search
menu

بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

[ پنهان کردن ]
بازار عبدالحمید
بازار کاوه
مجتمع تجاری امام رضا
بازار امام خمینی
بازار لشکرآباد
بازار مرو
بازار معرض الامارات
بازار درویشیه
مرکز خرید رویال پارس
مرکز خرید ستیلا
مرکز خرید نگین اهواز
سیتی سنتر هیراد
مرکز خرید کارون
سیتی سنتر خلیج فارس
مرکز خرید زیتون
مرکز خرید تشریفات
سیتی سنتر مهزیار
مرکز خرید برج کیانپارس
بازارچه صدف
مرکز خرید زهره
شهرهای جنوبی مثل اهواز به خاطر مراکز خرید متنوع و کالاهای ارزان قیمت در بازارهای سنتی‌شان معروف هستند و به سبب نزدیکی به بندرهای مختلف اجناس خارجی در آن‌ها پیدا می‌شود. عاشقان خرید می‌توانند اجناس متنوعی را با بهترین قیمت‌ها در بازارهای اهواز پیدا کنند. هرچند برخی مراکز خرید اهواز کالاهای لوکس و گرانی دارند ولی هنوز جنس باکیفیت و قیمت مناسب در برخی از آن‌ها پیدا می‌شود. از یک طرف هم شهر اهواز مکان‌های تفریحی و دیدنی زیادی داشته و همواره بلیط هواپیما اهواز طرفداران بی‌شماری در نیمه دوم سال دارد. این شهر مردمان خونگرم و مهمان‌نوازی دارد و همین‌ها باعث شده که با وجود گرمای شدید و شرجی بازهم گردشگران رغبت زیادی به سفر به اهواز نشان دهند.
بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

بازار عبدالحمید


بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز است که قدمت آن به بیش از یک قرن می‌رسد و اثری به جامانده از دوران قاجار است. این بازار که یک اثر ملی به حساب می‌آید در دل خود یک اثر ملی دیگری را جا داده است. در بازار عبدالحمید خانه‌ای به نام خانه دادرس وجود دارد که در ابتدا به عنوان کاروان‌سرا بنا نهاده شده و در زمان قاجار به دست شیخ خزعل ساخته شده است. این بازار از همان دوران تا به کنون محبوبیت زیادی داشته است و با قدمت خود تاریخ، هویت و فرهنگ این شهر را بازتاب می‌کند. بازار عبدالحمید در مرکز شهر و در میان کوچه‌های تنگ اهواز واقع شده است و محصولات متنوعی را در بساط دست‌فروشان آن پیدا خواهید کرد.

بازار کاوه


بازار کاوه بازار محلی اهواز و یکی دیگر از بازارهای قدیمی این شهر است. این بازار در امتداد یک خیابان قرار گرفته و دست‌فروش‌های زیادی در آن بساط کرده‌اند. قدمت بازار کاوه به دوران پهلوی برمی‌گردد و هنوز بافت و معماری سنتی خود را حفظ کرده است. این بازار رنگارنگ و زیبا محل فروش انواع شیلات مثل ماهی و میگو و همچنین ترشی‌جات، ادویه‌جات، خرما و میوه‌های نوبرانه است. اگر به دنبال خوراکی و سوغاتی هستید، به این بازار «خوشمزه‌ها» سر بزنید. معمولاً ماهی‌های صید روز در کوچه‌پس‌کوچه‌های این بازار پیدا می‌شوند.

بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

مجتمع تجاری امام رضا


یکی از بهترین و معروف‌ترین بازارهای اهواز، بازار طبقاتی امام رضای آن است که در قلب شهر یعنی تقاطع کیانپارس واقع شده است. این بازار در واقع ساختمانی ۵ طبقه است که در سال ۱۳۸۳ افتتاح شده است و در طبقات مختلف آن انواع کالاها نظیر فرش، مبلمان، سرویس خواب، لوازم آشپزخانه و غیره عرضه می‌شود. بازار امام رضا اهواز دارای سیستم حمل و نقل داخلی است، پس می‌توانید به راحتی کالاهای مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید و با استفاده از این سرویس کالای خود را درب منزل دریافت کنید. ضمناً این بازار دارای پارکینگ، کافی‌شاپ و سوپرمارکت است.
بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

بازار امام خمینی


اگر تمایل به دیدن بازاری سنتی دارید، به بازار امام خمینی اهواز سر بزنید. این بازار که با اسم بازار شاه نیز شناخته می‌شود، بازاری سرپوشیده با ۲ طبقه و ۲۵۰ واحد تجاری است و حال و هوای سنتی خاصی دارد. قدمت بازار امام خمینی به ۸۰ سال پیش یعنی دوران پهلوی برمی‌گردد و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز به حساب می‌آید. در این بازار لباس‌های محلی، مواد غذایی، لوازم منزل، ادویه و سوغاتی‌های اهواز را پیدا خواهید کرد. در واقع بازار امام خمینی شباهت زیادی به بازار عبدالحمید دارد و می‌توان در آن همه چیز از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را یافت و از گزند گرمای سوزان اهواز در امان ماند.

