search
menu

جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

[ پنهان کردن ]
تاریخ جزیره کیش
اطلاعاتی درباره جزیره کیش
چرا جزیره کیش محبوب است؟
پارک دلفین کیش
کشتی یونانی
پارک ساحلی مرجان
ساحل بانوان
آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش
شهر زیرزمینی کاریز
باغ پرندگان کیش
شهر باستانی حریره
پارک ساحلی میرمهنا
کلبه هور کیش
پارک هنگام
خانه مردم شناسی بومیان کیش
پارک آبشار
اسکله بزرگ کیش
آکواریوم کیش
پارک آبی اوشن
پایاب کیش
جزیره هندورابی کیش
پارک ساحلی درختان نارگیل
قلعه جنی کیش
بوستان آهوان کیش
موزه خلیج‌فارس کیش
پارک آبی بادی مارینا
تفریحات جزیره کیش
بهترین زمان برای سفر به کیش
هتل های کیش
رستوران‌های کیش
پاساژ‌ها و مراکز خرید کیش
راه های رسیدن به کیش
مروارید خلیج‌فارس، با نخلستان‌های زیبایش یکی از بهترین مکان‌ها برای گذراندن تعطیلات شما و حتی زندگی، کار و تجارت است. جزیره کیش به عنوان یکی از جزایر توریستی خلیج‌فارس، هر ساله به‌ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان، پذیرای گردشگران بسیاری است که برای لذت بردن از امکانات، دیدن جاذبه‌ها و خرید وارد آن می‌شوند. برای هر گردشگر داشتن برنامه سفر کیش و اطلاع از جاهای دیدنی این جزیره تماشایی ضروری است؛ زیرا کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن از زمان اقامت خود در این جزیره زیبا استفاده کند. با ما همراه باشید تا به شما بهترین جاهای دیدنی کیش را نشان دهیم.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

تاریخ جزیره کیش


ممکن است شما تا به حال به جزیره کیش سفر نکرده باشید. حتی ممکن است پیش‌تر به این جزیره سفر کرده باشید و حتی ساکن آن باشید؛ اما اطلاعات کم و سطحی راجع به آن داشته باشید. این ساحل مرجانی زیبا که یکی از بهترین مکان‌ها برای غواصی است، از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل شکل بسیار مدرنی که این جزیره دارد، شاید در ابتدا به نظر برسد که تاریخ تمدن آن بسیار کوتاه باشد؛ اما شواهد باستان‌شناسی حاکی از آن است که قدمت جزیره کیش به بیش از دو هزار سال می‌رسد. در قدیم این جزیره به نام‌های کمینه، آراکاتا، اراکیا و غیس شناخته می‌شد و مردمان بسیاری ساکن آن بودند. به نظر می‌رسد در ابتدا عیلامی‌ها و آشوری‌ها در این منطقه حکومت می‌کردند؛ اما پس از نابودی این تمدن‌ها، کیش در یک دوره طولانی مورد تهاجم بیگانگان و پریشانی احوال قرار گرفت تا زمانی که با به قدرت رسیدن هخامنشیان، صلح به جزیره و مردمانش بازگشت. در سایه امپراتوری بزرگ هخامنشی، جزایر خلیج فارس، من جمله کیش، رونق بسیاری یافت.
به طور مثال با گسترش دریانوردی در خلیج‌فارس، حمل مسافر و کالا بهتر شد و سود و مردمان جدید و کالاهای جدید به جزیره رسیدند. از همین دوره وسایل کمک ناوبری از جمله فانوس دریایی برای تسهیل دریانوردی در خلیج‌فارس راه‌اندازی شد. در طول تاریخ این جزیره همواره با بومیان خود جزئی از سواحل جنوبی ایران بود و به باغات نخل خود شناخته می‌شد. مسیر تبدیل جزیره مسکونی ساده به یک جزیره توریستی، از حدود ۵۰ سال پیش آغاز شد. در دوره پهلوی، تلاش‌ها به کار گرفته شد تا از جزیره کیش یک اقامتگاه لوکس و مجلل برای طبقه سرمایه‌دار ساخته شود. این روند پس از پیروزی انقلاب اسلامی پی گرفته شد و جزیره کیش تبدیل به یک جزیره گردشگری زیبا برای تمام افراد شد.

اطلاعاتی درباره جزیره کیش


جزیره کیش، واقع در خلیج فارس نزدیک به جزیره قشم، محبوب ترین تفریحگاه جزیره ای ایران و چهارمین مقصد محبوب گردشگری در جنوب غربی آسیا است. کیش بخشی از شهرستان بندرلنگه در استان هرمزگان ایران است. جمعیت تقریبی آن ۲۶۰۰۰ نفر بوده و سالانه حدود یک میلیون بازدید کننده دارد. کیش به طور کلی مسطح است و همیشه بخاطر باغات نخل مورد توجه بوده است.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

چرا جزیره کیش محبوب است؟


گردشگری کیش این محبوبیت را مدیون چند عامل است. کیش، در کنار قشم، یک منطقه آزاد تجاری است. این بدان معناست که گردشگران هنگام ورود به کیش نیازی به ویزا ندارند همچنین تقریباً خرید همه کالاها در کیش در مقایسه با سایر مناطق غیر تجاری آزاد ارزان تر است. آنچه که واقعا این جزیره را مروارید خلیج فارس و یک مقصد گردشگری بسیار محبوب کرده است، جاذبه های متعدد و امکانات تفریحی آن است که با خرید بلیط هواپیما ارزان کیش و سفر به این شهر زیبا می‌توانید لحظات شادی را در آن تجربه کنید. سواحل آرام آن پوشیده از ماسه‌های مرجانی است که در زیر نور خورشید می‌درخشند و منظره ای بی نظیر و جذاب را ایجاد می‌کنند از دیگر جاذبه های کیش هستند. آب‌های ساحلی شفاف به فرد اجازه می‌دهد تا عمق دریا را تماشا کرده و حرکت زیبای ماهی‌ها را تماشا کند. جزیره کیش توسط نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۰ در میان ۱۰ جزیره زیبای جهان قرار گرفت. در دهه ۱۹۷۰ آخرین شاه ایران این جزیره را به یک جزیره تفریحی برای نخبگان بین المللی تبدیل کرد که دارای یک کازینو بزرگ بود که اکنون به نام هتل بین المللی شایان شناخته می‌شود. در ادامه نگاهی به برخی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پر رونق جزیره کیش می‌اندازیم که می‌توانید از آنها لذت ببرید و با بازدید از دیدنی‌های کیش اوقات خوشی را در این جزیره سپری کنید.

