وهوای این منطقه هنوز شرجی نشده است و درعین‌حال از سرمای کوهستانی نیز فاصله گرفته و در مجموع آب‌وهوایی معتدل دارد. اگر به دنبال یک مقصد سرسبز و خوش‌آب‌وهوا هستید یک گزینه‌ی عالی برای شما می‌تواند بازدید از جاهای دیدنی چالوس باشد.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

ماسوله


اگر در کنار طبیعت‌گردی و گردش در هوای مطبوع به آشنایی با تاریخ و فرهنگ نیز علاقه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به روستای تاریخی ماسوله که از روستاهای زیبای ارتفاعات گیلان است، سفر کنید. این روستای کهن قدمتی ۱۰۰۰ساله دارد و دارای بافتی زیبا و سنتی است. همچنین در این روستا امکان بازدید از موزه‌ی ارزشمند تاریخ ماسوله و موزه‌ی حیات‌وحش نیز وجود دارد. حیف است اگر در خردادماه که هوای این روستا در اوج مطلوبیت قرار دارد به ماسوله سفر کنید و از صنایع‌دستی زیبا و خوراکی‌های محلی خوشمزه‌ی آن تهیه نکنید.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

آبشار آب پری


آبشار آب‌پری یکی از زیباترین جاذبه‌های دیدنی استان مازندران است. بهترین زمان برای بازدید از این آبشار فصل تابستان و بهار و به‌خصوص ماه خرداد است که بارندگی کاهش پیدا می‌کند و طبیعت اطراف آبشار نیز بسیار سرسبز و پرگل می‌شود.
مردم این منطقه از دوران پیش از اسلام، آب این آبشار را دارای خواص درمانی می‌دانستند و آبشار آب‌پری را منطقه‌ای مقدس به شمار می‌آوردند. درون این آبشار ماهیان رنگین‌کمانی زندگی می‌کنند و به همین دلیل وقتی که از دور به آبشار نگاه می‌کنیم، به نظر می‌آید که پروانه‌های رنگارنگ درون آن در حال حرکت‌اند. ازآنجایی‌که در زبان فارسی آب‌پری نام دیگر پروانه است، این آبشار نیز آب‌پری نام‌گذاری شده است.
ارتفاع 27 متری آبشار و طبیعت بکر و زیبای اطراف آن و همچنین آب تمیز آبشار که برای شنا بسیار مناسب است، از مواردی است که آبشار آب‌پری را به یک منطقه‌ی گردشگری مهم تبدیل کرده است.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

اولسبلنگاه


اولسبلنگاه یکی دیگر از ییلاقات و جاذبه‌های گردشگری مهم ماسال است که بسیاری آن را مانند تکه‌ای از بهشت توصیف می‌کنند. این منطقه که در ارتفاعات قرار گرفته است در ماه خرداد آب‌وهوایی خنک و دلپذیر دارد که لذت گشت‌وگذار در دشت‌های سرسبز و بی‌نظیر این منطقه را دوچندان می‌کند. امکان اجاره‌ی کلبه‌های روستایی و استفاده از محصولات بومی نیز در این منطقه‌ی بی‌نظیر وجود دارد. فراموش نکنید که بهتر است در ماه خرداد مقداری لباس گرم نیز برای سفر به این منطقه همراه خود داشته باشید.

سفر به جنوب کشور برای تعطیلات خرداد ۱۴۰۳


جنوب ایران مملو از شگفتی‌هاست. برای آشنا شدن با بهترین مقاصد سفر به جنوب کشور در ماه خرداد، در ادامه‌ی این مطلب با ما همراه باشید.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