بازار لشکرآباد


بازار لشکرآباد یا همان بازار فلافل اهواز در واقع یکی از جاهای دیدنی اهواز به شمار می‌رود و هر کسی در سفر به این شهر سری به خیابان لشکرآباد اهواز می‌زند و طعم فلافل آن را می‌چشد. فلافل‌های این محله عرب‌نشین متفاوت است و با ادویه‌های خاص خودشان طبخ می‌شوند. از ابتدای خیابان لشکرآباد تا انتهای آن ساندویچی‌های سلف سرویسی قرار دارند که فلافل، کبه و سمبوسه سرو می‌کنند. معمولاً گردشگران داخلی و خارجی زیادی از این بازار دیدن می‌کنند و به همین دلیل اهواز به عنوان پایتخت فلافل ایران شناخته می‌شود. بعد از صرف فلافل در این خیابان می‌توان شیرینی، چای و قهوه‌های عربی آن را هم میل کرد.

بازار مرو


بازار مرو یکی از ۱۸ بازار محله کیانپارس اهواز است که در امتداد رود کارون واقع شده است. این بازار در اوایل دهه ۵۰ فعالیت خود را آغاز کرده و یکی از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز به حساب می‌آید و در آن زمان به عنوان پاساژ مدرن محله شناخته می‌شد. مرکز خرید مرو متشکل از ۲ بخش مسکونی و تجاری بوده و قیمت اجناس در آن مقرون‌به‌صرفه است. این مرکز خرید مغازه‌های ساده و قدیمی دارد و نام آن (Mero) برگرفته از نام سازه‌های اختراع شده در دهه ۵۰ بوده است. در این بازار می‌توان لوازم خانگی، پوشاک، کیف، کفش و کالاهای متنوعی پیدا کرد.

بازار معرض الامارات


برای خرید قهوه‌های خوش‌طعم عربی و عطرهای خوشبوی عربی می‌توانید به بازار معرض الامارات اهواز سر بزنید. این بازار همان‌طور که از اسمش پیداست، بورس فروش اجناس عربی است و با گشتن در این مرکز خرید می‌توان انواع دشداشه‌های عربی، قهوه‌سازها و ادکلن‌های عربی را پیدا کنید و سوغاتی متفاوتی از سفر خود تهیه کنید. بازار معرض الامارات در خیابان فراهانی واقع شده است و مغازه‌های آن از ۱۰ صبح تا ۹ شب باز هستند.
بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

بازار درویشیه


یکی دیگر از قدیمی‌ترین بازارهای اهواز بازار درویشیه آن است که می‌توان آنجا لباس‌های متنوع و درعین‌حال ارزانی پیدا کرد. این بازار در کوی شهید چمران واقع شده و علاوه بر مغازه‌های ۲ طرف خیابان اصلی، دست‌فروش‌های زیادی بساط کرده‌اند و لباس‌هایی با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه در بساطشان پیدا می‌شود. با اینکه در نزدیکی بازار پارکینگ عمومی وجود دارد؛ ولی بازار آن‌قدر شلوغ است که به سختی می‌توان جای پارک پیدا کرد.

مرکز خرید رویال پارس


یکی از بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین مراکز خرید اهواز، مرکز خرید رویال پارس آن است و با داشتن شهربازی سرپوشیده یک مکان عالی برای خانواده‌هاست. در این مرکز خرید دیگر خبری از لباس‌های ارزان قیمت و عمده‌فروشی نیست. اینجا پوشاک و لوازم اصل پیدا می‌شود و کلی کالای لوکس دارد که در مغازه‌های این مجتمع به فروش می‌رسند. اگر از بابت بالا بودن قیمت‌ها مشکلی ندارید می‌توانید با خیال راحت از مرکز خرید رویال خرید کنید. این مرکز خرید به غیر از شهربازی داری فودکورت، رستوران اختصاصی و همچنین پارکینگ است.