پارک دلفین کیش


پارک دلفین ها (دلفیناریوم کیش) یکی از بهترین دیدنی های کیش است که برای خانواده‌ها به ویژه کودکان و بزرگسالان بسیار مناسب است. تماشای دلفین‌های زیبا، شیرهای دریایی و وال سفید و حرکات آنها همه را خوشحال و گاهی اوقات هیجان زده می‌کند. پارک دلفین کیش یک پارک تفریحی عظیم به وسعت ۱۰۰ هکتار است که در قسمت جنوب شرقی جزیره کیش واقع شده است. این پارک میزبان بیش از ۲۰ نوع پستاندار دریایی از جمله دلفین ها، شیرهای دریایی، گربه ماهی و پنگوئن‌ها است.
آدرس: هرمزگان، کیش، بلوار خلیج فارس، پارک دلفین
ساعت بازدید: علاقمندان می‌توانند همه روزه به جز روزهای چهارشنبه از ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر تا ۸:۳۰ شب از این مجموعه زیبا دیدن کنند. دلفیناریوم کیش روزهای چهارشنبه از ساعت ۳ تا ۹:۱۵ شب باز است.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

کشتی یونانی


چند دهه پیش یک کشتی باری یونانی در جنوب غربی جزیره کیش پهلو گرفته بود و از آن زمان به بعد رها شد. امروز بسیاری از بازدید کنندگان از جمله گردشگران ایرانی و خارجی که از جزیره کیش بازدید می‌کنند، به ساحل نزدیک کشتی یونانی می‌روند و در کنار آن به عنوان یکی از جاهای گردشگری کیش عکس می‌گیرند. این کشتی، یک کشتی باری ۷۵ ساله است که در سالهای اخیر به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش تبدیل شده است، جایی که صدها نفر در ساحل برای تماشای زیبایی نمای غروب خورشید در شب جمع می‌شوند. در ساحل کشتی یونانی امکانات گسترده ای از جمله رستوران های ایرانی و لبنانی، کافی شاپ‌ها و اجاره دوچرخه وجود دارد. اگر صحنه‌های کاملاً ایده آل، پیک نیک و معاشرت با مردم ایران را در یک محیط بسیار آرام دوست دارید، کشتی یونانی مطمئنا یک تجربه به یاد ماندنی برای شما خواهد بود. این کشتی داستان جالبی دارد: کشتی در زمان جنگ جهانی دوم در اسکاتلند ساخته شد و سال‌ها پیش به ایران فروخته شد و سرانجام توسط یونانیان خریداری شد. در طول عمر خود این کشتی به نام‌های زیادی از جمله کولااف، نچرالیست، امپایر ترومپت، کوروش پارسی و همدان شناخته شده است.
آدرس: استان هرمزگان، جنوب غربی جزیره کیش، خیابان غروب کیش، میدان غروب، پارک ساحلی کشتی یونانی
ساعت بازدید: همه روزه به طور ۲۴ ساعته می‌توانید از این کشتی زیبا دیدن کنید.

پارک ساحلی مرجان


کیش به سواحل مرجانی‌اش شهرت دارد و پارک ساحلی مرجان به همین خاطر نام‌گذاری شده است. این پارک از دیدنی‌ترین پارک‌های ساحلی ایران است و منظره بسیار زیبایی از خلیج را به نمایش می‌گذارد. مرجان‌ها، صدف‌ها و گوش‌ماهی‌هایی که در شب به ساحل می‌آیند، منظره بسیار حیرت‌انگیزی از ساحل را به شما نشان می‌دهند. درون پارک آلاچیق‌های بسیاری وجود دارد که امکان یک پیک‌نیک خانوادگی دوست‌داشتنی را برای شما فراهم می‌کنند. رستوران پارک نیز غذاهای خوشمزه‌ای برای شما تدارک دیده است. این پارک در میدان مرجان کیش قرار دارد. پارک‌های ساحلی کیش و مسیرهای خیابانی و بلوارهای این جزیره جای مناسبی برای قدم‌زدن و دوچرخه‌سواری در ساعت‌های آغازین شب به شمار می‌رود و می‌توان آنها را نمونه‌ای از جاهای دیدنی کیش در شب دانست.
آدرس: کیش، جنوب شرقی جزیره
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

ساحل بانوان


ساحل بانوان کیش در نوع خود یکی از بهترین‌ها در خاور میانه است. این پلاژ دارای مساحتی بیش ۲۰ هزار متر مربع بوده و در شمال شرقی جزیره کیش در کنار اسکله ای به شکل نیم دایره واقع شده است. این منطقه که فقط برای بانوان محافظت شده است یکی از تمیزترین مناطق ایران را برای شنا و استراحت زنان در ساحل فراهم می‌کند. برخی امکانات در این مکان وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به حمام اختصاصی، چترهای بزرگ، بوفه، زمین والیبال، زمین بدمینتون، سالن‌های ورزشی، آرایشگاه، وسایل بازی برای کودکان و صندلی‌های مخصوص آفتاب گرفتن اشاره کرد. این مکان با امکانات کامل برای افرادی ساخته شده است که می‌خواهند هنگام حضور در جزیره کیش از وقت خود لذت ببرند. هنگام ورود به Ladies Plage در کیش، می‌توانید وسایل ارزشمند خود مانند طلا، ساعت، تلفن همراه، پول و ... را به صندوق امانات بدهید تا هیچ نگرانی در مورد از دست دادن آنها نداشته باشید.
آدرس: کیش، میدان امیرکبیر، خیابان اندیشه، رو به روی هتل دریا
ساعت کاری: ساعات کاری این پلاژ از ساعت ۷ صبح تا ۶ عصر است.

آب انبار دو گنبد و پنج بادگیر کیش


اهالی جزیره کیش به سبب گرمسیری، از دیرباز به کمک آب انبارها آب مورد نیاز خود را نگهداری می‌کرده اند. آب انبار دو گنبد و پنج بادگیره کیش، برای نگهداری و خنک نگه داشتن آب آشامیدنی اهالی ساخته شده و معماری ویژه‌ای دارد و اکنون یکی از جاذبه های گردشگری کیش به شمار می‌رود.
آدرس: کیش، مجاور شهر حریره
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

شهر زیرزمینی کاریز


قدمت قنات های کیش به ۲۵۰۰ سال پیش باز می‌گردد و آب آشامیدنی ساکنان جزیره را تأمین می‌کرد که امروزه به یک شهر زیرزمینی شگفت انگیز با مساحت ۱۰۰۰۰ متر مربع تبدیل شده است که اکنون به آن کاریز کیش می‌گویند. کاریز فصل استثنایی جدیدی را برای همه دوستداران گشوده است. با توجه به عمق کم کیش، عمق شهر زیرزمینی کاریز حدود ۱۲ متر زیر زمین با ارتفاع ۸ متر است. این شهر زیرزمینی شامل ۳ قنات و ۲۷۴ حلقه چاه است. پس از داخل شدن به این شهر زیرزمینی، به سقف مرجانی توجه داشته باشید که فسیل‌های باستانی ماهی و صدفی را در خود جای داده است که به گفته مردم محلی مربوط به میلیون‌ها سال پیش است. همچنین جالب است بدانید که کاریز در تمام فصول دارای درجه حرارت خنک و ثابتی است.
آدرس: استان هرمزگان، کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح الی ۱۰:۳۰ شب می‌توانید از این شهر زیرزمینی بازدید کنید.