جزیره کیش


جزیره کیش یکی از توریستی‌ترین نقاط در تمام کشور است که در هر مقطعی از سال تعداد زیادی گردشگر به آن سفر می‌کنند. تعطیلات خرداد 1403 نیز از این قاعده مستثنا نیست بنابراین بهتر است اگر قصد سفر به کیش را دارید هرچه زودتر اقدام به رزرو تور کیش تعطیلات خرداد کنید. آب‌وهوای این جزیره در خردادماه همچنان بهاریست اما لازم است توجه کنید که جزیره کیش به نسبت مناطق غربی و کوهستانی کشور آب‌هوای گرم‌تری دارد.
در کیش می‌توانید پاساژگردی کنید و از بهترین قیمت‌ها و یا محصولات بهترین برندها خرید کنید. در این جزیره شما می‌توانید از تفریحات آبی بسیار متنوعی که در جای دیگری پیدا نمی‌شود؛ مانند غواصی، اسنورکلینگ، فلای‌برد، چتر پاراسل، اسکی روی آب و... لذت ببرید. تمام این تفریحات در کنار جاهای دیدنی کیش و سواحل سفید و مرجانی خلیج‌فارس باعث می‌شود سفر به این جزیره به سفری فوق‌العاده و کامل تبدیل شود.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

جزایر قشم، هرمز و هنگام


امکان ندارد بتوانیم از جنوب ایران صحبت کنیم و چیزی از جزیره‌ی شگفتی‌ها، قشم، نگوییم. جزیره‌ی قشم می‌تواند یکی از گزینه‌ها برای سفر در تعطیلات خرداد باشد. این جزیره پر از جاذبه‌های طبیعی است که مانند آن‌ها در هیچ کجای جهان پیدا نمی‌شود. دره‌ی ستارگان، جنگل‌های حرا، جزایر ناز، قلعه پرتغالی‌ها و دره تندیس‌ها از جمله‌ی دیدنی‌های معروف و شگفت‌انگیز قشم هستند.
جزایر هرمز و هنگام نیز فاصله‌ی اندکی تا قشم دارند و به شما پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به قشم حتماً به این جزایر زیبا نیز سری بزنید. در مسیر خود از قشم تا هنگام می‌توانید دلفین‌های بازیگوش خلیج‌فارس را ببینید و جزیره‌ی رنگین هرمز نیز دیدنی‌های بسیاری همچون ساحل سرخ و نقره‌ای، دره مجسمه‌ها، غار الهه نمکی و دره رنگین‌کمان برای شما خواهد داشت.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

شیراز


شیراز زیبا با باغ‌های باصفا و اماکن تاریخی منحصربه‌فردش یکی از گزینه‌های جذاب برای سفر در تعطیلات خرداد است. شیراز در خرداد ماه همچنان آب‌وهوایی بهاری دارد و در این ماه همچنان بوی بهارنارنج‌هایی که در اردیبهشت در اوج شکوفایی قرار دارند، به مشام می‌رسد.
از دیدنی‌های شیراز هرچه بگوییم کم گفته‌ایم! از مقبره‌ی شاعران بزرگی مثل حافظ و سعدی گرفته تا باغ‌های مصفای عفیف‌آباد، نارنجستان قوام، دلگشا، ارم و همچنین بناهای تاریخی مهمی همچون مسجد نصیرالملک، حمام وکیل، مسجد وکیل، دروازه قرآن و اماکن زیارتی مانند شاهچراغ همگی در این شهر زیبا قرار دارند و می‌توانند توجه هر گردشگری با هر سلیقه‌ای را به خود جلب کنند.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

چابهار


آب‌وهوای چابهار همان‌طور که از نامش پیداست در هر چهار فصل بهاری است. باتوجه‌به این نکته چابهار در خرداد ماه نیز می‌تواند یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای سفر باشد. این شهر که یکی از جنوبی‌ترین شهرهای سیستان و بلوچستان است، از زیباترین مناطق آزاد تجاری به شمار می‌آید و یک بندرگاه بسیار پررونق است.
این منطقه‌ی مهم بازرگانی کشور جاذبه‌های بسیاری دارد؛ از جاهای دیدنی چابهار می‌توان به کوه‌های مریخی، تالاب لیپار، کوه گل‌افشان، روستای درک، خلیج گواتر، اسکله‌های تیس و بریس، گورستان جن تیس، باغ گیاه‌شناسی چابهار و... اشاره کرد.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

