search
menu

تنگه واشی فیروزکوه

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از تنگه واشی فیروزکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به تنگه واشی فیروزکوه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک به تنگه واشی فیروزکوه
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تنگه واشی فیروزکوه
تنگه واشی فیروزکوه یکی از مناطق ییلاقی و بسیار زیبایی است که می‌توانید در فصل گرم تابستان خود را مهمان زیبایی‌های آن کنید. این تنگه در استان تهران و در نزدیکی فیروزکوه واقع شده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای گذراندن یک روز گرم تابستان در جاهای دیدنی اطراف تهران است. البته باید بدانید که در این تنگه آن‌قدر هوا سرد است که در ایام و فصول سرد دیدن آن امکان‌پذیر نیست و بهتر است در یک روز گرم تابستان به سراغ این زیبایی طبیعی و بی‌نظیر بروید. تنگه در بین دو صخره و کوه بزرگ واقع شده است که مانند دو دیواره عظیم در دو طرف رودخانه‌ای بزرگ قرار دارند. البته این تنگه نه تنها زیبا است و شما را به دیدن زیبایی خود و شنا در آب آن دعوت می‌کند، بلکه در اصل جاذبه‌ای تاریخی و بسیار قدیمی را هم در دل خود دارد که آثار آن را می‌توانید در بخش‌های مختلف تنگه ببینید. اگر عاشق صخره‌نوردی و دره نوردی هستید، دیدن این تنگه را حتماً به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ اما باید حواستان باشد که برای دیدن تنگه واشی فیروزکوه باید دسته جمعی به سفر بروید؛ زیرا برخی از قسمت‌ها صعب‌العبور هستند و باید با مهارت از آن به جلو بروید. در صورتی که تنها باشید ممکن است نتوانید از این قسمت‌ها عبور کنید.
پس از گذری در تنگه واشی می‌توانید در دشت زیبای ساواشی اتراق کنید که برای رسیدن به این دشت باید مسیری را در داخل آب پیاده بروید. پیاده‌روی در آب نیز برایتان جذاب خواهد بود و در بعضی از نقاط ممکن است تا کمر در آب فرو بروید. پس باید از وسایل کم حجم استفاده کنید و کفش و لباس‌های مناسبی را برای رفتن به تنگه واشی فیروزکوه انتخاب کنید. اگر عاشق هیجان و طبیعت هستید، این تنگه می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری جذابی باشد که خاطره‌ای بی‌نظیر را برایتان به ارمغان می‌آورد. پس همراه دوستانتان یک سفر پر از خاطره و هیجان را تجربه کنید.
تنگه واشی فیروزکوه

چرا بازدید از تنگه واشی فیروزکوه را پیشنهاد می‌کنیم؟


ما انسان‌ها به‌خصوص در این دوره و زمانه آن‌قدر در زندگی خود فرورفته‌ایم که گاهی فراموش می‌کنیم نیاز است تا برای بهبود حال روحی خود و گرفتن انرژی از طبیعت سری به زیبایی‌های طبیعت بزنیم. مناطق گردشگری در کشور ما آن‌قدر زیاد هستند که حتی اگر جزء افراد فعال در زمینه گردشگری باشید باز هم نمی‌توانید تا آخر عمر همه آنها را ببینید. پس باید جاذبه‌هایی را انتخاب کنید که بیشترین جذابیت را برایتان به همراه دارند. یکی از این مناطق تنگه واشی فیروزکوه است و ممکن است از خودتان بپرسید که چه چیزی باعث جذابیت این تنگه شده است که گاهی اوقات گردشگران بارها و بارها برای دیدن آن برنامه‌ریزی می‌کنند.
• تماشای زیبایی‌های خاص تنگه و پیاده‌روی در اوج هیجان در تنگه واشی
• رسیدن به آبشار ساواشی و تماشای زیبایی‌های آن
• تماشای کتیبه های به جای مانده از تاریخ کهن در تنگه
• امکان شنا و آب تنی در رودخانه که از تنگه می‌گذرد
• آب‌وهوای خنک و دلپذیر تنگه در دل هوای گرم تابستان