باغ پرندگان کیش


باغ پرندگان در پارک دلفین، با بیش از ۵۷ گونه پرنده از جمله پلیکان، شترمرغ، انواع لک لک ها، انواع طاووس ها، طوطی‌های سبز، قوها، پنگوئن‌های آفریقایی و گونه‌های کمیاب مانند تمساح ها، واقع شده است. این مرکز بدون شک یکی از بی نظیرترین مراکز حیوانات در ایران است که در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد. قابل ذکر است که انواع مختلفی از اقصی نقاط دنیا، از آمریکای جنوبی تا استرالیا و از آسیای شرقی تا آفریقا به این پارک آورده شده اند. باغ پرندگان یک مکان شاد به خصوص برای بچه‌ها است که می‌توانید بلیط خود را از طریق آژانس مسافرتی رزرو کرده و از اتلاف وقت در صف برای تهیه بلیط جلوگیری کنید.
آدرس: هرمزگان، کیش، بلوار خلیج فارس، پارک دلفین
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۶ عصر می‌توانید از این مجموعه زیبا دیدن کنید.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

شهر باستانی حریره


برای کسانی که به طور کلی به تاریخ ایران و به طور خاص به تاریخ جزایر ایران در خلیج فارس علاقه مند هستند، بازدید از شهر باستانی حریره یک امر ضروری است. این مکان باستانی با شکوه شامل بقایای یک خانه بزرگ با قنات خصوصی، یک حمام عمومی و یک مسجد جامع است. گفته می‌شود ویرانه‌های شهر باستانی حریره، واقع در مرکز جزیره کیش، ۸۰۰ سال قدمت دارند. این شهر در ابتدا در کنار یک بندر تجاری شلوغ قرار داشت. در آن سوی جاده، هنوز می‌توانید پله‌های بریده شده در صخره سنگی، چاه‌های سنگ تراشیده شده و کانال هایی را ببینید که بخشی از کارگاه‌های تولید شهد خرما بود که یکی از صادرات عمده جزیره به شمار می‌آید. باستان شناسان معتقدند که بناهای تاریخی چند طبقه این شهر در اثر زلزله از بین رفته است. ویرانه‌های حریره که در کتاب شعر شاعر ایرانی سعدی به آن اشاره شده است، شاهد شکوفایی اقتصاد کیش در دوران باستان بود که این جزیره تجارت بین چین، آفریقای شمالی و اروپا را تسهیل می‌کرد. این شهر باستانی در مرکز ساحل شمالی کیش واقع شده است و با یک پیاده روی کوتاه تا پارک درخت سبز فرصتی برای استراحت در فضای آرام فراهم می‌کند.
آدرس: استان هرمزگان، کیش، جنب مجموعه ورزشی المپیک
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب به طور رایگان می‌توانید از این شهر باستانی بازدید کنید.

پارک ساحلی میرمهنا


میرمهنا دوغابی، از مبارزان علیه استعمار انگلیس و هلند در دوره قاجار است و در جنوب ایران شهرت و محبوبیت بسیاری دارد. علت نام‌گذاری این پارک ساحلی نیز همین است. این پارک در نزدیکی بلوار دریا و در فاصله بین مسجد خاتم‌الانبیا تا میدان جاسک، در نزدیکی محله عرب‌ها و یا بومیان جزیره واقع شده و بافت اطراف آن سنتی است. این پارک یک مکان عالی برای پیک‌نیک‌های خانوادگی یا پیاده‌روی‌های صبحگاهی است. آلاچیق‌هایی که در پارک قرار دارد مکان خوبی برای استراحت و فرار از آفتاب است. بومیان جزیره در بخشی از پارک به فروش صنایع‌دستی و محلی می‌پردازند و در بخش دیگری از پارک ماهی‌ نیز به فروش می‌رسد. در بخشی دیگر نیز دو زمین بازی کودکان، اسکله ماهیگیری، اسکله تفریحی، سکو‌هایی برای تماشای دریا، اسکله قایق‌های تندرو و غیره وجود دارد.
آدرس: کیش، ساحل شمال و شمال غربی جزیره کیش
ساعت بازدید: شبانه‌روزی
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

کلبه هور کیش


در غربی ترین نقطه جزیره کیش، دماغه‌ای به نام کلبه هور قرار دارد. کلبه هور بخش صخره‌ای جزیره است و محلی است که موج‌های دریا به ساحل برخورد می‌کنند و آبزیان متعددی در پیرامون آن زندگی می‌کنند. همچنین لنجی در این ساحل به گل نشسته و به زیبایی آن در شب افزوده است. شما هم می‌توانید با خرید بلیط هواپیما کیش به این جزیره زیبا سفر کنید و از تمام جاذبه‌های آن بازدید کنید.
آدرس: جزیره کیش، میدان هور

پارک هنگام


از پارک‌های زیبا و سرسبز کیش می‌توان به پارک هنگام اشاره کرد. این پارک با درختان نخل زیبای خود و موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد، پذیرای شهروندان و مسافران کیش است. به دلیل وجود پیست دوچرخه‌سواری و کرایه اسکوتر و موتور برقی، افراد تمایل زیادی دارند که بخشی از اوقات فراغت خود را در این پارک بگذرانند. این پارک به پلاژ شنای آقایان کیش نزدیک است و جدای از آن، اکثر کافی‌شاپ‌ها و رستوران های کیش، به علاوه مراکز خرید مهم و معروف این جزیره، در نزدیکی پارک هنگام قرار دارند.
آدرس: کیش، بلوار فردوسی، ابن سینا

خانه مردم شناسی بومیان کیش


این خانه یک خانه قدیمی و از جاهای دیدنی کیش است که به یکی از افراد مشهور و ثروتمند کیش تعلق داشت. قدمت این بنا به حدود ۲۰۰ سال پیش بر می‌گردد و در زمینی به مساحت هزار و دویست متر مربع بنا شده است که بوی سادگی و صمیمیت می‌دهد. مکانی عالی برای آشنایی با فرهنگ محلی از نزدیک است. این خانه شامل ۱۵ اتاق مختلف با عملکرد و تزئینات خاص خود است که در گذشته برای یادگیری قرآن به کار می‌رفته است. در گذشته این خانه در حکم مدرسه محله قدیمی سفین بود و از سال ۹۳ به عنوان موزه ای برای نشان دادن آداب و رسوم و فرهنگ محلی این منطقه فعالیت دارد.
آدرس: جزیره کیش، محله سفین، روبروی بندرگاه صیادی
ساعت بازدید: همه روزه از ساعت ۴ بعد از ظهر الی ۹ شب می‌توانید از این خانه تاریخی بازدید کنید.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

پارک آبشار


همان‌طور که از نام این پارک پیدا است، پارک آبشار کیش مملو از فواره‌ها و آبشارهایی است که علاوه بر این که بر زیبایی‌های جزیره می‌افزایند و حس جزایر دریای مدیترانه را زنده می‌کنند، باعث خنک‌تر شدن هوای گرم منطقه نیز خواهند شد. در این پارک انواع و اقسام درختان و گیاهان کاشته و طبیعت زیبایی برای گذراندن یک عصر آرام یا یک شب‌نشینی خانوادگی برای شهروندان جزیره و مسافران فراهم شده است. نورپردازی‌های پارک به‌ویژه در شب، تصویر بسیار زیبایی ایجاد خواهد کرد. این پارک در فاصله بین هتل ارم و بازار پردیس یک کیش قرار دارد.
آدرس: کیش، بلوار فردوسی، روبروی پارک هنگام

