search
menu

موزه های اهواز

[ پنهان کردن ]
موزه هنرهای معاصر اهواز
موزه خراطی
موزه علم و طبیعت اهواز

موزه های اهواز


اهمیت نقش موزه ها در حوزه گردشگری و به خصوص در کلان شهرهایی که فرهنگ و تمدنی کهن داشته باشند، بر هیچ کس پوشیده نیست. شهری مثل اهواز که گفته می شود قدمت آن به قبل از تاریخ اسلامی بر می گردد و روزگارش همواره سر ناسازگاری با این شهر داشته، به طوری که در طول تاریخ بارها باعث از نو ساخته شدن شهر شده و حالا در لا به لای سالن های موزه هایش حکایت هایی از همین تاریخ و فرهنگ را به نمایش گذاشته است. اهواز با نماد مقاومت و ایستادگی شناخته می شود اما برای اینکه از ابعاد دیگری این شهر را بشناسید، با خرید بلیط هواپیما به این شهر سفر کنید و سری به موزه های آن بزنید و ماجراجویی کوچکی در فرهنگ و هنر و تاریخ آن داشته باشید.


موزه هنرهای معاصر اهواز


موزه هنرهای معاصر اهواز با هدف ترویج روحیه صلح‌ دوستی، آثار تجسمی مربوط به هنرمندان خوزستان و سایر هنرمندان کشور را به نمایش گذاشته و دومین موزه بزرگ کشور به حساب می آید. تاریخ افتتاح این موزه ۲ طبقه به سال ۱۳۸۸ برمی گردد اما در سال ۱۳۹۴ طی قراردادی ۷ ساله به بخش خصوصی واگذار شد و عملکرد ضعیف مدیریت موزه، اعتراض هنردوستان و هنرمندان زیادی را در پی داشت. موزه هنرهای معاصر اهواز در کل دارای ۷۰ اثر است که ۱۰ اثر از آن متعلق به هنرمندان تجسمی سایر استان های کشور بوده و بقیه متعلق به هنرمندان خوزستانی است.

امکانات این موزه
در موزه هنرهای معاصر اهواز رستورانی بین المللی دایر است که محل دورهمی هنر دوستان و علاقه مندان است و حتی هنگام بازدید از این موزه می توان ساعتی را در کافه گالری آن نشست و در انتهای بازدید، یادگاری کوچکی از آثار هنرمندان را خرید. کتابخانه و سالن کنفرانس از دیگر امکانات این موزه هستند و گاهی کلاس ها و کارگاه های آموزشی هم در موزه برگزار می شوند که می توان با هنر دستان بسیاری از اهالی هنر آشنا شد. علاقه مندان بازدید از این موزه می توانند با خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز اقدام کنند و خاطرات خوشی را برای خود و همراهان خود بسازند.

ساعات بازدید موزه: هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۸ شب.
آدرس: اهواز، جاده ساحلی.
هزینه بازدید: دارد
موزه های اهواز

موزه خراطی


اولین موزه خراطی کشور با هدف معرفی هنر بومی به گردشگران داخلی و خارجی و کاربری این آثار در فضاهای معماری، در شهر اهواز افتتاح شد. اگر به هنرهای چوبی علاقه داشته باشید، تماشای آثار این موزه شما را به وجد می آورند. خلاقیت و هنری که بومیان اهوازی برای خلق این نقش ها بر روی چوب به کار برده اند، روح آدمی را جلا می بخشند. در این موزه حدود ۴۰۰ اثر از استاد خراطی نام‌دار یعنی آقای عبدالرحیم فروتن به نمایش گذاشته شده است.

آثار این موزه
موزه خراطی اهواز با عنوان موزه تخصصی چوب و خراطی شروع به فعالیت کرده و آثار ارزشمند و نفیس این موزه توانسته با دریافت مهر اصالت یونسکو، نبوغ هنرمندانی که ساعت ها مشغول تراش و خلق این آثار بوده اند، در سطح گسترده تری به نمایش بگذارد. از جمله آثاری که می توانید در موزه خراطی اهواز ببینید، قندان، صندلی، سماور، مهره های شطرنج، عصا، شمعدان، شانه های چوبی، کاسه، چوب رختی و ظروف سنتی و تزئینی متنوعی است که از چوب درختان گردو، شمشاد، زبان گنجشک، نارون، گلابی و چنار ساخته شده اند.

ساعات بازدید موزه: متغیر است.
آدرس: اهواز، میدان ۱۵ خرداد، خیابان انقلاب.
هزینه بازدید: دارد

موزه علم و طبیعت اهواز


اگر از کودکی رویای سفری مثل کارتون نوستالژیک سفر علمی داشتید و می خواستید روزی سوار اتوبوس مدرسه شوید و ماجراجویی بزرگی را رقم بزنید به موزه علم و طبیعت اهواز سر بزنید. این موزه، یکی از معروف ترین موزه های شهر اهواز است که زیر نظر دانشگاه شهید چمران اهواز اداره می شود. موزه علم و طبیعت بیش از یک دهه پیش در این دانشگاه دایر شد و با بیش از ۱۶ ثبت اختراع جهانی در زمینه پزشکی در زمره برترین موزه های ایران قرار گرفت.

سالن های این موزه
موزه علم و طبیعت اهواز شامل ۲ سالن است که سالن علم در طبقه اول و طبیعت در طبقه دوم دایر است. در سالن علم، زیرمجموعه ای از هزار گونه بافت سرطانی و فیزیک مدرن و سنتی به نمایش گذاشته شده و در وسط این سالن شگفت انگیزترین سازه متحرک و الکترونیک از پیکره قلب و عروق انسان را می بینید که بسیار بزرگ است و از این جهت که قادر است بیش از ۶۰۰ نوع بیماری قلبی و عروقی را نشان دهد، در کل دنیا کم نظیر است. علاوه بر این، دوربین های غول پیکر، تجهیزات قدیمی عکاسی، ماکت های رنگی از ساختار میکروب ها و باکتری ها هم در این سالن به نمایش گذاشته شده اند. در طبقه دوم و سالن طبیعت این موزه حیوانات تاکسیدرمی شده را خواهید دید.

ساعات بازدید موزه: از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۲:۳۰ بعد از ظهر (روزهای شنبه تا چهارشنبه)
آدرس: بلوار گلستان، دانشگاه شهید چمران، ضلع غربی، طبقه همکف کتابخانه مرکزی.
هزینه بازدید: دارد ( برای دانشجویان به صورت نیم بها حساب می شود).
موزه های اهواز

اگر قصد دارید طی سفری چند روزه از اهواز و جاهای دیدنی آن مثل موزه ها، بازارها و پل های دیدن کنید، به شما پیشنهاد می کنیم برنامه سفر اهواز را مطالعه کنید تا بتوانید با اطلاعات کامل و مفید برای سفر خود اقدام کنید.

فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است