مرکز خرید ستیلا


مرکز خرید ستیلا را می‌توان جدیدترین و لوکس‌ترین مرکز خرید اهواز دانست. این مرکز خرید به محض افتتاحش در سال ۱۴۰۰ خود را در بین بهترین مراکز خرید اهواز جای داد و یکی از بهترین‌ها برای خرید لباس‌های مارک و کالاهای لوکس شد. البته همان‌طور که انتظار می‌رود قیمت‌های آن به هیچ وجه ارزان نیست. مرکز خرید ستیلا چه برای خرید و چه برای تفریح گزینه خوبی است؛ چون دارای شهربازی، فودکورت، رستوران و کافی‌شاپ فضای باز است.

مرکز خرید نگین اهواز


مرکز خرید نگین قطب خرید پوشاک در اهواز است، این پاساژ نسبت به مراکز خرید دیگر اهواز قدیمی‌تر بوده و در طول فعالیت خود اعتبار زیادی کسب کرده است، برای همین همیشه شلوغ و پررفت‌وآمد است. این مرکز خرید که در محله کیانپارس اهواز واقع شده دارای پوشاک‌هایی با برندهای معروف و مطرح است و نمی‌توان گفت قیمت‌های ارزانی دارد؛ ولی نسبت به کیفیت جنس‌هایش قیمت‌های مناسبی دارد و دست خالی از آن بیرون نخواهید رفت. در این مرکز خرید بزرگ چندین رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد که برخی از آن‌ها جزء شیک‌ترین کافه های اهواز بشمار می‌روند.
بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

سیتی سنتر هیراد


سیتی سنتر هیراد مرکز خریدی ۷ طبقه است که ۳ طبقه آن به بخش تجاری، یک طبقه به پارکینگ و ۳ طبقه دیگر آن به بخش‌های اداری نظیر دفاتر وکالت، ثبت و مطب پزشکی اختصاص یافته است. این مرکز خرید بورس تجهیزات الکترونیکی است و در زمره بهترین و لوکس‌ترین مراکز خرید اهواز قرار دارد. بعد از خرید از مغازه‌ها و بوتیک‌های سیتی سنتر هیراد می‌توانید در رستوران آن غذایی میل کنید.

مرکز خرید کارون


یکی دیگر از مراکز خرید اهواز که به عنوان مجتمع تجاری - اداری کاربرد دارد، مرکز خرید کارون است. این پاساژ ۵ طبقه فقط ۲ طبقه‌اش را به مغازه‌های تجاری از قبیل فروش کیف، کفش و لباس اختصاص داده است و به خاطر قیمت‌های ارزانش جزو ارزان‌ترین مراکز خرید اهواز به شمار می‌رود. این مرکز خرید بزرگ دارای پارکینگ اختصاصی است و دغدغه پیدا کردن جای پارک در آن نخواهید داشت. مرکز خرید کارون دارای ۲۸۰ واحد تجاری است و ممکن است هنگام گشت‌وگذار در آن دچار سردرگمی شوید.

سیتی سنتر خلیج فارس


بدون شک یکی از زیباترین و بهترین مراکز خرید اهواز سیتی سنتر خلیج فارس آن است که به خاطر نوساز بودن و طراحی و معماری مدرنش می‌توان آن را پیشتاز پاساژهای اهواز دانست. این مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی دارای کتابخانه، هایپرمارکت، پارکینگ، فودکورت و رستوران اختصاصی است. در این مرکز خرید می‌توان لباس‌هایی با برندهای معروف پیدا کرد، البته قیمت‌ها در سیتی سنتر خلیج فارس به نسبت کیفیت بالایشان، زیاد هستند.

مرکز خرید زیتون


یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید اهواز مرکز خرید زیتون است که با قیمت‌های مناسبش در دل اهالی شهر جایی باز کرده است. این پاساژ هر طبقه خود را به صنفی اختصاص داده و برای همین به راحتی می‌توان کالا و جنس مورد نیاز خود را در این پاساژ پیدا کرد. به عبارتی خرید در این پاساژ کار دشوار و زمان‌بری نیست و بعد از خرید هم می‌توان در کافه‌ها یا رستوران‌های آن استراحت کرد. مغازه‌های لباس، کیف، کفش، لوازم آرایشی و نمایندگی اپل بخشی از ۱۷۲ واحد تجاری این مرکز خرید به حساب می‌آیند و با توجه به قیمتشان برای قشر متوسط جامعه بسیار مناسب هستند.
بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