اسکله بزرگ کیش


اسکله بزرگ تفریحی کیش یکی از بهترین جاذبه‌های تفریحی کیش محسوب می‌شود. این اسکله طولی معادل طول ۴۳۷ متر و عرض ۱۸ متری دارد و به شکل یک سازه چوبی در ساحل خلیج‌فارس احداث شده است. در این اسکله امکانات متفاوتی قرار دارد که می‌تواند برای هر سلیقه‌ای مناسب باشد. مثل باشگاه بولینگ، سینمای چهاربعدی، باشگاه تفریحی دریایی، کافه و رستوران و ... اگر شما در سفر به کیش قصد دارید از دیدن تماشای دریا، غروب آفتاب، لاک‌پشت‌ها، دلفین‌ها و پرندگان دریایی لذت ببرید، بهترین مکان اسکله کیش است. در این اسکله حتی ماهیگیری نیز انجام می‌شود. افزون بر آن، برای علاقه‌مندان به دوچرخه‌سواری یک پیست اختصاصی در نزدیکی اسکله وجود دارد که می‌توانید دوچرخه کرایه کنید و از دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره لذت ببرید.
آدرس: کیش، خیابان سنایی، بلوار دریا
ساعت بازدید: شبانه‌روزی
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

آکواریوم کیش


یکی از جاذبه‌های دیدنی جزیره، آکواریوم کیش است. این آکواریوم با گنجایش ۲۰ هزار لیتری خود، مخصوص ماهیان آب شیرین ساخته شده است و نزدیک به هفتاد نوع ماهی تزئینی در آن وجود دارد که از نظر شکل، رنگ طبیعی، فلس و ظاهر بسیار کمیاب هستند و شما کمتر جایی می‌توانید آن‌ها را از نزدیک تماشا کنید. علاوه بر بخش انواع ماهی که بسیار تماشایی است، در این مجموعه خزندگان مختلفی مانند مار و تمساح نیز وجود دارد. پرندگان و پستانداران کمیابی نیز در قسمت دیگری از آن دیده می‌شود. در حقیقت به‌گونه‌ای با یک باغ وحش کوچک روبه‌رو خواهید بود. این مکان به خصوص برای کودکان جذابیت بسیار زیادی دارد.
آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر
ساعت بازدید: از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۸ شب

پارک آبی اوشن


کیش از بهترین پارک‌های آبی ایران برخوردار است که برای تمام رده‌های سنی، از بانوان تا آقایان مناسب است. «پارک آبی اوشن کیش» یکی از معروف‌ترین پارک‌های آبی ایران در کیش است که روباز بودن آن، این پارک را از باقی پارک‌های آبی متمایز می‌کند. این پارک منطقه ممنوع پروازی است و هیچ ساختمانی به آن دید ندارد. به همین خاطر برای بانوان نیز قابل استفاده است. درون این پارک که وسعت بسیار زیادی دارد، فروشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و رستوران‌های بسیاری‌ هم وجود دارد. این پارک آبی از آن دست نقاطی است که می‌توان آنها را در گروه جاهای دیدنی کیش در تابستان دانست.
آدرس: جزیره کیش، جاده جهان
ساعت بازدید: بسته به برنامه مجموعه و سانس متفاوت است
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

پایاب کیش


اشاره کردیم که کیش برخلاف ظاهرش از قدمتی بسیار طولانی بهره می‌برد. ازآنجاکه مردم ایران از هزاران سال پیش، به جهت آب و هوای گرم و خشک حاکم برای نواحی گسترده‌ای از کشور، اقدام به ساخت قنات و کاریز کرده بودند، در کیش نیز قنات‌هایی برای تأمین آب مردم جزیره از دو هزار سال پیش وجود داشته است. پایاب به دهلیزهایی که کنار دهانه‌ی چاه قنات حفر می‌شوند و شیب بسیار تندی دارند گفته می‌شود. این پایاب‌ها با استفاده از چند پله به سطح آب جاری قناتی می‌رسند. پایاب کیش در کنار درخت انجیر معابد معروف به درخت سبز این جزیره قرار دارد.
آدرس: کیش، میدان المپیک، خیابان المپیک
ساعت بازدید: از ساعت ۹ الی ۲۲

جزیره هندورابی کیش


شاید نام جزیره هندورابی به گوشتان خورده باشد؛ اما ندانید که این جزیره کوچک در ۲۸ کیلومتری جزیره کیش، حدفاصل بین کیش و لاوان واقع شده است و از توابع کیش محسوب می‌شود. در هندورابی با وجود مسکونی بودن، تعداد بسیار کمی زندگی می‌کنند. ساکنین جزیره عموما ماهیگیر هستند و جز ماهیگیری، اقتصاد خانواده از طریق فروش صنایع‌دستی به گردشگران تأمین می‌شود. در این جزیره، ویرانه‌هایی از دوران اشغال توسط پرتغالی‌ها و هلندی‌ها یافت می‌شود. ساکت بودن جزیره و دور بودن آن از هیاهوی کیش آن را به یک مکان عالی برای افرادی که به سکون و آرامش علاقه دارند تبدیل ساخته است.
آدرس: حد فاصل جزیره کیش و لاوان، هندورابی
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

پارک ساحلی درختان نارگیل


کیش دارای آب‌وهوای نیمه استوایی است و به همین خاطر بستر مناسبی برای رشد درختانی چون موز و نارگیل و غیره دارد. پارک ساحلی درختان نارگیل همان‌طور که از نامش پیدا است، به خاطر بیش از ۲۵۰۰ درخت نارگیلی که دارد شناخته شده است. این پارک فاصله بسیار کمی با ساحل دارد و به خاطر ردیف منظم درختان زیبایی که خط ساحل را پیش می‌گیرند، از جذابیت بصری بسیار زیادی بهره می‌برد. پارک به رستوران میرمهنا و هتل داریوش نزدیک است و از لحاظ امکانات، افزون بر آلاچیق‌ها و بوفه‌هایی که در آن قرار دارد، امکان والیبال ساحلی در جزیره کیش را فراهم می‌کند. جز والیبال، می‌توانید هندبال و فوتبال ساحلی نیز بازی کنید. امکاناتی نظیر دوش و سرویس بهداشتی نیز در پلاژ آقایان قرار داده شده است. این پارک جذاب را از دست ندهید، چراکه منظره غروب آفتاب از دریچه پارک ساحلی درختان نارگیل فوق‌العاده است.
آدرس: کیش، قسمت شرقی جزیره کیش، در تقاطع با بلوار ساحل جزیره کیش

قلعه جنی کیش


در کنار کشتی یونانی کیش یک قلعه رازآلود وجود دارد که به قلعه جنی کیش معروف است. به نظر می‌رسد این قلعه توسط پرتغالی‌ها در زمان اشغال جنوب ایران ساخته شد و پس از آن به عنوان ژاندارمری جزیره در دهه چهل شمسی استفاده می‌شد. از همان دوره شایعاتی درباره وجود ارواح در این قلعه به گوش می‌رسید تا اینکه بدن بی‌جان چهار سرباز با چشمان بهت‌زده و صورت کبود در قلعه پیدا شد. این اتفاق باعث شد که پاسگاه ژاندارمری به‌سرعت تخلیه شود. از آن زمان تا امروزه این قلعه خالی از سکنه است؛ اما افرادی که عاشق داستان‌های ترسناک و هیجان هستند علاقمند به بازدید از این قلعه هستند.
آدرس: کیش، جاده جهان، نرسیده به کشتی یونانی
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