خوزستان گردی در تعطیلات خرداد


استان خوزستان و شهرهای زیبا و تاریخی‌اش مانند اهواز و دزفول می‌توانند یکی دیگر از گزینه‌های سفر در تعطیلات خرداد 1403 باشند. شهر تاریخی اهواز که به پل‌های زیبایش که روی رودخانه‌ی کارون قرار گرفته‌اند شناخته می‌شود، یک مقصد خوب برای سفرهای بهاریست. در فصل بهار و در ماه خرداد بادهای ملایم بهاری به این شهر آب‌وهوایی دلپذیر می‌بخشند که برای قایق‌سواری و گردش‌های شبانه در کنار کارون بسیار مطلوب است.
علاوه بر شهر تاریخی اهواز، دزفول نیز شهری تاریخی با طبیعتی فوق‌العاده به شمار می‌آید. رودخانه‌ی دز، آبشار شوی، روستای پامنار و دریاچه شهیون، دره کول خرسان و... همگی از دیدنی‌های دزفول‌ هستند که در خرداد ماه نیز آب‌وهوایی مطبوع و فوق‌العاده برای گردشگری دارند.

جاهای دیدنی در تعطیلات خرداد ۱۴۰۳


تا اینجای مقاله با برخی از دیدنی‌ترین نقاط ایران آشنا شدیم؛ ولی جاذبه‌های گردشگری کشور پهناورمان ایران به این موارد محدود نمی‌شوند. در ادامه چند مورد از دیگر مقاصدی که در خرداد امسال می‌توانید از آن‌ها بازدید کنید را آورده‌ایم.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

کردستان؛ مقصدی خنک و دیدنی در خرداد


استان تاریخی کردستان با دیدنی‌های طبیعی فراوانش یکی از مناطقی است که سفر به آن در هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد. بااین‌حال می‌توان گفت خردادماه بهترین زمان برای سفر به این استان است. در ماه خرداد می‌توانیم از زیبایی‌هایی بهاری این منطقه استفاده کنیم و از طرفی در این ماه به دلیل نزدیک شدن به تابستان، هوا از سرما فاصله گرفته و خنکی مطبوع و متعادلی دارد. روستای اورامانات و دریاچه زریوار از مناطق دیدنی کردستان است که با تهیه‌ی تور تعطیلات خرداد به این مناطق می‌توانید گشت‌وگذار مفصلی در این نواحی داشته باشید.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

سفر به کاشان در خرداد و شرکت در مراسم گلاب گیری


شهر تاریخی کاشان یکی دیگر از مقاصد گردشگری ایران است که در خردادماه جذابیت‌های خاص خود را دارد. همه‌ی ما کاشان را به گلاب‌های باکیفیتش می‌شناسیم. فصل گلاب‌گیری در کاشان از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد است. اگر در تعطیلات خرداد به این شهر سفر کنید می‌توانید این مراسم جالب را از نزدیک ببینید و تازه‌ترین و بهترین گلاب‌ها را تهیه کنید.
آب‌وهوای کاشان نیز در خردادماه مساعد است و شما می‌توانید علاوه بر لذت بردن از مراسم سنتی گلاب‌گیری، به گشت‌وگذار در این شهر کهن بپردازید و از مکان‌های تاریخی کاشانمانند حمام تاریخی فین و خانه‌های قدیمی شهر بازدید کنید.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

طبیعت رؤیایی لرستان در خرداد ماه


یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر در خردادماه، استان کوهستانی لرستان با طبیعت فوق‌العاده و آبشارهای بی‌نظیر است. آبشارهای بیشه، نوژیان و آب سفید از مهم‌ترین آبشارهای این منطقه هستند که به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً در سفرتان به این استان به این آبشارها سر بزنید. لرستان در خردادماه رؤیایی‌ترین آب‌وهوا را دارد و برای مسافرت بسیار مناسب است.
دره خزینه، دریاچه گهر، تنگه شیزر از جاذبه‌های طبیعی لرستان و روستاهای تاریخی چنار مداوی، نله، سرخه مهر، گرداب سنگی و قلعه‌ی فلک‌الافلاک از جاذبه‌های تاریخی مهم این استان هستند که هرکدام جذابیت‌های گردشگری خاص خود را دارند.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