مرکز خرید تشریفات


تشریفات مال یکی از بزرگ‌ترین و شیک‌ترین مراکز خرید اهواز است که در منطقه کیانپارس واقع شده است. این مرکز خرید یک طبقه خود را به زرگری اختصاص داده و در طبقات دیگرش بوتیک‌ها، کالاهای دکوری و فرش به فروش می‌رساند. طبقات ۴ و ۵ این پاساژ ۶ طبقه به شهربازی و فودکورت اختصاص یافته‌اند و مکان ایده‌آلی برای گردش خانوادگی به حساب می‌آیند. از حق نگذریم این مرکز خرید یک مرکز خرید تمام عیار در اهواز است و بازدید از آن به همه خریداران بلیط قطار تهران اهواز پیشنهاد می‌شود.

سیتی سنتر مهزیار


بزرگ‌ترین مرکز خرید خوزستان، سیتی سنتر مهزیار است که ۱۱ طبقه دارد و ۶ طبقه آن به واحدهای تجاری، ۲ طبقه به هایپرمارکت، ۲ طبقه به شهربازی و ۱ طبقه آن به فودکورت اختصاص یافته است. پاساژ گردی در این مرکز خرید غول‌پیکر چند ساعتی طول می‌کشد ولی اگر به قصد خرید به آن مراجعه کرده‌اید، دست خالی بیرون نخواهید آمد. در این مرکز خرید انواع برندهای معروف لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی، جواهرآلات و اسباب بازی پیدا می‌شوند. در طبقه آخر سیتی سنتر مهزیار کافی‌شاپی عربی وجود دارد که مکان دنجی برای هم‌نشینی است.

مرکز خرید برج کیانپارس


برج کیانپارس مرکز خریدی ۷ طبقه است که تنها ۲ طبقه آن به واحدهای تجاری اختصاص یافته است و این واحدها بیش‌تر بوتیک و جواهرآلات هستند. مابقی طبقات این برج به واحدهای اداری، مطب، دفتر وکالت و آموزشگاه اختصاص یافته است. در بوتیک‌های این مرکز خرید نمی‌توان لباس‌های ارزان و قیمت مناسبی پیدا کرد؛ ولی برندهای مختلفی در آن به فروش می‌روند. لوازم الکترونیکی، طلا و کالاهای دکوری نیز در این مرکز خرید پیدا می‌شوند.
بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز

بازارچه صدف


اگر به دنبال بازارچه ارزانی برای خرید ماهی، میگو، سبزیجات و میوه‌های تازه هستید، به بازارچه صدف بروید. این بازارچه محلی از آن بازارهایی است که بوی سبزیجات و ماهی در آن پیچیده و تقریبا کثیف به نظر می‌آید؛ اما با قدم زدن در آن می‌توان با فرهنگ مردم محلی آشنا شد. بازارچه صدف پر از فروشندگان محلی است که مشتاق فروختن ماهی‌ها و میگوهای تازه به شما هستند. این بازار روز به نام بازار آخر آسفالت هم شناخته می‌شود و همیشه مملو از گردشگران و خریداران بلیط هواپیما ارزان است. میوه‌ها و ماهی‌های این بازار هم تازه و هم ارزان هستند.

مرکز خرید زهره


مرکز خرید زهره با قیمت‌های منصفانه و کالاهای باکیفیتش جزو مراکز خرید محبوب اهواز به شمار می‌رود. در این پاساژ ۵ طبقه هر آنچه موردنیاز یک خانواده باشد، پیدا می‌شود: از لباس و کیف و کفش گرفته تا لوازم ‌خانگی و آرایشی که قیمت‌های ارزانی ندارند؛ ولی نسبت به کیفیتشان مناسب‌اند. این مرکز خرید در سال ۱۳۹۳ افتتاح شده و مکان مناسبی برای گردش خانوادگی است. بیش‌تر اهوازی‌ها به خاطر نوشیدنی‌های دل‌چسب کافی‌شاپ زهره به این مرکز خرید می‌روند.

بازارهای اهواز | از بازارهای سنتی تا مدرن‌ترین مراکز خرید اهواز
فیلتر نظرات کاربران
امتیاز کاربران

0
عالی
0
خوب
0
متوسط
0
بد
0
خیلی بد
زمان سفر





نوع سفر






نظرات
هنوز هیچ نظری ثبت نشده است