بوستان آهوان کیش


رفتن به بوستانی که در آن حیوانات مختلفی به‌سان یک باغ وحش کوچک گرد هم آمده‌اند، حتما جالب توجه خواهد بود. مخصوصا برای کودکان که ارتباط قوی و عمیقی با حیوانات می‌گیرند. در بوستان آهوان کیش، چند آهو آزادانه به گشت‌وگذار در محیطی حفاظت‌شده مشغول‌اند و شما به وضوح می‌توانید آن‌ها را ببیند. غیر از آهو چند حیوان دیگر مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می‌شوند. این بوستان با زمینی به مساحت دو هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. وجود وسایل بازی در این بوستان باعث شده تا بیش از پیش برای کودکان جذابیت داشته باشد.
آدرس: کیش، انتهای خیابان فردوسی

موزه خلیج‌فارس کیش


یکی از دیگر از جاهای دیدنی کیش که غیر آبی است، موزه خلیج‌فارس کیش است. این موزه زیبا با معماری صدف گونه خود شناخته می‌شود. نه تنها نمای بیرونی ساختمان از جذابیت فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد؛ بلکه هنگامی که درون ساختمان قدم می‌زنید تازه متوجه می‌شوید که چه تلاشی برای هر چه زیباتر شدن موزه صورت گرفته است. این موزه مجموعه‌ای فوق‌العاده برای فروش صنایع‌دستی جزیره و هنرمندان کل کشور است. در دل مجموعه، امکاناتی از قبیل: سالن آمفی‌تئاتر، کافی‌شاپ، گالری‌های متنوع و غیره قرار دارند که تماما به‌روزترین سیستم‌ها مجهزند. بازدید از موزه رایگان است و مطمئنا علاقمندان به هنر ساعات خوبی را هنگام قدم زدن در میان گالری‌های موزه تجربه خواهند کرد.
آدرس: کیش، جاده جهان، روبروی کشتی یونانی، مجموعه هنری و موزه خلیج فارس کیش
ساعت بازدید: از ساعت ۱۱ ظهر تا ۲۲ شب
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

پارک آبی بادی مارینا


«پارک آبی بادی مارینا» یکی دیگر از پارک های آبی کیش است. این پارک نیز به‌مانند پارک قبلی در مقیاس وسیعی ساخته شده است و یکی از بهترین پارک‌ها برای تفریح کودکان است. هرچند تنها آقایان اجازه استفاده از این پارک را دارند. زیرا روباز است و مانند پارک آبی اوشن جزو مناطق ممنوع پروازی نیست. اما تفاوتی که با اکثر پارک‌های آبی دارد این است که در آن خبری از سرسره‌های بلند نیست. در حقیقت تلفیق تیوپ‌های بادی و آب باعث هیجان‌انگیز شدن پارک شده است. این پارک در کنار هتل مارینا کیش قرار دارد.
آدرس: کیش، بلوار مرجان، درست پشت هتل مارینا پارک کیش
ساعت بازدید: از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ عصر

تفریحات جزیره کیش


کسانی که بلیط ارزان کیش دقیقه 90 را صرفا برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری این منطقه دیدنی خریداری می‌کنند، بخش بزرگی از خوش‌گذرانی‌ها و لذت‌هایی را که این منطقه پیشکش عاشقان هیجان و شادی می‌کند، از دست می‌دهند، چراکه کیش به دلیل آب و هوا، موقعیت مکانی خاص و منظره بی‌نظیری که دارد، امکان تجربه طیف وسیعی از تفریحات هیجان‌انگیز دریایی و هوایی را برای گردشگران فراهم کرده است. بنابراین درکنار بازدید از جاهای دیدنی کیش، به شدت توصیه می‌شود که با اجاره ویلا ساحلی در کیش، زمانی کافی را نیز برای تجربه تفریحات آبی و ساحلی کیش در نظر بگیرید. در ادامه با برخی از این تفریحات بدیع، جذاب، فرحناک و شگفت‌انگیز جزیره کیش آشنا خواهید شد.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

جت اسکی کیش: شاید دیگر چنین فرصت طلایی‌ای نصیبتان نشود که بتوانید بر روی موج‌های خلیج‌فارس جت سواری کنید. در نتیجه در زمان اقامت در کیش، حتما سری به مرکز جت اسکی کیش بزنید. در هر بار خرید بلیط جت اسکی، شما می‌توانید ۱۵ دقیقه بر روی آب آزادانه سوار شوید و هیجان خالص و نابی را تجربه کنید. در نظر داشته باشید که به هر خانواده تنها یک جت اسکی کرایه داده می‌شود و باید به نکاتی که مربیان به شما آموزش می‌دهند به خوبی توجه و عمل کنید.

قایق سواری با قایق‌های کف شیشه‌ای: در کیش تفریحات بسیار زیادی وجود دارد که ممکن است از تجربیات منحصربه‌فرد زندگی شما شود. یکی از تجربیات خاص و متفاوت در جزیره زیبای کیش، قایقرانی با قایق‌های کف شیشه‌ای است. همانطور که از نام آن پیداست، کف این قایق‌ها شیشه‌ای است و شما دریا را به‌وضوح در زیر پاهایتان خواهید دید. و تا زمانی که در این قایق‌ها هستید می‌توانید ته دریا، عمق آن و موجودات داخل آن را ببینید. اگر دلتان می‌خواهد منظره بسیار زیبای دریا را در نهایت زیبایی‌اش در این قایق‌ها ببینید، بهترین زمان پس از طلوع آفتاب است. این قایق‌ها در اسکله تفریحی جزیره پهلو گرفته‌اند.

سافاری: بعضی از جاذبه‌هایی که وابسته به طبیعت و شرایط آب و هوایی هستند، تنها در بعضی مناطق خاص یافت می‌شوند. به طور مثال سافاری صحرایی وابسته به آب و هوای گرم و شن‌های بیابانی است و اساساً سافاری به سیاحت اکتشافی در افریقا گفته می‌شد. سافاری به گردش در یک مکان گفته می‌شود. «پارس سافاری» یک مرکز تفریح و سرگرمی در کیش است که امکان ماشین‌سواری آفرود و شترسواری را در این جزیره برای شما فراهم می‌کند. سافاری جزو تفریحات غیر دریایی کیش است و طرفداران بسیار زیادی دارد. در تور سافاری کیش، شما می‌توانید به دلخواه خودتان، سوار به ماشین‌های شاسی‌بلند یا شتر، به گردش در میان شن و ماسه‌های صحرا بپردازید. این مجموعه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی کیش قرار دارد.

فلای بورد و مرکز غواصی کیش: فلای بورد یکی از تفریحات مهیج آبی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. فلای بورد در مرکز غواصی کیش قرار دارد و به همراه سایر تفریحات آبی این مجموعه مثل خود غواصی، اسکوتر زیردریایی، تیوپ بادی شاتل و غیره، ساعات بسیار خوشی را برای شما رقم می‌زند. برای این کار شما یک کفش جادویی جالب می‌پوشید که قابل کنترل است و امکان پرواز بر روی آب را برای شما فراهم می‌کند. اما به نیروی جسمانی و قوی بودن مچ پای شما نیز بستگی دارد. حفظ تعادل در فلای بورد عامل مهم بعدی است. در فلای بورد شما تا ۱۲ متر بالاتر از سطح آب به پرواز درخواهید آمد. پس حتما در سفر به کیش به مرکز غواصی جزیره سر بزنید.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

فلای دامون کیش: در جزیره کیش شما با امکاناتی مواجه می‌شوید که ممکن است تا پیش از آن تنها رویای کودکی‌هایتان بوده باشد. به طور مثال، پرواز رؤیایی است که تقریبا همه ما در کودکی و حتی بزرگ‌سالی داشتیم. مرکز فلای دامون کیش این رویای شما را به واقعیت پیوند می‌زند. در این مرکز چهار مدل شبیه‌سازی‌شده از هواپیما ایرباس ۳۲۰، هواپیما بویینگ ۷۳۷ و هواپیماهای دوموتوره وجود دارد. مربیان پرواز با رعایت تمام نکات ایمنی به شما آموزش پرواز با هواپیماها را می‌دهند تا برای ساعتی هم که شده خود را در حال پرواز با هواپیما ببینید. این مرکز در طبقه اول مرکز خرید دامون قرار دارد.