جنگل های ارسباران در آذربایجان شرقی


جنگل‌های ارسباران در حدفاصل شهرستان‌های کلیبر، ورزقان و اهر قرار دارند و از جاذبه‌های مهم آذربایجان شرقی به شمار می‌آیند. ییلاق‌های متعددی در منطقه‌ی ارسباران وجود دارد که از آن‌ها می‌توان به ییلاقات علی‌آباد یا کلیبر، چپرلی، آقداش و ایل بسطامو اشاره کرد.
این ناحیه جنگلی - کوهستانی در شمال آذربایجان شرقی دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی مانند دژ قهقهه، قلعه جوشین، قلعه پشتو، بقعه شهاب‌الدین و قلعه بابک است. پوشش جانوری این بهشت گمشده نیز در نوع خود بی‌نظیر است و در این جنگل‌ها حیواناتی مانند روباه، گرگ، خرس قهوه‌ای، سیاه‌گوش، شغال و خوک وحشی زندگی می‌کنند.
در تعطیلات خرداد به این مقاصد سفر کنید!

ییلاق جلفا


یک پاسخ به سؤال «تعطیلات خرداد کجا بریم» می‌تواند، ییلاق جلفا باشد. شهر جلفا در استان آذربایجان شرقی و در مرز ایران و جمهوری آذربایجان یکی از زیباترین شهرهای ایران است. این شهر زیبا در اواخر بهار طبیعتی فوق‌العاده چشم‌نواز و آب‌وهوایی عالی دارد. جاده مرزی ارس در کنار رودخانه ارس از زیباترین مناطق این شهر به شمار می‌آید. سد ارس نیز روی همین رودخانه قرار گرفته است. پارک ملی کمتال با پوشش جانوری منحصربه‌فرد، آبشار ماهاران، منطقه حفاظت‌شده کیامکی و... همگی از جاذبه‌های طبیعی اطراف جلفا هستند.
زیبایی‌های طبیعی تنها چیزی نیست که در بازدید از ییلاق جلفا می‌توانید از آن بهره‌مند شوید! زیرا این شهر کهن همچنین مملو از دیدنی‌های تاریخی مانند کلیسای سنت استپانوس، کلیسای چوپان، مجموعه کردشت، حمام تاریخی جلفا، کاروانسرای خواجه نظر، پل ضیاالملک و... است.

کلام آخر


انتخاب یک مقصد خوش‌آب‌وهوا برای سفر یکی از مواردی است که می‌تواند تأثیر بسیاری بر روی کیفیت سفر شما داشته باشد. خوشبختانه در تعطیلات خرداد گزینه‌های خوش‌آب‌وهوای بسیاری برای سفر به بخش‌های مختلف ایران وجود دارد. در این نوشته به طور مفصل درباره‌ی این مقاصد متنوع صحبت کردیم و هرکدام از آن‌ها را به علاوه‌ی جاذبه‌های متنوعشان معرفی کردیم.

سؤالات متداول



تعطیلات خرداد کجا بریم؟


در تعطیلات خرداد می‌توانیم به مقاصد مختلفی در اطراف تهران مانند سد لتیان و دشت هویج، شهرها و روستاهای شمال کشور مانند چالوس و ماسوله، مناطق غربی کشور مانند لرستان و کردستان و یا نواحی جنوب ایران مانند جزایر کیش و قشم سفر کنیم.

کجا در خرداد آب و هوای بهتری دارد؟


مناطق مختلفی در ایران در خرداد آب‌وهوای مساعدی دارند که در نوشته به آن‌ها اشاره کردیم. در مجموع می‌توان گفت نواحی غربی و کوهستانی کشور در خرداد ماه آب‌وهوای بسیار مطبوعی دارند.
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است