search
menu

روستای زراس ایذه

[ پنهان کردن ]
چرا بازدید از روستای زراس ایذه را پیشنهاد می‌کنیم؟
ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته
چگونه به روستای زراس ایذه برویم؟
جاهای دیدنی نزدیک روستای زراس ایذه
هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستای زراس ایذه
اگر بخواهیم روستای زراس ایذه را در یک ‌کلام توصیف کنیم، باید بگوییم که تکه‌ای از بهشت بر روی زمین است. این روستا طبیعت بکر و منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند. وجود رودخانه‌های مختلف، کوه‌های سر به‌فلک ‌کشیده، جنگل‌های پوشیده از بلوط، آبشارهای اسرارآمیز، رودخانه‌های خروشان، دشت‌های پر از گل و... سبب شده است تا این ناحیه فوق‌العاده دلربا باشد و گردشگران زیادی با خرید بلیط هواپیما به آن سفر کنند.
در حقیقت روستای زراس به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری خوزستان و جاهای دیدنی ایذه به‌حساب می‌آید. این منطقه در ۶۹ کیلومتری جنوب شرقی ایذه واقع شده است. مساحت کلی آن ۲۰۶ هکتار بوده و حدوداً ۲۵۰ کیلومتر هم با اهواز فاصله دارد.
این منطقه مزیت‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث می‌شود هرساله طیف زیادی از گردشگران خانه‌های خود را به مقصد آن ترک نمایند. این روستا در ناحیه‌ای نسبتاً مرتفع و در بالای سد کارون ۳ واقع شده است. در اطراف این روستا کوه‌های سر به ‌فلک‌ کشیده منگشت و جنگل‌های بلوط آن وجود دارد. دقیقاً در مقابل روستا هم آبشار شیوند خودنمایی می‌کند. وجود این آبشار در کنار سد دریاچه کارون ۳ باعث شده است تا این ناحیه آب‌وهوایی بسیار مطبوع و دلپذیر داشته باشد.
در کنار این ویژگی‌های طبیعی، شما می‌توانید آثار تاریخی مختلفی را هم در نزدیکی این روستا مشاهده کنید. نکته قابل ‌توجه در رابطه‌ با این روستا، وجود سوییت‌ها و اقامتگاه‌های مختلف است که کار گردشگران را ساده‌تر می‌کند. مجموع این موارد سبب شده تا روستای زراس ایذه، مقصد مناسبی برای عاشقان تاریخ و طبیعت باشد.
روستای زراس ایذه

چرا بازدید از روستای زراس ایذه را پیشنهاد می‌کنیم؟


روستای زراس ایذه به دلایل مختلفی به‌عنوان یک مقصد عالی برای سفر و گردشگری لحاظ می‌شود. ما در ادامه چند مورد از آنها را برای شما ذکر کرده‌ایم.
• طبیعت و چشم‌انداز بی‌نظیر
• نزدیکی به سد کارون ۳
• نزدیکی به آبشار زیبای شیوند
• تفریحات آبی
• وجود پیست اسب‌ سواری
• قایق‌سواری
• اسکله تفریحی
• وجود اقامتگاه‌ها و سوییت‌های مختلف
• امکان بازدید از جنگل‌ها و کوه‌های منحصربه‌فرد
• وجود بناهای تاریخی مختلف