بهترین زمان برای سفر به کیش


پیش از هر چیز بیایید شما را با آب و هوا و جغرافیای کیش آشنا کنیم. جزیره کیش حالتی بیضی شکل و مسطح دارد و فاقد کوه یا حتی تپه‌های بلند است. کیش به دلیل قرار گرفتن در خلیج‌فارس و ماهیت جزیره‌ای خود، غالبا از آب‌و‌هوای گرم نیمه استوایی برخوردار است. این جزیره به‌مانند سایر جزایر خلیج‌فارس به‌ویژه جزایر تنگه هرمز، بر روی نوار باریکی از پوشش گیاهی استوایی در نیمکره شمالی قرار دارد که فلات فارس در شمال و شبه جزیره عربستان در جنوب را در کنار خود می‌بیند. این پوشش گیاهی تاثیر خود را بر روی کیش و سایر جزایر مجاور آن مانند فور، هندورابی، شاطر و لاوان و حتی قشم، می‌گذارد و هوا را شرجی و گرم می‌کند. بهترین زمان سفر به کیش برای افرادی که از هوای گرم گریزان‌اند، در نیمه دوم سال بویژه آذر، دی و بهمن است. در این زمان از گرمای هوا کاسته می‌شود و رطوبت دریا به اندازه تابستان آزاردهنده نیست. کما اینکه قیمت بلیط هواپیما تهران کیش در این زمان کمتر است. اما اگر قصد دارید از کنسرت‌هایی که خوانندگان مختلف در این جزیره می‌گذارند بهره ببرید، تعطیلات نوروز و تابستان زمان بهتری است. در این زمان تعداد پرواز کیش نیز بسیار بیشتر است و بلیط‌ چارتر کیش به فراوانی یافت می‌شود.

هتل های کیش


اگر شما با خرید تور لحظه آخری کیش وارد جزیره شوید، مطمئنا مهمان یکی از هتل های کیش خواهید شد. عده بسیاری نیز جهت انجام معاملات اقتصادی و تجاری وارد این جزیره می‌شوند. به همین جهت اطلاع از لیست هتل‌های جزیره کیش بسیار مفید خواهد بود.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

هتل ترنج کیش: این هتل یکی بی‌نظیرترین و جذاب‌ترین هتل‌های جزیره و حتی ایران است. معماری جالب‌توجه هتل، اقامت یک‌شب رؤیایی در آب را برای شما فراهم می‌کند. این هتل پنج ستاره که به هتل دریایی ترنج شناخته می‌شود، از دو فاز ساحلی و دریایی برخوردار است. این هتل از امکاناتی نظیر رستوران و کافه ساحلی با فست فود، رستوران‌های بزرگ و کوچک و همچنین کافی شاپ بر فراز دریا با منظره دیدنی غروب خورشید و خلیج‌فارس، آبگرم و ماساژ با استکان برخوردار است. تمامی سوئیت‌های این هتل روی دریا با کف‌های شیشه‌ای ساخته شده‌اند.

هتل داریوش کیش: احتمالا نام این هتل به گوشتان خورده است. زیرا یکی از محبوب‌ترین هتل‌های کیش به شمار می‌آید. معماری این هتل که یادآور دوران شکوه و عظمت ایران، یعنی دوره هخامنشی است، باعث شده تا از نظر ظاهری بسیار جذب‌کننده باشد. در این هتل، شما با زمین تنیس و پینت بال، دریاچه اختصاصی، انواع ورز‌ش‌های آبی، استخر و سونا و جکوزی و غیره سرگرم خواهید شد.

هتل ویدا: اقامت در هتل ویدای کیش، به جهت سرویس‌دهی مناسب، نمای زیبایی که به جزیره دارد، به‌ویژه در اتاق‌هایی که در طبقات بالا قرار دارند، امکانات عالی نظیر سونا، رستوران و کافه‌های جذاب برای شما بسیار خوشایند خواهد بود. هتل پنج ستاره ویدا کیش در فاصله‌ای کوتاه از ساحل دریا، مراکز خرید، سالن همایش‌های بین‌المللی و پردیس بین‌الملل دانشگاه شریف قرار دارد.

هتل فلامینگو کیش: هتل چهار ستاره فلامینگو در قلب جزیره کیش در ضلع غربی بلوار دریا قرار دارد. این هتل به نسبت هتل‌هایی که در بالا یاد شدند، قیمت کمتری دارد و برای سفر ارزان قیمت به کیش مناسب‌تر است. این هتل به اکثر پاساژهای جزیره، مراکز خرید کیش و سواحل زیبای آن دسترسی دارد. فضای سرسبز محوطه، اتاق‌های راحت و دل‌باز و خدمات عالی کارکنان، اقامتی دل‌انگیز برای شما رقم خواهد زد.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

هتل گاردنیا: هتلی سه ستاره واقع در بلوار هرمز جزیره کیش. هتل گاردنیا که در سال ۱۳۸۷ ساخته شد، تمام تلاش خود را می‌کند تا نهایت امکانات خود را برای مسافران جزیره کیش ارائه دهد. فضای تمیز و شیک هتل که در چهار طبقه ساخته شده است، رضایت میهمانان آن را جلب کرده است. این هتل به مراکز خرید و رستوران‌های جزیره دسترسی خوبی دارد.

رستوران‌های کیش


مسافرت به کیش بدون رفتن به رستوران‌های خوشمزه و هیجان‌انگیز آن تکمیل نخواهد شد. به نوعی شاید بتوان گفت، رستوران های کیش امروزه یکی از مکان های دیدنی کیش به شمار می‌روند. رستوران‌های کیش انواع و اقسام غذاهای ایرانی، بومی جزیره و بین‌المللی را سرو می‌کنند. موسیقی زنده در این رستوران‌ها طرفداران بسیاری دارد. برخی از این رستوران‌ها در مجموعه هتل‌های کیش قرار دارند و برخی به صورت مجزا. در زیر ما به چند رستوران در کیش اشاره خواهیم کرد.

رستوران میرمهنا کیش: اهمیت میرمهنا در کیش به‌قدری است که علاوه بر یک پارک آبی بزرگ، معروف‌ترین رستوران کیش نیز به نام آن است. رستوران دل‌باز و زیبای میرمهنا کیش هر دو مدل غذای ایرانی و بین‌المللی و دریایی را سرو می‌کند که کیفیت بسیار بالایی دارد. قلیه ماهی و دو پیازه میگو که از غذاهای بومی جنوب است، در این رستوران به هنرمندانه‌ترین شکل ممکن طبخ می‌شود. نزدیکی این رستوران به مراکز خرید بزرگ جزیره باعث شده تا دسترسی به آن آسان باشد. موسیقی زنده و منظره بسیار زیبایی که از خلیج پیدا است، از دیگر عوامل جذب افراد به این رستوران است.

