search
menu
اهواز keyboard_arrow_down close

اهواز

hotel
هتل های اهواز ۱۷

درباره اهواز

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای کلیدی و بزرگ ایران در جنوب غربی کشور است. کلان شهر اهواز به عنوان یکی از شهرهای نفت‌خیز ایران در منطقه‌ای ویژه قرار گرفته است و تاریخ پرفراز و فرودی را تجربه کرده است. اهواز بالغ بر ۱ میلیون نفر جمعیت دارد و از نظر وسعت هم سومین شهر وسیع ایران است. شهر اهواز به واسطه گذشتن رود کارون که بزرگترین رودخانه ایران است، شناخته می‌شود.

تاریخ اهواز


شهر اهواز و استان خوزستان یکی از نقاط باستانی ایران و جهان به شمار می‌رود و تمدن‌های باستانی تاثیرگذاری مانند تمدن عیلام از این منطقه سربرآورده‌اند. همچنین انقلاب کشاورزی و آغاز یکجانشینی در منطقه‌ای آغاز شد که خوزستان امروزی هم بخشی از آن به شمار می‌رود. همین موضوع سبب شده است شهر اهواز یکی از باسابقه‌ترین شهرهای ایران باشد.
اهواز

جاهای دیدنی اهواز


اهواز به عنوان شهری تاریخی که در نزدیکی دریا هم هست، جاذبه‌های متنوعی دارد. هر چند که این شهر از جنگ ۸ ساله با عراق هنوز زخمی است، اما جاهای دیدنی بسیاری در خود دارد. از جمله جاهای دیدنی اهواز می‌توان به پل سفید اهواز (پل معلق)، پل طبیعت، کلیسای سورت مسروپ، خانه ماپار، کاروانسرای معین التجار، موزه هنرهای معاصر اهواز، بازار لشکر آباد، بازار عبدالحمید، موزه خراطی و دانشکده ادبیات فارسی که به دانشکده سه گوش مشهور است اشاره کرد.
اهواز

غذاهای اهواز


اهواز و خوزستان دارای غذاهای مخصوص و خوش‌شطعم جنوبی هستند. غذاهایی که ماهی و ادویه‌های گرم و تند، بخشی از طبع آنها هستند. از جمله معروف‌ترین غذاهای اهوازی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: قلیه ماهی، امگشت، نافله، ماهی صبور تنوری، پاکوره یا پاکورا، آش ارده، فلافل، سمبوسه و رنگینک.

زمان مناسب برای سفر به اهواز


اهواز دارای آب و هوایی شرجی، گرم و مرطوب دارد. به همین فصل‌های گرم سال در اهواز طاقت‌فرسا است. به همین دلیل زمان مناسب برای سفر به اهواز، فصل‌های سرد سال مانند زمستان، اواخر پاییز و اوایل بهار است.


دیدنی های اهواز