ویژگی‌های طبیعی و گردشگری برجسته


روستای زراس ایذه دارای طبیعت بسیار بکر و دست‌نخورده‌ای است. در این ناحیه می‌توانید هر تصوری که از طبیعت دارید را به‌وضوح لمس کنید. وجود آبشار، جنگل، کوه‌های سر به ‌فلک ‌کشیده، رودخانه، دریاچه، حیوانات مختلف و… در این ناحیه سبب شده تا یک مقصد تمام‌عیار برای عاشقان طبیعت باشد.
خود این روستا در ارتفاع ۸۴۰ تا ۱۳۴۰ از سطح دریا قرار دارد. از طرفی دیگر روستا، به دریاچه سد کارون سه مشرف است. در آن طرف دریاچه هم آبشار شیوند قرار دارد. در چهار طرف آن هم کوه‌های مرتفع منگشت و جنگل‌های بلوط واقع شده است. مشاهده چنین منظره‌ای، به‌ویژه در فصل بهار می‌تواند روح شما را جلا دهد.
پوشش گیاهی و جانوری این منطقه از دیگر مؤلفه‌هایی است که جذابیت آن را بیشتر کرده است. در این ناحیه درختان بلوط، انار، انجیر و گردو به‌وفور دیده می‌شود.
گیاهانی نظیر نرگس، شقایق، کتیرا و... هم جلوه‌ای بی‌نظیر به طبیعت آن بخشیده‌اند. در این طبیعت هم جانورانی همچون سنجاب ایرانی، کبک، روباه، شغال، گرگ، بز کوهی و... وجود دارد که هیجان بازدید از آن را بیشتر می‌کند.
البته طبیعت زیبا تنها عاملی نیست که گردشگران را به سمت خود جلب می‌کند. شما می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی مختلفی نظیر اشکفت سلیمان، سنگ‌نوشته فرح، قلعه تل، گورستان شیرها و.... هم دیدن نمایید.
آخرین فاکتوری که روستای زراس ایذه را جذاب می‌کند، وجود امکانات گردشگری متنوع است. در این روستا امکانات مختلفی برای گردشگران تعبیه شده است. از جمله آن می‌توان به سوییت‌های اختصاصی، هتل چهارستاره، رستوران، دسترسی به خدماتی همچون برق، اینترنت، پارکینگ و… اشاره نمود. مجموع این موارد در کنار همدیگر سبب شده است تا این روستا برای بسیاری از گردشگران جذابیت ویژه‌ای داشته باشد.
روستای زراس ایذه

چگونه به روستای زراس ایذه برویم؟


مسیر دسترسی به روستای زراس ایذه، نسبت به سایر جاذبه‌های شهر ساده‌تر است. اگر در تهران حضور دارید، می‌توانید ابتدا یک بلیط تهران - اهواز برای هواپیما یا یک بلیط تهران - ایذه برای اتوبوس خریداری نمایید. بعد از رسیدن به ایذه می‌توانید با استفاده از خودروهای خطی به زراس بروید.
اگر هم با خودرو شخصی‌تان سفر می‌کنید، کافی است تا جاده ایذه به دهدز را در پیش بگیرید. این جاده ۵۵ کیلومتر طول دارد که البته ۲۵ کیلومتر آن از کنار سد کارون می‌گذرد. به همین جهت منظره‌ای زیبا را هم مشاهده خواهید کرد.

جاهای دیدنی نزدیک روستای زراس ایذه


اگرچه خود روستای زراس ایذه می‌تواند یک پکیج کامل برای گردشگران باشد، اما جاذبه‌های نزدیک آن باعث شده تا عاشقان تاریخ و طبیعت هم بدان جلب شوند. ما در ادامه چند مورد را برای شما ذکر کرده‌ایم.
دشت سوسن
دشت سوسن ایذه را می‌توان به‌عنوان یکی از زیباترین دشت‌های ایران دانست. این منطقه مساحتی بالغ بر دویست هکتار دارد که بیشتر آن با گل‌های سرخ شقایق پوشیده شده است. از طرفی دیگر رود کارون هم از وسط آن می‌گذرد. این دشت در فصل بهار می‌تواند جلوه و زیبایی بسیار منحصربه‌فردی داشته باشد.
آبشار شیوند
این آبشار دقیقاً در روبروی روستای زراس ایذه قرار گرفته است. این آبشار با ارتفاع ۵۰ متری خود، یک منظره اسرارآمیز را در دل طبیعت ایجاد کرده است. افزون بر این موارد، طبیعت بکر و بی‌نظیر اطراف آن باعث می‌شود تا هر بیننده‌ای محو تماشای آن شود.
دره قاسمی
این دره در مسیر رسیدن به روستای شیوند و در دریاچه سد کارون قرار دارد. خود دره در بین کوه‌ها منگشت قرار گرفته و آبشار زیبایی را هم در خود دارد. وجود این آبشار در فضای اندک این تنگه، باعث شده تا منظره‌ای اسرارآمیز بوجود بیاید.
روستای زراس ایذه

هتل‌ها و اقامتگاه‌های نزدیک به روستای زراس ایذه


فاصله تا هتل چهارستاره زراس: کمتر از یک کیلومتر
فاصله تا کمپ ورودی زراس: کمتر از یک کیلومتر

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است