رستوران توتی فروتی: غذا خوردن در کنار ساحل باید تجربه فوق‌العاده‌ای باشد. رستوران توتی فروتی کیش این تجربه فوق‌العاده را برای شما فراهم کرده است. در این رستوران انواع غذاهایی دریا و فست‌فودهایی مثل پیتزا یا انواع ساندویچ سرو می‌شود. لحظه‌ای را تصور کنید که در حال خوردن میگوهای این رستوران به غروب خلیج نگاه می‌کنید. این تنها رستوران ساحلی کیش است.

رستوران رویال استار: از سری رستوران‌های زیبا و خوشمزه کیش می‌توان به رستوران رویال استار کیش اشاره کرد. این رستوران از یک محیطی بزرگ برخوردار است. این رستوران بر روی پشت بام ساختمان مجتمعی به نام «بستک» در وسط منطقه صدف در جزیره کیش واقع شده و دسترسی به آن آسان است. رستوران رویال استار با دکوراسیون زیبا و بالکنی دنج، مکانی آرام برای استراحت و لذت بردن از غذا است. در این رستوران شما می‌توانید انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی، دریایی، فست‌فود، دسر، نوشیدنی و سالاد را امتحان کنید. از امکانات ویژه رستوران می‌توان به کافی شاپ، اینترنت رایگان، پارکینگ، دسترسی ولیچر، موسیقی زنده و زمین‌بازی اشاره کرد.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

رستوران کوه نور: از جالب توجه‌ترین رستوران‌های کیش با توجه به معماری آن رستوران کوه نور است. شما باید این رستوران را ببینید تا دقیقا متوجه شوید. حالت سنگی و صخره‌ای رستوران و برش‌هایی که در سقف و دیوار آن به شکل صخره‌های کوه وجود دارد، آبشارهای موجود در محوطه رستوران و نورپردازی‌های زیبایی که دارد، چشمان هر بیننده‌ای را به خود مشغول می‌کند. منوی رستوران نیز حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. غذاهای دریایی رستوران کوه نور طرفداران بسیار زیادی دارند. گروه موسیقی زنده حاضر در رستوران نیز به خوبی کار خود را انجام می‌دهند و یک محیط عالی و سرزنده را برای میهمانان رستوران مهیا می‌سازند. این رستوران از سری محبوب‌ترین رستوران‌های جزیره است.

رستوران سالود کیش: محیط زیبا، تمیز، کارکنان خوش‌برخورد و منوی خوشمزه رستوران سالود کیش باعث شده تا افراد بسیاری برای صرف غذا به این رستوران مراجعه کنند. در رستوران سالود شما می‌توانید هم از منوی غذا و هم از منوی نوشیدنی‌های سرد و گرم، کیک و دسرها استفاده کنید. غذاهای رستوران هم به صورت ایرانی و هم فرنگی طبخ می‌شوند و به‌مانند غالب رستوران‌های کیش، غذاهای دریایی آن نیز طرفداران بسیاری دارد. دسترسی آسان به رستوران سالود به موجب نزدیکی به کلبه‌های هور کیش و کشتی یونانی وجود دارد. در محیطی که ویوی زیبایی به خلیج دارد و از نور خوبی بهره می‌برد، یک گروه موسیقی به طرب‌انگیزتر کردن فضا مشغول‌اند و همه چیز برای صرف یک وعده غذایی خوشمزه و عالی آماده است.

پاساژ‌ها و مراکز خرید کیش


کیش به مراکز خریدش شهرت دارد و قرار گرفتن این جزیره در منطقه آزاد تجاری، هم باعث شده تا افراد خارجی بدون گرفتن ویزای ایران وارد جزیره شوند و هم اجناس بدون هزینه گمرک به فروش برسند. از همین رو، سالانه افراد بسیاری تنها به قصد خرید به جزیره کیش می‌روند و مراکز خرید کیش از رونق بسیار زیادی بهره می‌برند. ما در این مقاله برای شما لیستی از مراکز خرید و پاساژهای کیش تهیه کردیم تا با آگاهی بیشتر به این مراکز خرید بروید. یک نکته مهم درباره مراکز خرید کیش اینست که در طول روز و مخصوصا ظهرها که هوا گرم و آفتابی است، گردشگران به فضای معمولا خنک و محفوظ از آفتاب مراکز خرید پناه می‌برند و اوقات فراغت خود را اینچنین پر می‌کنند. از همین رو اید بتوان پساژهای کیش را یکی از جاهای دیدنی کیش در روز تلقی کرد.

مرکز خرید دامون کیش: یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید کیش، مرکز خرید دامون این جزیره است. این مرکز خرید ۹۸ غرفه تجاری و ۱۰ غرفه خدماتی دارد و در آن انواع پوشاک، کیف و کفش، محصولات آرایشی و بهداشتی، طلا و زیورآلات، شکلات و مواد غذایی، تلفن همراه، لپ‌تاپ و کامپیوتر و غیره به فروش می‌رسد. اما این تنها کارکرد مرکز خرید دامون نیست؛ در این مرکز خرید بزرگ، علاوه بر غرفه‌هایی که به فروش انواع و اقسام لوازم از جمله پوشاک‌های متنوع و برند برای تمام سنین و زن و مرد می‌پردازند، قسمت‌های دیگری نیز وجود دارد. فودکورت مجموعه دامون یکی از بهترین مکان‌هایی است که شما می‌توانید غذاهای خوشمزه فست فود را در آن امتحان کنید. در کنار آن مرکز شبیه‌ساز پرواز فلای دامون و رستوران فرانسوی نیز وجود دارد. مرکز خرید دامون در خیابان وصال کیش قرار دارد.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

بازار بزرگ مروارید کیش: از محبوب‌ترین پاساژهای جزیره کیش می‌توان به مرکز خرید مروارید کیش اشاره کرد که با داشتن غرفه‌های فروشگاهی متنوع و جذاب، به یک مرکز تجاری پررفت‌وآمد تبدیل شده است. تقریبا محال است به قصد خرید از کیش وارد جزیره شوید و به این مرکز خرید سر نزنید. غرفه‌های لباس این پاساژ ترکیبی از برندهای خارجی و ایرانی هستند و به‌ویژه در بخش پوشاک بانوان، لباس‌های زیبا، باکیفیت و متنوعی را عرضه می‌کنند. لباس تنها محصول عرضه‌شده در این پاساژ نیست؛ بلکه مواد غذایی، کیف و کفش، عطر، لوازم منزل، اسباب‌بازی و غیره نیز در این مرکز خرید به فروش می‌رسد. معماری مروارید کیش با ستون‌هایی به سبک دوره هخامنشی به آن شکوه و جلال خاصی بخشیده است. در کنار غرفه‌های فروشگاهی، رستوران و کافی‌شاپ‌های مجموعه نیز بسیار شلوغ و پرطرفدار هستند.