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


اگر شما هم عاشق گردشگری در طبیعت هستید، تنگه واشی فیروزکوه را از دست ندهید. تنگه‌ای پر از هیجان و طراوت. اگر گرمای تابستان به شما فشار آورده است راهی این تنگه شوید و سرمای مشابه زمستان را در آن تجربه کنید که می‌تواند برایتان جذابیت خاصی داشته باشد که طبیعت و هوای پاکیزه بین دو صخره بزرگ را به وجود آورده‌اند و در جای خود مثال زدنی است. جالب است بدانید که گاهی اوقات در همین تنگه کوچک رعد و برق شروع می‌شود و بارش باران و رگبار شما را غافلگیر می‌کند. حتی ممکن است به ناگاه سیلابی راه بیفتد و از دره به پایین حرکت کند. پس باید از هر نظر آمادگی داشته باشید تا در کنار زیبایی‌های بی‌نظیر تنگه واشی امنیت را هم برای خودتان فراهم آورید.
تور تنگه واشی در تابستان افراد زیادی را به سمت خود می‌کشاند. اگر شما هم دوست دارید برای یکبار هم که شده از این تنگه جذاب لذت ببرید، با خرید اینترنتی بلیط هواپیما راهی تهران شوید تا در یک روز تعطیل خود را به گردشگری پر هیجان در دل طبیعت مهمان کنید. وارد این تنگه که می‌شوید، رودخانه‌ای روان است که زیبایی تنگه را چند برابر کرده است. اگر عاشق آثار باستانی هستید باز هم این گردش برایتان جذاب‌تر خواهد شد؛ چون کتیبه‌های بسیار بزرگ و سنگ‌تراشی‌های بی‌نظیری در وسط این صخره‌ها نشان‌دهنده تاریخی بودن این منطقه است. از این تنگه که می‌گذرید، کم‌کم به دشت ساواشی می‌رسید. دشتی زیبا پر از چمن و سرسبزی که پیش رویتان قد علم می‌کند و می‌توانید ساعاتی را در این طبیعت زیبا کمپ بزنید و خستگی راه را از تنتان بدر کنید.

چگونه به تنگه واشی فیروزکوه برویم؟


باید ببینید که چگونه باید به تنگه واشی فیروزکوه رفت. این تنگه در نزدیکی تهران قرار گرفته است و اگر در شهرهای دیگر کشور هستید و دوست دارید به این تنگه زیبا سفر کنید، باید با خرید آنلاین بلیط هواپیما ابتدا به تهران سفر کنید. سپس یک روز صبح زود عازم تنگه واشی شوید. برای رسیدن به تنگه واشی بهتر است از قسمت خروجی شرقی تهران و بزرگراه صدر به سمت بزرگراه بابایی حرکت کنید. در اتوبان تهران - پردیس از شهرهای بومهن و رودهن که گذشتید، وارد جاده فیروزکوه می‌شوید. این مسیر را ادامه می‌دهید تا به جاده فرعی تنگه واشی می‌رسید. در سمت چپ جاده یک مسیر فرعی قرار دارد که حدود ۱۰ کیلومتر به روستای جلیزجند می‌رسد. مسیری که برای پیاده‌روی تنگه وجود دارد در انتهای روستا قرار گرفته است. پس از اینکه از مسیر پر از باغ و مزارع روستایی گذشتید، ورودی تنگه پیش رویتان است که باید ادامه مسیر را حدود یک و نیم ساعت پیاده‌روی کنید.
تنگه واشی فیروزکوه

جاهای دیدنی نزدیک به تنگه واشی فیروزکوه


حال که گردشگری تنگه باشی را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که مناطق گردشگری نزدیک تنگه نیز شما را غافلگیر می‌کنند. همین روستای جلیزجند که بسیار سرسبز و زیباست و مزارع گندم سیب‌زمینی و باغ‌های میوه در آن چشمانتان را به خود خیره می‌کند. می‌توانید ساعاتی هم در این روستا به گشت‌وگذار بپردازید. پس از اینکه به تنگه واشی فیروزکوه رسید و از آن عبور کردید، به دشت ساواشی می‌رسید. بوته‌ای و چمن‌های سرسبز که مانند مخمل سبز بر تن دشت نشسته بسیار زیبا و جذاب است. هنوز هم جا برای گردشگری دارید. پس از اینکه در تنگه ساواشی استراحت کردید می‌توانید دوباره وارد تنگه سا شوید این تنگه تقریباً مشابه تنگه واشی است؛ اما کمی کوتاه‌تر و همین‌طور نیاز است تا کمی هم صخره‌نوردی ساده را تجربه کنید. آبشار ساواشی در انتهای این تنگه چشمانتان را به خود خیره می‌کند.

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به تنگه واشی فیروزکوه


پس از اینکه گردشگری خود را به پایان رساندید، اگر قصد دارید بلیط لحظه آخری بگیرید و به شهر خود بازگردید که باید هرچه سریع‌تر به مقصد تهران عازم شوید و در یکی از هتل‌های تهران اقامت گزینید؛ اگر دوست دارید که چند روزی را مهمان این طبیعت زیبا باشید، می‌توانید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی منطقه استفاده کنید.
• فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی حاج محمد حدود ۱۰ کیلومتر
• فاصله تا اقامتگاه بوم‌گردی متا حدود ۱۵ کیلومتر
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است