دیپلمات مال کیش: از نمای بیرونی این مرکز خرید، لوکس بودنش پیدا است. دیپلمات مال یکی از پاساژهای گران‌قیمت جزیره با اجناس بسیار باکیفیت و زیبا است. این مال بزرگ در سفین، میدان لارک، مقابل بازار عرب‌های کیش واقع شده است. این مرکز خرید از دو فاز برخوردار است. در فاز اول غرفه‌های تجاری به فروش اجناس خود می‌پردازند و شهربازی گرینلند کیش در آن قرار دارد. این شهربازی برای کودکان جذابیت بسیاری دارد و در آن از دستگاه‌های کامپیوتری جهت بازی استفاده شده است و آن را به یکی از جاهای تفریحی کیش تبدیل کرده است. وجود کتابخانه و بخشی که به شاهنامه‌خوانی، اجرای نمایش‌های عروسکی و تئاتر اختصاص داده شده است، باعث شده تا دیپلمات مال به یک مرکز فرهنگی هنری نیز تبدیل شود که با داشتن غرفه‌های فروش صنایع‌دستی، در جهت اعتلای فرهنگ جزیره فعالیت می‌کند. در فاز دوم این مرکز خرید، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌هایی وجود دارد که خستگی یک خرید و گردش در مجموعه را در آن با خوردن یک غذا یا نوشیدنی عالی رفع خواهید کرد. همچنین در این فاز دستگاه‌ها و وسایل ورزشی به فروش می‌رسد.

مرکز خرید سارینا: یکی از بزرگ‌ترین مراکز تجاری اداری کیش که در ساختمانی ده طبقه با معماری و نمای زیبایی ساخته شده، سارینا کیش است که دو شعبه دارد. در شعبه یک این مجموعه، غالب برند مطرح دنیا گردآوری شده‌اند. هفت طبقه این مجموعه اداری است و دو طبقه به بخش تجاری اختصاص داده شده است. در طبقه تجاری مجموعه، نمایشگاه‌های مختلفی نیز برگزار می‌شود. پارکینگ اختصاصی از مزیت‌های این ساختمان است. زیبایی ساختمان با نمای زیبایی که از خلیج پیدا است تکمیل می‌شود. مرکز خرید سارینا ۲ به‌زودی افتتاح می‌شود و حرف‌های بسیاری به‌ویژه در بخش گردشگری برای گفتن دارد. بازار سارینا کیش در بلوار خیام، روبروی هتل ارم کیش واقع شده است.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

پاساژ کوروش: کسانی که به اجناس برند، به‌ویژه لباس‌های برند علاقمندند، حتما با پاساژ کوروش کیش آشنایی دارند. این مجموعه تجاری، با گردآوری اکثر برندهای مطرح حال حاضر دنیا امکان یک خرید فوق‌العاده را برای شما فراهم می‌کند. برندهای مطرحی چون آدیداس، نایکی، زارا، پوما، اسپیریت، ریباک، برشکا، زیلان مگا، کوتون، برشکا، لی نینگ، اسکیچرز، بورژوآ، سان گلدن و ماسيمو دوتی در این پاساژ حضور دارند. البته بدیهی است که قیمت اجناس این مرکز خرید با توجه به اصل بودن اجناس، بیش از مراکز خرید دیگر است. در پاساژ کوروش علاوه بر بخش تجاری، قسمتی نیز به رستوران و کافی‌شاپ اختصاص داده شده است و رستوران‌های برگر مرزالتس، چاپس گریل، کافه رستوران ترکی سایرم، غذای دریایی آبادان، کافه ویونا، کافه لاوازا، کافه بلوط و غیره در این پاساژ شعبه دارند و غذاها و دسرهای خوشمزه‌ای سرو می‌کنند. این پاساژ به کوروش برند سنتر نیز شهرت دارد و در نوار ساحلی مرجان قرار گرفته است. شهربازی کوروش برند سنتر نیز یکی دیگر از دلایلی است که افراد را به سمت این مال می‌کشاند.

راه های رسیدن به کیش


کیش یک جزیره است و مشخصاً راه زمینی برای رسیدن به آن وجود ندارد. از همین رو شما دو راه برای رسیدن به کیش در مقابلتان دارید. راه اول که راه آسان‌تری هم هست و به‌ویژه برای کسانی که در نیمه شمالی کشور زندگی می‌کنند مناسب‌تر است، پرواز به کیش و تهیه بلیط هواپیمای کیش است. آژانس‌های گردشگری روزانه تورهای بسیاری را روانه کیش می‌کنند و تور ارزان کیش معمولا با آفرهای فراوانی عرضه می‌شود. به‌گونه‌ای که شما می‌توانید با تور لحظه آخری کیش، با قیمتی بسیار کمتر به کیش سفر کنید. در این راستا بلیط چارتر کیش نیز در لحظات آخر با قیمت‌هایی باورنکردنی و با تخفیفی نزدیک به ۸۰ یا ۹۰ درصد ارائه می‌شود.
فرودگاه بین‌المللی کیش مقصد هواپیماهای مختلفی است که در طول شبانه روز در این فرودگاه مسافران را پیاده می‌کنند. از طرفی به جهت آزاد بودن منطقه، توریست‌های خارجی نیز به راحتی می‌توانند با پرواز به کیش اقامتی ۱۴ روزه، بدون ویزا، در ایران داشته باشند. اما راه دوم برای رسیدن به کیش راه دریایی است. اگر شما ساکن نقاط جنوبی به‌ویژه خود هرمزگان هستید یا علاقه دارید با ماشین شخصی خود به کیش بروید یا به هر دلیل دیگر از سفر هوایی به کیش پرهیز می‌کنید، روزانه کشتی‌های بسیاری در بندر هستند که شما را به کیش می‌رسانند. برای این کار شما باید به بندر لنگه یا آفتاب بروید و برای خودتان و در صورت وجود ماشین، برای ماشینتان بلیط کشتی کیش را تهیه کنید. سپس به بندر چارک می‌رسید که مقصد بعدی جزیره کیش است. این مسیر از بندرعباس تا کیش حدودا سه ساعت به طول می‌انجامد. همچنین در بندرعباس قایق‌های تندرویی هستند که مدت زمان کمتری شما را به جزیره می‌رسانند. برای سفر زمینی از تهران به کیش نیز می‌توانید از اتوبوس و قطار استفاده کنید.
جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس

کلام آخر
در این مقاله، تلاش گروه سفرمارکت بر این بود تا شما را با بهترین و معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش آشنا کند. مطمئنا با شروع فصل تعطیلات، غالب سفرهای پروازی به مقصد کیش خواهد بود و از همین رو، اطلاع از لیست پرواز‌های کیش، برای علاقمند به سفر بسیار مفید خواهد بود. سفرمارکت مفتخر است به اینکه لیست تمام پروازهای روزانه به کیش را به شما ارائه دهد تا با مقایسه قیمت‌های مختلف سفر به کیش، بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید. در اپلیکیشن سفرمارکت، شما همچنین می‌توانید لیست بهترین هتل های کیش را بیابید تا با رزرو هتل در کیش با خاطری آسوده به این جزیره بروید. مستحضر هستید که در سفرمارکت لیست تورهای کیش را نیز می‌توانید مشاهده کنید و تمام این کارها به آسانی و با ارائه اطلاعات اولیه مورد نظر شما انجام می‌شود. امیدواریم سفر رؤیایی و بی‌نظیری پیش رویتان باشد.

جاهای دیدنی کیش | ۲۴ جاذبه گردشگری کیش + عکس و آدرس
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است